off

... но може да са полезни
Отговори
Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 12 май 2007, 11:06

MAF дебитомера на засмукваният въздух, измерва каква е масата на засмукваният въздух..

дебитомерите са много видове, този специално, работи на термичен принцип, и е вкючен по схемата на измервателното

съпротивление "тук можеби някой радио техник би внесъл повече яснота"

Има един термистор, и едно жично направено от платина "можеби за това струва толкова"

простият принцип на работа "без да се задълбочаваме във разни формули"

това е чист съпротивлителен делител, просто във веригата участват елементи който са термочуствителни,

насрещният поток ги охлажда и намаля тяхното съпротивление през него започва да тече по голям ток, и

увеличава потенциала..

попринцип много просто устройство, без никакви движещи части, но все пак е възможно да се повреди.

между електроди 1 - 2 се мери съпротивление "дадени са стойностите на снимката, снети от аутодатата"

а на буксата между 3 - 5 на контакт трябва да се установява напрежение 12 волта.

п.П. ако кажа на някой радио техник че това струва 200 лева, сигорно ще ми се исмее :P :P :P
Последна промяна от traqn_savov на 14 май 2007, 08:21, променено общо 1 път.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 15 май 2007, 20:58

Към traqn_savov ,
колега извинявай , но би ли добавил тази част към основната си тема. Без да искам разделих неправилно първата ти тема и е по добре ти да си я добавиш, а аз ще изтрия тази след това.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 16 май 2007, 07:58

Оки :wink:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 16 май 2007, 08:48

Хитрото на схемата е, че термистора и съпротивлението, с което се мери са в два различни клона на моста. При това положение моста е винаги балансиран спрямо околната температура. Или по-просто казано устройството не се влияе от това дали околната температура е -20 градуса или +30 градуса. Това е гаранция за точността на измереното количеството входящ въздух в двигателя.

Отговори

Върни се в “Архив - теми, които не са актуални”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта