Реостат за интервал на чистачки

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Реостат за интервал на чистачки

Мнение от peterdi_bg » 08 дек 2014, 12:39

Здравейте,

намира ми се оригинално такова чудо от xr3i което се върти за да регулира интервала на предната чистачка (а може би пък на задната?).
Навремето ми го дадоха заедно с един куп ключове и така и не се намери някой, включая продавача, който да ми каже за кое точно е предвидено и как се слага.

Изображение Изображение

Изображение

На мен не ми приличаше дори на оригинална част, но още няколко пъти впоследствие го виждам на снимки по таблата на разни xr3-ки и по принцип на двуцветните табла си има място за него, под волана отдясно до копчетата за подгряване на задно стъкло и задна чистачка/пръскалка.

Сега възникват един куп въпроси: това за коя чистачка е (предна/задна), къде в схемата му е мястото, как да разбера че това нещо работи нормално (т.е. какво изходно напрежение трябва да дава - минимум и максимум), и още - има ли на други модели подобни устройства, които биха го заменили ако това специално не работи.

Поздрави и безаварийни на всички!
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Реостат за интервал на чистачки

Мнение от dreadx » 08 дек 2014, 23:09

Измери дали не е някакъв потенциометър в автомобилно изпълнение. Или трябва да отива до релето за интервал на чистачките, или до някакъв модул, който определя времето на интервала. На мен също ми трябва регулиране на времето и скоро си мислих, че трябва да си направя.

Сега покрай твоята тема се сетих и един час разглеждах схемата на чистачките. Много сложна и заплетена се оказа само заради това, че моторът се управлява на две скорости.

Моторът на задната чистачка е само с една скорост и схемата е проста - подаваш му плюс, колкото да завърти и после се включва един контакт за самозадръжка, докато се върне в начално положение.

Гледах и схемите на Мондео - там има отделен модул за времето на интервала, а релето си е обикновено реле. Дори и да не е предвидено в твоята инсталация, предполагам че можеш да преработиш релето.

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта