Страница 1 от 3

Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 24 апр 2012, 21:30
от peterdi_bg
Здравейте!

Преди броени часове докарах в София "ново" возило, в чието лице мохикана намери достоен наследник.

А именно: добре запазена кола от 1983, Escort Mk3 Estate 5 врати
Изображение

(Тук е в един сервиз, тъй като още в началото за съжаление и за щастие - че не стана някъде по пътя - блокира единия спирачен апарат, колата беше стояла в гараж бая много време).

Купето на колата е изключително запазено, много малко работа ще има по него, дори чистенето на интериора сигурно ще ми отнеме повече време. Ескортът е L и си има разни екстри - лайсни, тонирани странични стъкла, шибидах. Към тях смятам да добавя всичко, което за 4 години инсталирах в хечбека 1.1, което всичкото си е годно за употреба.

За момента като проблемни се очертаха един лагер на главина (който обаче ще се смени със все главината и спирачните апарати), спукано предно стъкло (също ще се вземе от сивия) и липсата на колани отзад, за където вече горе-долу съм измислил варианти да ги проектирам и инсталирам, в тази връзка няма да откажа ако на някой му се намират излишни средни колани за отзад, комплект, без значение от какъв модел.

Двигателят 1.3 с 4-степенна кутия се държи много по-различно от 1.1 с 5-степенната: забелязах, че на 3-та и 4-та общо взето държи същите обороти, както другия съответно на 4-та и 5-та. Известно объркване със задната, два пъти без да искам я обърках с първа, за щастие се усещам навреме.

Ето още снимки: на Драгичево спряхме да проверим състоянието на нещата, което е задоволително (с изключение на показанията на таблото за температура и оставащ бензин - със сигурност не показват точно):
Изображение

Пристигане, при което се събраха тамън три коли (между другото сивия още движи, но дели с комбито един акумулатор)
Изображение

Специални благодарности на Румен (ru) за невероятното съдействие и желанието за помощ, и многото отделено време от миналия вторник до сега!!!

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 24 апр 2012, 22:17
от ЯЛТА
Е браво, и честита да ти е, изглежда превъзходно за 29-те си години. Да те вози безпроблемно.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 25 апр 2012, 08:17
от varby
Поздравления за новата придобивка!За годините си изглежда много добре.Браво!

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 25 апр 2012, 15:50
от mladen1984
Честито и от мен!Много безаварийни км. *00143*

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 25 апр 2012, 15:57
от nikolovvd
Поздравления! Справил си се чудесно!

Не забравяй да свалиш номерата и бракуваш старата кола, ако ще отива за скрап! Имаш време до края на годината, но не се отплесвай, защото ако минеш в 2013 ще трябва да платиш данък за нещо което отдавна си загърбил.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 25 апр 2012, 20:38
от ivan_racing
Честита нова кола, да те радва много! Успех с колата и много безавариини!

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 26 апр 2012, 20:27
от Spas Petkov
Честито и от мен!!!
Безаварийно и безинцидентно да караш "новия" си Ford!!! Ако имаш нужда от помощ, обаждай се.
Поздрави

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 26 апр 2012, 20:30
от NIKJAMa
Честито!

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 13 май 2012, 10:30
от peterdi_bg
Та така.

Колата вече е регистрирана, с нов технически преглед и всичко е на 6. С Румен (ru) ни се увидя смяната на всичко възможно, но все пак се справихме. От сивата се взеха предните и задните спирачки, предните главини, единия от задните барабани заедно с лагерите, джантите със зимните гуми, предното стъкло, плафона с часовника, оборотомера (оказа се че този добавения с който я купих не отчита вярно), барчетата, подлакътника, дясното огледало, спирачния усилвател, предната броня с добавката и долния комплект фарове. Благодарение на това комбито вече придобива малко по-сериозен вид

Изображение Изображение

Ново 20 - радиаторът й е за боклука, но горе-долу се справям докато намеря нов. Охладителната система е прекалено различна и не мога да ползвам този от 1.1, още повече че разликата в размерите е бая голяма.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 18 май 2012, 09:44
от peterdi_bg
Тези дни заради дъжда все не може да се работи, но се намери време поне да се изкарат всичките свещи (преди са вадени само 1-2 да се види състоянието). Когато се стига до 4-ти цилиндър - опааа, изненада :shock: :shock: :shock:

Изображение

За да защитим честта на фирмата производител (Champion) трябва да кажем, че свещта си е работила прилично до последно. Другите две свещи се оказаха 4-електродни и всъщност само едната е такава, каквато трябва. Засега сложих Беру-тата от сивата, а по-нататък ще се взимат нови.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 18 май 2012, 10:27
от naze
бавно бавно ама отива към по-хубаво :) евала мн ме радват такива стари баракик в такова състояние и особенно някой като теб да му се човърка

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 18 май 2012, 10:59
от madboy
Айде стягай го по-бързо, че има една "вафла", която трябва да я смачкаш на пистата в Бухово.
_friends_

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 18 май 2012, 13:20
от peterdi_bg
А, това е за ru
кой ще смажа с това комби _friends_ и особено пък с тоя теглич изотзадзе дето тежи 50 кила

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 18 май 2012, 13:39
от madboy
Теглича в помощ при завиване- помага на задницата да се изнесе по-лесно през завоя.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 19 май 2012, 09:20
от QuickStep
peterdi_bg написа:
Изображение Изображение
Голяма красавица :), много ми харесва, пък и комби.
Честито

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 30 юни 2012, 16:04
от peterdi_bg
Малко развитие по темата!

Докато разглобяването на мохикана продължава, все още се намират части които да се прехвърлят върху комбито.
Не можах бързо да намеря всичките ми необходими средни задни колани, а и не ми харесва как се наглася дължината им - много са затегнати и заяждат, та успях да измисля друго решение: прерязах тези с автоматите, увих ги по подходящ начин около закопчалките и станаха бетон.

Орионската задна седалка замина при ru, защото на комбито няма как да я захвана лесно в горния край.

А комбито се сдоби и с допълнителни тампони на задните пружини и отзад се вдигна с около сантиметър и половина. Надявам се като цяло да се подобри возията и отзад да престане да забърсва разни бабуни, като е по-натоварена.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 18 юли 2012, 17:00
от peterdi_bg
След бруталното спукване на Спасовия радиатор от 1.6Д през уикенда (иначе си направих супер разходка, но за нея по-надолу) реших да не разчитам повече на стари радиатори и си купих чисто нов. Заради автоматичния смукач се оказа, че изтичането на охладителна течност води ако не задължително до прегряване, то най-малкото до вдигане на разхода. А в най-лошия случай даже не ще и да пали. Най-вероятно термостатът е изваден, но засега с това не ми се занимава и ще отворя да я гледам чак преди зимата, че да имам по-ефективно парно.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 18 юли 2012, 17:11
от peterdi_bg
Поредна разходка с успешно прибиране :lol: (и спиране през 20-30 мин. да пълня вода). От Своге за София много по-добър маршрут се оказа през Искрец и Бучин проход, че тоя ремонт по дефилето направо не е истина колко бавно върви.

Комбито се оказа добро решение за ходене на туризъм и палатки, без проблеми побира 4-5 човека с големи раници и друг багаж - нещо, което в сивата просто не можеше да се случи без всеки да има някоя чанта в краката. След като я вдигнахме с повече от сантиметър отзад, вече не кляка толкова и вече на легналите полицаи тегличът не се удря, както беше по-рано :D Голям яд брах с фаровете, които първоначално сочеха някъде в небето, а долните халогенни от сивата след прехвърлянето не паснаха добре и се наложи да вадя бронята напред, че да се обърнат достатъчно надолу. Все още не съм решил какво да правя със задната броня, от сивата я поизправих но има нужда от още малко, а добавката едно че е на парчета, друго че засега не влиза заради теглича. Може на първо време да сложа само горната част с лайсните и буферите.

Освен ангренажния ремък вчера смених и малкия на динамото, та вече не ми свири в движение.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 13 авг 2012, 10:02
от peterdi_bg
Здравейте!

За да продължим темата със скоростите и съвместимостта на разни двигатели и кутии, да кажа - от снощи колата вече е с 5-степенна кутия от междинка, закачена с магаре (или кобилица, кой както му казва), сменен съединител и подсилено купе отпред. Все още достъпът до предавките е леко затруднен, обаче работят перфектно. Колата утихна, бученето от старото задно гърне изчезна. Надявам се всичко това, заедно със свалянето на теглича, да се отрази и на разхода и да падне до около 6 извънградско.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 23 авг 2012, 19:12
от ru
От последните снимки на красавицата :D:
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 38290g.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 38354p.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;