Страница 2 от 3

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 21 юни 2012, 12:50
от quad
Силно се съмнявам че втулките не са били оригиналните, тампоните си бяха още с нитовете хванати към моста. За да се свалят се наложи да се ползва секач...
Усилване на купето при големи мотори се налага не заради тежестта им, а заради големите усукващи моменти които създават. Под форда има 2 успоредни греди, които са по цялата дължина на колата, успоредно на тях може да се заварят още две, някои шевове да се усилят и готово. Естествено и монтиране на "големия" диф. Това е, в случай че се слага 2.9 v6 207 коня мотора. Мотора 2.8 150 коня е механична инжекция и поради това не ми харесва, на тези години инжекцията вече е пътник и създава проблеми.
Лапите от стария мотор нестават, първо са дълги, второ болтовете не пасват.
Отделно на кардана висящия лагер на сиерата не пасва точно на мястото, където е при таунуса. Направих комбинация от двата кардана, задната част от таунуса за да дойде мястота на лагера и предната част от сиерата. Шлиците на кардана на сиерата са дълги и компенсират разликата в дължината от около 10см. Надявам се да няма проблеми, защото сега шлиците влизат в предната част на кардана около 3см, а не както оригинално около 10см. Дали е достатъчно надеждно ще се разбере скоро на първите тестове при дрифт :) Висящия лагер се хваща дистанционно към купето, защото цялата валолиния слезе по-ниско с около 5см от оригиналното.
Днес се надявам да направим лапите на мотора и да се преборим с електрониката. В нета не мога да намеря описанията на буксите, който свързат блока за управление с бушоните и таблото, както и тази между ЕКУ-то и скоростната кутия. В мануала на сиерата има схема, но не са дадени точно буксите. Ще трябва да се проследяват всички кабели и многото излишни да се махнат. Много тъпо е направено при форд, част от кабелите от ЕКУ-то да минават през бушите и към купето.
Електрониката на бмв се връзва за 2мин, но уви, при форд не е така.

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 21 юни 2012, 18:05
от cosworth team ruse
само при dohc сиерите главното релето за компютъра е при бушоните,на ohc и 2.9 скорпио компютъра върви на едно с релето за бенз.помпа и на компютъра и са отделно 8)

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 21 юни 2012, 21:47
от quad
cosworth team ruse написа:само при dohc сиерите главното релето за компютъра е при бушоните,на ohc и 2.9 скорпио компютъра върви на едно с релето за бенз.помпа и на компютъра и са отделно 8)
Ако съм разгадал правилно схемата днес, ЕКУто иска на 1ви пин +12В и приема че колата е на контакт. Връзвам релето на бензиновата помпа паралелно на него, отделно стартера и би трябвало да запали.
Лапите на мотора са готови, радиатора на сиерата не пасва за таунус :(
Трябва да намеря радиатор с перка която да изсмуква и да се навре там. Вентилатора трябва да се монтира пред радиатора, а не между радиатора и мотора, защото няма място.

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 23 юни 2012, 23:34
от quad
Днес запалихме мотора, голяма заигравка беше с жиците, отне ни повече от ден докато ги оправим. Много помогна схемата от аутодатата, тази от мануала на сиерата е доста по-трудна за разчитане.
Някой с опит на DOHC мотори може ли да каже, проблем ли е ако след мап сензора отрежа тази голяма черна празна кутия преди въздушния филтър, че ми заема излишно много място?
Като свалих датчика за нивото на горивото в резервоара видях че е повреден и пистите му са накъсани, на сиерата датчика е съвсем различен и сега си търся датчик за гориво от таунус.

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 24 юни 2012, 11:08
от quad
В горния пост имах впредвид кутията, която е на долната снимка обозначена между червените линии.
http://quadbg.snimka.bg/automobiles/tau ... 4.27628764
Тя е едно цяло с клапана за рег. на празния ход, вътре е празна и въпроса ми е проблем ли е да я отрежа, където е червената линия и след мапа да вържа директно филтър. Дали ще започне да дава грешни стойности и да обърква работата на ЕКУ-то?

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 19 юли 2012, 17:49
от quad
Без въпросната кутия мотора ускорява вяло, особенно на ниските обороти.
Колата я подкарах и навъртях около 2000 км с новия мотор за около 2 седмици.
Изглежда, че оригиналния диференциал е твърде дълъг и слаб за тази комбинация мотор/скоростна кутия. Счупи се. Дали диференциала е бил пътник отпреди или повечкото мощност са го скапали не е сигурно, вероятно е комбинация и от двете. Разликата между 88 и 120 не е голяма, влиза в презапасяването по здравина. Както и да е, сега се търси нов диференциал, по възможност от "големите" . Ако някой може да предложи на разумна цена го купувам веднага. Ще трябва да се трансплантира ново "магаре" отзад. Има вариант да се свалят старите пинион и корона и да се изработят нови, но това е само ако не успея да намеря оригинално.

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 24 юли 2012, 12:42
от quad
Свалихме задния мост. Оказа се, че мойта оригинално е без стабилизираща щанга. Носачите нямат отвори за захващане на такава. Реших обаче да сложа стабилизиращата щанга от резервния мост. Направо ще монтирам резервния мост. На него носачите са в по-лошо състояние от оригиналните ми, затова ще ползвам оригиналните носачи, като разпробия допълнителните отвори за захващане на щангата. Отново комплекта с тампони за таунус не е точно за него. Първо липсват тези за стабилизиращата щанга, второ едните тампони за носача отпред нестават. Ще трябва да се пасва нещо, а ако няма подходящ тампон с външен диаметър 43мм и метална гривна отвън, ще се наложи да се правят втулки. Подобна модефикация вече е била правена на оригиналния ми мост. Затова и на него старите тампони, уж скоро сменяни (но вече накъсани) се избиха лесно.
Установихме повредата на оригиналния диференциал: счупени сателитни зъбни колела. Не бяха износени, а направо счупени. Следи от дългогодишната работа на короната и пиниона почти липсваха.
Като допълнителна информация, диференциал от сиера не може да се използва за да се сложи в таунус (поне малките дифове). Диаметъра на полуоските и броя на шлиците е различен. Пробвахме да сложим карантията от сиеровия диф на този от таунуса, за да се запази оригиналното за този мотор и скорости предавателно отношение на дифа, но не стана.

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 25 юли 2012, 00:07
от quad
Изненадите продължават. При внимателен преглед на оригиналните ми носачи се оказа, че те са криви. Реших да ползвам тези от моста за донор. Следва забавната част, двата носача от тип за стабилизираща щанга, също бяха различни помежду си. Разликите са две. Едната е в начина на закрепване на пружината към него, а втората е в диаметъра на тампона от страната на купето. Единия от тампоните в комплекта за заден мост стана за него, другия беше с по-малък диаметър, както оригиналните ми носачи. Наложи се да намеря друг по-малък тампон и с втулка да се набие новия. Качих няколко снимки от ремонта на задния мост, на долния линк е снимка на различните носачи.
http://quadbg.snimka.bg/automobiles/tau ... 4.27921187

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 26 юли 2012, 22:57
от quad
Вчера подкарахме отново колата. Остана си нестабилна отзад. Явно ще трябва да се сменят пружини и амортисиори. По-добре е от преди, но е далеч от това, което трябва да бъде. Диференциала отново идва дълъг, ориентировъчен разход на бензин около 15/100км.

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 27 юли 2012, 17:31
от vessomitkov
Нямаш спирка!!! Паснаха ли накладките на двойковия мост? Явно има някои малки разлики с моста от 1.6 Аз съм сменял тампони на жълтия ми Таунус и той е с 1.6 мост и тампоните до един си станаха :roll: За това , че е нестабилна отзад нама лек, така си е. Ще има малка разлика ако смениш пружините и амортесорите, но да не очакваш някаква фрапираща разлика. На моя му сложих пружини отпред и отзад от 2000куб. и се постегна отпред , а отзад вече не кляка като возя хора. Преди с 1.6 оригиналните пружини беше ад - качваш трима отзад и ляга на земята :D . Тия двойковите са с една идея по-дебели, а задните имат по- тънка последна витка иначе надолу са дебели и дори да се натовари не кляка до земята :lol: . Забиваш й едни газови амортесори и това е. Виждал съм да правят в нета допълнителни модификации на задното окачване точно за повече стабилност, но си е рязане отдолу :? , не бих го правил на моите, вече съм им свикнал :lol: . Ако искош двойкови пружини, свиркай. Отпред за 10г. съм счупил 3 пружини от 1.6. Преди сложих двойкови на жълтия Таунус , а сега и на синия. По-стегнати са.

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 29 юли 2012, 18:02
от quad
Накладките паснаха, прехвърлих моите спирачки. Вероятно е случайно, и на донора и моя, десния барабан беше износен, а левите като нови. Сега съм с два като нови :D:
За отзад мисля да поръчам от германския сайт амортисиори с реглаж по височина. Комплекта с компресора и тръбичките излиза 220 евро. Могат да се ползват с определен тип пружини, не съм гледал подробно точно кои са нужни.
Отпред ще сложа двойнодействащи амортисиори, жалко че не предлагат регулируеми и за отпред :(
Има ли навити за направа на калъп за предни калници?
Днес се върнах от едно фестче до Бургас, никакви проблеми с машината на пътя. Хвърля малко масло от отдушника на дифа, но ще е така докато изхвърли излишното масло. Капачката за маслото на дифа не успя да се развие, мислих че в дифа няма масло и налях ново...и то преля :д

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 30 юли 2012, 14:37
от vessomitkov
Все пак пробвай да развиеш капачката отстрани. Нивото на маслото при монтиран мост на колата е до капачката, демек до половината на дифа. Ако си го напраскал догоре може някой от семерингите да изпусне и тогава става лошо :(
За калъп за предни калници със сигурност има навити. Единия е колегата от Самоков със синия Таунус. Той е за два предни калника. Има тема в Ретро раздела. Пиши му. Аз имам чисто нови предни калници и за момента не ми трябват :D

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 30 юли 2012, 17:49
от quad
Капачката не успя да се развие. Съмнява ме да протекат семерингите, то няма как да вдигне налягане, защото отдушника изхвърля маслото навън, ако налягането започне да се покачва.
Тази сутрин намерих колата пред нас с нарязани гуми. Всичките, с по няколко дупки от ножки. Били са двама, според отпечатъците в гумите. Чисто новите континентали отпред и гудиърите отзад вече са напълно неизползваеми. От тази вечер ще нощува само на охраняем паркинг. Явно на отрепките от заведението пред нас алкохола пак не им е простил...
Добре поне, че не са счупили стъкло или нещо друго.

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 30 юли 2012, 18:11
от ЯЛТА
Ауууу изроди гадни, няма ли камери, свидетел някой. Хвана ли такива, ще забравят лошотиите за отрицателно време.

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 31 юли 2012, 00:06
от quad
Камери няма, свидетели и да има си траят. Ако точно пред нас нямаше засадено дърво което да ми пречи, отдавна да съм монтирал 2 камери към пътя. Факт е обаче, че пред вкъщи имам паркирани още две коли, които също карам, атаката е била конкретно срещу форда. Извадили са късмет, че не съм ги видял. Както и да е, сега съм с оригиналните джанти и тесни гуми...все едно съм се качил на ски :д

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 31 юли 2012, 00:11
от ЯЛТА
Аз за това съм подрязал клоните на дърветата пред мен, та най ниските са на 4 метра от земята, направи го и ти.

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 03 авг 2012, 01:18
от ludavoda
Не се палете толкова...
И да има камери, какво...

За съжаление се случват такива неща. Хубаво си решил да я сложиш на паркинг. Това ще ти спести много неприятности. Аз откакто сложих нови и скъпи гуми на xr3i нито ден не е прекарал навън. Точно заради такива боклуци, които пукат гуми тайничко...
Не знам от кой град си, но помисли дали не пречиш на паркирането на улицата. Дори тук при нас в центъра на София има хора, които смятат, че имат запазено място!

Успех ти желая. Дано всичко е наред за в бъдеще...

П.П. Пази си колата от некоректни хора. Мойта кола и на Бонсата Каприто не нощуват никога навън.
... Вместо да се радват, че някой се грижи за нея... абе свинска история...

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 23 дек 2012, 13:08
от quad
След известен застой, по колата се работи отново усилено.
Седалките бяха подготвени с подменени и добавени пружини, механизма на облегалката на пасажерската седалка също беше ремонтиран с помощта на старите седалки на един от таунусите на Весо. Отиде един ден работа само по тях, но станаха перфект. Сега чакам тапицера да ги претапицира наново, предния път си остави ръцете и сега ги прави пак.
Купих още една сиера 2.0 OHC карбуратор, от нея ще взема двигателя и скоростната кутия, за останалото всеки да се чувства поканен за пазаруване на части на максимално ниски цени. Ще пусна отделна тема за това в съответния раздел, когато стане разколачването.
Отделно купих два двойни хоризонтални карбуратора на Де Лорто, от някаква алфа, ще свършат чудесна работа когато стигна до смяната на мотора.
След нова година ще поръчвам части от мотомобил, ако някой иска може да се включи в поръчката.

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 24 дек 2012, 00:46
от cosworth team ruse
пусни снимки от сиерката какво има за продан

Re: Ford Taunus GT'73 fastback cupe

Публикувано: 29 яну 2013, 23:48
от quad
Дойде времето и за връщането на сърцето в почти оригинален вид. Двуваловата времянка вече е на пазара, сега в коша се настани 2.0 OHC. Мотора разбира се е леееееко пипнат. Блока е шлайфан, буталата са на + 1мм, нови лагери, семеринги и всички уплътнения, това си се подразбира. Отделно:
1. Оригиналната глава от 1.6 GT, с повишена компресия, пасна точно на блока 205. Ползвах и разпределителния вал с по-голямо застъпване на фазите от GT-то, усилените пружини също от него, но взех клапаните от 2.0 главата, по-големи са им паричките, съответно главата се портна в областта на клапаните, припаснати са, заспа.
2. Към главата се монтира фланец преходник към два двойни 40мм карбуратора на ДеЛорто. Оригиналния електронен карбуратор се махна, както и електронното делко. Размерите на карбураторите наложиха отстраняването на спирачната помпа със серво и поръчката на спирачна помпа без серво.
3. Електронното делко се замени с делкото от 1.6 GT с вакуумно регулиране на аванса. Това позволи сиерската електроника на 2.0 OHC мотора да бъде премахната изцяло и да се върне във вида както си е било едно време.
4. Бензининовата помпа също беше сменена с тази от стария мотор, електрическата помпа която ползвах доскоро за DOHC-то вече е история.
5. Маховика беше заменен с олекотен, съединителя също е нов, германците го водят " high perforamance", видимо е по-добре направен от оригиналния.
6. Скоростната кутия е почти като оригиналната, но 5 скорости, единствено планката за захващането и' отдолу се модефицира леко за да пасне.
7. Воден радиатор легна супер от ... хонда сивик :д Сложихме оригиналната перка на мотора от GT-то + електрическа.
8. Изпускателен колектор, плетен, оригиналния от Gt-то, леко модефициран в долния си край за да се мине на размер на изпускателните тръби с вътрешен диаметър 63мм. След него мека връзка, тънкостенни неръждавейки, резонатор и Варекс крайно гърне, което чакам да пристигне.
При поглед под капака на мотора, единствената видима разлика с оригинала е замяната на weber-а с двойните карбуратори. Всичките модефикации са правени в духа на онова време, от старата школа. Мисля, че се получава добре.
Получих и новите предни амортисиори на SPAX, регулируеми на твърдост. В комбинация с по-твърдите пружини от V6 таунусите трябва да се получи перфектно.
Задните амортисиори също дойдоха, регулируеми по височина ( 13см), в комплекта обаче липсва кита с въздушните маркучи, писах на motomobil за проблема, надявам се да ги пратят с поръчката за въздушния компресор и спирачната помпа без серво. Засега обаче отговор от тях няма :(