Дали да ? Биалети + Стабилизираща щанга на Ескорт и Фиеста
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 01 фев 2005, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 Zetec-E
- Местоположение: Софиа
- Status: Извън линия
Дали да ? Биалети + Стабилизираща щанга на Ескорт и Фиеста
Имам два Форда. Ескорт 98 1.6 Зетек и Фиеста 97, 1.25 Зетек.
И двата имат по една реактивна щанга, която се държи за предния мост с две пикливи тампончета които се разбиват за 2000км. В двата си края щангата е захваната в биалетките. Те се разбиват за 4000км.
Писна ми да ги сменям и да ми тропат. За смяна на това мижаво тампонче се смъква целия преден мост.
Питането ми е какво ще стане ако махна тия скапани биалети и махна тази стабилизираща щанга?
Пишете ако някой вече е пробвал без тях.
И двата имат по една реактивна щанга, която се държи за предния мост с две пикливи тампончета които се разбиват за 2000км. В двата си края щангата е захваната в биалетките. Те се разбиват за 4000км.
Писна ми да ги сменям и да ми тропат. За смяна на това мижаво тампонче се смъква целия преден мост.
Питането ми е какво ще стане ако махна тия скапани биалети и махна тази стабилизираща щанга?
Пишете ако някой вече е пробвал без тях.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
начи,брато,за смяна на тампоните на щангата ти са нужни 20 мин за всяка страна и развиването на 1 гЕика и 2 болта.Нее такава философия.А ако толкова ти е омръзнало да ги сменяш махаш щангата и проблема се решава.Има фордове които си карат без тях,и нищо не им става.Е,може би ще друса повече и ще изхабява до някаква степен амортисьори ,но едва ли е фатално.Аз моите си ги смених (за пръв път) за около 1 час.Сега може би ще подобря времето.
- dgg_g
- потребител
- Мнения: 155
- Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
- Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега ще ти кажа един начин за по-бавно разбиване на на въпросните тампончета, на който ме светнаха скоро и го направих.
И аз като теб смених два пъти тампончетата за 3-4х.км.!
Като сменяш следващия път тампоните подложи една гума(горе-долу твърда-5мм) под тях и така ги хвани с скобата! Самата щанга има едно разширение наподобяващо заварена шайба, което ограничава предполагам движението на щангата. Когато се слескат дори малко тези тампони и първото което започва да дрънчи е точно тази шайба като се докосва до моста(щото е много близо до моста). А когато е повдигната самата щанга с въпросното парче гума под тампончето, щангата се повдига по-нависоко и така трябва доста повече време докато тампончето съсвсем се скапе че щангата да започне да чука!
Дано правилно съм обяснил, то толкова дълго стана...

И аз като теб смених два пъти тампончетата за 3-4х.км.!
Като сменяш следващия път тампоните подложи една гума(горе-долу твърда-5мм) под тях и така ги хвани с скобата! Самата щанга има едно разширение наподобяващо заварена шайба, което ограничава предполагам движението на щангата. Когато се слескат дори малко тези тампони и първото което започва да дрънчи е точно тази шайба като се докосва до моста(щото е много близо до моста). А когато е повдигната самата щанга с въпросното парче гума под тампончето, щангата се повдига по-нависоко и така трябва доста повече време докато тампончето съсвсем се скапе че щангата да започне да чука!
Дано правилно съм обяснил, то толкова дълго стана...


- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
аааа може на фиестата да е по сложно.Бях питал един мастор как ги прави и тои ми каза че развивал предния болт и огъвал с щанга скобата по този начин се сменяли много лесно,но аз като почнах да ги сменям имах горе-долу малко достъп до задния болт и го махнах на цяло.GM написа:На фиестата не става. Трябва да падне моста. Не може да се достигне задното болче на тампона. Може да се разкача поотделно. Първо от ляво, после от дясно.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Не се и опитвайте да махате реактивната щанга, която освен това се нарича и "стабилизираща" и има защо - Принципа и на действие се корени в елеменгтарната физика, но е от съществено значение за поведението на автомобила: пружините "отблъскват" колата от земята /най-общо казано/ и при завой когато купето в следствие на центробежната сила се наклони към външното предно колело /тоест голяма част от масата му падне върху едната пружина и амортесьор/ техните приятелчета от другата страна започват бодро д повдигат купето /понеже ими е олекнало/ и по този начин то да се накланя още повече - та целта на стабилизиращана щанга е при накланяне в завой тя да активира натоварване и в олекналата вътрешна на завоя пружина, като по този начин натоварването се разпределя по равномерно на предния мост и се предотвратява опасното накланяне в страни.
Премахването на тази "ненужна част" от независимия мост ще те върне 20-30г. назад в развитието на автомобилната индустрия и колата ти ще загуби голяма част от пътното си поведение.
ПП: един приятел с дно БМВ Е 36 счупи задната си такава щанга и реши съвсем смело, след като разбра цената на новата, че е много печен шофьор и може и без нея - е да ама не колата започна да прави такива пируети и осморки по завоите, ч чак те хваща морска болест, а завали ли малко дъжд - направо кошмар!
Премахването на тази "ненужна част" от независимия мост ще те върне 20-30г. назад в развитието на автомобилната индустрия и колата ти ще загуби голяма част от пътното си поведение.
ПП: един приятел с дно БМВ Е 36 счупи задната си такава щанга и реши съвсем смело, след като разбра цената на новата, че е много печен шофьор и може и без нея - е да ама не колата започна да прави такива пируети и осморки по завоите, ч чак те хваща морска болест, а завали ли малко дъжд - направо кошмар!
- Манияка
- потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 05 май 2006, 20:56
- Модел на автомобила: Мондео CHIA 1.8 16v 115 PS и Орион 1.4 73 PS Моно
- Местоположение: Крумовград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Бе кой виизлъга,че за смяна на тези тампони на щангата се смъква цялата.Глупости.Малко повечко играчка е,ама си струва.И друго,аз кат о сменях тез тампони ме изкараха много повече от 2 хил.км.Незнам от къде пазарувате и каква стока ви предлагат,но по-добре си сменете магазина.С моите изкарах на-малко 20 хил. км.
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
да махнеш тази щанга е абсолютна простотия=самоубийство. карах точно 4 дни със счупена щанга (както на Disk на същото място) и като ми поднесе яко колата на един завой отидох веднага в моргата, купих си и през ноща я смених. колегите нагоре са обяснили много добре каква и е функцията а именно СТАБИЛИЗИРАЩА!! в интерес на истината не знам това МП какви части ти продава но аз съм сменил последно тези тампони преди около 25 000 км. тампоните ги купих от прост магазин (6лв парчето) биалетките са сменени преди повече (около 40 000) пак от същия магазин (15 лв парчето) и още нямам проблеми с тях.
пък и по добре да тропат и да държат отколкото да няма щанга и да се пребиеш.
пък и по добре да тропат и да държат отколкото да няма щанга и да се пребиеш.
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Много интересна тема, браво браво...
Това с гумата под тампона на щангата... интересно като идея. Гума от какво обаче... колко дебела? Някой малко инфо ще постне ли... наистина е много идейно.
В интерес на истината за 6000 км ми заминаха тампоните на нова щанга. Предната ми се счупи в един завой с 15 км/ч. Много глупаво.
Мото пфое 14 лв. на тампон. Дано изкарат поне 10000км.
Някой с Микрокат може ли да ми извади номерата на биалетката на Мондео / Ескорт. Пред смяна съм, а ми стана интересно.
Това с гумата под тампона на щангата... интересно като идея. Гума от какво обаче... колко дебела? Някой малко инфо ще постне ли... наистина е много идейно.
В интерес на истината за 6000 км ми заминаха тампоните на нова щанга. Предната ми се счупи в един завой с 15 км/ч. Много глупаво.
Мото пфое 14 лв. на тампон. Дано изкарат поне 10000км.
Някой с Микрокат може ли да ми извади номерата на биалетката на Мондео / Ескорт. Пред смяна съм, а ми стана интересно.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта