Смяна на десен външен маншон - ДАЙТЕ ИНФО

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Смяна на десен външен маншон - ДАЙТЕ ИНФО

Мнение от Jinxy » 02 юли 2006, 22:06

Та след един много як скок в една дупка, пълна с вода от дъжда вече съм за смяна на десен маншон. Беше се напукал и от рязкото налягане при удара се е спукал и .... хвърля грес от една малка (засега) дупчица.
Та въпроса е мога ли да сменя външния маншон като сваля полуоската само от вътрешната страна ( откъм скоростната кутия ). Трябва ли да източа маслото на скоростите преди тези операций?
Всяко инфо ще бъде взето под внимание. Който е сменял да подсказва, че утре се почва....

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Смяна на десен външен маншон - ДАЙТЕ ИНФО

Мнение от paci » 02 юли 2006, 22:21

Режи скъсания маншон и ровичкаш в греста и намираш една шайба ли скоба ли как се нарича, процепена и там където се събират двата края има дупчици за да бръкнеш в тях със спецялни клещи да отвориш шайбата и вадиш полуоската от карето. Оста се задържа с нея така че в тази насока ще дириш.:) На тататък ще се оринетираш.
Обаче така го обясних :oops: Извинявам се обаче само съм гледал процедурата никога не съм я правил.
Само не тъпчи новия маншон като пълнена чушка :D

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 02 юли 2006, 22:25

Внимавай!
Когато извадиш полуоската от скоростите ще изтече маслото!

Откачи носача от шенкела, махни скобата върху маншона на вътрешното каре и се опитай да извадиш полуоската от карето. Самото вътрешно каре представлява лесно разглобяема сглобка - полуоската завършва със Y образно разширение което се поставя във "чашката" на карето и самото поставяне на носача на място държи карето сглобено.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

fordfen
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 26 май 2006, 10:39
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от fordfen » 26 сеп 2006, 12:01

Току що видях темата и искам да споделя.Скоро смених и двата предни външни маншона.Не сваляхме нито полуоски нито карета.Само се вади карето от главината.Продават се еластични силиконови маншони комплект със скоби и грес,които стават за много модели автомобили.След като се махне стария,новият се нахлузва на полуоската чрез фуния направо през карето.От тясната страна маншона ляга в улея на полуоската,а от другата страна се нагласява до необходимия диаметър на карето и се реже.Е, преди това се почиства старата и се слага новата смазка.Слагат се скобите и всичко е ОК. Това отдавна се прави масово.Приятен път!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 26 сеп 2006, 16:20

Да де, ама тая фуния не я дават масово май..... Не че е нещо особено, но незнам дали някой си има такава да си я подмята из мазето, а без нея не става номера. А мисля, че няма нужда и да се реже маншона, той е достатъчно еластичен....
:wink:

vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от vasilnikov » 01 окт 2006, 17:59

Аз моя го смених така:1-сваляш болта дето държи карето след това,откачих шарнира и накрайника на кормилна щанга после като се ракачат е лесно дърпаш карето то излиза защото е на шлици слагаш новия маншон и сглобяваш много е лесно цялата процедура трае около 1час ако не си майстор а аматьор като мене.после поне според мене трябва да се откара да се анправи реглаж на предница ма това е мое мнение! :wink:

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 01 окт 2006, 18:59

Не съм успявал без да откача амортисьора и сп.апарат ето ти инфо за Мондео принципа е същия и за Ескорта.

vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от vasilnikov » 01 окт 2006, 22:01

лесно се сваля но трябва да откачиш всичко и да завъртиш колкото може
на една стана и излиза:)

Потребителски аватар
moher_
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 14 мар 2008, 22:44
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1996
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Смяна на десен външен маншон - ДАЙТЕ ИНФО

Мнение от moher_ » 06 апр 2008, 20:23

аз ги сменях и левия и десния значи първо разхлабваш болтовете на гумата и полуоската сваляш гумата развиваш гайката на носача и го изместваш на една страна след като си разделил носача от главината с чук избиваш полуоската като внимаваш да не я нараниш/много/след като си я извадил режеш стария маншон и почистваш старата грес и ще видеш има вътре една зегерка сваляш я нея и слек удар махаш карето слагаш новото и си ти като внимаваш да не излезе вътрешното успех

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта