Страница 1 от 2

Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 02 ное 2018, 10:23
от sveto
Здравейте, колеги! От доста години имам един Транзит мк2 2.4D. Проблемът за, който се надявам да получа помощ от вас е, че двигателя няма достатъчно мощност. Бусът е бордови, двойна кабина, дори и празен се задъхва по баирите, а натоварен е още по-зле. Имал съм и друг бус със същия двигател и вървеше ненормално в сравнение с този. Освен, че не върви както трябва, разхода е около 19/100. Ходих при един майстор, който разбира от тези стари машини, но той го поогледа и ме прати към друг майстор, който се занимава само с помпи и дюзи. Той също поогледа, позаслуша се, отиде да подуши ауспуха и каза, „Момче, тук за мен работа няма”! Тоест буса според майсторите е наред. Сменил съм горивен и въздушен филтър. Направих центровка на момента на впръскването на помпата (Bosch VE) с индикатор. Все пак това е обикновен дизел, без турбо и никаква електоника, не би трябвало да е някакъв заплетен случай, просто си мисля, че на майсторите не им се занимава, като видят толкова стара машина. Имам резервен двигател, от който мога да разменя дюзи и помпа, но преди да го направя искам да се допитам до хора с повече опит и познания, затова пиша тук.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 02 ное 2018, 11:32
от ЯЛТА
За да няма мощност, може многа повреди да има,- липса на нормална компресия, неправилно зацепване-центровка/нямам спомени дали мотора е с ангренажен ремък/, може ГНП да е скопена-намалена горивна порция нафта, може много нагар по смукателните тръби да има-което води до недостиг на въздух. Най добрия ни дизелджия е в Ямбол- Гошо Specialista: Фейсбук страницата му Може да се консултираш по телефона с него- 0888-858-710
Успех.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 02 ное 2018, 13:12
от sveto
Благодаря за насоките. Нагар по смукателния колектор няма, отварял съм го при смяна на подгревните свещи. Ремъкът е зацепен правилно по белезите. Но компресията не съм мерил. Малко увеличих количеството на горивото от винтчето на помпата, но разлика във вървежа не се усети, само започна да пуши черно като натисна повече газта. Забравих да спомена, че когато взех буса явно беше прегряван, защото надуваше в охл. система. Тогава главата мина на шлайф и пасване на клапани. Не знам дали има връзка с това, но двигателя работи доста твърдо и се чува едно металическо чукане, което като загрее леко намалява.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 02 ное 2018, 13:41
от ЯЛТА
sveto написа:
02 ное 2018, 13:12
Не знам дали има връзка с това, но двигателя работи доста твърдо и се чува едно металическо чукане, което като загрее леко намалява.
Точно за това мисля че е от центровката. Трябва да се проверят белези на маховика, ремъчната шайба отпред, дори и ГНП ако са елипсовидни отворите за закрепване, разпределителния вал. Не пишеш от кой град си..........

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 02 ное 2018, 14:34
от sveto
От Габрово съм. Не съм се сещал да проверя белезите на маховика. Проверих само на шайбата на коляновия вал, разпределителния и ГНП-то.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 02 ное 2018, 14:43
от ЯЛТА
Еми щом си от Габрово потърси Пресиян Василев от с.Донино/до Габрово/също доказан спец по ГНП. Сервиза е на изхода на Габрово в посока с. Донино.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 02 ное 2018, 15:06
от sveto
Благодаря, за препоръката, чувал съм, че там има сервиз за дизели, но не съм ходил. Ще го посетя.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 02 ное 2018, 19:32
от OgiDogi
sveto написа:
02 ное 2018, 13:12
... пуши черно като натисна повече газта... двигателя работи доста твърдо и се чува едно металическо чукане...
Всичко това говори за много голямо предварение на впръскването. По-твърда работа трябва да се усети само при ускорение, да изръмжи сърдито докато развърта между 1500 и 2500 оборота.
Не знам кой мотор точно е на този бус, но имаше едни с дроселова клапа на колектора, задвижвана от лостова система заедно с лоста на помпата. Провери, ако е този тип, дали случайно някоя настройка по лостовата система не оставя клапата полуотворена и от там да не достига въздух на двигателя = няма мощност и пуши много черно.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 02 ное 2018, 22:45
от sveto
Двигателя няма дроселова клапа. Относно черното пушене, то се появи, след като разбутах винта за количеството гориво, но разлика във вървежа и звука не се появи.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 03 ное 2018, 08:10
от OgiDogi
sveto написа:
02 ное 2018, 22:45
Двигателя няма дроселова клапа. Относно черното пушене, то се появи, след като разбутах винта за количеството гориво, но разлика във вървежа и звука не се появи.
Аха, то тъй или иначе, няма как да се запали нафтата преди определено положение на буталото и явно твоята помпа вече впръсква около или преди това положение. Затова не се е променило нищо по вървенето и звука.
Смело върни помпата с един зъб назад по ремъка и докладвай за резултата.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 03 ное 2018, 18:04
от sveto
Добре, ще си поиграя със центровката тези дни и ще пиша за резултата.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 08 ное 2018, 15:00
от sveto
Уговорих се с майстор на дизели, но сега имам проблем със спирачната помпа. Започна да потъва педала и съм поръчал ремонтен комплект гумички. Като ги сменя ще го закарам на майстора и ще пиша за резултата.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 11 ное 2018, 09:37
от valentin2018
ЯЛТА написа:
02 ное 2018, 13:41
sveto написа:
02 ное 2018, 13:12
Не знам дали има връзка с това, но двигателя работи доста твърдо и се чува едно металическо чукане, което като загрее леко намалява.
Точно за това мисля че е от центровката. Трябва да се проверят белези на маховика, ремъчната шайба отпред, дори и ГНП ако са елипсовидни отворите за закрепване, разпределителния вал. Не пишеш от кой град си..........
Според мен има дюза която пикае тоест лошо разпръсква горивото. и то не се запалва в началният стадии, а в края на впръскването. Това води до експлозивно запалване, и хидравличен удар върху буталото, което чука в цилиндъра.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 12 ное 2018, 00:07
от sveto
И аз имах съмнения за пикаеща дюза, затова отидох при майстор, който се занимава само с дюзи. Точно той слухтя край двигателя и души на ауспуха и отсече, че работа за него тук нямало. Затова реших да пиша тук. Това е най-тъпата ситуация- буса не върви, а майсторите казват, че всичко е наред. Сега съм се уговорил с човек, който разбира и ми каза, че ще го оправи. Само да оправя спирачките и ще му го закарам.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 11 юни 2019, 15:14
от svetozar_gb
Здравейте, колеги! Търся за старото Фордче (Транзит мк2) механизма за регулиране на челюстите на задните спирачки. Засега никъде не мога да ги намеря, някой може ли да помогне? Номера на оригиналната част е: 1571955, Ref N: 76VB2K286AA

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 11 юни 2019, 18:06
от pepy1

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 11 юни 2019, 21:07
от svetozar_gb
Тези в Ибей ги гледах, нсистина са на безумна цена. Мисълта ми беше дали може да се намери в България, или от Турция например, знам, че там са ги произвеждали тези бусчета, а и предполагам цената им ще е по-приемлива.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 13 юни 2019, 08:41
от svetozar_gb
Колеги, отново въпрос към вас. Тези дни, реших да сменя ангренажния ремък на бусчето. Когато разглобих обаче забелязах, че челната плоча на двигателя е спукана където се захваща ГНП-то и реших да я сменя. Поръчах си комплект гарнитури КММ, но като го разпечатах видях, че в комплекта са сложили 2бр. еднакви гарнитури между въпросната плоча и блока. Въпросът ми е някой знае ли защо са две? В зависимост от някакви разстояния ли се преценява дали да се сложи едната или двете заедно, или втората си е просто за резерва?

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 05 сеп 2019, 13:27
от svetozar_gb
Така... ето малко отчет за развитието на нещата с моето Фордче. Относно проблемът със спирачките. Въпросните зъбчати тресчотки, които не можех да намеря, ми ги изрязаха на лазер. Сега ходът на педала на спирачката пак е относително голям, но поне ръчната държи добре.
По двигателя: Смених ангренажния ремък с обтяжната ролка, спуканата челна плоча, семеринги на колянов и разпределителен вал, и няколко изгнили тапи на блока. Закарах Буса на един майстор на дизели, за да провери дюзи, центровка и т.н.т. Човекът каза, че дюзите са перфектни, в по-добро състояние и от нови!!! Помпата е също е наред, а силното чукане и липсата на мощност е от голямо предварение. Предполага, че буталата в ГМТ не са на еднакво ниво, а едно е по-нагоре, друго по-надолу като центровката е направена с голямо предварение според най-ниското бутало (цилиндърът с най-малко сгъстяване). Когато намали предварението, заработва тихо, но пали трудно и не държи ПХ. Сега следва махане на главата, измерване и уеднаквяване на разстоянията и намиране на съответната гарнитура. Лошото е, че не е успял да замери компресията, понеже си дал преходника на някого и не му го върнали.

Re: Да помогнем на един стар дизел.

Публикувано: 05 сеп 2019, 14:19
от ЯЛТА
Напиши си в профила марката и модела на машината. Аз бих използувал при демонтирана глава, да сменя и сегментите на буталата. Разбира се трябва и цилиндрите да се измерят-дали позволяват само смяна на сегменти. Бе то е кажи речи основен ремонт.