Страница 1 от 1

макс. скорост

Публикувано: 19 фев 2007, 23:14
от sashos
колко време(км) би издържала една кола при максимална скорост без да получи някаква повреда.аз лично повече от 10-15мин не задържам(ужисточен спор с един колега :) моята теза е 30-40мин.(100-150км)

Публикувано: 20 фев 2007, 00:22
от Gate
Зависи от самия двигател и амортизацията му. Нормалните двг. не са създадени да работят дълго време в такива режими!Аз съм карал няколко коли на макс. повече от 30-40 мин.и то не еднократно :oops: и след това не е имало последици,е поне до сега не са се изразили де! :lol: Иначе с точност никой не може да ти каже.Гледах един филм за Формула 1 и там да речем ако двг.то не гръмне за(не помня :oops: ) да речем две състезания,значи има проблем или може още да се олекоти!Та така. :lol:

Публикувано: 20 фев 2007, 09:05
от Brock
Аз си мисля, че ако не влизаш в червената зона на оборотомера, можеш да си я караш колкото си искаш на макс. скорост. За ДВГ е едно и също, дали ще работи на 4000об. на 3-та с 80км/ч или с 4000об на 5-та със 140км/ч.

Поне така разсъждавам аз. А и никъде в книжките не е упоменато, да не се кара продължително време с макс. скорост.

:twisted:

Публикувано: 20 фев 2007, 10:13
от venom4o
Brock написа:Аз си мисля, че ако не влизаш в червената зона на оборотомера, можеш да си я караш колкото си искаш на макс. скорост. За ДВГ е едно и също, дали ще работи на 4000об. на 3-та с 80км/ч или с 4000об на 5-та със 140км/ч.

Поне така разсъждавам аз. А и никъде в книжките не е упоменато, да не се кара продължително време с макс. скорост.

:twisted:
амм не е точно така.. при по -високата скорост се напряга повече защото има по-голямо въздушно съпротивление.. съответно и изразходва повече гориво.... не е точно същото .. Надявам се да не греша.. поправете ме ако бъркам...

Публикувано: 20 фев 2007, 10:16
от DTM
Малко уточнение, ако става дума за двигателя, би му прилягало максимални обороти, а не макс. скорост.
edit:и както колегата @ venom4o спомена и скороста оказва не малко влияние.

Публикувано: 20 фев 2007, 10:20
от orlinm
Brock написа:Аз си мисля, че ако не влизаш в червената зона на оборотомера, можеш да си я караш колкото си искаш на макс. скорост. За ДВГ е едно и също, дали ще работи на 4000об. на 3-та с 80км/ч или с 4000об на 5-та със 140км/ч.

Поне така разсъждавам аз. А и никъде в книжките не е упоменато, да не се кара продължително време с макс. скорост.

:twisted:
И аз мисля така, при условие, че червената зона почва на 5500 или 6000 оборота можеш да си караш с 5000 оборота докато ти свърши бензина няма проблем. Ако мотора работи с хубаво масло и охлаждането му е наред даже и няма да загрее.

Публикувано: 20 фев 2007, 10:58
от _SLiThER_
За двигателя няма макс. скорост има критични оборотои. Може да си го скапиш и с 60 на първа ако става въпрос ... :roll:
А и всички съвременни коли си имат ограничение на скороста ...

Публикувано: 20 фев 2007, 16:11
от sashos
почти всяка кола може да вдигне 200км (не и моита :oops: )но производителя не е направил колите да подържат такива скорости дълго време затова си има спортни коли;6ц. двг. а 70% от форума караме коли до 2000куб. и мах.150кс. а и консумативите с които подържаме колите си не са предназначени за прекалено големи натоварвания примерно скоростния индекс на моите гуми е 190км :lol:

Публикувано: 20 фев 2007, 19:20
от chains
Дизелите не обичат системното поддържане на свръх високи обороти, което се дължи на значително по-тежките чугунени части и по-високата компресия /тоест карантията на двг е подложена на по-сериозно натоварване/!

пп: порови се малко в БМВ форума и ще разбереш колко хора са ронили кървави сълзи след екшън изпълнения с дизелови Е 34!

пп2: малко коли до 2000см. могат да вдигнат реално над 200км/ч. /на БМВ 320 Е 36 му се здира задника докато премине 200 - мерено с GPS/. И това се дължи на един феномен в механиката на флуидите - при преминаването на 180км/ч. натиска, който въздушното съпротивление оказва се удвоява /а разхода отива в небесата/!
"Това за моя голф с 1.8, че вдига 220" съм го слушал и аз, но реално не е така - преди време имах Голф 2.0 16V с Г60 - колата наистина беше звяр и неистово набираше, но 200 умираше; като няма да споменавам, какво ставаше с пътното поведение и разхода на гориво!