жестоко тресене на предницата

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
ilkoMondeo
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 26 дек 2010, 23:14
Модел на автомобила: ford mondeo 20 tdci 2005 g
Status: Извън линия

жестоко тресене на предницата

Мнение от ilkoMondeo » 26 дек 2010, 23:31

имам Мондео 2000 тдци 2005 година.До 70 80 варви горе доло добре след това при подаване на газ започжа жестоко тресене в колата.като турболенциа в самолет :( патилсам много от така наречените маистори в сервизите на Форд и несам ходел там.А други маистори казаха че може да е полуоскано неса сигорни.Някои да ли е имал подобен проблем да даде мнение. По колата е сменяно по ходовата част почти жсичко като се започне от нови дискове , спирачни апарати , амортисьори , носачи , главини , лагери.Не е сменяно само полуоска.Преди 2 месеца смених и гумите сега е с Пирели.Карал сам я на специалист по стед-а и тои не успя да оправи продлема
5,42 l/100km

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от Revell » 03 яну 2011, 11:56

Да си и слагал лети джанти, на които централният отвор не съответства на диаметъра на главината?

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от AlexP » 04 яну 2011, 20:21

Ако тресе при натоварване (при подаване на газ) обикновено се оказва вътрешно каре на полуоска.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от HACKO » 04 яну 2011, 22:21

Revell написа:Да си и слагал лети джанти, на които централният отвор не съответства на диаметъра на главината?
Какво общо има централния отвор при положение, че отворите за болтовете са на правилното място?
Най вероятно е вътрешно каре, но само с уговорката, че тресенето се получава при ускоряване, а при нормално д-е или по инерция го няма.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ilkoMondeo
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 26 дек 2010, 23:14
Модел на автомобила: ford mondeo 20 tdci 2005 g
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от ilkoMondeo » 06 яну 2011, 17:33

открих проблема лява полуоска с ватрешното каре са за смяна.някои знаели каде ги ремонтират защото нова е 1300 лв а стара неуспя да намеря
5,42 l/100km

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от HACKO » 06 яну 2011, 17:53

А само карето колко струва?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от DTM » 06 яну 2011, 19:49

Само каре, не се продава!
Не знам защо..... Всъщност, продава се трипода с лагерчетата, а чашата не се продава?! Точно тя се изяжда и карето запова да замята, от там идва и тресенето във вертикална посока на купето под товар на мотора.
Продават полуоска с каре заедно в МП, дори и другите които продават части нямат само каре.
Това на Фокус I и Мондео III са им заложени дефекти от завода още. За другите модели не мога да твърдя.
Аз лично от обява във форума се сдобих с двете полуоски и четирите карета (външни + вътрешни).
Бяха от ударена кола, смених си само дясната, само тя беше проблемната. Другата си я държа току виж се обадило другото каре.
Така че , търси от ударена кола. Аз лично, няколко месеца търсих по вносители на части, но след обявената четирицифрена сума се отказах.
Успех!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от HACKO » 06 яну 2011, 20:04

Баси мамата, *00142* изедници.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от Milcho » 06 яну 2011, 22:28

Предлага се отделно карето с чашата. Около 500 лв мисля, че струваше. Оригинални разбира се.
Ако няма да се приеме като реклама мога да кажа точно от къде.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от DTM » 07 яну 2011, 06:20

Пиши на лични тогава, ако ти ги продаваш......
А, какво значи оригинални?

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от Milcho » 07 яну 2011, 08:41

Не, не ги продавам аз. А една фирма, която предлага оригинални резервни части форд. Абсолютно същите, които можете да си купите и от Мото Пфое.
Имате ЛС.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от AlexP » 07 яну 2011, 09:24

Виж в euro07.bg. Полуоските за 2.0 16V са под 300лв. За дизел може да са същите. Не пише дали са с карета, но съм почти сигурен че са. Може да не са оригинални, но какво от това. Често неоригиналните карета се оказват по-здрави от оригиналните. А от ebay.co.uk има за около 200лв цели полуоски с каретата. Пазарил съм много от Англия и това ми е спестило много пари.

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от Revell » 07 яну 2011, 10:48

HACKO написа:
Revell написа:Да си и слагал лети джанти, на които централният отвор не съответства на диаметъра на главината?
Какво общо има централния отвор при положение, че отворите за болтовете са на правилното място?
Най вероятно е вътрешно каре, но само с уговорката, че тресенето се получава при ускоряване, а при нормално д-е или по инерция го няма.
По моя логика също няма нищо общо...просто опит...от 2 години(от както сложих летите джанти, но тогава колата седя в сервиз 2 месеца и не направих връзката) търся защо тази кола тресе при 110 - 140 и то различно при ускоряване, при спиране, по инерция, но не наведнъж. Имаше доста ремонти и след всеки ремонт скоростта на тресене се променяше...накрая се примирих. Тази зима си изрових металните джанти и всичко спря. Гайките на летите си бяха със конус, но явно нещо не е достатъчно да се центрова джантата(джантите бяха многократно проверявани на различни места - без кривини). Та затова и дадох предложението при липса на видима причина в началото.

Сори за дългия пост...не исках за звучи като заяждане към Наско затова обяснявам.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от Edinuser » 07 яну 2011, 11:24

Щом ти тресе при 110 - 140 км/ч , значи проблема е бил в задните колелета/джанти.
Ако ти тресеше преди 100км/ч. тогава е от предните.
Когато купих Мондеото ми тресеше от 115 до 125 км/ч - преди и след тези скорости - нямаше проблем.
Добре че купувах колата есента и скоро след това слагах зимните гуми - та всичко беше сменено и балансирано, и тресенето изчезна. А съм сигурен че беше от задните защото карах 1-2 седмици със зимни само отпред (докато си купя още две за отзад) и тресенето пак си го имаше, след като смениха и балансираха задните - изчезна.

Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от Kostadin21 » 09 яну 2011, 02:34

Revell написа: Гайките на летите си бяха със конус, но явно нещо не е достатъчно да се центрова джантата(джантите бяха многократно проверявани на различни места - без кривини). Та затова и дадох предложението при липса на видима причина в началото.

Сори за дългия пост...не исках за звучи като заяждане към Наско затова обяснявам.
Дистанционни втулки?
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от Revell » 10 яну 2011, 16:24

Мда сега това търся...лошото е че не знам къде точно да търся и не мога да си намеря такова чудо, а не искам да си правя от метал че спичали и имало вероятност да остане в главината и после чукове, глупости... а пластмасовата се вади по-лесно.

Потребителски аватар
kolef
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 09 дек 2006, 09:49
Модел на автомобила: совалка
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: жестоко тресене на предницата

Мнение от kolef » 16 яну 2011, 22:16

HACKO написа:
Revell написа:Да си и слагал лети джанти, на които централният отвор не съответства на диаметъра на главината?
Какво общо има централния отвор при положение, че отворите за болтовете са на правилното място?
....
Огромно!
Когато търсиш джанти за някакъв автомобил, казваш междуболтовото разстояние и централен отвор, нали? :wink:
При железните джанти, когато кажеш 67.1 (примерно) - ти дават 67.1, но при летите ти дават 67.3 + пластмасова втулка с дебелина 1мм. През 2009г. в разстояние на два месеца купих два комплекта нови ал. джанти за два различни автомпбила - и в двата случая джантите пристигнаха всяка опакована отделно в найлон,и после в картонена кутия. И във всяка кутия имаше по една такава пластмасова втулка!

Гайките/болтовете са за да закрепват и държат джантата към главината, а централния отвор - да ги държи "в център". Инак този ръб на главината/барабана, на който ляга джантата нямаше да го има.

Колега Revell , не се лъжи да слагаш метални втулки. Вероятността да спукаш алуминиева джанта,( поради различното разширение при нагряване на алуминия и стоманата) е твърде голяма. Потърси втулки (пластмасови!) при някой вносител или дистрибутор на алуминиеви джанти (маргел, боряна-груп).

п.с. сори за *00118* - ако модератора реши, нека да изтрие поста ми.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта