Влиза в авариен режим без да свети нищо

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Мирчо
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 31 май 2016, 18:19
Местоположение: Трявна
Status: Извън линия

Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от Мирчо » 12 юни 2022, 15:58

Здравей те колеги имам странен проблем и се надявам да ми помогнете. Колата ми е Форд фокус c max 1.8 benzin 120 k. Колата влиза в нещо като авариен режим и не свети нищо, закачана в сервиза на Форд нищо не показва. Сменил съм свещи, бобини, педал на газта, датчик колянов и разпределителен вал, незнам накъде да се насоча, единия човек от сервиза на Форд ми каза че се съмнява в всмукателния колектор нещо от вихровите клапи да е, но него съм го сменял с нов преди 70 000км и ме съмнява. Както си карам изведнъж забива колкото повече подавам газ толкова повече забива, като отръпна с малко газ върви полека и изведнъж се оправя и може и 100 км да мина без да ми го направи. Всеки вдига рамене и ми вика карай докато спре или светне нещо, но така е много опасно, а и проблема е от около два месеца и нищо не свети. Ще ви бъда много благодарен ако някой може да помогне

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от OgiDogi » 15 юни 2022, 20:32

Мирчо написа:
12 юни 2022, 15:58
... Както си карам изведнъж забива колкото повече подавам газ толкова повече забива, като отръпна с малко газ върви полека и изведнъж се оправя и може и 100 км да мина без да ми го направи...
Бензинова помпа пред умиране или задръстен горивен филтър. При нас слагаме манометър на рейката, караме до проявление на симптомите и веднага си проличава, ако е проблем със захранването с гориво.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Мирчо
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 31 май 2016, 18:19
Местоположение: Трявна
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от Мирчо » 17 юни 2022, 22:15

Колега, прави го и на бензин и на газ. Затова изключих горивото

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от ivchotr » 17 юни 2022, 23:28

Ами огледай окабеляването към и от компютъра. Маси и т.н. Ако и там всичко е наред, може в самия комп да се заформя проблем.
Знам всички вицове за Форд :D

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от imitev » 18 юни 2022, 11:29

Прочетете грешките - има доста при които лампата не свети.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от OgiDogi » 18 юни 2022, 13:12

Мирчо написа:
17 юни 2022, 22:15
Колега, прави го и на бензин и на газ. Затова изключих горивото
Никъде не споменаваш за наличие на газова в началните условия :)
Закачвате диагностика и гледате показания на кислороден датчик Bank 1 Sensor 1, когато "забива". Ако е твърдо забит на високо ниво и дългосрочната корекция е с максимална отрицателна стойност, докато на Bank 1 Sensor 2 е в ниско ниво - издънваш или подменяш катализатора. Наличието на газова уредба е предпоставка за дефектиране на каталитичният конвертор.
Обяснявам:
Задръстен или полу-разрушен катализатор, създава препятствие за изгорелите газове и при определени работни режими акумулира голямо количество топлина в зоната преди катализатора. От подгряването на кожуха му, се подгрява допълнително кислородният сензор и показанията му приемат максимални стойности, което за компютъра е сигнал за намаляване на горивната порция (манджата на конете). И така - докато температурата не спадне отново до приемливи стойности, при които сензорът да започне отново да работи нормално. При по-динамични режими газ-спирачка, когато има и връщане на газта с последващо го охлаждане на изпускателната система, може да не го докараш до прегряване.
Филмът го играх преди време с една Агила 1.2 няколко дни, докато я накарам да пресъздаде проблема и се видя богата смес на първа сонда и бедна на втората.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Мирчо
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 31 май 2016, 18:19
Местоположение: Трявна
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от Мирчо » 22 юни 2022, 11:15

Благодаря на всички отзовали се. Проблема е решен и то сам си го реших, от толкова ходене по майстори, диагностики и всички вдигат ръце и викат докато не светне нещо или не угасне неможем нищо да ти кажем. Първо смених всмукателния колектор и проблема остана и след това реших да сменя датчика на налягането на входящия въздух във всмукателния колектор или казано мап сензора, въпреки че при питане към майсторите ми казваха че не може да е от него щеше да светне чека. Но аз си го смених сам и колата се оправи и започна да върви много по добре и да работи по добре. Бъдете живи и здрави

nogopechen
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от nogopechen » 24 юни 2022, 19:00

Показанията на МАП-се се "виждат" със всяка "диагностика". А когато имаш "газова" е още по-лесно: сравняват се стойностите на двата сензора... Толкова много сменени компоненти по метода "Проба-Грешка"...

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от OgiDogi » 25 юни 2022, 00:11

nogopechen написа:
24 юни 2022, 19:00
Показанията на МАП-се се "виждат" със всяка "диагностика". А когато имаш "газова" е още по-лесно: сравняват се стойностите на двата сензора... Толкова много сменени компоненти по метода "Проба-Грешка"...
Въпрос на методика при диагностициране на проблема.
Онзиден колегата получава обаждане и снимка от диагностичният софтуер за гаранционна Корса 1.4 бензин/газ (истинска заводска), с грешка Р0420 - ниска ефективност на каталитичния конвертор. От сервиза в Стара Загора (където е диагностицирана), правили, гледали и уж проблемът бил в газовата и "били намалили горивото". Някой прекрасен ден ще ги питам лично, как се намаля горивото на заводската газова в коли с този двигател. Поне аз не виждам друг начин, освен да се поръча на Опел да програмира уникален файл с калибровъчни стойности за конкретния автомобил, който да се програмира (което става онлайн). Ами, след 20 километра пак светва лампата за неизправност и пак Р0420. И му казали "отиди в някой по-голям сервиз", разбирай - където знаят как се прави диагностика. Най-близо сме ние в Сливен.
По същество: идва човекът, закачвам колата и гледам показания на двете сонди. Първа сонда бедна смес, втората - богата, което ще рече наличие на кислород и гориво в изпускателната система и горивният процес се довършва в катализатора. И докато чета други живи данни, усещам единични пропуски в запалването. Отивам на броячите за пропуски - цилиндър 2 прави по 2-3 пропуска на цикъл от 30 секунди, затова не записва грешка за пропуски. Без да пипам нищо по колата, отивам при клиента и го питам, кога за последно е сменял свещи и отговорът е, че той кара колата в сервиз и ако са сменяни - в сервизната книжка трябва да пише. Намирам книжката - дописано отдолу на едно от обслужванията (въпреки че има специален ред за маркиране смяна на свещи) "смяна свещи 45 500 км". На километража - 109 300, разлика близо 65 000 километра. Свалям свещите - електродите придобили неправилна форма, искрата е търсила най-малкото разстояние с разпрашаването им.
Поръчахме свещи и докато чакаме да ги доставят, почистих дросела за всеки случай и занулих горивните корекции и калибровката на дросела. С нови свещи и занулени адаптивни параметри всичко си дойде на място. Като нищо, можеха да му сменят профилактично втората сонда, заради "неправилни" показания.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от deathstorm » 25 юни 2022, 01:21

То дано катализатора да е преживял цялото това приключение, по принцип като почне той да доизгаря горивото има свойството да се топи.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от OgiDogi » 25 юни 2022, 10:42

deathstorm написа:
25 юни 2022, 01:21
То дано катализатора да е преживял цялото това приключение, по принцип като почне той да доизгаря горивото има свойството да се топи.
Преди 2 години сменяхме гаранционно катализатора на същата такава Корса - от детонациите беше започнал да става на прах в горния край. Дано този е оцелял, че му остават само 2 месеца от гаранцията, а новият е комплект с колектора и цената му беше близо 2000.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от fordmaniac » 26 юни 2022, 09:50

Темата е типичен пример, когато не намираш адекватен сервиз и се налага да се пробва с налучкване. Наличието на диагностична апаратура без ДИАГНОСТИК е безсмислено. Търсене само на грешки без познаването на параметрите и проверката ма лайФФФ данни води до масова смяна на ненужно количество части. Списъкът е дълъг:
Мирчо написа:
12 юни 2022, 15:58
свещи, бобини, педал на газта, датчик колянов и разпределителен вал

При липса на познания се стига и до куриозни изказани предположения от майстор :
Мирчо написа:
12 юни 2022, 15:58
единия човек от сервиза на Форд ми каза че се съмнява в всмукателния колектор нещо от вихровите клапи да е
В случая виновният MAP може да се хване с диагностиката и той и на Форд и на други коли работи по един и същи начин и е много жалко, че се налага да се проверява с налучкване. И дано да е това! Екслпоатацията ще покаже.
Поздрави.

nogopechen
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Влиза в авариен режим без да свети нищо

Мнение от nogopechen » 26 юни 2022, 19:45

Аз дори съм се снабдил с класически вакууммер, като на старите майстори от ерата на карбураторите. Първо това гледам.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта