Проблем с болт на шарнира

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
service_chocho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 20 юли 2011, 10:34
Модел на автомобила: ESCORT MK4
Status: Извън линия

Проблем с болт на шарнира

Мнение от service_chocho » 15 сеп 2011, 10:51

Здравейте
Преди време имах хлопане в предно дясно колело на Ford Escort 1.6D хечбек 1988 и при спиране колата леко се заклаща в ляво хлопва все едно се намества нещо и започва да спира нормално. Установих, че се е скъсал наполовина болта, който стяга шарнирния болт на носача. Смених болта с обикновен 10 мм. високоякостен, който мога да натягам колкото си искам и не мога да скъсам или превъртя съответно хопането изчезна. По съвет на когегата Наско купих оригиналния болт от Мото-Пфое 11 мм. И се започна одисеята оригиналния болт е мек и при стягане почва да се огъва леко и после превърта. Незнам с какво усилие се натяга но колеги с фордове казват затягаш докато можеш и готово. Пробвах затягам карам хлопа натягам помалко малко карам пак хлопа пак затягам и така докато превърти болта така вече трети болт.
Бихте Ли дали съвет какво да направя динамометричен ключ ли да търся ?
С какво усилие се води, че трябва да се затегне ?
Има ли някакъв чалъм в смяната на болта освен, че колата тябва да е на гумите си за да може шарнира да е точно в отвора ?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с болт на шарнира

Мнение от HACKO » 15 сеп 2011, 20:23

Явно е разбито леглото и затова не може да стегне. Ще трябва да сменяш шенкела. Болта винаги го затягам с нормалното рамо на гедорията, не изисква чак толкова много усилие.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта