Перфектния мотор /явно сиерата е била съсипана като си я взел/ не е капризен, харчи колкото конкурентите, тих е, няма вибрации /просто ако не знаят пасажерите, че се возят на дизел ще си мислят, че е бенз/ и най-важното зимата пали без проблеми!
Колкото до това, че е само 90 кс. не трябва да те плаши, защото реалната мощност /въртящия момент/ е доста висок 178нм при 2200обр./мин, докато 2.0 16V е 176нм при 4000обр./мин - тоест без проблеми си дърпа по баирите с четири човека и багаж!
Реалния разход е ~7-8/100 в София и ~ 5 на дълго /до 120км/ч. - след това си лапа/; докато 2.0 си гори 11-12 в Сф и 7-8 на дълго!
Съветвам те да се насочиш към Комби версиите - реално са доста по широки /по външни габарити са по-дълги с 15см./ от седаните и хечбеците /определено на баща ми седана е доста по-тесен на втория ред и тавана е по-нисък - е верно аз см 190см, ама си има разлиака/; багажника на комбито е меко казано огромен /по-голям е от на Волво 740/ 29инчов телевизор в кутията се събира отзад без да буташ задните седалки; това детси колички, колелета и т.н. са без проблеми; освен това щората е много качествена и приятно скрива съдържанието на багажника! Другото сериозно предимство на комбито е, че има различно задно окачване от седана и хеча - тоест доста по-здраво!
Поддръжката на дизела е доста по-елемнетарна от на бенз верисии и единствения скъп консуматив е смяната на двата ангренажни ремъка!
Ако си решил да купуваш мондео прегледай следните неща:
-предни спирачки - да не са криви дисковете /колата е тежка/ - вдигаш до 100-110 и натискаш спирачката - ако няма вибрации вс. е ок - ако тресе ти трябват нови дискове и накладки!
-тампони /втулки/ на предните носачи - самите те не са скъпи, но за труд искат по ~ 30 на носач /предлагам точно тези части да ги купуваш само от МП - много патих и зам, че ментетата не изкарват дълго/
-биалетки - най-вероятно са сдали багажа - но смяната им с каествени те оправя поне за 70-80 000км.
-тампони на стабилизиращата щанга - смешно евтини са, но са гадни за смяна
От зад /при комбитата/:
-огледай добре надлъжните щанги /те всъщност приличат на летви и в тях има отвор през който минават жилата за ръчната/ - за усуквания или деформации /най-добре огледай друго комби преди това за което собственика ти гарантира, че е ок/ - това ти го поствам, защото нашите гумаджии масово вдигат колата на крик за тях /то иначе им е доста удобно/, при което ги нараняват механично /те обикновенно леко поддават и малко се усукват/, но много бързо след това се скапва тампона от към купето, измества се ъгъла на окачването и често се къса надлъжната щанга /и аз и много от колегите във форума с комбита сме патили, но затова сега сме много внимателни като ни сменят гумите/ кофтито, е че ги има само в МП и са ~ 150лв за бр. в комплект с тампона!
- задните биалетки - евтини са и са лесни за смяна/като при предните/
Това са основните проблеми срещани при Монди, но общо взето не са страшни и стига да използваш качествени части и добър сервиз повече няма да се занимаваш с тях! Аз вече го тормозя моето близо 80 000км. и честно казано съм доста доволен!
пп: влез ми в профила и разгледай постовете и ако евентуално имаш допълнителни ? питай
