Стъпково моторче за Ескорт 1,4 моно
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 25 яну 2013, 12:21
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,4 mono
- Status: Извън линия
Стъпково моторче за Ескорт 1,4 моно
Така, нека започна с това, че се извинявам ако темата я има още веднъж, написана от някой, който също като мен си е патил от това, но просто не можах да я намеря.
И да започна .... преди около 2-3 месеца всичко по фордчето ми (ескорт комби 1992, 1,4 моно) беше перфектно - гори малко, върви си доволно, а бе бях мн доволен и естествено както казват хората много хубаво не е на хубаво - почна да вдига оборотите като обезумял ( 3-4 хиляди ). В началото с едно гасене и палене всичко се оправяше и не обръщах чак такова внимание на това, но в последствие дори и това не го спираше. Започна да гори много! От 7-8 разход на бензин ми качи 11+, сложих газ с намерението да не гори толкова, на газта по-се ядваше - 15 газ, но все пак 1,4 мотор - 15 газ , това не е нормално !! Та реших да се поразровя аз из форума и видях че това е от стъпковото моторче (уж). Отварям аз капака решен да се проявя като майстор и да го видя това прословуто стъпково моторче, търся, търся ама като не знам как изглежда и аз не знам какво търся . Поразрових се още малко и най-накрая го видях от страни на дроселовия датчик и си викам, това ще е, няма какво друго. На следващия път като ми го направи номера с оборотите, спрях колата, разкачих буксата и ЧУДО ! оборотите се оправиха, закачих си го пак и си продължих по пътя....но... да трябва да го правя това всеки път някак си ми се стори непосилно за моята особа ( да си кажа мързел ме беше). И всичко добре, реших събота и неделя да го оправям - да го "почистя" с обезмаслител както четох във форума, но така се извъртяха нещата, че събота ми се наложи да замина извън града и трябваше да го оставя в гаража на една колежка. В неделя се връщам, качвам се да го вадя, въртя ключа, пали, тръгвам, излизам и гасне, пак паля, пак гасне. "А" - рекох си аз," какво стана ся тука". Отварям капака да хвърля един бърз поглед, но тъй като нямах наличните инструменти в мен не можех да махна въздушния филтър и нямаше как да погледна моторчето. Както и да е, прибирам се у нас на газ/спирачка по светофарите, отварям аз капака пред нас и го видях че е заседнало (спекло), нито напред, нито назад.Решиш отново да откача буксата. Естествено оборотите отново заспаха и той замърка сякаш току що излиза от завода. Хванах се в ръце и си рекох, ще го сваля този мотор, ще си купя нов и ще си го сложа, белким тогава всичко се оправи. Да ама не. Във форума четох че е с 2 болтчета, които се развиват с ключ 8, но моето естествено не може да е толкова лесно и с доста голяма изненада открих че са 3 болта с ключ 6, от които 3, единият едвам се виждаше и само с него си играх към 1ч. И вече радостен че съм успял да отвия всичките и да го сваля, в момента в които го вадя от "кобура му" то буквално ми се разпадна в ръцете, дори съм почти сигурен, че от него изпаднаха части, които не можах да намеря ( а бе направо Цирк голям). Реших, било му е писано, време е да го сменя явно. Поразрових се в интернет да намеря магазин в Пловдив, където мога да си го закупя, като се надявах че ще е от порядъка между 70-100лв. Отидох в един магазин за "оригинални" части за форд (Зад ВХВП на Бул Марица в Пловдив), но като отидох там едва не получих ифаркт като ми казаха, че едно такова моторче струвало скромните 600 лв. О____О Дори ми предложиха 10% отстъпка. Краката ми омекнаха изведнъж, та тя колата заедно с мен не струва 600лв.
За това моля Ви колеги, посъветвайте ме какво да направя, при кой майстор да отида или в кой магазин в Пловдив, където цените не биха ме убили, не ми се оставя фордчето, свикнах си с него. Благодаря предварително !
И да започна .... преди около 2-3 месеца всичко по фордчето ми (ескорт комби 1992, 1,4 моно) беше перфектно - гори малко, върви си доволно, а бе бях мн доволен и естествено както казват хората много хубаво не е на хубаво - почна да вдига оборотите като обезумял ( 3-4 хиляди ). В началото с едно гасене и палене всичко се оправяше и не обръщах чак такова внимание на това, но в последствие дори и това не го спираше. Започна да гори много! От 7-8 разход на бензин ми качи 11+, сложих газ с намерението да не гори толкова, на газта по-се ядваше - 15 газ, но все пак 1,4 мотор - 15 газ , това не е нормално !! Та реших да се поразровя аз из форума и видях че това е от стъпковото моторче (уж). Отварям аз капака решен да се проявя като майстор и да го видя това прословуто стъпково моторче, търся, търся ама като не знам как изглежда и аз не знам какво търся . Поразрових се още малко и най-накрая го видях от страни на дроселовия датчик и си викам, това ще е, няма какво друго. На следващия път като ми го направи номера с оборотите, спрях колата, разкачих буксата и ЧУДО ! оборотите се оправиха, закачих си го пак и си продължих по пътя....но... да трябва да го правя това всеки път някак си ми се стори непосилно за моята особа ( да си кажа мързел ме беше). И всичко добре, реших събота и неделя да го оправям - да го "почистя" с обезмаслител както четох във форума, но така се извъртяха нещата, че събота ми се наложи да замина извън града и трябваше да го оставя в гаража на една колежка. В неделя се връщам, качвам се да го вадя, въртя ключа, пали, тръгвам, излизам и гасне, пак паля, пак гасне. "А" - рекох си аз," какво стана ся тука". Отварям капака да хвърля един бърз поглед, но тъй като нямах наличните инструменти в мен не можех да махна въздушния филтър и нямаше как да погледна моторчето. Както и да е, прибирам се у нас на газ/спирачка по светофарите, отварям аз капака пред нас и го видях че е заседнало (спекло), нито напред, нито назад.Решиш отново да откача буксата. Естествено оборотите отново заспаха и той замърка сякаш току що излиза от завода. Хванах се в ръце и си рекох, ще го сваля този мотор, ще си купя нов и ще си го сложа, белким тогава всичко се оправи. Да ама не. Във форума четох че е с 2 болтчета, които се развиват с ключ 8, но моето естествено не може да е толкова лесно и с доста голяма изненада открих че са 3 болта с ключ 6, от които 3, единият едвам се виждаше и само с него си играх към 1ч. И вече радостен че съм успял да отвия всичките и да го сваля, в момента в които го вадя от "кобура му" то буквално ми се разпадна в ръцете, дори съм почти сигурен, че от него изпаднаха части, които не можах да намеря ( а бе направо Цирк голям). Реших, било му е писано, време е да го сменя явно. Поразрових се в интернет да намеря магазин в Пловдив, където мога да си го закупя, като се надявах че ще е от порядъка между 70-100лв. Отидох в един магазин за "оригинални" части за форд (Зад ВХВП на Бул Марица в Пловдив), но като отидох там едва не получих ифаркт като ми казаха, че едно такова моторче струвало скромните 600 лв. О____О Дори ми предложиха 10% отстъпка. Краката ми омекнаха изведнъж, та тя колата заедно с мен не струва 600лв.
За това моля Ви колеги, посъветвайте ме какво да направя, при кой майстор да отида или в кой магазин в Пловдив, където цените не биха ме убили, не ми се оставя фордчето, свикнах си с него. Благодаря предварително !
Последна промяна от paci на 07 фев 2013, 20:58, променено общо 1 път.
Причина: заглавието
Причина: заглавието
- kimi666
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Хубав и не чак толкова скъп магазин за авточасти за форд
Търси втора ръка. Ново по-евтино от 200-300 лв едва ли ще намериш. Успех.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Хубав и не чак толкова скъп магазин за авточасти за форд
Едно време на опела купих алтернативно такова моторче, струваше 140 лв, а оригиналното и то струваше 600+ лв. Потърси си втора употреба както те е посъветвал колегата, като му направиш цялостна профилактика преди да го монтираш.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 559
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Хубав и не чак толкова скъп магазин за авточасти за форд
Колега за коли този набор като моята и твоята най-добрия магазин е моргата. Даже последния път като ходих моргаджията ми каза да я сменям, че вече от тоя модел му свършили колите и нямало да има части. Щял да взима от по новите, а човека се занимава само с Форд.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Хубав и не чак толкова скъп магазин за авточасти за форд
Хахаха уби ме с тоя постdeathstorm написа:Колега за коли този набор като моята и твоята най-добрия магазин е моргата. Даже последния път като ходих моргаджията ми каза да я сменям, че вече от тоя модел му свършили колите и нямало да има части. Щял да взима от по новите, а човека се занимава само с Форд.
-
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 21 дек 2008, 08:37
- Модел на автомобила: ford fiesta 99,1,3i ENDURA-E
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Хубав и не чак толкова скъп магазин за авточасти за форд
Разгледах цените в и-бей.Средната цена се въртеше около 50 $ за клапана и зависи откъде се доставя от безплатна ,но бавна доставка от Латвия до 50 $ от други страни.Не съм ти постнал линк към конкретна оферта защото не знам точно твоя модел на клапана ,но се ориентирах по трите отвора за монтаж.След като платих 100 лв за клапан за парното за колата от профила ми станах голям фен на онлайн покупките,защото видях че същия клапан се продава нов за 20-30 $.Единствения недостатък е времето за доставка...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Стъпково моторче за Ескорт 1,4 моно
Във Русе пункт за вторични суровини няма ли? Такъв дето изкупуват коли за скрап, отиваш там и Фордове от този период колкото искаш. Става и от Фиеста моно. По принцип това моторче рядко се поврежда, не е като клапана на пълната инжекция, явно твоето някой го е тормозил. Тъй като не е нещо търсено, повече от 10лв. няма да им даваш, пазари се, прави цигании, но не се издавай че твоето е счупено (ще ти резнат главата от кръста), ако колата ти се движи иди с нея.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 25 яну 2013, 12:21
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,4 mono
- Status: Извън линия
Re: Стъпково моторче за Ескорт 1,4 моно
От утре тръгвам по пловдивските морги да го търся, а до Русе чак... няма кой да се разкара, в смисъл по-близо ми е до София да отида. Проблема е там, че не съм сигурен дали ще се сетят точно за какво говоря като им обясня, тъй като във форума видях, че са 2 вида стъпкови моторчета (може и да са повече, но аз видях 2). Този, който е моят - на снимка 1 - №5HACKO написа:Във Русе пункт за вторични суровини няма ли? Такъв дето изкупуват коли за скрап, отиваш там и Фордове от този период колкото искаш. Става и от Фиеста моно. По принцип това моторче рядко се поврежда, не е като клапана на пълната инжекция, явно твоето някой го е тормозил. Тъй като не е нещо търсено, повече от 10лв. няма да им даваш, пазари се, прави цигании, но не се издавай че твоето е счупено (ще ти резнат главата от кръста), ако колата ти се движи иди с нея.
и другият, които е този
За това се чудех, дали да не го взема с мен да им го покажа как точно изглежда, но ти като казваш да не се издавам, че моето е счупено, се чудя как ще стане. :/
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Стъпково моторче за Ескорт 1,4 моно
Извинявай обърках се от отговора на колегата "citizen", затова те пратих в Русе, естествено че ще търсиш в Пловдив.
Всички моноинжекции са с този мотор, който ти трябва. Другия (не е мотор а клапан) се използва при пълен инжекцион.
Всички моноинжекции са с този мотор, който ти трябва. Другия (не е мотор а клапан) се използва при пълен инжекцион.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 25 яну 2013, 12:21
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,4 mono
- Status: Извън линия
Re: Стъпково моторче за Ескорт 1,4 моно
Мерси за подробния отговорHACKO написа:Извинявай обърках се от отговора на колегата "citizen", затова те пратих в Русе, естествено че ще търсиш в Пловдив.
Всички моноинжекции са с този мотор, който ти трябва. Другия (не е мотор а клапан) се използва при пълен инжекцион.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта