Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Какво, къде и как мога да намеря? Справочник на Форд Фена.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от diesel1.6 » 16 окт 2014, 12:57

В друга тема стана дума за полиуретановите втулки за носачи на мондео. Цитирам едното мнение със снимка, където се виждат две части на тампона. Интересно ми е кое ги държи събрани и как се получава нужната свобода на движение. При класическите гумени лагери гумата е неподвижна спрямо металните части и тя поема деформациите. Когато такава гумена опора е разглобяема, се предвижда начин за стабилно стягане за да няма никъде движение по повърхностите и съответно няма триене и износване.
Как тази работа става при полиуретановите тампони?
Ето цитатът от http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 56#p507556
Didibao написа:За тази цена пращаш носачите и ти ги връщат монтирани и сглобени, след което само монтираш, нищо не е несигурно няма как да се разглоби когато е монтиран на колата, всеки сам да си преценява за себе си кое е несигурно, като настинеш спирачката със скапаните стандартни тампони и не знаеш на къде ще тръгне или с тези, аз за мен съм си преценил и вече почти втора година си карам.

Разглобени изглеждат така, това е модел на powerflex но цените им са в пъти по високи, а вършат същата работа.

Изображение
Такива неща дават http://steroid-x.com/, powerflex и малко по-сериозното предприятие Блик 99 http://www.blik99-bg.com/website/index. ... ndex/421/1

Тези стероид-х, например, нямали готови части за форд, но чета, че може да си изпратиш носачът и те да ти го върнат след няколко дена леко преработен като за полиуретанови тампони, и подготвен за монтаж - тов го преписвам, за да се не се прекъсне нишката на разговора при прехвърлянето от другата тема.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от peigera » 16 окт 2014, 13:39

От няколко дена и аз обмислям набиване на полиуретанови тампони. До сега каквото разбрах е, че при Ескорт (пример) нямат външна втулка а се набиват директно в носача. Това до някъде ме притеснява, понеже самият материал е по твърд от каучука а нищо няма което да го държи да не излезе от леглото на носача. Купих си заготовка полиуретан и смятам на стругар да си ги изработя сам.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от diesel1.6 » 16 окт 2014, 15:46

Имам въпрос към материала. Нещо гумено ли си купил?
Прочетох, че става дума за еластомер - или на ежедневен език - за гума. Твърдост 80 - 85. Такова нещо може ли да се работи на струга без специални инструменти?
Досега си представях, че отливат тампоните или от термопластичен (стопяващ се на топло), или от реактивен (двукомпонентен - паста и втвърдител) полиуретан. Двукомпонентен се продава на много места, другият е по-труден за работа - трябват повече приспособления.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от S_C » 16 окт 2014, 16:16

А колко е цената на това, всъщност.
Да не се окаже, че с пращане, връщане и т.н. ще излезе колкото нови носачи в магазина?
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от diesel1.6 » 16 окт 2014, 17:24

Интересувам се от контрукциите, които ползват такива хоби-компании. Опитът ме е научил, че преди да се купи нещо винаги трябва да се изясни то какво е всъщност.
Цената беше несравнимо по-висока, доколкото съм чувал преди - не съм много запознат, сега в посочената тема в първия пост чета "25 лв за брой" - може би така за носач ще е 50 лв.
Обикновени носачи специално за моята кола - мондео - сега има на добри цени и дори и добро качество. Твърди се, че полиуретановите са по-добри, но не това ми е въпросът.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от peigera » 16 окт 2014, 19:00

Материала който купих аз е с твърдост Шор 90 или иначе казано доста твърд. Е не е чак пластмаса но като се натисне с нокът едвам мръдва. При такава твърдост смятам, че ще се обработва на струг. По точна информация за това утре ще мога да дам, защото тогава ще ходя при стругаря. Материала който купих аз е с външен диаметър 50мм, вътрешен отвор за втулката за болта 17мм, и дължина 30см. По груби сметки ще ми излязат 10 тампона от това парче на което цената с доставката беше 34лв.

http://olx.bg/poliuretan-za-tamponi-f-50-i43963999 моя е долу в ляво на който пише 50х17

Май става на струг.https://www.google.bg/search?q=%D0%BF%D ... 048%3B1536

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от S_C » 16 окт 2014, 19:36

Чакайте бе хора....тия носачи са 60-70 лева за брой. Комплектовани с два тампона и шарнир.
Какви са тез модификации по 25 лева един тампон?
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от paci » 16 окт 2014, 20:16

S_C написа: ...
Автомобила имал по-добро пътно поведение и изкарвали повече

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от peigera » 16 окт 2014, 20:19

S_C написа:Чакайте бе хора....тия носачи са 60-70 лева за брой. Комплектовани с два тампона и шарнир.
Какви са тез модификации по 25 лева един тампон?
И тези носачи не издържат 1000км. даже.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от diesel1.6 » 16 окт 2014, 21:09

Изясних си за какво става дума. Естествено, никой не коментира разликите, че покрай плюсовете ще излязат и минусите. Има няколко. Полиуретановите тампони определено не работят по начина на оригиналните еластични съединения.

За обикновените носачи - ако говорим за форд мондео 1 и 2, носачите поевтиняха много и сега има хубави за 70-80 лв даже. За 100 лв има ТРВ. При изправна предница и приемливо каране трябва да издържат едни 50 х, ако не и повече.

За полиуретана - доколкото разбирам това нещо въобще не работи като гумен лагер, а като втулка с триещи се повърхности - плъзгащ лагер.
Гумен лагер е това което наричаме тампон, и хитрото в него е че няма триещи се повърхности - нужната способност двата метални детайла да се преместват идва от деформации на еластичната част. Така няма и износване и промяна на размерите на лостовете по окачването. Докато гумата не се скъса.
При плъзгащият лагер повърхностите се движат една спрямо друга. В това по-долу пише, че е така:
- при недостатъчно смазване и при елементи където има интензивно триене между полиуретан и метал, е възможно да се появи скърцане. Затова всички производители на тампони, при тези случай правят малки каналчета който да задържат греста с която се ползва при монтажа на тампоните. Затова всички производители препоръчват обилно смазване с грес (в нашия случай морска грес), както при монтажа, така и поне веднъж годишно.
Сега остана да видя как се държат при експлоатация тези така преработени носачи.
Който сам си прави такива, да внимава да не пропусне хитрините за защита от замърсяване. Виждам едни ръбчета по някои от челните повърхнини, такива се правят за да се смачкат при монтажа и да уплътнят краищата на плъзгащия лагер.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от S_C » 16 окт 2014, 21:16

Е кое не им изкарва...моите ги е сменял предишния собственик, карал е поне 50 хиляди с тях, аз съм минал 45 хиляди само последната година и едва сега са тръгнали да се късат тия тампони...и то ТРЪГНАЛИ. Така на вид, имат още поне година живот, непрекъснато каране.
Тампоните страдат главно от други разбити части по окачването.
Но идеята за полиуретана категорично я поддържам примерно за тампони на стабилизираща щанга- там има голям ефект-кара страшно много, наистина.
Последна промяна от S_C на 16 окт 2014, 21:19, променено общо 1 път.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от Didibao » 16 окт 2014, 21:17

Не може да се разглоби поради факта, че като е сглобен и монтиран магарето го ограничава от двете страни, часта която съм забелязал при мен че лагерува е периферията на тампона главно. Като говорите за носачи от типа на итн карал съм с делфита, рувиел, мууг, феби, сваг и евтините варианти при мен не издържа нищо повече от 6 до 8 месеца тампоните ми са 85 шор, ако някой е пробвал стандартни тампони с гуми от типа 205 до 225 на 16 и 17 джанта е забелязал след време как почва да не слуша предницата на спирачка.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от S_C » 16 окт 2014, 21:23

Е това е вече съвсем друга бира...:))
То ясно, че нещо ще трябва да ти компенсира напълно променената геометрия на окчаването с такива джанти и явно "боя" го отнасят тампоните в тоя случай.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от diesel1.6 » 16 окт 2014, 21:48

Изкъртва колата това нещо, при достатъчно дълга употреба. Гледах филмите в интернет по темата. Обаче някой добър конструктор може да изцеди някоя полза от качествата на полиуретана, но се съмнявам това да е за кола за нормална употреба.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от paci » 16 окт 2014, 22:28

Didibao написа: не издържа нищо повече от 6 до 8 месеца
Има си хора, които си сменяват стриктно маслото всеки месец на 10 000км.

От последения ми голям ремонт по окачването да са минали към 5 години и към 40 000км. и нищо не бях барал.
Колата се кара предимно градско що годе агресивно от цайсат снайперист :D:
Скоро смених 2та шарнира. Всичко друго уж е здраво.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от fordmaniac » 19 окт 2014, 09:26

Явно в Стара загора се правят тампони от полиуретан, има и още една фирма:
http://www.polyurethan.me/presta/
Нямам идея дали имат връзка двете, ама нека да има конкуренция. Остане ли време за нашите коли, едни носачи заминават веднага за някоя от двете фирми. После ще кача видео защо полиуретан!
Поздрави

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от Didibao » 19 окт 2014, 22:32

Не е нужно да качваш, аз съм на мнение, че дори и със стандартното окачване и гуми 15-ки положението при мен си беше същото тампони на носачи си хвърлях на поразия, не съм имал нищо разбито по предницата, а ако нещо се разбивало е било сменено, който не вярва може да дойде да се качи и да пробва поведението на колата спрямо такава със стандартни тампони, първи те ми впечатления бяха много по точна реакция на волана спрямо стандартния тампон.

ПП

Скоро минавах преглед и там имаше хидравлична система за тестове на луфтовете по предницата, преди мен имаше някаква кола и загледах на теста, че носачите и се чекнеха във всички посоки на хидравликата, моята просто не мърдаше от хидравликата, а се подгъваха гумите.
Изображение

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от dreadx » 20 окт 2014, 13:27

diesel1.6 тези каналчета са, защото ги мажат с морска грес, за да не скърцат. И каналчетата задържат греста по-дълго.
peigera, пусни 4-5 десети отгоре като ги правиш на струг.
Материалът наистина е много здрав, ама не знам дали е подходящо с търдост 90 по шор, май по-добре с 80 както са си оригиналните.
Иначе материалът струва 45 лв. килото. Ама от онази фирма не излизат по-скъпо от оригинални тампони и аз тези дни се замислих или да пратя старите си носачи, за да ми направят тампони, или да си купим общо материали и да си изработим - и за двете съм навит.

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от koinov_bg » 20 окт 2014, 14:33

+1 за такива тампони.
Само дето нямам стари носачи, имам моите, ама колко е да ги сваля и да карам временно без тях(хихихихийи) докато станат.
В сайта, където беше дал фордманяка, имаше само за КА и за Фокус, за моя бръмбар нямаше!? Дали някой знае къде има а?
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Полиуретанови тампони/лагери, конструкция и т.н.

Мнение от Didibao » 20 окт 2014, 20:12

Койнов чети хубаво, звъниш на телефона и питаш, няма да ти откажат!
Изображение

Отговори

Върни се в “АВТОЧАСТИ И АКСЕСОАРИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта