Проект xr3i...

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 25 юни 2011, 23:39

Данчев, както винаги си прав... _friends_
Още не знам - трябва да огледам и да помисля. Трябва да отворя мотора.
Имам и една резервна глава, може нея направо да я дам да ми я направят. Не съм решил какво...
Мислил съм да увелича всмукателния клапан на главата с по-голям по размер. Имаш ли представа дали е възможно? Има ли място?
Още нещо - на снимката, която си пуснал много добре се вижда - има две полуокръжности (в долната част на конкретната снимка). Според теб това маркери за максимален шлайф на главата ли са?

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 25 юни 2011, 23:48

Да има място за по-големи клапани, ако погледнеш снимката, която дадох ще видиш, че тя е с такива.
Имах снимка и на наща пача с по-големи ще я намеря и ще я постна.
Ако имаш пари за даване отиваш при Иво Фантазията ..... не случайно му казват така :wink:
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 25 юни 2011, 23:51

Данчев ти си ми най-ценният човек _friends_

Още нещо - на снимката, която си пуснал много добре се вижда - има две полуокръжности (в долната част на конкретната снимка). Според теб това маркери за максимален шлайф на главата ли са?

Имам един друг шлайфист при който ще ида, той направи главата на алфата, дето днес спечели драг-а...

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 25 юни 2011, 23:57

Недей да ме слушаш, понякога говоря пълни глупости .... :lol:
тия двата маркера нямам идея за какво са, но си мисля че си прав
заповядай http://www.fastfords.org.uk/mk2xr2pf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
още едно интерсно четиво от Burton Power http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
и всичко това напрактика http://xrtwo.speedcentral.co.uk/viewtop ... ht=#683069" onclick="window.open(this.href);return false;
Така насвяткан вади около и над 170 коня на мотора в зависимост от настройките, оборотите и горивото ... това обаче са две чанти пари, а ние сме българчета :)
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от KovachevGR » 26 юни 2011, 08:37

Двете полуокръжности са точно за това!!! Не се оливаи с шлаифа няма да останеш доволен от личен опит.......По добре вземи изхвърли тези механични простотии и мини на ефи.......или намери някое валче от ибеи и сложи хоризонтални карбове.........Каквото и да правиш по главата и по големи клапани да сложиш и портове да и направиш с джетроника никога няма да се получи нищо......предполагам си виждал как впръскват инжекторите на джетроника ако си виждал значи си си отговорил на въпроса защо не върви....... :D
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от HACKO » 26 юни 2011, 11:28

Danchev написа: Изображение
Тази глава е от 1.4 не става за 1.3 и 1.6 при тях буталата имат "рога" и влизат в камерата.
Така изглежда главата на 1.3/1.6
Изображение
П.П. Не знам английски и може да не давам точния пример. Мисълта ми е че камерата на 1.3/1.6 полусфера, докато за 1.4 има един остров(или нос), който опира в издатината на буталото. Отделно главата на 1.6 е със по-големи клапани от тези на 1.3. На Ориона спуках главата и сложих от 1.6, някаква фрапираща разлика от по-големите клапани не се усети.
Не знам как ще се интегрира EFI, но смятам че добър карбуратор/и ще дадат по-добри резултати от мех.инжекция.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от niki_nikolaev » 26 юни 2011, 16:03

Мондеото е 2,0 145 коня!! обаче е тежко,настой инжекциона колега!Иначе ГТИ 8клапанен е супер бавен,а 16в е 9 до 100,за сравнение мк3 Рс 1600и е 9,1 до 100 със 115 коня!

Поздрави колега,продължавам да следя с интерес!
Поздрави : Ники
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 26 юни 2011, 17:42

Насе знам, че тази гъстата глава си я виждал на 1.4, обаче я има и на 1.6 :)
The engine splits into 2 basic types - pre 1986 and post 1986 engines. (note: the EFi engines stayed as hemi design - only the carb engines went leanburn) The early engine has a hemispherical combustion chamber which is where the name "CVH" came from - "Compound Valve angle Hemispherical chamber". This head flows very well when the ports are reshaped properly - higher flow for example than a big valve Pinto engine. Sadly very few engine tuners seem to have done any flowbench development to find the right port shapes because I see modified heads all the time which flow little more than standard. Some years ago I was brought a so called "full race" engine from a well known Ford tuning firm on which the "modified" head actually flowed worse than standard except for a very minor improvement at high valve lift. That engine made another 17 bhp with just the head reworked properly.

The post 1986 leanburn engine has "heart" shaped combustion chambers rather like those of a Mini engine and different pistons. Also the oil pump design was changed slightly and the carb is smaller but the engines are otherwise the same. The lean burn head suffers from some valve shrouding by the chamber walls and so flow is not so high as the early head design. The differences are not major though and a tuned road engine will produce perhaps 5 bhp less than a similar hemi engine. The lean burn head requires lots of metal removal in the chamber as well as the ports to obtain good flow and so takes a lot longer to modify than the hemi head. Given that all this extra work costs more money and ends up producing less power too, I generally convert late engines to hemi design if cylinder heads are available and if high power is critical. Copyright David Baker and Puma Race Engines
Главата е правена за 1.6 и преминаването към нея засяга само карбураторите, инжекциите си остават с облите камери. После я слагат и на 1.4
С две думи главата с овалните камери (hemi head) е поставяна преди 86г. след 86г. е поставяна lean burn или гъстата глава, заради някакви нови норми на емисииите. Пише, че има промени и в маслената помпа, по-малък карбуратор, но мощността се запазва същата като преди, т.е. вдигат ефективността. Пише също, че се спори коя от двете глави е по-добра при последващи намеси и се изреждат ред недостатъци на lean burn главата.
Най-вероятно си прав, че не може да се захлюпи на всички бутала .... до колкото знам нейните пак са изпъкнали, но само от едната страна.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от HACKO » 27 юни 2011, 00:41

Може, аз навремето търсих за 1.3 83 набор и бях намерил 100% оборудвана от 1.4 в перфектно състояние на много тънка цена, много ме беше яд задето опира в буталата. После намерих от 1.6, по-скъпо, без вал и повдигачи.

П.П. Дано Явор не се сърди, че му цвъкаме в темата. _friends_
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 27 юни 2011, 00:47

Явор не се сърди. Даже се радва, че ви има - тебе, Сашо, Данчев, Ковачев и другите. За къде без вас...

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1610
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от fordmaniac » 27 юни 2011, 20:41

Това са буталата, за които става въпрос. Първото е от LRB , после е LJB и накрая JPA.
Изображение

Изображение

То се вижда разликата в челото и от там и разликата в степента на сгъстяване 9.5, 9.75 и около 11 с последните.

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 27 юни 2011, 20:49

Много ценна снимка. Благодаря ти...

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 27 юни 2011, 21:27

Има и още един вид, които мисля че бяха най-разредените от атмосферните
Изображение

ето от близо и калпазаните от JPA
Изображение
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1610
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от fordmaniac » 28 юни 2011, 08:12

Ха ха ха, ама моите са втора употреба. Относно черните пушеци богатата смес дава възможности, но до някъде. Хубаво е проверка с газанализатор.

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ivan_racing » 28 юни 2011, 21:33

А засичал ли си колата 0-100 , максимална скорост и разход на гориво какво прави,след смяната на кутиите?
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 28 юни 2011, 21:48

Няма как да я засеча 0-100. Нямам с какво.
Максимална пак не знам. Над 170-180 вече става много страшно :) Предполагам 200 няма да са и проблем.
За разхода не знам какво да ти кажа. На състезание 40-50/100
В нормални условия предполагам, че около 12-14/100

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от peterdi_bg » 28 юни 2011, 21:52

За сведение на интересуващите се - намерих един xr3i вафла спрян от движение, в събота най-вероятно ще ходя за още части. Някой ако му трябва нещо да пише, може да питам човека още преди да отида по телефона дали го има. Последно е каран до издъхване преди 5 г.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ivan_racing » 29 юни 2011, 15:56

Днес засякох един Хр3 "Вафла" на пазара Красна поляна,беше си с бъбрековидните джанти,червен на цвят,все още ги има,толкова са хубави!А хронометър на телефона нямаш ли за да я засечеш 0-100?
поздрави
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от NIKJAMa » 30 юни 2011, 21:40

peterdi_bg написа:За сведение на интересуващите се - намерих един xr3i вафла спрян от движение, в събота най-вероятно ще ходя за още части. Някой ако му трябва нещо да пише, може да питам човека още преди да отида по телефона дали го има. Последно е каран до издъхване преди 5 г.
Ако таблото е с оборотомер искам часта с уредите, всъщност ми трябват само пласмаските с деленията, както и малката ниша в ляво на километража.Евентуално и дръжките на вратите-вътрешните, ако са в добро състояние. Вземи някакъв телефон на човека. Ако има възможност ми звъни 0889 038 636 Никола.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от peterdi_bg » 02 юли 2011, 11:21

Интериора е друг. На твоята е така (снимката е от на Димо темата)

Изображение

А на вафлата е така

Изображение

Изображение
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта