Имам подложки на задните пружини що е то ?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от tankovbg » 16 май 2008, 11:03

Дадох колата на майстор за смяна на заден горен тампон на амортисьора и видяхме че на задниите от долната страна има едни алуминиеви подложки които свиват пружината с около 2 см. Вижда се че те не са самоделни, а фабрично излети със специален профил. Какво значеие има това, по добре ли е за колата, майстора каза че е направено да носи по вече товар. Иначе колата си вози меко и е стабилна, но леко задницата е вирната по вече от предницата.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от paci » 16 май 2008, 11:52

Леко вирната е и моята.
Подложки дали имам не знам.
Не съм стоял на главите им в МП когато сменяваха тампоните.
Ти се па исказа за мека возия на тия фиести :lol: ... луут ли сии ? :mrgreen:

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от tankovbg » 16 май 2008, 13:00

Защо бе paci фиестите си возят добре, е не чак толкова, но ти явно не си карал москвич и лада та да видиш как трака ченето.
А иначе може да видиш дали имаш подложки, без да вадиш колелото, там където се опира пружината в долния си край фабрично е метално като обърнато бомбе, ако има подложка тя е в това бомбе и повдига пружината отдоле.

eskort111
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 11 май 2008, 22:42
Модел на автомобила: eskort
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от eskort111 » 03 юни 2008, 19:43

podlojki se slagat da predpazvat projinite po princip ot raztiagane

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от Атанас » 03 юни 2008, 20:32

eskort111 написа:podlojki se slagat da predpazvat projinite po princip ot raztiagane
Боже, Боже... какво каза, и как го каза... Малиииии иде ми да вия като влук, кат прочета такова нещо...
Земи малко прочети правилата на форума и тогава се изказвай компетентно. Аааа други вариант е да си академик от "Пернишката Академия на Науките" *banned*

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от tankovbg » 05 юни 2008, 08:42

Да бе, нищо такова не става, просто купето се вдига с размера на подложките, при замерване установих, че купето отзад спрямо отпред е вдигнато точно с размера на подложките, явно макароните са товарили задницата.
Но засега не смятам да ги махам

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от paci » 05 юни 2008, 21:57

Следи от теглич дали има?
Намери колко трябва да ти стандартно височината и ги махай тия глупости ако не я товариш.
Ескорта ми беше с Ладови пружини отзад и беше вирнат
Вервай ми беше доста не стабилен когато го карам сам.
Мене лично тези Фиести не ме кефят как се държат на пътя въпреки дървената возия, па кво ли остава и да ти е вирната задницата над заводската височина.
Моята се държи според мен перфектно де, ама дъртите МК3 сякаш по-стоят на пътя.

Давам ти такъв акъл щото гледам от моята позиция на моето каране а аз съм диване из завойте.
А ти си правиш сам за себе си преценка.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от tankovbg » 06 юни 2008, 08:42

paci написа:Следи от теглич дали има?
Намери колко трябва да ти стандартно височината и ги махай тия глупости ако не я товариш.
Ескорта ми беше с Ладови пружини отзад и беше вирнат
Вервай ми беше доста не стабилен когато го карам сам.
Мене лично тези Фиести не ме кефят как се държат на пътя въпреки дървената возия, па кво ли остава и да ти е вирната задницата над заводската височина.
Моята се държи според мен перфектно де, ама дъртите МК3 сякаш по-стоят на пътя.
Давам ти такъв акъл щото гледам от моята позиция на моето каране а аз съм диване из завойте.
А ти си правиш сам за себе си преценка.
Не е слаган никакъв теглич
Отзад е висока точно толкова колкото са течи подложки, наложи се да регулирам фаровете да светят по-високо, не я товарим, вероятно ще ги махна ама наесен щото сега ни е сезона и няма време за сервизи. Пък и ние караме разумно, не забелязвам никакво лошо поведение на пътя, вози си меко.

trajal
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 29 май 2008, 20:27
Модел на автомобила: orion
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от trajal » 06 юни 2008, 17:27

Подложките са сложени само за да се повдигне колата.Не изменят нито твърдостта на пружините,нито нищо друго.Абе прост търговски трик.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от tankovbg » 06 юни 2008, 20:40

trajal написа:Подложките са сложени само за да се повдигне колата.Не изменят нито твърдостта на пружините,нито нищо друго.Абе прост търговски трик.
Няма търговски трик, ако ги нямаше подложките колата си заема нормално хоризонтално положение отзад и отпред, италианците явно са товарили задницата, няма следи за товарене на багажника, може обаче отзад да са се возили дебелаци по 130 кг.

Peet
потребител
потребител
Мнения: 650
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от Peet » 07 юни 2008, 00:23

Доколкото виждам от схемите задното окачване на Фиеста е тип Макферсон.Следователно подложките не могат да повдигнат задницата, ако пружините не са уморени и смачкани вече, разбира се. Подложките биха направили по-твърдо задното окачване, образно казано. http://img291.imageshack.us/my.php?imag ... 900nz8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Линка е от друга тема във форума. :D:

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от tankovbg » 07 юни 2008, 07:54

Грешиш, виж добре картинката къде е долния край на пружината, горния е на това с номер 3 което дефакто е към купето чрез тампона с номер 2, Като се подложи под долния край на пружината (както е при мен) то се вдига купето.

Peet
потребител
потребител
Мнения: 650
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от Peet » 07 юни 2008, 08:53

Само,че трябва да се има пред вид,че при този ти окачване гайката 8 се навива на пръта на амортисьора до упор и по този начин притска шайбата 7, тампона и пружината към долната подпора, захваната за тялото на амортисьора. Затова амортисьора с пружината са един обща агрегат и пружината не може да се разтяга. Растоянието между гайка 8/в сглобено състояние/и долната подпора на пружината е винаги едно и също. За да се повдигне задницата трябва де се увеличи растоянието между описаните точки, което няма как да стане тук. Подложката само свива повече пружината и я прави по-твърда. Ако имаш възможност да видиш свален целия агрегат, без да е разглобен, ще се увериш. :)

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Имам подложки на задните пружини що е то ?

Мнение от tankovbg » 07 юни 2008, 18:20

Peet написа: Растоянието между гайка 8/в сглобено състояние/и долната подпора на пружината е винаги едно и също. За да се повдигне задницата трябва де се увеличи растоянието между описаните точки, което няма как да стане тук. Подложката само свива повече пружината и я прави по-твърда. Ако имаш възможност да видиш свален целия агрегат, без да е разглобен, ще се увериш. :)
Ееее не съм съгласен, ако растоянието между гайка 8/в сглобено състояние/и долната подпора на пружината е винаги едно и също, колата ще вози като каруца. Гайката 8 е завита на пръта на амортисьора, но на картинката липсва една зегерка която се слага на прорез на пръта на амортисьора отдолу под тампона 2. Когато купето скача нагоре чрез гайката 8 и шайбата 7 се изтегля пръта на амортисьора, който оказва съпротивление в тази посока. Когато обаче купето слиза надолу именно тази зегерка набутва пръта на амортисьора надолу.
Казвам го защото като ми смениха този тампон 2, като си тръгнах започна да трака, погледнах и гайката 8 заедно с шайбата 7 беше изкочила доста нагоре в багажника, върнах се и се оказа скъсана тази зегерка, при това положение няма какво да върне обратно пръта надолу в амортисьора.
Пружината отдолу е фиксирана на долната подпора, горе на горната подпора вкарана в тампона 2, който фактически подпира купето. И ако отдолу се подложи например 2 см. естествено горната подпора съвместно с тампона 2 вдига колата с 2 см, за сметка на което и пръта на амортисьора се изважда нагоре с 2 см. де факто се съкращава хода му до максималното разпъване.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта