Страница 1 от 1

Ще си купувам Мондео....;)

Публикувано: 30 апр 2007, 17:54
от carvin
Здравейте,

Отскоро следя форума /а сега вече се регистрирах официално/ и бих искал да ми дадете мнението си за покупка на Мондео '99 1.8TDi комби.
Мисля че двигателя е 90к.с. но как да бъда сигурен?
Моля дайте инфо,който има този модел, как е като двигател и има ли някакви по-генерални проблеми /бтв имам лош опит със Сиера 1.8ТД/.
Ще оценя всякаква информация, вклщчително и за какво точно да гледам при покупката на колата.

Благодаря на всеки отзовал се ;)

Поздрави!

Публикувано: 30 апр 2007, 19:21
от evg2
Щом имаш опит значи ще ти е по-лесно!Аз лично не съм много по дизеловите автомобили,но това което ще прочетеш по-отдолу определено е вярно.

http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=6559" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 30 апр 2007, 19:34
от carvin
Мерси за пост-а ;)
Тази статия вече я прегледах,както и доста неща от форума.интересуваме повече мнението на собственицитена въпросното Мондео'99 1.8ТД.
Какви са техните наблщдения,проблеми и съвети :)

Поздрави!

Публикувано: 30 апр 2007, 22:46
от chains
Перфектния мотор /явно сиерата е била съсипана като си я взел/ не е капризен, харчи колкото конкурентите, тих е, няма вибрации /просто ако не знаят пасажерите, че се возят на дизел ще си мислят, че е бенз/ и най-важното зимата пали без проблеми!

Колкото до това, че е само 90 кс. не трябва да те плаши, защото реалната мощност /въртящия момент/ е доста висок 178нм при 2200обр./мин, докато 2.0 16V е 176нм при 4000обр./мин - тоест без проблеми си дърпа по баирите с четири човека и багаж!

Реалния разход е ~7-8/100 в София и ~ 5 на дълго /до 120км/ч. - след това си лапа/; докато 2.0 си гори 11-12 в Сф и 7-8 на дълго!

Съветвам те да се насочиш към Комби версиите - реално са доста по широки /по външни габарити са по-дълги с 15см./ от седаните и хечбеците /определено на баща ми седана е доста по-тесен на втория ред и тавана е по-нисък - е верно аз см 190см, ама си има разлиака/; багажника на комбито е меко казано огромен /по-голям е от на Волво 740/ 29инчов телевизор в кутията се събира отзад без да буташ задните седалки; това детси колички, колелета и т.н. са без проблеми; освен това щората е много качествена и приятно скрива съдържанието на багажника! Другото сериозно предимство на комбито е, че има различно задно окачване от седана и хеча - тоест доста по-здраво!

Поддръжката на дизела е доста по-елемнетарна от на бенз верисии и единствения скъп консуматив е смяната на двата ангренажни ремъка!

Ако си решил да купуваш мондео прегледай следните неща:

-предни спирачки - да не са криви дисковете /колата е тежка/ - вдигаш до 100-110 и натискаш спирачката - ако няма вибрации вс. е ок - ако тресе ти трябват нови дискове и накладки!
-тампони /втулки/ на предните носачи - самите те не са скъпи, но за труд искат по ~ 30 на носач /предлагам точно тези части да ги купуваш само от МП - много патих и зам, че ментетата не изкарват дълго/
-биалетки - най-вероятно са сдали багажа - но смяната им с каествени те оправя поне за 70-80 000км.
-тампони на стабилизиращата щанга - смешно евтини са, но са гадни за смяна

От зад /при комбитата/:

-огледай добре надлъжните щанги /те всъщност приличат на летви и в тях има отвор през който минават жилата за ръчната/ - за усуквания или деформации /най-добре огледай друго комби преди това за което собственика ти гарантира, че е ок/ - това ти го поствам, защото нашите гумаджии масово вдигат колата на крик за тях /то иначе им е доста удобно/, при което ги нараняват механично /те обикновенно леко поддават и малко се усукват/, но много бързо след това се скапва тампона от към купето, измества се ъгъла на окачването и често се къса надлъжната щанга /и аз и много от колегите във форума с комбита сме патили, но затова сега сме много внимателни като ни сменят гумите/ кофтито, е че ги има само в МП и са ~ 150лв за бр. в комплект с тампона!
- задните биалетки - евтини са и са лесни за смяна/като при предните/

Това са основните проблеми срещани при Монди, но общо взето не са страшни и стига да използваш качествени части и добър сервиз повече няма да се занимаваш с тях! Аз вече го тормозя моето близо 80 000км. и честно казано съм доста доволен!

пп: влез ми в профила и разгледай постовете и ако евентуално имаш допълнителни ? питай :wink:

Публикувано: 01 май 2007, 11:23
от carvin
Благодаря много за изчерпателния отговор chains;)
Мондеото,което изскамда вземам е '99г ако случайно знаеш някаква особеност за тозимодел,примерно за двигателя или някакви други неща на които да обърна внимание ще се р адвам да допълня представата си ;)

БТВ кколата е Ghia ;) Видях че във форума ги тачат доста надявам с е даимам късмет.

ПС:Колата има счупена предна броня,къде може да с е оправи и има ли някой който може д а я залепи?

10х на всички ;)

Публикувано: 01 май 2007, 12:24
от doctordre
за лепене на брони - като тръгнеш от Хемус нагоре по пътя на 94 отляво има едни пичове дето само с такива работи се занимават. честно казано не съм ходил там но всеки ден минавам и е тъпкано с коли, явно добре работят

Публикувано: 01 май 2007, 12:49
от HACKO
За броните ако ти се занимава има тема във форума( в момента не ми се търси), намери я. Относно различните методи пробвах метода на Лъчо- много по-лесен е и става по-добре и по-здраво.

Публикувано: 01 май 2007, 14:04
от carvin
Здравейте,

Намерих темата...мерси за отзивите;)
БТВ има ли други 1.8ТДи двигатели,които да не са 90к.с.?
Ще се р адвам и наоще съвети за покупката на 1.8ТДи Мондео Джиа :)
Съжелявам че съм толкова досаден ама първа кола си вземам :oops:

Айде със здраве ;)

Публикувано: 01 май 2007, 14:55
от doctordre
само това е дизеловия двигател на Мондео

Публикувано: 01 май 2007, 23:37
от chains
А Джия в общи линии значи по-качествено сглобен модел с доста по-добра шумоизолация, по-луксозна и с повече екстри - иначе вс останало си е като на другите версии!