Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от otoyol » 15 яну 2018, 08:36

Привет на всички колеги ! Темата, по която предлагам да споделите мнения е обща, като аз споделям конкретно впечатления от моя фокусник 1,8 тдци. Имам автомобила от 2 г. Миналата зима смених 4-те подгревни свещи с нови - марка Беру. Като цяло за сега нямам никакви проблеми и оплаквания. Следното нещо обаче ми прави впечатление и съм любопитен да коментираме по въпроса, като същевременно по-компетентните да си кажат думата. Акумулаторът ми е на неизвестна възраст - така купих колата с него, немски е, 75 АЧ е, като цяло мога да кажа, че не е в много добро състояние. Последното го твърдя, защото след каране извънградско около 30 км. го товариха с товарка вилка, при което след 10 сек. натоварване показа около 8 - 8,2 В. Още повече и сам виждам, че сутрин в хладно или студено време върти доста умряло. Опитвал съм да го зареждам 2-3 часа преди старт - върти къде къде по-живо... (този опит съм го правил при по-топло време, а не сега зимата...). Въпрос на време е да си купя нов - чакам само да откаже, въпреки, че не е много редно така, но .... както и да е. Сега малко по същество: известно ви е, че индикаторът за подгрева (т. нар. "реотанче") изгасва до 2-3 сек. най-много след вкл. на контакт, а реално подгревът продължава още няколко секунди и релето прави "цък", т.е. изключил е подгревът. Винаги се ослушвам да чуя релето или да видя, че силата на светене на крушките се усилва, т.е. спрял е подгревът и тогава вкл. стартера. Как го правите вие, колеги ? Чакате ли както мене или след изгасване на индикатора - вкл. стартера ? Кое е по-правилно ? Наблюдения, впечатления ? Не съм опитвал на студено да вкл. стартера преди да е изкл. подгрева, т.е. едновременно със вкл. свещи, защото тогава заради едновременната работа и на свещите - стартерът завъртя още по-бавно (заради кофти акумулатора...). На топъл или горещ мотор - не чакам никакъв подгрев, въпреки че греят свещите на всеки старт, независимо от температурата на мотора. Второ нещо за коментар: досега винаги съм стартирал от 1-ви път, независимо от студа. Особеното е следното: вкл. си контакт, изчаквам си подгрева, натискам преди това съед. и вкл. стартера. Започва доста умряло да върти, при което веднага припалва някой цилиндър или цилиндри, веднага след това се засилва да върти по-силно (припалващият или припалващите цилиндри "помагат" на стартера), прави няколко силни, бързи, повече от "нормално силни" оборота и дран - запалва. Идеална и перфектна работа на мотора след това - никакви пушеци, тракания и др. Чуденето ми е във връзка със самото палене: ясно ми е, че по-ниските пускови обороти означават по-ниска темп. в цилиндъра, а оттам по-лоши условия за запалване, НО... защо след като се засили стартера (благодарение на "помощта" на припалващите цилиндър/цилиндри) прави силни още няколко оборота и чак тогава запалва ??? Т.е. като цяло след засилването на стартера от припалващите цилиндри прави 3-4 оборота и чак тогава запалва !.. Има ли зависимост между пусковите обороти и налягането на горивото, което помпата прави ? Кога компът отваря дюзите при стартиране - следи ли той налягането в рейла, за да ги отвори или не ? Автомобилът скоро беше на диагностика и нямаше отклонения, вкл. и на дюзите. Ще опитам да заредя акум. поне 2-3 часа рано сутрин, че да завърти по-живо и ще ви споделя впечатления. Предварително благодаря на отзовалите се !

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от dmastard » 15 яну 2018, 21:27

Здравей колега,
Аз съм с 1,6 тдци, което Форд-френско творение и се различава от 1,8.
Мога само да кажа, че при мен няма 1-2 цилиндъра да припалят - върти стартер - колата пали.
Нека колега с 1,8 каже как е при него.
Поздрави!

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от ivo_63 » 16 яну 2018, 09:01

Гледам колегата е от Русе, та палим при еднакви условия. Нямам такива паления на 1-2 цилиндъра. Пали от раз. Да и аз съм с мотора пежо , но все си е комън-рейл. Единствено в тежките зими съм имал колебания при сутрешно запалване / с други марки , но пак комън-рейл/, но визирам температури -17 и надолу. Тогава нафтата почти се желира , но при сегашните -4 -6 си е приятно време и не би трябвало да има прекъсвания на мотора. И аз ще зареждам днес акумулатора, за 30 дни имам 170 км навъртяни и му трябва малко възбуждане , но си пали от раз.
Зареждам само от Еко , нормален дизел, зимна добавка още не съм слагал / до -10 е безсмислено./ , държа резервоара винаги пълен , като стигне наполовина - дозареждам. Винаги слагам добавка за дюзи редекс.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от S_C » 16 яну 2018, 12:12

Смени го най-после тоя акумулатор и тогава виж как пали. Това е все едно да питаш как ще работи комънрейла с нафта от комбайна на тате или с горяло масло от ЗИЛ-а в АПК-то. Я работи, я не.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от otoyol » 16 яну 2018, 12:58

Колеги, благодаря за мненията ви. Нещото, което според мен е странно е, че като припали някой цилиндър или цилиндри, самият мотор "помага" и "засилва" стартера, т.е. когато стартерът е "засилен", "подпомогнат", върти доста силно. Това доста силно въртене също продължава около секунда-две и чак тогава запалва ! След запалване - абсолютно всичко е перфектно - от - до. Осъзнавам, че е нормално да НЕ запали от раз, КОГАТО стартерът върти умряло... Акцентирах върху периода, когато стартерът се засилва, заради припалилият или припалилите цилиндри ! Нещо ме гложди, че може би има проблемче с горивото след нощния престой или някъде другаде (изпразване на рейл или друго....).

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от sangals » 16 яну 2018, 13:08

Стартерът не се засилва— детонацията макар и в 1-2 цилиндъра има по-голяма сила и върти коляновия вал с по-високи обороти и с последващата компресия принуждава и ленивите цилиндри да припалят...вече имаме и повишена температура в цилиндрите+постоянно високи обороти на коляновия вал(в сравнение със стартера)....и цилиндрите се ”подреждат”.
Затова стартера има тресчотка която пропуска високите обороти на коляновия вал!

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от otoyol » 16 яну 2018, 13:39

Да - знам, че е така, както точно си го обяснил, колега... Образно казано бе фразата "стартерът се засилва"... Ще направя следния опит и ще споделя: ще заредя акум. 2-3 часа, че да може да завърти хубаво, нормално. Ако запали от раз - ясно къде е проблема. Ако пак нещо припали и се позачуди, веднага ще изгася мотора и след няколко минути пак ще опитам да запаля. Според мен, ако евентуално нещо рейла се изпразва или нещо друго става с горивото .... вторият опит ще запали от раз, както трябва. Няма да влияе това, че вече моторът е бил стартиран, защото той ще работи едва 2-3 секунди и веднага ще бъде угасен.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от ivo_63 » 16 яну 2018, 17:10

Ако няма да я даваш за скрап тая кола , рано или късно трябва да купиш акумулатор . Само отлагаш и се тровиш.

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от otoyol » 16 яну 2018, 18:08

Ще го сменя... това е ясно. Просто искам да се уверя, че това е причината. Колеги, вие кога палите фокусите: като изгасне индикаторът за подгрева (което при мен абсолютно винаги и лято и зиме се случва за секунда-две най-много) или чакате да изключи релето ?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от S_C » 16 яну 2018, 18:22

фИкус нямам, нямам и намерение да купувам, че ме гони лека клаустрофобия в такива коли, но по принцип изгасването на лампата е индикацията, която ти трябва. Това, че релето цъкало....хич да не те бърка. Има коли, дето са с няколко цикъла на подгрев за определено време, според външната температура. Също от там се определя и времето за подгрева. Това си го контролира релето-колко пъти ще даде ток към свещите и колко време ще ги държи пуснати.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от ivo_63 » 16 яну 2018, 18:57

Колега , комън - рейла пали и без подгрев , ако всичко му е наред . Подгрева започва да работи на -5 градуса , иначе само индикатора мигва. Има таблица на колко градуса , колко дълго грее, за твое съжаление при - 5 грее около 2 секунди. Миналата седмица ми смениха и четирите подгревни свещи - даже не бях разбрал , че всичките са изгорели. Оправи си акумулатора, виж как ще пали и ако продължава да хълца върви в сервиз.
Горе-долу така изглежда:
-30С-20s.
-10С- 5s.
0C-0,5s.
18C-0s.

На русенските температури сега трябва да ти пали от раз. Калпава нафта , тръгнали дюзи, ниско налягане и т.н. , там някъде ти е проблема.

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от otoyol » 16 яну 2018, 20:57

Грешиш, Иво ! Фокусът грее винагии !!! Дали има смисъл или не, не знам, но подгрява винаги ! 100 % проверено. Последващото греене е различно в зависимост от темп.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от ivo_63 » 16 яну 2018, 21:05

Повярвай ми TDCI не грее винаги , марката няма значение. Грее под -5 С.
Днес взехме кола на колега от сервиза с повреда Anipolution fault от изгоряла подгревна свещ. Пали и върви , като пушка със светещ чек. И с не нов акумулатор.
Мога да ти пусна таблица и с подгрев след запалването. Търси "къде е заровено кучето" в предния ми пост. Гориво, дюзи, налягане.

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от otoyol » 16 яну 2018, 21:34

Значи за подгрева няма да споря-да кажат други колеги с фокус 1,тдци. Грее на всяко подаване на контакт !!! С волтметър проверено !!! След запалване, ако е студ грее около 20 с. Като е топъл мотора, след запалване не грее. Но преди старт грее винаги !!! И при старт на горещ мотор !

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от ivo_63 » 16 яну 2018, 21:48

Звънни ми , да те повозя един ден да видиш за какво ти говоря , щото явно при теб трябва да стане с "око да види , ръка да пипне". Телефон давам на ЛС. :D :D :D .
Или да следим темата "срещите в Русе " , там ще има фордове. Да не се окаже , че моя е "уникат"!

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от addition » 17 яну 2018, 21:04

При мен грее винаги: бучкам волтметъра в запалката - около 12.3V, давам на контакт, напрежението пада с 2-3V някъде, след няколко секунди се чува релето, лампите светват по-силно и напрежението става пак около 12V.
При мен също повечето пъти не пали от раз - първите няколко завъртания се опитва някой цилиндър да запали безуспешно за около секунда и после вече пали. Но според мен имам някакъв проблем с налягането, защото след двете ми смени на горивния филтър много трудно подкачва горивото, доста въртене и помпане с една временна помпичка докато подкачи и запали първия път.
Когато е много студено правя "подгряване" на акумулатора (онова с фаровете през 4 секунди), та поне на него да му е по-лесно да върти, и си свиркам _friends_

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от otoyol » 17 яну 2018, 21:38

Колеги, сложих друг акум. от приятел, читав акум., 75 а.ч., на година и нещо... Завъртя нормално и запали най-нормално, като топъл мотор ... Обаче: понеже реотанчето ми гасне максимум за две секунди...ако почна да въртя тогава, пали една идея по-лошо, отколкото ако изчакам да чуя релето да изключи ! Не може да се нагреят свещите за две сек. до нужната темп. Изводът е направен след два отделни опита да стартирам студен мотор, с чуждия акум. А тези, които твърдят, че изряден комън рейл с изряден стартер и акум. палят без подгревни свещи, на студ -10 ... -15 гр., моля ви я споделете как става тоя номер - нима пали, както на 0 градуса или на + 10 градуса ??? Питам от любопитство ! Не споря, че ще запали без свещи на такъв сериозен студ, но надали ще е от раз !??

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от ivo_63 » 17 яну 2018, 22:23

Е то стана +4 , докато се наприказваме, свещите не греят и даже и издухано TDI ще запали , камо ли комвън-райл !!! :) :) :) Айде на мола на среща , че има хубави еклери в сладкарницата. Ти ще палиш колите , ние ще ядем еклери !!!
Моя акум. е 60 Ач. !!!
Последна промяна от ivo_63 на 17 яну 2018, 22:24, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от ЯЛТА » 17 яну 2018, 22:23

Еми простичко е, старите дизели са с предкамерно запалване, а TDCI са инжекцион с директно впръскване на горивото.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време

Мнение от otoyol » 17 яну 2018, 22:43

Това го знам ! Любопитно ми е как палят без свещи на -10 .... -15 градуса ? Надали, както със свещи, или както на 0 градуса например...

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта