Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от peterdi_bg » 19 окт 2010, 22:05

Малко ъп на темата.

Едно от сериозните слаби места на инсталацията при Ескорт Мк3 е една голяма букса с три кабела точно под волана. Всъщност ролята й може би е единствено да може да се сменя по-лесно контактният патрон. Обаче заради силния ток, който минава през нея - всичките ел.консуматори които работят на контакт, някой път се топи зле и металните щипки се разкрачват чак до степен, при която като врътнем ключа и не става нищо. Преди време реших да си я сменя със здрава, като се добавят още 3 кабелни обувки до нея. Обаче не съм преценил че трябва тия да се стегнат яко... До едно време буксата държа геройски без проблем, ама по едно време тръгна да се деформира, щото някоя от другите връзки нещо мръднала... за голямо щастие се сетих навреме къде е проблемът и сега всичко е ОК. Така че - всичките връзки трябва да са хубаво стегнати и по възможност неподвижни, че с тия друсаници по пътищата и бушоните в таблото подскачат.

Изображение
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от S_C » 20 окт 2010, 00:28

На мен ми е тъпо когато всеки път трябва да откриваме топлата вода с инсталациите на тия коли.Имиджът на Форд страда заради две неща основно-скъпата поддръжка и наистина безобразно калавите инсталации.
А при мотора си трябва да се викне тежката артилерия,защото там е най-голямата мизерия-заради високата температура от двигателя.
Как се правеше едно време...ами пак по същия начин-с диелектрици.Термофолио нямаше...намираше се рядко,струваше скъо и никога нямаше тоя размер,дето трябва.
Сега имаме.Има и термошлаух със смола и със силикон вътре.Е..намира се рядко и струва скъпо,за това пак прибягваме до самоделки.
Лидер тук е колофонът.Разтвор колофон и спирт с консистенция на олио.Маже се около спойката кабел-букса.След изпаряването на спирта остава тънък слой колофон.Той се топи на около 100-120 градуса.ТАка намазано,се затваря с термофолио и се загрява за да се свие фолиото.Като резултат-перфектно херметизирана спойка-фолиото е стегнало разтопения колофон.На практика е вечна.Никаква влага не може да влезе там и ако се изпълни така,с тая спойка нормално се погребва колата,без да се пипне никога повече нищо точно на това място.
Но това е "дядовският" метод.Сега има силикони за тая работа,изолиращи пасти,проводими смазки...
Само нерви трябва да имате,за да се хванете да правите фордова инсталация,особено пък ако енещо по-новичко и с повече екстри (5-6 пъти повече кабели).
Сега при Мондеото е същото-при мотора разпадащи се кабели.Но нямам намерение да го пипам,просто не ми се минава пак по тоя път-писна ми...пр мотора нещата просто са малоумно направени.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

whaaazp
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 14 юни 2008, 02:24
Модел на автомобила: Focus
Местоположение: БС
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от whaaazp » 24 окт 2010, 22:36

peterdi_bg написа:Малко ъп на темата.

Едно от сериозните слаби места на инсталацията при Ескорт Мк3 е една голяма букса с три кабела точно под волана. Всъщност ролята й може би е единствено да може да се сменя по-лесно контактният патрон. Обаче заради силния ток, който минава през нея - всичките ел.консуматори които работят на контакт, някой път се топи зле и металните щипки се разкрачват чак до степен, при която като врътнем ключа и не става нищо. Преди време реших да си я сменя със здрава, като се добавят още 3 кабелни обувки до нея. Обаче не съм преценил че трябва тия да се стегнат яко... До едно време буксата държа геройски без проблем, ама по едно време тръгна да се деформира, щото някоя от другите връзки нещо мръднала... за голямо щастие се сетих навреме къде е проблемът и сега всичко е ОК. Така че - всичките връзки трябва да са хубаво стегнати и по възможност неподвижни, че с тия друсаници по пътищата и бушоните в таблото подскачат.

Изображение

vlkjfsd
Последна промяна от whaaazp на 10 юли 2013, 12:53, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от peterdi_bg » 29 окт 2010, 00:29

Не. Проблема ми беше в буксата за ключа на фаровете, където оригиналните кабели просто са били срязани и се налагаше да ги снаждам, първия път си бях оставил ръцете и заради това стана тази мизерия.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта