Помощ за блокиращи спирачки
-
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
- Местоположение: Врачанско
- Status: Извън линия
Помощ за блокиращи спирачки
От вчера забелязах, че спирачни дискове на предно дясно колело не отпускат диска и продължават да го притискат. Принудителното връщане на буталото на спирачния цилиндър не дава ефект- след натискане на спирачките става пак същото. Каква може да е причината и какво трябва да се направи? Благодаря предварително.
-
- потребител
- Мнения: 74
- Регистриран: 21 ное 2014, 22:40
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 1.1 1989 - подарена ; Vaz 2101 - 1977 ; Ford Mondeo MK3 1.8 2001 ;
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Помощ за блокиращи спирачки
Най-вероятно е запушен спирачен маркуч , оправя се със смяна . също така е възможно да са се раздули уплътненията на спирачения апарат - тогава се прави профилактика на апарата и се сменя каквото е необходимо . В най-лошия случай имаш проблем с ABS -а . Най добре отиди да я погледне специалист , да ти каже къде точно ти е проблема.
-
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
- Местоположение: Врачанско
- Status: Извън линия
Re: Помощ за блокиращи спирачки
Ако е проблем с ABS-а, мога ли да го диагностицирам сам и ако може- как става? Да допълня, че лампата не свети. Свети закратко само докато запаля двигателя.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Помощ за блокиращи спирачки
Можеш - вдигаш колелото във въздуха, настъпваш педала, докато си покаже мурафета и разхлабваш холендъра на VR (предно дясно) тръбичката на ABS модула, за да свалиш налягането. Ако колелото започне да се върти нормално - проблем с клапан в ABS модула, Ако продължава да задържа - проблем в маркуча или апарата.Иван Атанасов написа:Ако е проблем с ABS-а, мога ли да го диагностицирам сам и ако може- как става? Да допълня, че лампата не свети. Свети закратко само докато запаля двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
- Местоположение: Врачанско
- Status: Извън линия
Re: Помощ за блокиращи спирачки
ОгиДоги, не разбрах баш какво трябва да направя, както и каква е идеята на упражнението, но днес отидох при един познат авто- майстор. Той смени маркучето, но старото не е запушено, след това раздвижи буталото на дясната предна спирачка с помощта на спирачна течност и нещата (поне засега) се оправиха. Т.е. оказа се, че е заяло буталото, вероятно от старост и мръсотия.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помощ за блокиращи спирачки
Причината е преден десен апарат - никакъв маркуч, никакъв АБС. С проба-грешка само се набутваш. Свали апарата, разглоби го, почисти го хубаво и му смени ремонтния комплект /10лв/. На преден апарат операцията е сравнително лесна - и сам ще се справиш за няколко часа.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Помощ за блокиращи спирачки
На ABS модула до всяка тръбичка има обозначение с две букви на кое колело отива (на немски): V = Vorne (предно); H = Hinten (задно); R = Recht (дясно); L = Links (ляво)Иван Атанасов написа:ОгиДоги, не разбрах баш какво трябва да направя, както и каква е идеята на упражнението, но днес отидох при един познат авто- майстор. Той смени маркучето, но старото не е запушено, след това раздвижи буталото на дясната предна спирачка с помощта на спирачна течност и нещата (поне засега) се оправиха. Т.е. оказа се, че е заяло буталото, вероятно от старост и мръсотия.
С развиване на холендъра, който стяга съответната тръбичка към блока, изпускаш малко течност и сваляш налягането между блока и спирачния цилиндър. Два пъти съм сменял ABS модул, след диагностициране и локализиране на проблем като твоя по този начин. Май и двата пъти бяха автомобили на VAG, първото беше на един колега А4 Quattro - замириса му съединителя, докато вкара колата в сервиза.
Както и да е, при теб нещата са били по-лесни и евтини

На VAG трябва да се прочете кода на стария модул и да се програмира в новия, иначе все едно не се познават с ECU-то и лампата на ABS свети непрекъснато. Изгорял модул или прекъсната връзка с него = голям филм.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта