Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 18 ное 2008, 10:58
- Модел на автомобила: Форд Орион 1,6I, 16V
- Status: Извън линия
Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Преди около месец ( 1000 км ) смених лагерите на главините на задните колелета. Но сега се скапаха отново. Бях купил лагерите от ЕВРО 07 (някви ментаци). Сега съм взел SKF. Проблема е в това че гайката с която се затяга главината няма осигуряване срещу развиване и трябва да се стяга яко. Но с каква сила? Дали не съм престегнал предните лагери и затова да са заминали? Тях ги стегнах колкото мога
.
Спомням си едно време съм помагал на бащата за москвича, но там имаше една гайка дето да осигурява срещу развиване, и се стягаше леко за да хлопа даже малко, но на Форда няма как стане това.
Някакви идей? Мерси предварително!

Спомням си едно време съм помагал на бащата за москвича, но там имаше една гайка дето да осигурява срещу развиване, и се стягаше леко за да хлопа даже малко, но на Форда няма как стане това.
Някакви идей? Мерси предварително!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
така е сметнато, стяга се яко а височината на лагерите определя хлабината. Ако лагерите са със правилната височина, няма как та ги пренатегнеш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 18 ное 2008, 10:58
- Модел на автомобила: Форд Орион 1,6I, 16V
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Сега четох в някаква тема че се затяга със сила 100 Н/м. А пък аз нямам динамометричен ключ, но пък видях че мойте лагери менте са изкарали бая. На един са му изкарали само 20 км. Май пак ще стягам докрай
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Лагерите в Евро07 не са неработоспособни. Помисли какво грешиш в монтажа. И много хубави лагери да вземеш, вярно, че ще изкарат повече от китайски средно качество, но тебе не те урежда да минеш няколко хиляди км и пак да сменяш.
Не съм сменял лагер на задна главина на този модел, но ако идеята има нещо общо с лагерите на предните главини до 89 г. симптомите са като за подбита странична повърхност на прага, който определя луфта в лагера.
Не съм сменял лагер на задна главина на този модел, но ако идеята има нещо общо с лагерите на предните главини до 89 г. симптомите са като за подбита странична повърхност на прага, който определя луфта в лагера.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 18 ное 2008, 10:58
- Модел на автомобила: Форд Орион 1,6I, 16V
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Е със сигурност не съм подбил лагерите, много внимателно ги набих със старите черупки, след което ги огледах хубаво всичките лагери. Справил съм се по-добре от гаражен майстор-марценяр. Вярно, нямам преса, но и кой гаражен има. А Форда не е за марков сревиз вече
. Поскоро се ориентирам или към дефектни лагери, или към престягане

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Трудно б подбил лагерна черупка, и нямам това предвид. В споменатте предни главини външните черупки на лагерите лягат челно върху един праг на главината. Пр вадене този праг се подбива, и се разширява на едно или няколко места с някоя десета от мм. Съответно лагерът или застава накриво и без луфт, или ако е правилно ориентиран, е презатегнат. Въпрос на късмет е какво ще стане в такъв случай - дали ще с есмачка подбитото и ще освободи малко, дали лагерът ще се поизноси и поработи малко, или пък ще се отделят малки частици метал и т.н.
Не мога да коментирам, не съм виждал такава главина. Огледай следващия път и челните повърхности, по които лягат черупките.
Не мога да коментирам, не съм виждал такава главина. Огледай следващия път и челните повърхности, по които лягат черупките.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 18 ное 2008, 10:58
- Модел на автомобила: Форд Орион 1,6I, 16V
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Добре, но все пак имай предвид че говорим за задните главини 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Не си виновен ти, лагерите също са работоспособни. Проблема е че при тази сглобка вътрешните рингове на лагерите опират един във друг и като се стегнат(независимо колко силно)хлабината става колкото трябва. Проблема е във допуска, при марковите лагери отклонението е минимално, докато при по-обикновените отклонението е по-голямо и като се сложат такива лагери не се получава нужната хлабина, или по-голяма(което е добрия вариант), или по-малка(което води до интензивно износване на лагера). Така че лагера може да си е добър и пак да се износи бързо, заради невъзможността да се регулира хлабината във възела.
По същия начин е.ktamara написа:Добре, но все пак имай предвид че говорим за задните главини
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Щом Наско казва, че е същото, значи е така.
Съмнявам се лагерите да са с неточен размер, това е лесно да се докара в завода, но има всякакви чудеса ментета.
Ако две от черупките се опират една в друга - това трябва да са вътрешните - другите две опират въпросното прагче и за неговите деформации говоря.
Един колега пък беше сложил лагерите наобратно.
Съмнявам се лагерите да са с неточен размер, това е лесно да се докара в завода, но има всякакви чудеса ментета.
Ако две от черупките се опират една в друга - това трябва да са вътрешните - другите две опират въпросното прагче и за неговите деформации говоря.
Един колега пък беше сложил лагерите наобратно.
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Проблема е в некачествените резервни части.Смених лагери/FAG/ на задните главини,изкараха 1500 км..Сега същата процедура отново.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1633
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
250 - 270 Nm е стягането, ако е след '90 г. Нещо не е наред, щото съм слагал какви ли не лагери и не са се скапвали толкова бързо.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта