Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани - РЕШЕН
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани - РЕШЕН
Здравейте!
Днес сутринта ми се случи следното:
Изкарвам колата от гаража (там стои на скорост без дръпната ръчна), спирам дърпам лоста на ръчната (за да затворя гаража) и той тръгна нормално, но на 2-3-ия зъб изшумя нещо и се вдигна догоре свободно, без никакво съпротивление. Спуснах лоста и отново го вдигнах, пак вървеше свободно и не усетих никакво съпротивление. Като, че ли няма жило закачено. Отзад съм с барабанен механизъм. Когато дърпам лоста, индикацията на таблото светва, че ръчната спирачка е задействана. Като го спусна - загасва. Хубавото е, че гумите се въртят и мога да карам така и в двете положения. Слизах на канал да погледна жилата, но видях само в задната част, където не са покрити от термоизолацията. Там ги дърпах на ръка и се чуваха механизмите в колелата как сработват. Как мога да се убедя в коя част е проблема?
Имам няколко въпроса, на които ще се радвам някой с опит да ми отговори:
1. Дали се е скъсало жилото от лоста за ръчната спирачка до изравнителя или може да се е "изхлузило"?
2. Да опитам ли да махна маншона на лоста за ръчната спирачка за да видя регулиращата гайка или и аз не знам какво?
3. Как се сваля самия маншон? На щипки ли е? Със сила или с хитрина? С инструмент или с ръка?
4. Къде още да погледна по пътя на жилата за да видя къде евентуално е проблема?
Спорна нова година и повече усмивки:)
Днес сутринта ми се случи следното:
Изкарвам колата от гаража (там стои на скорост без дръпната ръчна), спирам дърпам лоста на ръчната (за да затворя гаража) и той тръгна нормално, но на 2-3-ия зъб изшумя нещо и се вдигна догоре свободно, без никакво съпротивление. Спуснах лоста и отново го вдигнах, пак вървеше свободно и не усетих никакво съпротивление. Като, че ли няма жило закачено. Отзад съм с барабанен механизъм. Когато дърпам лоста, индикацията на таблото светва, че ръчната спирачка е задействана. Като го спусна - загасва. Хубавото е, че гумите се въртят и мога да карам така и в двете положения. Слизах на канал да погледна жилата, но видях само в задната част, където не са покрити от термоизолацията. Там ги дърпах на ръка и се чуваха механизмите в колелата как сработват. Как мога да се убедя в коя част е проблема?
Имам няколко въпроса, на които ще се радвам някой с опит да ми отговори:
1. Дали се е скъсало жилото от лоста за ръчната спирачка до изравнителя или може да се е "изхлузило"?
2. Да опитам ли да махна маншона на лоста за ръчната спирачка за да видя регулиращата гайка или и аз не знам какво?
3. Как се сваля самия маншон? На щипки ли е? Със сила или с хитрина? С инструмент или с ръка?
4. Къде още да погледна по пътя на жилата за да видя къде евентуално е проблема?
Спорна нова година и повече усмивки:)
Последна промяна от kostalav на 11 фев 2010, 16:49, променено общо 1 път.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани
Погледни откъм лоста за ръчната. Там трябва да се вижда закачено жилото. Ако е още закачено- лошо, отиваш да търсиш ново. Лампата за ръчната спирачка по принцип се задейства от положението на лоста за спирачката, така че не я гледай в случая.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани
Маншонът е на щипки, трябва да стиснеш основата навътре и да дърпаш. Не е много лесен за сваляне на място, ама с няколко опита трябва да стане.
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани
Здравейте отново!
До днес си карах колата както е, но сутринта бяхме двама и слязох отново в канала. Помолих човека горе в купето да дръпне ръчната и видях, че жилата и на двете колела се движат и имат ход и се чуват механизмите в колелата. Значи не е откачено нищо, но празния ход на жилото е станал толкова голям, че ръчна изобщо не хваща. За съжаление нямах време да стисна маншона и да видя регулиращата гайка за да опитам с нея дали няма да обера този празен ход на жилото. Ще опитам идната събота и неделя това на спокойствие.
Ако имате някакви други идеи след горенаписаното, ще се радвам да ги прочета:)
До днес си карах колата както е, но сутринта бяхме двама и слязох отново в канала. Помолих човека горе в купето да дръпне ръчната и видях, че жилата и на двете колела се движат и имат ход и се чуват механизмите в колелата. Значи не е откачено нищо, но празния ход на жилото е станал толкова голям, че ръчна изобщо не хваща. За съжаление нямах време да стисна маншона и да видя регулиращата гайка за да опитам с нея дали няма да обера този празен ход на жилото. Ще опитам идната събота и неделя това на спокойствие.
Ако имате някакви други идеи след горенаписаното, ще се радвам да ги прочета:)
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани
Има две тресчотки в механизма на лоста (поне при мондео МК1 и 2 е така), едната е за познатото ни щтракане на ръчната а другата е за да държи опънато жилото на ръчната. Най-вероятно втората тресчотка ти е повредена или изпуснала. Може и сам да си го причинил, защото със силен натиск надолу върху лоста (ако си се облегнал повечко например) тя се освобождава.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани
Здравейте,
преди малко свалих маншона от лоста на ръчната спирачка и намерих вътре гайката за регулиране на жилото изхлузена. Резбата и е добре, но там където се навива, върху накрайник на жилото или и аз не знам какво, се е мушнало навътре и не мога да го изтегля. Виждам му края, но то е в един джоб с квадратно сечение, от където не можах да го изтегля. Утре ще опитам с пинсети, но дали ще стане? Или ще трябва да се освободят жилата отзад за да се освободи самото то и тогава да се изтегли?
На някой, ако му се е случшало това, ще ми е от помощ да ми каже какво да очакшам и/или правя.
Поздрави:)
преди малко свалих маншона от лоста на ръчната спирачка и намерих вътре гайката за регулиране на жилото изхлузена. Резбата и е добре, но там където се навива, върху накрайник на жилото или и аз не знам какво, се е мушнало навътре и не мога да го изтегля. Виждам му края, но то е в един джоб с квадратно сечение, от където не можах да го изтегля. Утре ще опитам с пинсети, но дали ще стане? Или ще трябва да се освободят жилата отзад за да се освободи самото то и тогава да се изтегли?
На някой, ако му се е случшало това, ще ми е от помощ да ми каже какво да очакшам и/или правя.
Поздрави:)
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани
За да получа по-голям достъп свалих и конзолата (барчето) между предните две седалки (http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 57#p267657" onclick="window.open(this.href);return false;). Опитах се да изтегля жилото, но и така не се получи. Излиза почти на нивото на пластмасовия отвор, но ми трябва поне още сантиметър за да мога да сложа шайба и после да навия поне три витки от резбата. Сега въпроса е как да изтегля още малко жило без да свалям колелата отзад. Ръчната започва да изтегля жило някъде към 7-ия зъб до края (може би са 10-12 зъба). Вдигам я до упор и хващам жилото с клещи, освобождавам ръчната до крайно долно положение и така успявам да изтегля жило, но не достига още сантиметър... А преди си е било хванато и ръчната работеше, но явно е било хванато на последната витка от резбата на гайката и е изпуснало.
Някакви идеи?
Някакви идеи?
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лост ръчна спирачка свободен ход, Фокус барабани
Проблемът е решен със смяна на едното от жилата!
Едното от двете жила в задната част е било сменено от предишния собственик с около 5 сантиметра по-късо. Разликата е придърпвала всичко назад и гайката, която е за регулиране на ръчната е била навита на последните си витки. От вибрациите тя се е изхлузила. Можеше отново всичко да се оправи и без смяна на жилото, но така или иначе свалиха гумите отзад, та направо закачиха новото жило. А и ако беше останало с по-късо и по-дълго жило, то винаги щеше едното да стяга повече и както беше досега лявата гума ще държи, а дясната само на 10 %.
Вече на 3-тия зъб от вдигането на ръчната не мога да потегля:)
Едното от двете жила в задната част е било сменено от предишния собственик с около 5 сантиметра по-късо. Разликата е придърпвала всичко назад и гайката, която е за регулиране на ръчната е била навита на последните си витки. От вибрациите тя се е изхлузила. Можеше отново всичко да се оправи и без смяна на жилото, но така или иначе свалиха гумите отзад, та направо закачиха новото жило. А и ако беше останало с по-късо и по-дълго жило, то винаги щеше едното да стяга повече и както беше досега лявата гума ще държи, а дясната само на 10 %.
Вече на 3-тия зъб от вдигането на ръчната не мога да потегля:)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта