Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от peterdi_bg » 26 окт 2009, 12:39

Колебаех се дали да пусна темата тук или в Ел.инсталация, но все пак проблемът е сериозен само при старите коли и мисля че тук ще има повече запознати и интересуващи се.

На много места по инсталацията под капака и другаде съм си играл с изолирбанда, но дали той е най-подходящото средство? На места като букси на фаровете и габаритите, датчика за температурата и тн, като че ли е по-подходящо да се ползва нещо друго.

Тъй като планирам да се прогонят и почистят всевъзможните жички по колата, кажете какво използвате там, където старата изолация се разпада? Парчета от външна изолация на кабели вършат ли работа? Какво да правя с безбройните жички и букси, които не са свързани с нищо? Намират ли се все още от старите кабелни обувки (напр. като за малките жички към бобината) и всякакви букси, или да си търся от коли на части?

Ще продължа темата със снимки на примери за стари и/или оправени изолации и връзки на кабели.
Последна промяна от peterdi_bg на 26 окт 2009, 14:15, променено общо 1 път.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация - коли 20г+

Мнение от S_C » 26 окт 2009, 13:10

Сешоар и термосвиваем шлаух на съответния размер.Плюс смяна на абсолютно всички кабелни обувки,които успееш да достигнеш.При мен използвах 2 метра шлаух и над 100 кабели обувки,за да докарам инсталацията горе-долу до нещо което ми харесва на външен вид и не се влияе от влагата.Миналата година по това време слизам една сутрин,паля и...таблото беше като пулта на DJ в дискотеката.Оделно колата при дъжд работеше безобразно зле.В момента поне проблема с влагата е изцяло елиминиран,както и проблема с достигащите до фаровете 11 волта (съответно-почти нямах фарове) заради корозирали клеми.Клема не се чисти.Маха се и се слага нова.Ако е на някое много гадно място,може да ползваш малко фосфорна киселина за деоксидиране.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация - коли 20г+

Мнение от TED » 26 окт 2009, 13:54

Радикално решение ако смяташ ти да караш колата е подмяна на всички кабели от проблемните стопове. Удобното е че за улеснение на монтажа в завода всички снопове са на конектори от двете страни. Сваляш целият сноп и кабел по кабел ги подменяш. Няма друго решение за ронещата се изолация. Слагането на термошлаух в краищата е половинчато решение, надолу по снопа проблема си остава. Почистваш или подменяш всички клеми, след поето на всеки контакт слагаш по капка масло или грес. Така предотвратяваш корозията в бъдеще. На места където има нагряване, около двигателя, може да сложиш и кабели със силиконова изолация.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация - коли 20г+

Мнение от peterdi_bg » 26 окт 2009, 14:14

TED написа:Радикално решение ако смяташ ти да караш колата е подмяна на всички кабели от проблемните стопове. Удобното е че за улеснение на монтажа в завода всички снопове са на конектори от двете страни. Сваляш целият сноп и кабел по кабел ги подменяш.
Да.
Коригирам заглавието на темата, че да стане ясно къде са най-сериозните проблеми.
Доколкото съм имал занимавки по електриките, проблемите винаги се оказват в букси, клеми, ключове и тн., и никога в самите кабели. Така че става въпрос за самите връзки. Както е писал S_C - всякакви кабелни обувки, шапки и прочее аксесоари, които с времето и най-вече под влияние на температура и влага се разпадат. След като той е успял да смени над 100 броя кабелни обувки, явно все още се намират.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от debug » 26 окт 2009, 16:39

Някой се намират, някой - не... При Фокуса буквално всяка букса е с различен тип кабелна обувка, една от друга по криви. Със сигурност отговарят на някой стандарт (най-вероятно DIN), ама засега само от моргите ги намирам. Шарените кабели с различни квадратури също са кът, особено пък силиконовите. Малки черни гофрета също не са особено разпространени.
Споделете от къде се снабдявате с подобни артикули ?
По темата - съвет от мен - има ли някъде връзка - запоявай я. Тия неща с усукването на кабелите рано или късно правят мизерии.
За изолация аз си ползвам термошлаух (много е удобен) и качествен изолирбанд. Където е възможно си ползвам и гофре, щото то пък пази от механични повреди на кабелния сноп (протъркване).
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
maxpoint
потребител
потребител
Мнения: 1265
Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от maxpoint » 26 окт 2009, 17:01

Петре,закъса го бе ,както по-нагоре ти казаха колегите варианта с термосвиваемия е ок за изолация ,а около датчиците и буксите ще изолираш с "бишоп" самовулканизираща се каучукова лента,защото това с изолирбанда си е временно решение >:D<:
Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от peterdi_bg » 26 окт 2009, 17:28

Ами... не съм го закъсал, ама искам да взема мерки преди да закъсам, иначе не съм стигнал чак до описаното по-горе положение, при което като врътна ключа вътре да става дискотека и колата да не работи като хората. Пък и да си пооблекча малко акумулаторите, щото все страдат от недохранване.

Все пак в тоя форум колата е една от най-старите, които въртят средно по над 300км на седмица, трябва да се поддържа своевременно и редовно.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от ludavoda » 26 окт 2009, 18:05

Петерди, имам още една цяла инсталация от xr3i, някои неща обаче са като при теб. Примерно бусите за бобината. Ако ти трябва нещо, пиши ми, ще ти го подаря...

Успех...

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от peterdi_bg » 11 ное 2009, 13:19

Повечето букси все още са ми в ред. Започнах с тези връзки, които са открити и се цапат - на габаритите, термостата, фаровете, масите на разни уреди под капака, буксите при вентилатора за охлаждането. Повечето кабелни обувки с гума от меките (тип като тези на бобината) са здрави, те се самоизолират от вода, прах и подобни и нямам проблем с тях. Такива има още на стартера и на карбуратора.

Снимката е стара, но да се види кои връзки на бобината имам предвид.

Изображение
Последна промяна от peterdi_bg на 23 ное 2009, 09:29, променено общо 1 път.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от S_C » 11 ное 2009, 16:14

Оставете ги буксите...говорим за кабелни обувки.Те не са толкова видове.А буксите са направени толкова различни заради сложноста на инсталациите...иначе това няма нито сглобяване,нито ремонт.
При таблото нищо не съм правил.Голямата играчка беше в багажника и отпред под капака.Нямаше букса,дето да не е поне малко корозирала.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от diesel1.6 » 11 ное 2009, 18:02

Оригиналното състояние е да има гумени и пластмасови щитове на всички връзки - клеми, габарити, фарове. Поне е така на моите ескорти. Аз нямам напукани изолации никъде.
Единственият сериозен проблем бяха разхлопаните дупки за винтовете на таблото с бушоните. Тези, които го държат към мупето и притискат уплътнението. Махнах старите бурми и сложих 3 нови неръждаеми с метрична резба и гайки с широка периферия. Смених и уплътнението.
Ако някъде правя връзки, ползвам същия цвят кабел, запояване и термотръбички.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от peterdi_bg » 11 ное 2009, 18:29

Аз на някои места слагам дори повече, отколкото е имало. На габаритите ми бяха видимо най-зле, там сложих парчета от изолация на кабел и прилегнаха добре. Ще ги доуплътня, за да не влиза боклук отзад. Видях, че някои букси вътре се цапат, при тях най-вероятно също ще сложа допълнително уплътнение, а тези които са затворени от водата и праха вътре остават почти чисти.

По принцип и по моите кабели няма проблеми, а най-вече там, където се свързват. С времето връзките се отхлабват, замърсяват, изкривяват... Заради това тръгват проблеми по буксите, които се нагряват и топят, същото става в ключовете и уредите за управление по таблото (затова преглеждам и тях). Сноповете от кабели под капака са увити толкова, че никога не може да им стане нещо. Там само на някои места има нужда изолирбанда да се смени с нов.

Още нещо, което ще прегледам тези дни, е обездвижването на кабелите, особено разположените близо до двигателя и изпускателните тръби. Надали има нужда да казвам защо. Пластмасовите закачалки, които ги фиксират, най-лесно се чупят заради износване и инсолационно напукване, а закачените на тях жички почват да се мантаркат и да висят. Самите кабели са с гумена изолация, която е далеч по-устойчива на ниските температури, остава да ги предпазим и от високите.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от dimotaxi » 12 ное 2009, 04:07

Полезна тема,браво Пешко!!
Такава букса за бобината (дясната) я имам ако ти трябва ще ти я дам!
И не се притснявай по железариите все още има :джуджавки: за нашите бабички!? _friends_

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от venom4o » 16 ное 2009, 17:43

Аз си сложих направо друга инсталация на моя кенеф на кола 93 почти и сложих по стара инсталация от кола 88 просто заради оборудването..Варианта е направо да си купиш една инсталация и да се я ревизираш на място ако реставрираш такава кола на над 20 години..Първо ,че няма да бързаш второ ,че ще го направиш по качествено..Наистина си е разглобяване ,но аз така или иначе реконструирах цялата кола..

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от diesel1.6 » 16 ное 2009, 18:11

На ескорта преди 89 инсталацията е много малка и лесна. Обикновено повредите са на две-три известни проблемни места, едното е таблото с бушони, ако е запрашено поради повреден капак. Поялника и два дена и е като нова :)

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от peterdi_bg » 16 ное 2009, 18:13

Работата при мен засега минава при няколко особености.

От една страна, най-проблемни са токовете, които са изложени на атмосферните условия. Там пада най-много работа, в тази част от тях която не е увита като за световно.
От друга страна, проблеми по токовете вън може да доведат до проблеми вътре - разтопени букси, изгорели ключове и тн. Те не са кой-знае колко много при мен, реално имам страшно много жици които явно са сложени стандартно и не вършат никаква работа, а прекъсват с някаква 12-контактна букса или нещо подобно.
Стоповете са малко по-специални, защото различните метални пластини и самите крушки постоянно леко мърдат, та отвреме на време трябва да се преглеждат.
Предстои ми да измисля някакъв контакт на капака на багажника, за да прекарам жиците за задната чистачка така, че да не ми висят във въздуха (това е алтернатива на смъкването на тапицерията на тавана).
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от diesel1.6 » 16 ное 2009, 18:42

Жицата за чистачката върви през дясната колонка надолу. Тапицерията още ли не си сменил? Аз си слагам най-хубавите платове които намеря и става по-добре от фабрична на нова кола. Малко игра е край предното стъкло, но е лесно.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от peterdi_bg » 16 ное 2009, 19:02

За какво да я сменям, перфектна е, не смея да я барна направо. Като чисто нова.

Трети и май най-лесния вариант за тая жица е да я удължа и да минава по същата тази колонка, но да не е в нея. А те всъщност жиците са две. Мога да ги прекарам плътно до уплътненията на стъклото и под капака и оттам да се скрие някъде, има достатъчно места подходящи.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от peterdi_bg » 22 ное 2009, 23:17

При лоши връзки по стоповете, особено ако имате добавени крушки за тях (както при мен - +2), има вероятност да се появи проблем в ключа за стоповете или т.нар. стоп машинка (някои наричат така и ключа за светлините за задната). Ако пластмасова част от тази машинка се стопи или деформира, се губи контакта в нея и стоповете няма да светят. Ето какво представлява самата машинка: в пластмасов корпус има три метални пластини, като нормалното положение на трите е да са разделени - педалът избутва жълтия палец навътре. Когато натиснем педала, по същия начин като ключовете за плафона палецът излиза навън, избутан от пружина, и трите метални пластини се допират.

Изображение
Изображение
Изображение


В машинката влиза букса с два конектора, кабелът и на двата при моя ескорт е черно-червен, т.к. той самият се прекъсва в този ключ. Трябва да се следи дали тази букса не се вади и дали кабелните обувки влизат добре и опират плътно в металните пластини от машинката. Има минимален риск буксата да се закачи при натискане и отпускане на педала. При новите модели това се избягва, като буксата е двойна - къс двоен кабел се свързва веднъж вътре с пластините, а след това - с основния кабел, като връзката е встрани на по-недостижимо място.

Машинката се фиксира с 2 гайки точно над педала на спирачката и леко вляво, като се следи при ненатиснат педал палецът да е леко навътре, за да може при минимално настъпване да светнат стоповете.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прогонка и изолация на връзките по елсистемата - коли 20г+

Мнение от dimotaxi » 28 ное 2009, 04:04

На това му викам добро обяснение! =D>: =D>: =D>: =D>: =D>: =D>:

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта