Страница 1 от 1

Реостат за интервал на чистачки

Публикувано: 08 дек 2014, 12:39
от peterdi_bg
Здравейте,

намира ми се оригинално такова чудо от xr3i което се върти за да регулира интервала на предната чистачка (а може би пък на задната?).
Навремето ми го дадоха заедно с един куп ключове и така и не се намери някой, включая продавача, който да ми каже за кое точно е предвидено и как се слага.

Изображение Изображение

Изображение

На мен не ми приличаше дори на оригинална част, но още няколко пъти впоследствие го виждам на снимки по таблата на разни xr3-ки и по принцип на двуцветните табла си има място за него, под волана отдясно до копчетата за подгряване на задно стъкло и задна чистачка/пръскалка.

Сега възникват един куп въпроси: това за коя чистачка е (предна/задна), къде в схемата му е мястото, как да разбера че това нещо работи нормално (т.е. какво изходно напрежение трябва да дава - минимум и максимум), и още - има ли на други модели подобни устройства, които биха го заменили ако това специално не работи.

Поздрави и безаварийни на всички!

Re: Реостат за интервал на чистачки

Публикувано: 08 дек 2014, 23:09
от dreadx
Измери дали не е някакъв потенциометър в автомобилно изпълнение. Или трябва да отива до релето за интервал на чистачките, или до някакъв модул, който определя времето на интервала. На мен също ми трябва регулиране на времето и скоро си мислих, че трябва да си направя.

Сега покрай твоята тема се сетих и един час разглеждах схемата на чистачките. Много сложна и заплетена се оказа само заради това, че моторът се управлява на две скорости.

Моторът на задната чистачка е само с една скорост и схемата е проста - подаваш му плюс, колкото да завърти и после се включва един контакт за самозадръжка, докато се върне в начално положение.

Гледах и схемите на Мондео - там има отделен модул за времето на интервала, а релето си е обикновено реле. Дори и да не е предвидено в твоята инсталация, предполагам че можеш да преработиш релето.