Мнение за Shell V Power Racing

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение за Shell V Power Racing

Мнение от Rick » 12 яну 2007, 01:26

Чета аз из нета и се шашкам колко разнообразни мнения за тоз бензин и не само за него де. Дошла ми е идеята да мина на тоя Shell V-Power Racing обаче се наплаших от някой твърдения че високооктановия можел и да навреди на двигателя. Верно ли е това или е поредния мит. Става въпрос конкретно за двувалката. На новото Мондео сигурно няма да има значение, но Сиерата е на годинки вече. До сега съм я карал само с V-Power 95 и не съм имал проблеми, но Рейсинга е с по-високо октаново число. Та ще има ли полза да слагам от него или само ще си давам парите за глупости.
Някъде бяха писали че разликата се усещала от 4000 оборота нагоре. Такива обороти не ме интересуват защото аз съм си засякал че съм на 3000 при 120 на 5-та и повече не ми трябват обикновено.... освен ако не съм по магистралата или изпреварвам.

Потребителски аватар
Stefak
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 22 фев 2006, 09:44
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.6 2000 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefak » 12 яну 2007, 09:38

В Аутобилд имаше статия за тези видове бензини, включителнo и V power. Разликата се хваща единствено с технически средства, едва ли ще усетиш нещо т.е. общо взето само си даваш парите. Това беше техния извод, а и моя защото и аз съм пробвал, но нищо осебено не се случи.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 12 яну 2007, 10:38

някой казват,че ще ти гори помалко,но не ми се вярва.Преди време като млад студент(1-ви курс) карах варбург и веднъж се бяхме дърпали с едно клио на колега.Тогава бях налял варбурга с 100 октанов и разликата беше огромна,но все пак мотора му е 2-тактов много оборотен и хубавия бензин му идва като мехлем.
За съвременните двигатели можеби при по големи обороти ще сеусеща малка разлика.Но за ежедневно каране няма смисъл.

Потребителски аватар
bijuto
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 03 сеп 2006, 11:05
Модел на автомобила: преди escort 1.6/16v'98г. сега vectra 2.0dti'01г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от bijuto » 12 яну 2007, 11:04

Преди няколко месеца карах служебна toyota avensis мод.2005г.,и често пътувах Варна-София,та зареждал съм и от двата вида-95vpower,и 100Racing.разликата е 1литър икономия на 100км.и повече мошност на високи обороти при Racing-а.Така че според мен си има значение с какъв бензин караш.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 яну 2007, 12:41

Мисля, че лятато разисквахме тази тема тук. Разликата между двата била, че по-високооктановия бензин А100Н гори малко по-дълго в сравнение с А95Н. Цифрата означавала времето на горене. С други думи А100Н има по-добро изгаряне.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 12 яну 2007, 12:48

По- голямото октаново число означава ,че този бензин прави по малко детонации в сравнение с по ниско октановия бензин.. По този начин .. Работата на мотора е по гладка.. Това го знам от приятел ,който учи в Хенри Форд.. и мисля ,че го е казал човек който разбира повече!

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 12 яну 2007, 12:57

За да не хабите празни приказки - малко инфо (за бИнзина) от: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0% ... 0%B8%D0%BD

...
Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите (от около 4,5 през 20-те години на XX в.до над 10 днес), тяхната литрова мощност (съответно от около 14 к.с. на литър до над 100 к.с. на литър), кпд (от около 0,1 до 0,25-0,28 днес), да бъдат намалени теглото и габаритите им и пр., като същевременно намалява консумацията на бензин за километър пробег и емисията на вредни вещества и парникови газове. При нормална експлоатация трябва да се зарежда само бензин с октаново число, равно или по-голямо на минималното октаново число, спесифицирано за дадения двигател. Трябва обаче също така да се има предвид, че октановото число е най-важният, но не и единственият параметър, определящ антидетонационните ствойства на бензина в практически условия. В съвременните двигатели се ползват сенсорни датчици за детонация и компютърни устройства за изменение на изпреварването в подаването на искрата (от края на 70-те години на XX в.), които позволяват изпреварването автоматично да се изменя по време на движение в зависимост от условията на експлоатация. По-добрите такива устройства "усещат" детонацията във всеки отделен цилиндър и изменят изпреварването индивидуално за всеки цилиндър; те са масови от края на 90-те години (в над 50% от новите автомобили). Поради това ползването на по-високооктанов бензин не носи никакви практически изгоди, освен ако не се наблюдава постоянно детонационно горене в двигателя при доста широк диапазон на обороти и мощност.

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 13 яну 2007, 00:15

Мерси за помоща колеги. Ами днеска имах едно ходене до Пазарджик и реших да го пробвам. С една дума не ми хареса. Даже смятам че е много по-зле от обикновения 95.
От 110 нагоре двигателя ставо по-тих и си върви плавно, обаче от 50 до 100 на 4-та докато набира бучи много и имам чувството че е яко задавена.
Преди 6 месеца когато на старата Сиера сложих ОМВ 100, пак стана същото.
За пореден път се убеждавам че каквото пише в книжката това и трябва да се прави. Там на 3 места с черен дебел шрифт си пише че 98 може да се ползва безпроблемно, но да не очаквам никакви подобрения в работата на двигателя.
Хубаво че само 15 литра сложих та бързо ще го разкарам.
Край с експериментите, продължавам си с обикновен V-Power 95 и да се надявам че той поне е добър.

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 19 яну 2007, 17:15

Преди го време карах бензинов ескорт 1.6-105 коня,та при него имаше усезаема разлика с бензин А95 и А98 при всякакъв режим на каране,та предполагам че и със V-POWER 100 ще има по добра динамика!

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от momo76 » 19 яну 2007, 18:22

V-power по принцип е добър бензин но за кратко. Като престои в резервоара и нещо май тая добавка се изпарява и си остава най обикновен 95. Така че ако ще се кара на дълъг път си заслужава, ама да си сипеш 30л и да ги изгориш за 5 дена няма смисъл.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 19 яну 2007, 18:35

momo76 написа:V-power по принцип е добър бензин но за кратко. Като престои в резервоара и нещо май тая добавка се изпарява и си остава най обикновен 95. Така че ако ще се кара на дълъг път си заслужава, ама да си сипеш 30л и да ги изгориш за 5 дена няма смисъл.
Това вярно ли е давайте някъкви мнения че аз сипвам за палене и отвреме на време включвам да продухвам ама като сипвам на 2-3 месеца веднъж за по 20 лв. според тази теория се набутвам :(

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 20 яну 2007, 11:21

Ако се изпариава добавката за няколко дни,то тя ще се е изпарила още преди да си я сипал,самоче ще се е ипарила от цистерните на бензиностанцията!Такаче струва ми се че не възмоно да е така!

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 20 яну 2007, 19:45

И аз не вярвам да се изпарява. Сигурно просто си влошава качеството при продължително стоене в резервоара. Но едвали става за няколко дена, просто няма логика да е толково тъпо измислено.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 23 яну 2007, 08:29

Дано не си внушавам, но (след 3-месечни изчисления) разликата (в левово измерение )е осезателна в полза на 100 октановите бензини на Shell u OMV.
Mondeo18TDI96 написа: Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите.
Тази мисъл преписана ли е отнякъде или е собствено наблюдение? Щото аз съм с впечатлението, че компресията зависи от техн. състояние на двигателя, а не от качеството на бензина...

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 04 май 2007, 00:38

Пробвах Shell V-Power 2 пъти и се отказах. Не намерих никаква разлика в динамиката на Фиестата, а и разхода не оправда 10-те или 15-те стотинки отгоре. С обикновен 95 на Лукойл разход 5.3, с V-Power 5.1. Отдадох разликата в начина и условията на каране. С Лукойлския карах и 100-200 км в дъжд. При следващото зареждане разхода беше даже по-висок от Лукойлския! Тук разбирам, че имало и 95 V-Power. Предполагам, че съм карал с него. Не съм обръщал внимание на бензиностанциите и не съм забелязал досега да има 2 типа V-Power. Е, аз и не зареждам от Shell, а само от Лукойл. Не знам каква е разликата в цените на V-Power Racing и обикновения 95, но не мисля, че разхода ми с него ще падне до 4.5, та да си избия парите.И все пак някой има ли идея, дали наистина може да се спести със V-Power Racing или поне дали се подобряват динамичните качества на новите коли.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 04 май 2007, 08:21

cocoff написа:Дано не си внушавам, но (след 3-месечни изчисления) разликата (в левово измерение )е осезателна в полза на 100 октановите бензини на Shell u OMV.
Mondeo18TDI96 написа: Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите.
Тази мисъл преписана ли е отнякъде или е собствено наблюдение? Щото аз съм с впечатлението, че компресията зависи от техн. състояние на двигателя, а не от качеството на бензина...
май те мързи да четеш !
ако си направиш тоя труд ще видиш че всичко е цитат от линка по-горе.
колкото до "въпросния цитат" (който най-вероятно е превод!) - идеята е че с годините (става въпрос за ЕВОЛЮЦИЯ: 1900...2007) - за да повишат компресията (за да постигнат по-висока мощност ....) се нуждаят от по-високооктанов бензин (за да няма т.н. "чукане на аванса" - баси бинзинджийския термин) :idea:

Потребителски аватар
b2d
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от b2d » 04 май 2007, 13:18

Карам само с V-Power Racing и съм си много доволен тих мотор, добра динамика ускорение, (това си зависи и от двг. и колата де, ако я няма поддръжката и си е кофти няма как да стане това не е магия а просто подобрение) така, че който каквото иска да си говори/пише за мен по-високото число на октана е по-добро за двигателя и не мисля да си тровя колата с ниско-октанов бензин, защото има разлика от 15ст. на литър... за това и газ не съм сложил... Ади това от мен!

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 04 май 2007, 23:24

Mondeo18TDI96 написа:
cocoff написа:Дано не си внушавам, но (след 3-месечни изчисления) разликата (в левово измерение )е осезателна в полза на 100 октановите бензини на Shell u OMV.
Mondeo18TDI96 написа: Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите.
Тази мисъл преписана ли е отнякъде или е собствено наблюдение? Щото аз съм с впечатлението, че компресията зависи от техн. състояние на двигателя, а не от качеството на бензина...
май те мързи да четеш !
ако си направиш тоя труд ще видиш че всичко е цитат от линка по-горе.
колкото до "въпросния цитат" (който най-вероятно е превод!) - идеята е че с годините (става въпрос за ЕВОЛЮЦИЯ: 1900...2007) - за да повишат компресията (за да постигнат по-висока мощност ....) се нуждаят от по-високооктанов бензин (за да няма т.н. "чукане на аванса" - баси бинзинджийския термин) :idea:
Извинявай, явно съм пропуснал. Интересуваше ме дали ефекта се проявява при последното поколение мотори на Форд. Защото както писах разлика никаква, след като заредих 2 резервоара Shell V-Power. Явно трябва да пробвам Racing. За жалост днес не се сетих да заредя от него малко за проба, а натъпках резервоара с обикновен. Обещавам другия месец да го направя и да кажа мнението си ;)

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 06 май 2007, 07:37

Mondeo18TDI96 написа:...май те мързи да четеш !
ако си направиш тоя труд ще видиш че всичко е цитат от линка по-горе.
Xaxaxa :) Прав си, но цитатът ти вероятно е от учебник от 70-те години, преписан от съветски такъв от 50-те години, а той от американски от 30-те...
Продължавам да смятам, че мисълта:"Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите ", е лишена от особен смисъл. Това, че е цитат, а не твоя лична мисъл е добре :).
В мрежата има тонове невярна информация и не е срамно човек да цитира някоя глупост, така че не се притеснявай :)
ImpossibleMan написа:...
Не мисля, че разликата в динамиката на автомобила и намаленият разход са решаващи. Може би разните добавки са по-ценното му качество и то в дългосрочен план.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 06 май 2007, 09:19

cocoff написа:
Mondeo18TDI96 написа:...май те мързи да четеш !
ако си направиш тоя труд ще видиш че всичко е цитат от линка по-горе.
Xaxaxa :) Прав си, но цитатът ти вероятно е от учебник от 70-те години, преписан от съветски такъв от 50-те години, а той от американски от 30-те...
Продължавам да смятам, че мисълта:"Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите ", е лишена от особен смисъл. Това, че е цитат, а не твоя лична мисъл е добре :).
В мрежата има тонове невярна информация и не е срамно човек да цитира някоя глупост, така че не се притеснявай :)
....
Понеже май не можеш да четеш (по-скоро да осмисляш прочетеното):
Ето началото на моя пост:
Mondeo18TDI96 написа:За да не хабите празни приказки - малко инфо (за бИнзина) от: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0% ... 0%B8%D0%BD
...
Специално за @cocoff (още един цитат):
Ако спориш с uдuoт, то е вероятно и той да прави същото

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта