Проект xr3i...
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Проект xr3i...
Проект xr3iЗдравейте. В тази тема ще опиша своите действия по реставрацията и увеличаването на спортните характеристики на Ford Escort xr3i (105 к.с.) 1986 г.
Темата я пускам в тоя раздел по няколко причини. Първо – макар че моделът е получил фейслифт през 1986 г, първото пускане на колата на пазара е около 1983 г. И второ – мисля, че тук му е мястото – сред хората интересуващи се от възстановяване на старите трошки. Ще се постарая да има задоволителен снимков материал. Докъде ще стигне темата – ще видим...
Приятно четене.
I. Покупка
Първо се уверете, че наистина купувате xr3i, който е над 100 к.с.. Задължително е, защото поне в половината обяви, ще попаднете на самоделни такива, правени в домашни условия. Честа практика е xr3i да се регистрират просто като Escort 1.6 и деклариране на по-малко конски сили, за по-малък данък. Така, че на талона не му обръщайте особено внимание.
Първо погледнете буквите на мотора – не номера му, а производствения код. Ако е с механичен инж. (K-Jetronic) трябва да е LRB или LR2 (Ако някой знае и за други – да казва). Ако е с EFI (инжекцион) - LJA(108к.с.), LJB(102к.с.), LJF(105к.с.) и LJE(108к.с.). При всички останали случай (мисля че L4B - KE-Jetronic), става въпрос за двигател 1.6i, който на външен вид не се различава по нищо, но стента му на сгъстяване е по-ниска и е само 90 к.с. Ако тези букви липсват – пожелайте на продавача успех с продажбата и звъннете на следващата обява.
На второ място огледайте автомобила за характерните xr3i признаци – шибидах (99% задължителен, но има и редки изключения), съвсем лек наклон на предните гуми (особено ако е с по-ниско окачване, но пак не е задължително).
Често характерен, но не задължителен белег са сериозните кръпки по коша на двигателя и доста разчепатената предница, която се вижда без особено заглеждане.
Ако всички тези неща са налице и пред вас гордо стой xr3i – сключете пръсти за късмет и напред...
При огледа на купето се съсредоточете най-вече върху типичните xr3i елементи:
- предна броня с „буфери”
- характерният плат в салона: най-често син с червени чертички. Виждал съм и сив с червени лентички, но кой знае, колко вида има още...
- задният спойлер (внимавайте четирите капачки над болтовете да са там)
- по-къси пружини
- ремъчен ABS
- евентуално прагове и/или вежди RS
- воланът е по-луксозният, но той се слага и на някои от другите модели
Не правете компромиси с тези неща – няма изобщо откъде да си ги купите.
Оригиналните тасове за xr3i са много красиви, така че ако са на колата сте късметлия.
Огледайте колата за ръжди и дупки от изгниване. Най-вече по:
- задните греди над пружините
- роговете, страниците и коша, като цяло
- предната греда под радиатора
- на пода под мокета
- и т.н.
Ако състоянието и цената на автомобила ви удовлетворява – Честито! Току що си купихте голямо хоби
Следва...
Темата я пускам в тоя раздел по няколко причини. Първо – макар че моделът е получил фейслифт през 1986 г, първото пускане на колата на пазара е около 1983 г. И второ – мисля, че тук му е мястото – сред хората интересуващи се от възстановяване на старите трошки. Ще се постарая да има задоволителен снимков материал. Докъде ще стигне темата – ще видим...
Приятно четене.
I. Покупка
Първо се уверете, че наистина купувате xr3i, който е над 100 к.с.. Задължително е, защото поне в половината обяви, ще попаднете на самоделни такива, правени в домашни условия. Честа практика е xr3i да се регистрират просто като Escort 1.6 и деклариране на по-малко конски сили, за по-малък данък. Така, че на талона не му обръщайте особено внимание.
Първо погледнете буквите на мотора – не номера му, а производствения код. Ако е с механичен инж. (K-Jetronic) трябва да е LRB или LR2 (Ако някой знае и за други – да казва). Ако е с EFI (инжекцион) - LJA(108к.с.), LJB(102к.с.), LJF(105к.с.) и LJE(108к.с.). При всички останали случай (мисля че L4B - KE-Jetronic), става въпрос за двигател 1.6i, който на външен вид не се различава по нищо, но стента му на сгъстяване е по-ниска и е само 90 к.с. Ако тези букви липсват – пожелайте на продавача успех с продажбата и звъннете на следващата обява.
На второ място огледайте автомобила за характерните xr3i признаци – шибидах (99% задължителен, но има и редки изключения), съвсем лек наклон на предните гуми (особено ако е с по-ниско окачване, но пак не е задължително).
Често характерен, но не задължителен белег са сериозните кръпки по коша на двигателя и доста разчепатената предница, която се вижда без особено заглеждане.
Ако всички тези неща са налице и пред вас гордо стой xr3i – сключете пръсти за късмет и напред...
При огледа на купето се съсредоточете най-вече върху типичните xr3i елементи:
- предна броня с „буфери”
- характерният плат в салона: най-често син с червени чертички. Виждал съм и сив с червени лентички, но кой знае, колко вида има още...
- задният спойлер (внимавайте четирите капачки над болтовете да са там)
- по-къси пружини
- ремъчен ABS
- евентуално прагове и/или вежди RS
- воланът е по-луксозният, но той се слага и на някои от другите модели
Не правете компромиси с тези неща – няма изобщо откъде да си ги купите.
Оригиналните тасове за xr3i са много красиви, така че ако са на колата сте късметлия.
Огледайте колата за ръжди и дупки от изгниване. Най-вече по:
- задните греди над пружините
- роговете, страниците и коша, като цяло
- предната греда под радиатора
- на пода под мокета
- и т.н.
Ако състоянието и цената на автомобила ви удовлетворява – Честито! Току що си купихте голямо хоби
Следва...
Последна промяна от ludavoda на 10 яну 2011, 22:22, променено общо 11 пъти.
- jack71
- потребител
- Мнения: 887
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
еееех .. Дойдоха времена в които кола набор 86 се класифицира "ретро". Но с право - "ретро" или още "класика" е автомобил който се е наложил с качествата си. Като книгите А горното, че колата се класифицира като класика е индикатор че одъртяваме .
Успех. Добър избор. най малко няма да имаш ядове с ръждата.... все още
Успех. Добър избор. най малко няма да имаш ядове с ръждата.... все още
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
колегата ludavoda това лято ако тръгвам да си копувам някакъв фордец ще те викна за помощ, защото очевидно ти поназнайваш и ще се разберем за някоя почерпка или скромна сумичка за помоща
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
II. Първоначални вложения
Първото нещо, с което започнах беше окачването. Носачите с тампоните и тампоните на стабилизиращата щанга, бяха направо в окаяно състояние. Човекът от който я купих ме убеждаваше, че са на една година, но според мен дори и да бяха на толкова, при поставянето беше стягал носачите при вдигната гума, което е погрешно. Съответно се бяха разтропали дотам, че звукът наподобяваше разцепването на ламарина. Ударите бяха жестоки и направо плашеха. Подмених носачите с нови и колата се стабилизира. Амортесьорите и пружините бяха доста добре, но за по-добра стойка реших да купя по-твърди пружини и газови амортесъори. По магазините ме очакваше изненада – нямаше абсолютно никакви части за xr3i, освен тези които се дублират с обикновения Escort (около 90%). За другите 10% ме гледаха като изтребител. Пружини, като по чудо намерих, но само задни. Това ме принуди да ходя по тунинг фирми – там имаше богат асортимент. Купих си комплект (предни и задни) пружини APEX (с поръчка от Холандия) и колата придоби тази стойка. Мислех за спортни, твърди амортисьори, но щяха буквално да ми разкъсат коша и взех обикновени – отпред газови, отзад маслени. Сега колата седи много добре на пътя. Смених и задните тампони, задните накладки и някой други по-дребни неща.
После се насочих към мотора. Леко кашляше и му взех нови дюзи от Bosch. Смених дистрибуторна капачка, свещи, кабели, термостат, антифриза и маслото, агренажният ремък и ремъкът на алтернатора. Смених и двуцевката. Комутаторът също сдаде багажа и купих цяло делко от един колега от форума, за което му благодаря.
После преминах на външния вид. Колата отвън изглеждаше добре и почти нищо не съм правил. Само, дето е с предна броня от обикновен Escort и това много ме дразни, но никъде не мога да намеря оригинална. Писах на Мото Пфое и те ми предложиха оригинална, чисто нова – около 750 лв. Не я взех, разбира се. Така, че засега продължавам да търся. Мислех за джанти RS, но се отказах, щото с тасовете по ми харесва.
Частите са толкова евтини в сравнение с на другите коли че останах изненадан. Труда си е от мене, а един приятел ми купува всичко с 30% отстъпка, щото работи в автосервиз.
Успоредно с тия неща свърших и доста други, но за тях по нататък в тунинг частта...
Следва...
Първото нещо, с което започнах беше окачването. Носачите с тампоните и тампоните на стабилизиращата щанга, бяха направо в окаяно състояние. Човекът от който я купих ме убеждаваше, че са на една година, но според мен дори и да бяха на толкова, при поставянето беше стягал носачите при вдигната гума, което е погрешно. Съответно се бяха разтропали дотам, че звукът наподобяваше разцепването на ламарина. Ударите бяха жестоки и направо плашеха. Подмених носачите с нови и колата се стабилизира. Амортесьорите и пружините бяха доста добре, но за по-добра стойка реших да купя по-твърди пружини и газови амортесъори. По магазините ме очакваше изненада – нямаше абсолютно никакви части за xr3i, освен тези които се дублират с обикновения Escort (около 90%). За другите 10% ме гледаха като изтребител. Пружини, като по чудо намерих, но само задни. Това ме принуди да ходя по тунинг фирми – там имаше богат асортимент. Купих си комплект (предни и задни) пружини APEX (с поръчка от Холандия) и колата придоби тази стойка. Мислех за спортни, твърди амортисьори, но щяха буквално да ми разкъсат коша и взех обикновени – отпред газови, отзад маслени. Сега колата седи много добре на пътя. Смених и задните тампони, задните накладки и някой други по-дребни неща.
После се насочих към мотора. Леко кашляше и му взех нови дюзи от Bosch. Смених дистрибуторна капачка, свещи, кабели, термостат, антифриза и маслото, агренажният ремък и ремъкът на алтернатора. Смених и двуцевката. Комутаторът също сдаде багажа и купих цяло делко от един колега от форума, за което му благодаря.
После преминах на външния вид. Колата отвън изглеждаше добре и почти нищо не съм правил. Само, дето е с предна броня от обикновен Escort и това много ме дразни, но никъде не мога да намеря оригинална. Писах на Мото Пфое и те ми предложиха оригинална, чисто нова – около 750 лв. Не я взех, разбира се. Така, че засега продължавам да търся. Мислех за джанти RS, но се отказах, щото с тасовете по ми харесва.
Частите са толкова евтини в сравнение с на другите коли че останах изненадан. Труда си е от мене, а един приятел ми купува всичко с 30% отстъпка, щото работи в автосервиз.
Успоредно с тия неща свърших и доста други, но за тях по нататък в тунинг частта...
Следва...
- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
браво колега ... евала ти правя за мерака с който си реставрираш количката
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Имай все още предвид това, което ти писах в другата тема... не знам колко би искал човека за оная кола, но има по нея още нещица. Бронята само не съм видял май дали е оригиналната, но сигурно. Има и из мобайла обяви за xr3i, ако си се навил сериозно сигурно ще можеш да отделиш и за втора кола донор. За частите които ти останат сигурно ще се намерят кандидати.ludavoda написа:Само, дето е с предна броня от обикновен Escort и това много ме дразни, но никъде не мога да намеря оригинална. Писах на Мото Пфое и те ми предложиха оригинална, чисто нова – около 750 лв. Не я взех, разбира се. Така, че засега продължавам да търся
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- 30e
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 19 яну 2007, 20:31
- Модел на автомобила: Manta B 30E
Kadett C limo 20E
Omega B X20XEV
Corsa B X16XE
Corsa A2 10N
4runner I 2.2
205 Rallye - Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Яшо вземи си намери една предна броня че прилича на обикновен така...
Fuck the Coca,fuck the Pizza all we need is SIX v redica - powered by Fanatic
- Bonso
- потребител
- Мнения: 631
- Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
- Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD - Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Определено си трябва оригинална броня. Не че така е зле, но може и по- добре
Важното е, че върви прилично машината
Важното е, че върви прилично машината
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Търся броня, от както съм го купил. Даже имам и тука една обява - във форума. Ако някой чуе нещо за броня - да свирка. Колега peterdi_bg, точно днес ходих до Младост и го намерих Ford-а. Той също е с обикновена броня. Помотах се пред входа и разпитах разни комшии, но никой не знае на кой е. Само ми казаха, че седи от 3-4 години там, но според мен са повече, щото колата е със старите номера. Днес ми стана студено, имаше и гаден вятър, но като се пооправи времето, пак ще ида да видя на кой е, и ако я продава може да се спазариме нещо...
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
III. Тунинг
Описаните дейности са според моето мнение. Не претендирам за изчерпателност и абсолютна достоверност.
Всеки който е карал xr3i знае, че колата върви добре само ако наоколо са се наредили обикновени автомобили. Според мен няма представител на GTi-класа, който xr-а да бие на каквато и да била гонка. Моторът е слаб (105 к.с), а купето е с 100 и повече килограма по-тежко от преките си конкуренти. Който ви каже, че с xr3i е завоювал победи над други подобни автомобили от неговото време (Golf I и II GTI, Opel Kadett GSI, Fiat Uno Turbo, Renaugh 5 Turbo и т.н.) не му вярвайте. Поне моето мнение е такова (не искам и да споря с никой, още повече в тази тема). Все пак по улиците съм побеждавал доста по силни коли, но не и от този GTi –клас. Първата кола, с която се „сборих” е Volvo 850 2000 20v 145 к.с. Направо го разпрах
По каталог колата е 950 кг. и прави 100 км. за 9,5 сек., което си е много добре за толкова слаб двигател. Обаче на мен това не ми е достатъчно и искам да съм конкурентноспособен на поне част от гореописаните.
Глава.Началото бе дадено още на втората седмица от придобиването, когато гарнитурата на главата проби и започна да влиза масло в антифриза. На капачката на охладителното казанче, в такива случай, се образува обилна, пенеста, кафява кашичка. Прилича на крем Блюле. Повредата не е фатална за мотора, обратното е по-страшно – да ти влезе вода в маслото - тогава по капачката за маслото се образува бяла пяна, а в по-тежки случай цялото масло става на пяна. Винаги ги следете тия неща.
Използвах случая на свалянето на главата и започнах с „тунинг”-а
Занесох главата на шлайф и й свалих 0.5 мм. Отначало исках 1 мм., но от шлайфбазата ме разубедиха, щото според тях, компресията може да се вдигне до опасновисоки нива. Имаше логика в това и аз се съгласих. Това е така, защото този двигател е с повишена компресия още от завода – една от буквите (R или B не помня точно, ако някой се интересува, ще проверя), указва че това е мотор с висока компресия. След ремонта компресията ми е 12 и нещо, но на един цилиндър стига малко над 13, което е много добре и целта ми беше изпълнена.
Преди да монтирам главата реших да я „портвам”. Искаха ми обаче 300-400 лв. и реших да го направя ръчно. Става прилично, но е много трудоемко. Отне ми близо седмица здраво търкане.
Идеята на портването е да се направят максимално гладки всмукателните и изпускателните отвори на самата глава и да се намали съпротивлението на влизащите и съответно излизащите газове. Отворите излизат от завода доста грапави и това явно е в следствие от отливката. Понятието гладкост е доста спорно, но поне аз, шлайфах тия отвори с различни шкурки, като накрая достигнах шкурка 1000. Затова е толкова трудоемко. Алуминият е мек, но за шк.1000 е много трудно. Заоблих и острите ръбове на леглата на клапаните, които се подават. Не трябва да се променя диаметърът на тия отвори, особено на всмукателния. Логиката сочи, че ако имаш по-голям отвор, ще влиза и по-голямо количество горивна смес, но в случая това не е така. Има точно съотношение между диаметъра на клапана и диаметъра на отвора. То не бива да се нарушава, щото се получава „изпадане на горивото” от горивната смес при ниски обороти, когато двигателят още не е набрал вакуум. За пример ще ви дам Golf II GTI KR, за който от завода производител, още навремето за произвели ограничена серия всмукателни колектори с по-голям диаметър, но на едно място са направили стеснение, пръстен намаляващ обема, но повишаващ налягането. Такъв колектор дава 10! к.с., а това е ужасно много, по принцип конете не ги раздават ей така Но това все пак е изчислено и направено от инженерите на VW, а не в някой гараж. Така че всякакви опити в домашни условия, ще доведат до неуспех и е по-добре да не се променя диаметъра на всмукателния отвор и съответно гореспоменатото съотношение.
След тия процедури смених гумичките на клапаните, шлайфах и напаснах самите клапани, измих добре главата и я монтирах. Болтовете бяха доста старички, но реших да рискувам и да не купувам нови, но всичко мина добре и никой не се скъса. Но при евентуално следващо сваляне, ще си купя нови, та да не бера страх при стягането. Също така, никога не забравяйте да подсушите всички отвори за болтовете в блока, защото ако там е попаднала вода при свалянето на главата, може при стягането да се пукне блока. Както знаете водата не може да се свива! А и отделно ако има остатъци от вода още по-бързо ще ви изгният болтовете. Аз поне, винаги много наблягам на доброто почистване. Правя го с клечки за уши. Една кутийка ми стига и съм спокоен.
В интерес на истината нямаше някакъв поразителен ефект от всичко това, но те тия неща стават малко по малко.
Следва...
Описаните дейности са според моето мнение. Не претендирам за изчерпателност и абсолютна достоверност.
Всеки който е карал xr3i знае, че колата върви добре само ако наоколо са се наредили обикновени автомобили. Според мен няма представител на GTi-класа, който xr-а да бие на каквато и да била гонка. Моторът е слаб (105 к.с), а купето е с 100 и повече килограма по-тежко от преките си конкуренти. Който ви каже, че с xr3i е завоювал победи над други подобни автомобили от неговото време (Golf I и II GTI, Opel Kadett GSI, Fiat Uno Turbo, Renaugh 5 Turbo и т.н.) не му вярвайте. Поне моето мнение е такова (не искам и да споря с никой, още повече в тази тема). Все пак по улиците съм побеждавал доста по силни коли, но не и от този GTi –клас. Първата кола, с която се „сборих” е Volvo 850 2000 20v 145 к.с. Направо го разпрах
По каталог колата е 950 кг. и прави 100 км. за 9,5 сек., което си е много добре за толкова слаб двигател. Обаче на мен това не ми е достатъчно и искам да съм конкурентноспособен на поне част от гореописаните.
Глава.Началото бе дадено още на втората седмица от придобиването, когато гарнитурата на главата проби и започна да влиза масло в антифриза. На капачката на охладителното казанче, в такива случай, се образува обилна, пенеста, кафява кашичка. Прилича на крем Блюле. Повредата не е фатална за мотора, обратното е по-страшно – да ти влезе вода в маслото - тогава по капачката за маслото се образува бяла пяна, а в по-тежки случай цялото масло става на пяна. Винаги ги следете тия неща.
Използвах случая на свалянето на главата и започнах с „тунинг”-а
Занесох главата на шлайф и й свалих 0.5 мм. Отначало исках 1 мм., но от шлайфбазата ме разубедиха, щото според тях, компресията може да се вдигне до опасновисоки нива. Имаше логика в това и аз се съгласих. Това е така, защото този двигател е с повишена компресия още от завода – една от буквите (R или B не помня точно, ако някой се интересува, ще проверя), указва че това е мотор с висока компресия. След ремонта компресията ми е 12 и нещо, но на един цилиндър стига малко над 13, което е много добре и целта ми беше изпълнена.
Преди да монтирам главата реших да я „портвам”. Искаха ми обаче 300-400 лв. и реших да го направя ръчно. Става прилично, но е много трудоемко. Отне ми близо седмица здраво търкане.
Идеята на портването е да се направят максимално гладки всмукателните и изпускателните отвори на самата глава и да се намали съпротивлението на влизащите и съответно излизащите газове. Отворите излизат от завода доста грапави и това явно е в следствие от отливката. Понятието гладкост е доста спорно, но поне аз, шлайфах тия отвори с различни шкурки, като накрая достигнах шкурка 1000. Затова е толкова трудоемко. Алуминият е мек, но за шк.1000 е много трудно. Заоблих и острите ръбове на леглата на клапаните, които се подават. Не трябва да се променя диаметърът на тия отвори, особено на всмукателния. Логиката сочи, че ако имаш по-голям отвор, ще влиза и по-голямо количество горивна смес, но в случая това не е така. Има точно съотношение между диаметъра на клапана и диаметъра на отвора. То не бива да се нарушава, щото се получава „изпадане на горивото” от горивната смес при ниски обороти, когато двигателят още не е набрал вакуум. За пример ще ви дам Golf II GTI KR, за който от завода производител, още навремето за произвели ограничена серия всмукателни колектори с по-голям диаметър, но на едно място са направили стеснение, пръстен намаляващ обема, но повишаващ налягането. Такъв колектор дава 10! к.с., а това е ужасно много, по принцип конете не ги раздават ей така Но това все пак е изчислено и направено от инженерите на VW, а не в някой гараж. Така че всякакви опити в домашни условия, ще доведат до неуспех и е по-добре да не се променя диаметъра на всмукателния отвор и съответно гореспоменатото съотношение.
След тия процедури смених гумичките на клапаните, шлайфах и напаснах самите клапани, измих добре главата и я монтирах. Болтовете бяха доста старички, но реших да рискувам и да не купувам нови, но всичко мина добре и никой не се скъса. Но при евентуално следващо сваляне, ще си купя нови, та да не бера страх при стягането. Също така, никога не забравяйте да подсушите всички отвори за болтовете в блока, защото ако там е попаднала вода при свалянето на главата, може при стягането да се пукне блока. Както знаете водата не може да се свива! А и отделно ако има остатъци от вода още по-бързо ще ви изгният болтовете. Аз поне, винаги много наблягам на доброто почистване. Правя го с клечки за уши. Една кутийка ми стига и съм спокоен.
В интерес на истината нямаше някакъв поразителен ефект от всичко това, но те тия неща стават малко по малко.
Следва...
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Също така, ако някой знае някоя броня от RS1600 - купувам веднага...
- blago870208
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 18 фев 2009, 00:46
- Модел на автомобила: TAUNUS Мк1
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
простете невежестжото ми ама каква е разликата в моторите на RS и XR3? като кубатура май старите бяха еднакви 1.6 или бъркам
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
И двата са 1.6
- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
bраво пич ескорта е супер ,радвам се че има хора да се занимават с такива коли още успех с колата
- 30e
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 19 яну 2007, 20:31
- Модел на автомобила: Manta B 30E
Kadett C limo 20E
Omega B X20XEV
Corsa B X16XE
Corsa A2 10N
4runner I 2.2
205 Rallye - Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Единия е турбо другия е атмосферен...blago870208 написа:простете невежестжото ми ама каква е разликата в моторите на RS и XR3? като кубатура май старите бяха еднакви 1.6 или бъркам
Fuck the Coca,fuck the Pizza all we need is SIX v redica - powered by Fanatic
- blago870208
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 18 фев 2009, 00:46
- Модел на автомобила: TAUNUS Мк1
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
30e написа:Единия е турбо другия е атмосферен...blago870208 написа:простете невежестжото ми ама каква е разликата в моторите на RS и XR3? като кубатура май старите бяха еднакви 1.6 или бъркам
ммм верно бе ама ама тва склерозата лошо нещо
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
105 срещу 130 магарета :Рludavoda написа:И двата са 1.6
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Скоростна кутия. За всички състезателни автомобили скоростната кутия е изключително важна. Веднага след покупката, ми направи впечатление, че колата на втора умира. Това се усили след всичко, което подобрих по нея. След всички интервенции първа стана ужасно силна, направо стана страшно. Дотам, че с малко газ колата едвам тръгва на мокър асфалт. Просто първа стана брутална. Но колкото първа се подобряваше, толкова повече умираше втора скорост. И сега колата е така – първа добре, втора е труп, на трета върви прилично. Има нещо ужасно несиметрично в тия скорости - прави на първа 60, а на втора с мъка 100. Това е безумие. Скоростите са толкова дълги и неподредени, че няма накъде. Веднага се усъмних, че скоростната кутия е сменяна. Продавачът ме убеждаваше, че колата е в него повече от 10 години и никога не я сменял, но не му повярвах. И до днес не му вярвам.
Измих скоростите и потърсих номера им. Пише - 87TT-7F096-AB (колата е набор ’86, а първите цифри на скоростите са 87... Е, нема как да са оригиналните).
След много търсене в интернет нищо не можах да открия за тая скоростна кутия. Тая тайнственост е характерна за тия коли. Принудих се да пиша на Мото Пфое. Хората бяха много любезни, наистина искаха да ми помогнат, но познайте – и те не знаеха на кой модел се монтира шибаната скоростна кутия. Викам им – ами по номера не може ли да се познае? Не можело. Еми щом номера не значи нищо, що го слагат да им... Побеснях...
Така и не можах да разбера – кой номер ск.кутия се монтира на xr3i. Сега мисля да си купя една от 1.4 и да пробвам с нея – поне в каталозите и дават по-къси предавателни числа...
Между другото една от големите фолклорни басни е, че най-лесно е да направиш от една кола – спортна, като и сложиш скорости от дизел. Това е супер разпространено схващане. Всеки майстор, ще ви го каже. Да ама не! Всеки дизел е с по-дълги скорости от сходен бензинов мотор. Ако се замислите за оборотите на дизела и ще разберете защо...
Други известни фолклорни песни са:
- двигателят се разваля от високи обороти
- ако караш с вода, ще ти се прецака водната помпа...
Следва...
Измих скоростите и потърсих номера им. Пише - 87TT-7F096-AB (колата е набор ’86, а първите цифри на скоростите са 87... Е, нема как да са оригиналните).
След много търсене в интернет нищо не можах да открия за тая скоростна кутия. Тая тайнственост е характерна за тия коли. Принудих се да пиша на Мото Пфое. Хората бяха много любезни, наистина искаха да ми помогнат, но познайте – и те не знаеха на кой модел се монтира шибаната скоростна кутия. Викам им – ами по номера не може ли да се познае? Не можело. Еми щом номера не значи нищо, що го слагат да им... Побеснях...
Така и не можах да разбера – кой номер ск.кутия се монтира на xr3i. Сега мисля да си купя една от 1.4 и да пробвам с нея – поне в каталозите и дават по-къси предавателни числа...
Между другото една от големите фолклорни басни е, че най-лесно е да направиш от една кола – спортна, като и сложиш скорости от дизел. Това е супер разпространено схващане. Всеки майстор, ще ви го каже. Да ама не! Всеки дизел е с по-дълги скорости от сходен бензинов мотор. Ако се замислите за оборотите на дизела и ще разберете защо...
Други известни фолклорни песни са:
- двигателят се разваля от високи обороти
- ако караш с вода, ще ти се прецака водната помпа...
Следва...
Последна промяна от ludavoda на 27 мар 2009, 09:12, променено общо 1 път.
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Браво за темата. В първият ти пост видях познати неща, но това е смисъла на форума да се събира информация от всякъде и накрая да се подреди.
Май месец ще разкося XR3-kaта да я прегледам от-до и ако до тогава не си си намерил броня, мога да направя отливка от стъкломат по моята.
За скоростната кутия имам една разглобена, ако те интересува ще погледна какъв е номера и и мога да ти кажа всяко зъбно колело с колко зъба и и какъв диаметър и после ти да сравняваш с твоята.
Май месец ще разкося XR3-kaта да я прегледам от-до и ако до тогава не си си намерил броня, мога да направя отливка от стъкломат по моята.
За скоростната кутия имам една разглобена, ако те интересува ще погледна какъв е номера и и мога да ти кажа всяко зъбно колело с колко зъба и и какъв диаметър и после ти да сравняваш с твоята.
Л.Мечков:Средно моят форд харчи 90-110/100 при включен антилаг, без антилаг 80-90 При средно темпо, без много зор през всичките обиколки на писта 60-70/100
.........
.........
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Мерси Сашо, Надявам се и аз да мога да ти помогна с нещо, така както ти винаги на мен.
Все се надявам, че отнякъде ще изпадне броня. Другият месец ще има някаква сбирка на Ford, живот и здраве да е, ще отида и там дано някой да знае къде има...
Пусни някоя снимка на твоя xr3i. Този белия, на аватара не е ли RS-а на Tony Turbo от Англия?
Все се надявам, че отнякъде ще изпадне броня. Другият месец ще има някаква сбирка на Ford, живот и здраве да е, ще отида и там дано някой да знае къде има...
Пусни някоя снимка на твоя xr3i. Този белия, на аватара не е ли RS-а на Tony Turbo от Англия?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта