Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от peterdi_bg » 24 апр 2012, 21:30

Здравейте!

Преди броени часове докарах в София "ново" возило, в чието лице мохикана намери достоен наследник.

А именно: добре запазена кола от 1983, Escort Mk3 Estate 5 врати
Изображение

(Тук е в един сервиз, тъй като още в началото за съжаление и за щастие - че не стана някъде по пътя - блокира единия спирачен апарат, колата беше стояла в гараж бая много време).

Купето на колата е изключително запазено, много малко работа ще има по него, дори чистенето на интериора сигурно ще ми отнеме повече време. Ескортът е L и си има разни екстри - лайсни, тонирани странични стъкла, шибидах. Към тях смятам да добавя всичко, което за 4 години инсталирах в хечбека 1.1, което всичкото си е годно за употреба.

За момента като проблемни се очертаха един лагер на главина (който обаче ще се смени със все главината и спирачните апарати), спукано предно стъкло (също ще се вземе от сивия) и липсата на колани отзад, за където вече горе-долу съм измислил варианти да ги проектирам и инсталирам, в тази връзка няма да откажа ако на някой му се намират излишни средни колани за отзад, комплект, без значение от какъв модел.

Двигателят 1.3 с 4-степенна кутия се държи много по-различно от 1.1 с 5-степенната: забелязах, че на 3-та и 4-та общо взето държи същите обороти, както другия съответно на 4-та и 5-та. Известно объркване със задната, два пъти без да искам я обърках с първа, за щастие се усещам навреме.

Ето още снимки: на Драгичево спряхме да проверим състоянието на нещата, което е задоволително (с изключение на показанията на таблото за температура и оставащ бензин - със сигурност не показват точно):
Изображение

Пристигане, при което се събраха тамън три коли (между другото сивия още движи, но дели с комбито един акумулатор)
Изображение

Специални благодарности на Румен (ru) за невероятното съдействие и желанието за помощ, и многото отделено време от миналия вторник до сега!!!
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9965
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от ЯЛТА » 24 апр 2012, 22:17

Е браво, и честита да ти е, изглежда превъзходно за 29-те си години. Да те вози безпроблемно.
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

varby
потребител
потребител
Мнения: 403
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Мондео МК4 2.0 ТDCI TITANIUM 2007г.
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от varby » 25 апр 2012, 08:17

Поздравления за новата придобивка!За годините си изглежда много добре.Браво!

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1468
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от mladen1984 » 25 апр 2012, 15:50

Честито и от мен!Много безаварийни км. *00143*
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от nikolovvd » 25 апр 2012, 15:57

Поздравления! Справил си се чудесно!

Не забравяй да свалиш номерата и бракуваш старата кола, ако ще отива за скрап! Имаш време до края на годината, но не се отплесвай, защото ако минеш в 2013 ще трябва да платиш данък за нещо което отдавна си загърбил.

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 618
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
с доработки 90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

POWERED by FORDMANIAC'S TEAM
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от ivan_racing » 25 апр 2012, 20:38

Честита нова кола, да те радва много! Успех с колата и много безавариини!
http://vbox7.com/play:0d9ac82c03
Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i

Spas Petkov
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 02 юни 2007, 09:59
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6D няколко от 1985 г. до 1987 всичките бивши
Ford Maverick 2.0 124hp 2002 г.
Ford Probe 2.5 V6 1993 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от Spas Petkov » 26 апр 2012, 20:27

Честито и от мен!!!
Безаварийно и безинцидентно да караш "новия" си Ford!!! Ако имаш нужда от помощ, обаждай се.
Поздрави

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от NIKJAMa » 26 апр 2012, 20:30

Честито!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от peterdi_bg » 13 май 2012, 10:30

Та така.

Колата вече е регистрирана, с нов технически преглед и всичко е на 6. С Румен (ru) ни се увидя смяната на всичко възможно, но все пак се справихме. От сивата се взеха предните и задните спирачки, предните главини, единия от задните барабани заедно с лагерите, джантите със зимните гуми, предното стъкло, плафона с часовника, оборотомера (оказа се че този добавения с който я купих не отчита вярно), барчетата, подлакътника, дясното огледало, спирачния усилвател, предната броня с добавката и долния комплект фарове. Благодарение на това комбито вече придобива малко по-сериозен вид

Изображение Изображение

Ново 20 - радиаторът й е за боклука, но горе-долу се справям докато намеря нов. Охладителната система е прекалено различна и не мога да ползвам този от 1.1, още повече че разликата в размерите е бая голяма.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от peterdi_bg » 18 май 2012, 09:44

Тези дни заради дъжда все не може да се работи, но се намери време поне да се изкарат всичките свещи (преди са вадени само 1-2 да се види състоянието). Когато се стига до 4-ти цилиндър - опааа, изненада :shock: :shock: :shock:

Изображение

За да защитим честта на фирмата производител (Champion) трябва да кажем, че свещта си е работила прилично до последно. Другите две свещи се оказаха 4-електродни и всъщност само едната е такава, каквато трябва. Засега сложих Беру-тата от сивата, а по-нататък ще се взимат нови.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
naze
потребител
потребител
Мнения: 501
Регистриран: 16 юни 2008, 21:49
Модел на автомобила: Citroen ZX 1.4i 95''
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от naze » 18 май 2012, 10:27

бавно бавно ама отива към по-хубаво :) евала мн ме радват такива стари баракик в такова състояние и особенно някой като теб да му се човърка
криза.. :)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7221
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от madboy » 18 май 2012, 10:59

Айде стягай го по-бързо, че има една "вафла", която трябва да я смачкаш на пистата в Бухово.
_friends_
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от peterdi_bg » 18 май 2012, 13:20

А, това е за ru
кой ще смажа с това комби _friends_ и особено пък с тоя теглич изотзадзе дето тежи 50 кила
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7221
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от madboy » 18 май 2012, 13:39

Теглича в помощ при завиване- помага на задницата да се изнесе по-лесно през завоя.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
QuickStep
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 06 май 2012, 22:08
Модел на автомобила: Ford - Focus Turnier I - 1.8 Turbo DI (90 Hp)
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от QuickStep » 19 май 2012, 09:20

peterdi_bg написа:
Изображение Изображение
Голяма красавица :), много ми харесва, пък и комби.
Честито

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от peterdi_bg » 30 юни 2012, 16:04

Малко развитие по темата!

Докато разглобяването на мохикана продължава, все още се намират части които да се прехвърлят върху комбито.
Не можах бързо да намеря всичките ми необходими средни задни колани, а и не ми харесва как се наглася дължината им - много са затегнати и заяждат, та успях да измисля друго решение: прерязах тези с автоматите, увих ги по подходящ начин около закопчалките и станаха бетон.

Орионската задна седалка замина при ru, защото на комбито няма как да я захвана лесно в горния край.

А комбито се сдоби и с допълнителни тампони на задните пружини и отзад се вдигна с около сантиметър и половина. Надявам се като цяло да се подобри возията и отзад да престане да забърсва разни бабуни, като е по-натоварена.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от peterdi_bg » 18 юли 2012, 17:00

След бруталното спукване на Спасовия радиатор от 1.6Д през уикенда (иначе си направих супер разходка, но за нея по-надолу) реших да не разчитам повече на стари радиатори и си купих чисто нов. Заради автоматичния смукач се оказа, че изтичането на охладителна течност води ако не задължително до прегряване, то най-малкото до вдигане на разхода. А в най-лошия случай даже не ще и да пали. Най-вероятно термостатът е изваден, но засега с това не ми се занимава и ще отворя да я гледам чак преди зимата, че да имам по-ефективно парно.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от peterdi_bg » 18 юли 2012, 17:11

Поредна разходка с успешно прибиране :lol: (и спиране през 20-30 мин. да пълня вода). От Своге за София много по-добър маршрут се оказа през Искрец и Бучин проход, че тоя ремонт по дефилето направо не е истина колко бавно върви.

Комбито се оказа добро решение за ходене на туризъм и палатки, без проблеми побира 4-5 човека с големи раници и друг багаж - нещо, което в сивата просто не можеше да се случи без всеки да има някоя чанта в краката. След като я вдигнахме с повече от сантиметър отзад, вече не кляка толкова и вече на легналите полицаи тегличът не се удря, както беше по-рано :D Голям яд брах с фаровете, които първоначално сочеха някъде в небето, а долните халогенни от сивата след прехвърлянето не паснаха добре и се наложи да вадя бронята напред, че да се обърнат достатъчно надолу. Все още не съм решил какво да правя със задната броня, от сивата я поизправих но има нужда от още малко, а добавката едно че е на парчета, друго че засега не влиза заради теглича. Може на първо време да сложа само горната част с лайсните и буферите.

Освен ангренажния ремък вчера смених и малкия на динамото, та вече не ми свири в движение.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от peterdi_bg » 13 авг 2012, 10:02

Здравейте!

За да продължим темата със скоростите и съвместимостта на разни двигатели и кутии, да кажа - от снощи колата вече е с 5-степенна кутия от междинка, закачена с магаре (или кобилица, кой както му казва), сменен съединител и подсилено купе отпред. Все още достъпът до предавките е леко затруднен, обаче работят перфектно. Колата утихна, бученето от старото задно гърне изчезна. Надявам се всичко това, заедно със свалянето на теглича, да се отрази и на разхода и да падне до около 6 извънградско.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

ru
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 16 апр 2007, 21:05
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: te tam
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Мнение от ru » 23 авг 2012, 19:12

От последните снимки на красавицата :D:
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 38290g.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 38354p.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Едно време колите са правени от инженери, днешните се правят от икономисти.

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост