Ремонт на хидромодулатора на ABS за Мондео 2 1996 г.!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ремонт на хидромодулатора на ABS за Мондео 2 1996 г.!
Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако погрешно ремонтирате ABS помпата или причините други вреди на себе си и автомобила, това си е ваша грешка. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!
Симптоми за неизправност:
При рязко натискане на педала на спирачките на плъзгав участък, се усеща биене в педала и светва лампата за неизправност на ABS, като същевременно премигват фаровете
Диагноза:
Помпата на хидромодулатора на ABS не осигурява необходимото налягане, вследствие подклиняване на ротора на електродвигателя на модулатора.
Запознавайки се с устройството на АБС от тези години, реших да направя следния ремонт:
1. Сваляме акумулатора и корпуса на въздушния филтър заедно с гофрирания въздуховод:

Получава се това:

2. Изсмукваме спирачната течност от разширителното казанче с шприц:

3. Откачаме съединенията на спирачните тръбички, със специален ключ за спирачни маркучи (аз успях и с обикновен ключ):

4. Откачаме откъм салона вакумният усилвател на спирачките:

5. Издърпваме усилвателя и модулаторът на АБС като на длан. Той е закрепан на поставка, която се крепи на 4 болта. Отвиваме ги, а също така и спирачните тръбички отбелязани със стрелки:

6. Поставката на модулатора има 2 кукички, вижте на снимката жълтите стрелки и разберете начина, по който трябва да го извъртите, за да го освободите и извадите:

7. Развиваме модулатора от стойката и сваляме пластмасовия кожух:

8. Ето така изглежда лагерния възел- мръсотия и корозия!

9. Отвиваме капака на статора на електродвигателя и внемателно го сваляме. И ето я причината ръждясалата втулка на вала:

10. Ето така изглежда капака на статора, със стрелка е отбелязана металната шайба центрираща втулката:

11. Втулката се изважда с устройство за издърпване, ето как беше ръждясала. Между другото втулката е желязна, а не бронзова:

12. Почистваме с фина шкурка вала на ротора и втулката, така че тя да се връща без да заяжда. Смазваме предния и задния легер обилно с литиева грес и сглобяваме по обратен ред. Възможно е пружината придържаща втулката де е изгнила и да не може да поставите втулката в шайбата. Тогава е нужно да се направят отвори в статора под ъгъл 120 градуса и посредством шило да се придвижи втулката надолу. Възможно е и да се центрира втулката и с бързо съхнеща епоксидна смола. Затворих отвора с двустранен скоч, или да замаже зад мотора със силикон за херметизиране, за да се ограничи проникването на влага:

13. Поставяме хидромодулатора на АБС на мястото му и осъществяваме сглобяването по обратен ред и ето имаме Форд Мондео II от 1996 година с изправна АВС.
Отне ми 8 часа да извърша цялата операция!
По материали от: Mondeoclub.ru
Превод и редакция: Nebhotep
Симптоми за неизправност:
При рязко натискане на педала на спирачките на плъзгав участък, се усеща биене в педала и светва лампата за неизправност на ABS, като същевременно премигват фаровете
Диагноза:
Помпата на хидромодулатора на ABS не осигурява необходимото налягане, вследствие подклиняване на ротора на електродвигателя на модулатора.
Запознавайки се с устройството на АБС от тези години, реших да направя следния ремонт:
1. Сваляме акумулатора и корпуса на въздушния филтър заедно с гофрирания въздуховод:
Получава се това:
2. Изсмукваме спирачната течност от разширителното казанче с шприц:
3. Откачаме съединенията на спирачните тръбички, със специален ключ за спирачни маркучи (аз успях и с обикновен ключ):
4. Откачаме откъм салона вакумният усилвател на спирачките:
5. Издърпваме усилвателя и модулаторът на АБС като на длан. Той е закрепан на поставка, която се крепи на 4 болта. Отвиваме ги, а също така и спирачните тръбички отбелязани със стрелки:
6. Поставката на модулатора има 2 кукички, вижте на снимката жълтите стрелки и разберете начина, по който трябва да го извъртите, за да го освободите и извадите:
7. Развиваме модулатора от стойката и сваляме пластмасовия кожух:
8. Ето така изглежда лагерния възел- мръсотия и корозия!
9. Отвиваме капака на статора на електродвигателя и внемателно го сваляме. И ето я причината ръждясалата втулка на вала:
10. Ето така изглежда капака на статора, със стрелка е отбелязана металната шайба центрираща втулката:
11. Втулката се изважда с устройство за издърпване, ето как беше ръждясала. Между другото втулката е желязна, а не бронзова:
12. Почистваме с фина шкурка вала на ротора и втулката, така че тя да се връща без да заяжда. Смазваме предния и задния легер обилно с литиева грес и сглобяваме по обратен ред. Възможно е пружината придържаща втулката де е изгнила и да не може да поставите втулката в шайбата. Тогава е нужно да се направят отвори в статора под ъгъл 120 градуса и посредством шило да се придвижи втулката надолу. Възможно е и да се центрира втулката и с бързо съхнеща епоксидна смола. Затворих отвора с двустранен скоч, или да замаже зад мотора със силикон за херметизиране, за да се ограничи проникването на влага:
13. Поставяме хидромодулатора на АБС на мястото му и осъществяваме сглобяването по обратен ред и ето имаме Форд Мондео II от 1996 година с изправна АВС.
Отне ми 8 часа да извърша цялата операция!
По материали от: Mondeoclub.ru
Превод и редакция: Nebhotep
- bikercho
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 06 авг 2009, 22:04
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 2.0 sedan Ghia,
Ford Mondeo MK1 2.0 sedan Ghia - Status: Извън линия
Re: Ремонт на хидромодулатора на ABS за Мондео 2 1996 г.!
Браво за тази тема колега точно този модел ABS при мондео MK1 i MK2 прави тази мизерия аз също минах по този път и при мен фаровете премигваха както при теб направих същият ремонт както си описал всичко се получи кара 1 2 месеца и пак започна да прави разни мизерии та ето тогава си реших проблема веднаж за винаги а той се състоеше в следното : вземане на другия модел ABS които е поставян при МК1 и МК2 той е с ДВЕ букси така рязане на кабелите и премахване на старата букса и запояване на новите ДВЕ букси кабелите отговарят едно към едно по цветове за всеки случай съм гледал и цветовата схема на кабелите но и без нея човек може да се справи сам и при добавянето на този модел ABS си добавих и тракшън контрол за което е и втората букса при ABS са но това е отделена тема и всичко си заспа ама от раз да чукна на дърво нямам вече две години ядове и по принцип този модел ABS с двете букси не прави гайлета и няма този отвор точно под оста на ротора всичко при него е затворено поне не съм срещал човек които до се е оплакал и така дано при тебе да нямаш ядове
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта