Страница 1 от 2

"духащ" двигател.

Публикувано: 06 апр 2007, 15:24
от Speed
Имам един такъв въпрос понеже знам , че двигатели на който като им отвъртиш капачката за маслото докато двигателя работи и ако от там "духа " значи двигателя не е наред и мотора е тръгнал да заминава ..... Един познат се набута със една такава кола същата като мойта само че комби 1,8 16V бензин и въпреки че колата си работи нормално и засега не дава никакви проблеми харчи някъде към 10 на 100 газ което си е нормално за тоя мотор пали без проблем и т.н. Та въпроса ми бише това духане ,фучени или кой как му вика за какво точно говори и има ли живот във такъв двигател или да гледа да я разкарва възможно по бързо :roll:
И още едни въпрос не разбирам кой знае колко от автомобили но някой ще може ли да ми обясни тоя проблем от какво е послецтвие износени сигменти или ........ :oops:
Мерси предварително :wink:

Публикувано: 06 апр 2007, 15:34
от Georgiev
Като отвориш капачката и духа като прахосмукачка не е добре.Но и не очаквай да няма движение на някакви пари особенно ако е топла колата.В самия двигател си има циркулация на картерни газове.А духането се появява вследствие изнасване на цилиндри и сегменти, а също и от недобро уплътнение на клапаните в леглата им.Но тогава вече гори доста масло.

Публикувано: 06 апр 2007, 16:18
от cossy
Зависи как духа. Ако питаш мен. притеснявай се ако плюе масло... ама не 2-3 капки , а повечко :roll:

Публикувано: 06 апр 2007, 16:18
от gmivanko
Еми на форда на кака ми (Ескорт EFI 1,6) духа от капачката на мослото не го пипва въобще, колкото съм налял, толкова съм излял, та от какво може да е, аз съм чул че и от гарнитурата на главата може да е :roll:

Публикувано: 06 апр 2007, 17:02
от Speed
cossy написа:Зависи как духа. Ако питаш мен. притеснявай се ако плюе масло... ама не 2-3 капки , а повечко :roll:
Е оставаше и малко да хвърля :) Иначе двигателя е чист той е минал със нея някъде към 1000 км вече и по моторо няма и следа от малко някъде ..... 8) Само това го притеснява ,че много духа и данеби примерно след още 10 хил километра да духне мотора :cry: :roll:
Одеве си направих същият експеримент със мойта и то се оказа ,че и мойта духа ама по малко :roll: :idea:

Публикувано: 06 апр 2007, 20:04
от kEFi
Ако сериозно сте се притесили - жертвайте 25лв за диагностика на колата. Като я закачат на компа всичко ще си каже. Замерете и и компресията...

Публикувано: 06 апр 2007, 20:33
от Speed
kEFi написа:Ако сериозно сте се притесили - жертвайте 25лв за диагностика на колата. Като я закачат на компа всичко ще си каже. Замерете и и компресията...
Лично на мойта съм и правил диагностига и ми казаха ,че всичко е Ок
било хубаво да сменя тоя датчика дето е на генерацията дето мери температурата на изх. газове ....... ама аз още се мотам е не съм го сменил ..... :oops:

Публикувано: 06 апр 2007, 20:36
от chains
Значи при съмнения относно износването на двг:

1. Харчи масло/тоест гори го, а не капе от никъде/ - около 1л. и на горе - има гаден синкав дим от ауспуха с много неприятна, задушлива миризма /няма как да го сгрешиш/!

2. Трудно пали особено на студено и влажно и често има не равномерна работа докато е студен /тук разбира се трябва предварително да се убедиш, че свещите и кабелите са изправни/!

3. Характерна загуба на мощност и осезаемо заглъхване при тръгване - това се дължи на зацапването на свещите от маслото в горивна смес, но същото го има и ако гумичките на клапаните са за смяна /тоест първо трябва да се убедим, че те са ок/

4. Осезаемо повишен разход на гориво /поради точка 3./

5. Гадни нестройни звуци от към вътрешността на двг. и вибрации /но не скърцания и/или виене на някоя ролка или ремък, а чукане на клапани, биели, стържене и т.н. / - това с клапаните не се отнася за 1.1 и 1.3 - при тях вече е прието като за нормално


Ако ги няма тези точки, обикновенно са кумулативни /тоест по няколко на куп и често всичките/, то двг си е ок и може при адекватна подръжка да надживее сумати други ужкем като нови двг!

Колкото до това, че духа - няма двг, който като работи да не духа, но както ти казаха колегите щом не пръска яко масло от там, значи си е ок; НО тука е тънкия момент ако при работа на двг /примерно на място отваряте капака и минута две поддържате около 3000об. / се вади пръчката за маслото /буташ я до долу, а тя след миг пак изкача/, то тогава вече в 99% са заминали сегментите и 1% вероятност да се е запушил одушника за картерните газове /при един приятел с Ланча бе така и доста студена пот проля докато се установи проблема, добре че не се съгласи веднага да му отворят мотора, а поиска допълнителна консултация/

пп: както казват старите хора колата не се плаши от каране, а от стоене и пишман майстори и разбирачи!
:wink:

Публикувано: 06 апр 2007, 21:40
от HACKO
Отварянето на капачката е възможно най-бързият но и най-неточният метод за проверка състоянието на един д-л. При него не се гледа дали изобщо духа (защото всички д-ли духат), а дали и какво количество пушек излиза оттам, другото е рутина. Друг косвен метод е засичане разхода на масло за 1000км. Най-точна преценка може да се направи чрез замерване на компресията. И накрая абсолютно точна преценка се получава като се разглоби и се измери с индикатор.

Публикувано: 06 апр 2007, 21:58
от evg2
Като се отвори капачката под-буталните газове излизат през отвора и ,когато е затворена заемат мястото под буталата в ГМТ,така се балансира под-буталното налягане,когато има проблем със сегментите повишеното налягане под буталата излиза през картерния маркуч който е скачен с възд.филтър. Тогава в кутията на филтъра се събира доста масло на дъното, което е показателно за износени сегменти.
Ако там няма масло значи колата ти е О.К.Капачката за масло на ДВГ. служи само за доливане не става за диагностика.

Публикувано: 06 апр 2007, 22:02
от kEFi
...и при загрял двигател няма отвъртане...поне при мен!

Публикувано: 08 апр 2007, 21:15
от cocoff
Струва ми се много относително и субективно всичко от сорта: духа, не духа, духа слабо, нормално е в определени граници и пр.Изхвърлял бил щеката... Несериозно е, по това колко е хлабава щеката, да се съди за състоянието на двг. Колко ще духа зависи освен от износването на сегментите и от проходимостта на клапана, осигуряващ картерната вентилация, но не и от състоянието на клапаните/леглата, както някой беше писал. Всъщност и от тях зависи, тогава картерното налягане ще падне, щото парата ще отива в свирката :)
Из мрежата има сума модели датчици за измерване на картерното налягане. Някой знае ли харчат ли се у нас такива? И дали е трудно да се побългари нещо :). Къде ли се използват манометри за подобни налягания? Данните от подобен датчик, макар и строго индивидуални ще дават допълнително инфо за състоянието на двг.

ДУХАЩ ДВИГАТЕЛ

Публикувано: 09 апр 2007, 00:27
от tata1971
Като прочетох заглавието духащ двигател се сетих за м.к. Фрегата.
Там на 3-ти дизелгенератор имаше издухана гарнитура на главата и при всеки такт сгъстяване съскаше и плюеше от 1 цилиндър върху преградната стена-и така 8 месеца/нямаше резервна гарнитура/
А колкото за пушенето от капачката на капака на клапаните-това е нормално в определени граници/свръхналягането говори за силно износени или счупени сегменти или дупка в буталото/.В случай че има такива подозрения направете като мен-замерете компресията във всеки цилиндър.Успех :D

Публикувано: 09 апр 2007, 08:26
от cocoff
Това с компресията - добре, но понижената компресия дава ли информация къде е проблема, сегменти или клапани...и нужно ли е да си разпарчосаш двг, за да установиш, че някой клапан не ляга добре? А до клапаните и до сегментите се стига по различен път :)
Та това имах предвид в предния си пост: периодично измерване на картерното далягане. Вадиш щеката, ръгаш манометъра и мериш. Около 3 минути работа на месец.
А по света има и това :
1.Датчик за налягането в горната част на камерата
2.Отвор в буталото осигуряващ измерване на камерното(приДМТ) и картерното(приГМТ) налягане от датчик 3.

Публикувано: 09 апр 2007, 13:33
от HACKO
cocoff написа:Това с компресията - добре, но понижената компресия дава ли информация къде е проблема, сегменти или клапани...
При откриване на занижено налягане в цилиндър може да се направи следния тест: наливат се 20-30 мл. масло в цилиндъра и се мери наново. ако налягането се повиши проблема е в сегментите, ако резултатът е същия или близък проблема е в клапаните.

П.П. Тоя д-л с датчиците реален ли е или "лабораторен"?

Публикувано: 10 апр 2007, 16:26
от Brock
Това за духането и аз го знам.

Но при мене /1,6 ЗЕТЕК/ като отвия капачката се вижда единия вал - няма защитна ламарина /щит/ и пръска масло на 1 метър - това е нормално, нали този вал се маже с масло. За духането духа нещо, но досега не съм рискувал да се омажа с масло целия.

:twisted:

Публикувано: 11 апр 2007, 00:23
от paci
Кое ти е нормално па на тебе ? :shock:
Как на 1 метър ти мета ? :shock:
На дъртия си вееше там и сега на тази но няма ... незнам и пари даже които да мацат ако си сложиш ръката.
Ае утре ше пробвам пак ако не забравя но се сещам, че на Априлци миналата година Билдера ми я отвива и той и нямаше масло, капки или каквото и да било там иначе той да е изразил съмнение за доброто състояние на двигателя ми. А нали той ги разбираше тея неща :)

Публикувано: 11 апр 2007, 10:42
от Brock
Ами през "дупката" се вижда гърбицата на вала, която натиска клапана /хидравличния повдигач/ - все си мисля, че е нормално като се върти и да пръска масло, нали тоя вал целия се облива в масло :roll:
Масло не ми харчи - за 10 000км. доливам 100-150гр. - не пуши, не е избила никоя гарнитура или семеринг - въобще всичко е на 6

:twisted:

Публикувано: 11 апр 2007, 17:54
от cocoff
HACKO написа:
П.П. Тоя д-л с датчиците реален ли е или "лабораторен"?
Не е сериен. Пилотен проект го водят, но колко му е да го внедри някоя фирма. Полудели са да блъскат електроника навсякъде...

Публикувано: 11 апр 2007, 21:28
от HACKO
Не мога да видя практически смисъл, ама както казваш слагат какво ли не.