Страница 1 от 1
					
				стрелките на уредите на фокус
				Публикувано: 26 яну 2007, 09:25
				от mrdds
				Обмислям покупка на един фокус 2000г. и тези дни вероятно ще го взема.Обаче има нещо което ме смущава.
Когато дадеш контакт и завъртиш стартера стрелките на оборотомера и скоростомера се вдигат до МАХ и след като запали двигателя се връщат и си стоят на необходимите места за съответните обороти и скорост.Искам да се обърна към хората  с такива коли.
Твърде голямо съвпадение е да има дефект в двата уреда - двете стрелки,тъй като те са независими една от друга-километража се управлява от жило в ск.кутия,а оборотомера от генератора.
 
 
 
Моля за бърз съвет!!
 
			
					
				
				Публикувано: 26 яну 2007, 09:38
				от pan_m
				Хм, не знам на какво се дължи, на моя лично такова нещо не съм забелязал.  

 
			
					
				
				Публикувано: 26 яну 2007, 10:24
				от Атанас
				Сигурен ли си, че километражът е механичен? 
 
 
Този ефект на Фокус съм го постигал като съм махал акумулатора. При първото палене стрелките отиват на MAX и после се връщат. 
Малко наизуст говоря, но да не би компютъра да дава някакви грешки и да са решили проблема с reset при всяко палене
 
			
					
				
				Публикувано: 26 яну 2007, 10:37
				от mrdds
				ами палил съм го 3 пъти за период от 1ч..И в трите пъти скачаха до МАХ.Не съм го оставял без мое наблюдение.....така че изключваме тази вероятност.А и като се изключи акумулатора оборотите се променят при първо палене,след което компа се нуждае от обучение.А аз го запалих и тръгнах като бял човек.Всичко беше ок-ускорение,динамика,обороти....
На ескорта като му откача акумулатора 2-3мин държа педала иначе гасне,след това 5-6км е няк'ъв обсолютен спънат кон докато се научи. 

 
			
					
				
				Публикувано: 26 яну 2007, 10:45
				от Атанас
				Не знам  

 , споделям опит. Освен това не съм забелязал Фокуса да не държи обороти и т.н. при първото палена. 
Като казах reset имах предвид следното - на някои автомобили за да чистят грешки на компютъра му прекъсват захранването през реле и като подадеш контакт съответно се възстановява захранването на компютъра.
Не съм по обясненията  

 
			
					
				
				Публикувано: 26 яну 2007, 10:50
				от cossy
				Аз лично не бих взел такава кола, иди търси проблема.... Те нашите фордчета с тия електроники... мамата 

 
			
					
				
				Публикувано: 26 яну 2007, 15:38
				от mrdds
				сега видях в един руски линк диагностициране на ЕКУ-то през борд компютъра.И там е показано как се влиза в тестовия режим и проверка на датчици,светлини,километраж , оборотомер,кодове и всички контролирани от него уреди.И точно това завъртане на всички стрелки до МАХ е в теста.Може би който си е играл последно нее излязъл от тестовия режим и сега при всяко подаване на ток се проверяват всички датчици и т.н....сега се сещам,че и всички контролни лампи на таблото(за отворени врати,ABS,мигачи,светлини и всички възможни лампи )светваха преди запалване,след което изгасваха.Не мисля,че е проблем на компютъра........
някакви други идейки?
			 
			
					
				
				Публикувано: 26 яну 2007, 19:42
				от paci
				mrdds написа:ами палил съм го 3 пъти за период от 1ч..И в трите пъти скачаха до МАХ.Не съм го оставял без мое наблюдение.....така че изключваме тази вероятност.А и като се изключи акумулатора оборотите се променят при първо палене,след което компа се нуждае от обучение.А аз го запалих и тръгнах като бял човек.Всичко беше ок-ускорение,динамика,обороти....
На ескорта като му откача акумулатора 2-3мин държа педала иначе гасне,след това 5-6км е няк'ъв обсолютен спънат кон докато се научи. 

 
На моята като и откача акумулатора, после паля и тръгвам като както каза като "бял човек".
petkoff_pl е бил свидетел.
 
			
					
				
				Публикувано: 26 яну 2007, 20:14
				от DTM
				И на моя Фокус никога не са се вдигали стрелките така. Само при тоя тест за който споменахте, като пробвах и аз тогава само.
Няма вариант да не е излезнал от теста, при положение че теста работи само когато си на контакт.
Скоростомера, километража и обортомера работят с ел.сигнали на Фокуса. Между другото и аз съм откачал акумолатора и след закачането му не съм обучавал нищо (опа само това което управлява прозорците, че забравят че има и второ положение на бутона за вдигане докрай). Нямаше такива обучения на компове и т.н.
Я кажи бензин ли е Фокуса или дизел?
			 
			
					
				
				Публикувано: 27 яну 2007, 10:15
				от mrdds
				Фокус  1.6 Зетек 101 к. с  2врати-Trend-екстрите ги знете няма да ги изброявам           
...всъщност вече е в бокса от снощи  
 
 
След 3 тото запалване стрелките спряха да се качват до МАХ.Обадих се на собственика да не би да е пипал акумулатора и той си призна,че е взел оригиналния и  е сложил някъв по слаб щото имал някво дизелче за продаване със заминал акумулатор и ги разменил за да го запали.Абе типично по български.
Баща ми я докара от София снощи на ход без проблеми..... 
 
 
сега се водят преговори кой коя кола ще кара........ 
 
 
След няколко дни ще сложа и снимки,след като  я наконтим и се оправим по КАТ и т.н,че е мръсна до няма и къде...
 
			
					
				
				Публикувано: 27 яну 2007, 11:14
				от Dundee
				Ами честито щом сте я взели! И само да ви радва!  

 
			
					
				
				Публикувано: 27 яну 2007, 12:19
				от mrdds
				Чакай сега,още няма да ми честитите!
Като му дойде времето...както казваше Царя!
Ще  я обявя и ще сложа снимки в друг р-л,че не му е мястото тук.
Благодаря все пак! 

 
			
					
				
				Публикувано: 29 яну 2007, 11:35
				от 1.8d
				mrdds написа:....сега се сещам,че и всички контролни лампи на таблото(за отворени врати,ABS,мигачи,светлини и всички възможни лампи )светваха преди запалване,след което изгасваха.Не мисля,че е проблем на компютъра........
някакви други идейки?
Това Мондеото го прави винаги когато дадеш контакт преди да запалиш и след 5-6 сек.всичко си угасва едно-по едно без значение дали ще запалиш или ще е само на контакт.Нещо като малък тест и вече ако има някъде нередност само тази лампа остава да свети,всичко друго угасва
 
			
					
				
				Публикувано: 30 яну 2007, 22:39
				от PUTER
				Аз на скоро тествах един Фокус и на мен ми направи впечатление същото за стрелките.Попитах човека,а той ми каза че винаги е правила така колата,ама не съм се ровил да видя защо 

 
			
					
				Re: стрелките на уредите на фокус
				Публикувано: 11 яну 2011, 18:01
				от aspasia
				
			 
			
					
				Re: стрелките на уредите на фокус
				Публикувано: 11 яну 2011, 18:10
				от Pyrhel
				При слаб акумулатор стрелките не изпълват цялата скала, а изобщо не помръдват...
			 
			
					
				Re: стрелките на уредите на фокус
				Публикувано: 13 яну 2011, 05:41
				от Danchev
				Кой ровичка по архивите пак 
 
 
Точно от слабо напрежение в акумулатора се появява този ефект със стрелките. За Мондео от същите години незнам (предполагам, че има), но при Кугър-а го има 

Както са написали други по-горе това със стрелките го прави, когато е бил свален акумулатора при първото подаване на контакт след това. Когато акумулатора е умалял до толкова, че целият стартов ток да отива за запалване на автомобила, то някой по-маловажни неща остават без напрежение за част от секундата в момента на палене (или по-точно с много ниско напрежение). Така се получава и магията със стрелките. 
Не ви ли се е случвало да палите с толкова слаб акумулатор, че да ви се нулира часовника 

 идеята е същата ....
 
			
					
				Re: стрелките на уредите на фокус
				Публикувано: 13 фев 2011, 16:37
				от Благо87
				Аз имам фокус и това, за което колегата говори ми се е случвало 2 пъти само след махане на акумулатора и то за повече от 10 мин. При подаване на контакт стрелките отиват до края, след което се връщат и това става само при първото палене, след това всичко си е нормално.
			 
			
					
				Re: стрелките на уредите на фокус
				Публикувано: 13 фев 2011, 20:16
				от Pyrhel
				Danchev написа:Не ви ли се е случвало да палите с толкова слаб акумулатор, че да ви се нулира часовника 

 идеята е същата ....
 
Ами, случвало ми се е на мондеото - няма ток към осветлението в огледалата, няма ток към плафоните, към фаровете, към уредите, радиото, часовника, трип компютъра... към нищо, освен ECU, стартер и помпа, общо взето. Тогава стрелките не мърдат.
При по-продължително време без акумулатор трябва да го правят тоя номер всички с електронни километражи. За пример Фиеста мк4 ги изпълва докрай при нов акумулатор.