Мнение за Shell V Power Racing
- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мнение за Shell V Power Racing
Чета аз из нета и се шашкам колко разнообразни мнения за тоз бензин и не само за него де. Дошла ми е идеята да мина на тоя Shell V-Power Racing обаче се наплаших от някой твърдения че високооктановия можел и да навреди на двигателя. Верно ли е това или е поредния мит. Става въпрос конкретно за двувалката. На новото Мондео сигурно няма да има значение, но Сиерата е на годинки вече. До сега съм я карал само с V-Power 95 и не съм имал проблеми, но Рейсинга е с по-високо октаново число. Та ще има ли полза да слагам от него или само ще си давам парите за глупости.
Някъде бяха писали че разликата се усещала от 4000 оборота нагоре. Такива обороти не ме интересуват защото аз съм си засякал че съм на 3000 при 120 на 5-та и повече не ми трябват обикновено.... освен ако не съм по магистралата или изпреварвам.
Някъде бяха писали че разликата се усещала от 4000 оборота нагоре. Такива обороти не ме интересуват защото аз съм си засякал че съм на 3000 при 120 на 5-та и повече не ми трябват обикновено.... освен ако не съм по магистралата или изпреварвам.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
някой казват,че ще ти гори помалко,но не ми се вярва.Преди време като млад студент(1-ви курс) карах варбург и веднъж се бяхме дърпали с едно клио на колега.Тогава бях налял варбурга с 100 октанов и разликата беше огромна,но все пак мотора му е 2-тактов много оборотен и хубавия бензин му идва като мехлем.
За съвременните двигатели можеби при по големи обороти ще сеусеща малка разлика.Но за ежедневно каране няма смисъл.
За съвременните двигатели можеби при по големи обороти ще сеусеща малка разлика.Но за ежедневно каране няма смисъл.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
За да не хабите празни приказки - малко инфо (за бИнзина) от: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0% ... 0%B8%D0%BD
...
Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите (от около 4,5 през 20-те години на XX в.до над 10 днес), тяхната литрова мощност (съответно от около 14 к.с. на литър до над 100 к.с. на литър), кпд (от около 0,1 до 0,25-0,28 днес), да бъдат намалени теглото и габаритите им и пр., като същевременно намалява консумацията на бензин за километър пробег и емисията на вредни вещества и парникови газове. При нормална експлоатация трябва да се зарежда само бензин с октаново число, равно или по-голямо на минималното октаново число, спесифицирано за дадения двигател. Трябва обаче също така да се има предвид, че октановото число е най-важният, но не и единственият параметър, определящ антидетонационните ствойства на бензина в практически условия. В съвременните двигатели се ползват сенсорни датчици за детонация и компютърни устройства за изменение на изпреварването в подаването на искрата (от края на 70-те години на XX в.), които позволяват изпреварването автоматично да се изменя по време на движение в зависимост от условията на експлоатация. По-добрите такива устройства "усещат" детонацията във всеки отделен цилиндър и изменят изпреварването индивидуално за всеки цилиндър; те са масови от края на 90-те години (в над 50% от новите автомобили). Поради това ползването на по-високооктанов бензин не носи никакви практически изгоди, освен ако не се наблюдава постоянно детонационно горене в двигателя при доста широк диапазон на обороти и мощност.
...
Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите (от около 4,5 през 20-те години на XX в.до над 10 днес), тяхната литрова мощност (съответно от около 14 к.с. на литър до над 100 к.с. на литър), кпд (от около 0,1 до 0,25-0,28 днес), да бъдат намалени теглото и габаритите им и пр., като същевременно намалява консумацията на бензин за километър пробег и емисията на вредни вещества и парникови газове. При нормална експлоатация трябва да се зарежда само бензин с октаново число, равно или по-голямо на минималното октаново число, спесифицирано за дадения двигател. Трябва обаче също така да се има предвид, че октановото число е най-важният, но не и единственият параметър, определящ антидетонационните ствойства на бензина в практически условия. В съвременните двигатели се ползват сенсорни датчици за детонация и компютърни устройства за изменение на изпреварването в подаването на искрата (от края на 70-те години на XX в.), които позволяват изпреварването автоматично да се изменя по време на движение в зависимост от условията на експлоатация. По-добрите такива устройства "усещат" детонацията във всеки отделен цилиндър и изменят изпреварването индивидуално за всеки цилиндър; те са масови от края на 90-те години (в над 50% от новите автомобили). Поради това ползването на по-високооктанов бензин не носи никакви практически изгоди, освен ако не се наблюдава постоянно детонационно горене в двигателя при доста широк диапазон на обороти и мощност.
- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мерси за помоща колеги. Ами днеска имах едно ходене до Пазарджик и реших да го пробвам. С една дума не ми хареса. Даже смятам че е много по-зле от обикновения 95.
От 110 нагоре двигателя ставо по-тих и си върви плавно, обаче от 50 до 100 на 4-та докато набира бучи много и имам чувството че е яко задавена.
Преди 6 месеца когато на старата Сиера сложих ОМВ 100, пак стана същото.
За пореден път се убеждавам че каквото пише в книжката това и трябва да се прави. Там на 3 места с черен дебел шрифт си пише че 98 може да се ползва безпроблемно, но да не очаквам никакви подобрения в работата на двигателя.
Хубаво че само 15 литра сложих та бързо ще го разкарам.
Край с експериментите, продължавам си с обикновен V-Power 95 и да се надявам че той поне е добър.
От 110 нагоре двигателя ставо по-тих и си върви плавно, обаче от 50 до 100 на 4-та докато набира бучи много и имам чувството че е яко задавена.
Преди 6 месеца когато на старата Сиера сложих ОМВ 100, пак стана същото.
За пореден път се убеждавам че каквото пише в книжката това и трябва да се прави. Там на 3 места с черен дебел шрифт си пише че 98 може да се ползва безпроблемно, но да не очаквам никакви подобрения в работата на двигателя.
Хубаво че само 15 литра сложих та бързо ще го разкарам.
Край с експериментите, продължавам си с обикновен V-Power 95 и да се надявам че той поне е добър.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Това вярно ли е давайте някъкви мнения че аз сипвам за палене и отвреме на време включвам да продухвам ама като сипвам на 2-3 месеца веднъж за по 20 лв. според тази теория се набутвамmomo76 написа:V-power по принцип е добър бензин но за кратко. Като престои в резервоара и нещо май тая добавка се изпарява и си остава най обикновен 95. Така че ако ще се кара на дълъг път си заслужава, ама да си сипеш 30л и да ги изгориш за 5 дена няма смисъл.

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Дано не си внушавам, но (след 3-месечни изчисления) разликата (в левово измерение )е осезателна в полза на 100 октановите бензини на Shell u OMV.
Тази мисъл преписана ли е отнякъде или е собствено наблюдение? Щото аз съм с впечатлението, че компресията зависи от техн. състояние на двигателя, а не от качеството на бензина...Mondeo18TDI96 написа: Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Пробвах Shell V-Power 2 пъти и се отказах. Не намерих никаква разлика в динамиката на Фиестата, а и разхода не оправда 10-те или 15-те стотинки отгоре. С обикновен 95 на Лукойл разход 5.3, с V-Power 5.1. Отдадох разликата в начина и условията на каране. С Лукойлския карах и 100-200 км в дъжд. При следващото зареждане разхода беше даже по-висок от Лукойлския! Тук разбирам, че имало и 95 V-Power. Предполагам, че съм карал с него. Не съм обръщал внимание на бензиностанциите и не съм забелязал досега да има 2 типа V-Power. Е, аз и не зареждам от Shell, а само от Лукойл. Не знам каква е разликата в цените на V-Power Racing и обикновения 95, но не мисля, че разхода ми с него ще падне до 4.5, та да си избия парите.И все пак някой има ли идея, дали наистина може да се спести със V-Power Racing или поне дали се подобряват динамичните качества на новите коли.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
май те мързи да четеш !cocoff написа:Дано не си внушавам, но (след 3-месечни изчисления) разликата (в левово измерение )е осезателна в полза на 100 октановите бензини на Shell u OMV.
Тази мисъл преписана ли е отнякъде или е собствено наблюдение? Щото аз съм с впечатлението, че компресията зависи от техн. състояние на двигателя, а не от качеството на бензина...Mondeo18TDI96 написа: Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите.
ако си направиш тоя труд ще видиш че всичко е цитат от линка по-горе.
колкото до "въпросния цитат" (който най-вероятно е превод!) - идеята е че с годините (става въпрос за ЕВОЛЮЦИЯ: 1900...2007) - за да повишат компресията (за да постигнат по-висока мощност ....) се нуждаят от по-високооктанов бензин (за да няма т.н. "чукане на аванса" - баси бинзинджийския термин)

- b2d
- потребител
- Мнения: 527
- Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
- Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Карам само с V-Power Racing и съм си много доволен тих мотор, добра динамика ускорение, (това си зависи и от двг. и колата де, ако я няма поддръжката и си е кофти няма как да стане това не е магия а просто подобрение) така, че който каквото иска да си говори/пише за мен по-високото число на октана е по-добро за двигателя и не мисля да си тровя колата с ниско-октанов бензин, защото има разлика от 15ст. на литър... за това и газ не съм сложил... Ади това от мен!
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Извинявай, явно съм пропуснал. Интересуваше ме дали ефекта се проявява при последното поколение мотори на Форд. Защото както писах разлика никаква, след като заредих 2 резервоара Shell V-Power. Явно трябва да пробвам Racing. За жалост днес не се сетих да заредя от него малко за проба, а натъпках резервоара с обикновен. Обещавам другия месец да го направя и да кажа мнението сиMondeo18TDI96 написа:май те мързи да четеш !cocoff написа:Дано не си внушавам, но (след 3-месечни изчисления) разликата (в левово измерение )е осезателна в полза на 100 октановите бензини на Shell u OMV.
Тази мисъл преписана ли е отнякъде или е собствено наблюдение? Щото аз съм с впечатлението, че компресията зависи от техн. състояние на двигателя, а не от качеството на бензина...Mondeo18TDI96 написа: Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите.
ако си направиш тоя труд ще видиш че всичко е цитат от линка по-горе.
колкото до "въпросния цитат" (който най-вероятно е превод!) - идеята е че с годините (става въпрос за ЕВОЛЮЦИЯ: 1900...2007) - за да повишат компресията (за да постигнат по-висока мощност ....) се нуждаят от по-високооктанов бензин (за да няма т.н. "чукане на аванса" - баси бинзинджийския термин)

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
XaxaxaMondeo18TDI96 написа:...май те мързи да четеш !
ако си направиш тоя труд ще видиш че всичко е цитат от линка по-горе.

Продължавам да смятам, че мисълта:"Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите ", е лишена от особен смисъл. Това, че е цитат, а не твоя лична мисъл е добре

В мрежата има тонове невярна информация и не е срамно човек да цитира някоя глупост, така че не се притеснявай

Не мисля, че разликата в динамиката на автомобила и намаленият разход са решаващи. Може би разните добавки са по-ценното му качество и то в дългосрочен план.ImpossibleMan написа:...
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Понеже май не можеш да четеш (по-скоро да осмисляш прочетеното):cocoff написа:XaxaxaMondeo18TDI96 написа:...май те мързи да четеш !
ако си направиш тоя труд ще видиш че всичко е цитат от линка по-горе.Прав си, но цитатът ти вероятно е от учебник от 70-те години, преписан от съветски такъв от 50-те години, а той от американски от 30-те...
Продължавам да смятам, че мисълта:"Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на компресия на двигателите ", е лишена от особен смисъл. Това, че е цитат, а не твоя лична мисъл е добре.
В мрежата има тонове невярна информация и не е срамно човек да цитира някоя глупост, така че не се притеснявай
....
Ето началото на моя пост:
Специално за @cocoff (още един цитат):Mondeo18TDI96 написа:За да не хабите празни приказки - малко инфо (за бИнзина) от: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0% ... 0%B8%D0%BD
...
Ако спориш с uдuoт, то е вероятно и той да прави същото
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта