Предни лагери и начина им на монтаж
- J6B
- потребител
- Мнения: 180
- Регистриран: 15 май 2006, 02:01
- Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Предни лагери и начина им на монтаж
Та от известно време забелязвам ,че на десен завой отпред в вляво почва да ми бучи лагера,някой път и на равен път за кратко 2-3 секунди,но повечето при завой на дясно.Това ми се случва през 2-3 дена не е постоянно.Та затова започнах да питам на различни места за цени и модели.В Пловдив ми казват цени от 45 за произведен в европейския съюз,50 за skf и 55 за немски уж.До сега с лагер не съм се занимавал и затова поразпитвам в магазините,разбрах ,че са два броя и ме загна малко да разбера как така два броя.Отворих микрокат и забелязах че единия е от страната на карето а другия от страната на джантата,майче са еднакви поне от снимките в микрокат.Мислех си по пътя да си ги сменям сам,но не ми е ясно дали се сваля цялата главина или намясто както си е с амортисиора така се работи,някой правил ли е тази процедура в домашни условия,как се вади лагера,със скоба ли или може и по друг начин,плаша се само от ваденето а не от набиването,мисля с едно дървено трупче ще стане безболезнено.Ходя вече до Плевен два пъти с този лагер и всеки път преди да тръгна правя две молитви и тогава тръгвам,ама вече трябва да го сменям, защото преди малко като навих на един завой наляво и отпред нещо припука на 3-4 пъти,приличаше на трошене на съчми.Та ако някой е сменял сам и го е направил ще му бъда благодарен ако даде малко помощ..защото от майстори съм наплашен...
Сега видях на сайта на мотофое че е 40 лв,само немога да се ориентирам и двата или единия,каталожен номер 6553708
Сега видях на сайта на мотофое че е 40 лв,само немога да се ориентирам и двата или единия,каталожен номер 6553708
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Брат ми по едно време сменяше съм почти всяка седмица, но на Орион. Ще му кажа да погледне тая тема и да обясни, ако му се занимава. Със сигурност не е много трудно и става пред блока. Някакви 35 лв. ми се въртят в главата за цена. При последната смяна намери в един магазин за руски лагери за под 10 лв. ако не се лъжа. Май още кара с тоя руския лагер.
Не се бави с оправянето на лагера, щото брат ми отлага, отлага и накрая се изръси 150 лв. за пътна помощ като му блокира колелото посред път.
Не се бави с оправянето на лагера, щото брат ми отлага, отлага и накрая се изръси 150 лв. за пътна помощ като му блокира колелото посред път.
- hvg
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:12
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0i '09 '02,ФИЕСТА 1.25i '00
- Местоположение: Ловеч
- Status: Извън линия
Не се подлъгвай от цените, на мене в 3 магазина ми вадят каталози, този модел форд, този лагер, тая цена и накрая трите различни и нищо общо с тоя на мойта кола, най важното е самия лагер да е точно същия като твоя защото те продават лагери точния размер (вътрешен и външен) обаче има разминаване в широчината или на вътрешната или на външната черупка и от там ти почват проблемите, семерините не пасват както трябва влиза какво ли не, не може да се затегне главината колкото трябва от тука се получава разминаване със спирачния апарат, търкане и ред такива и затова ги сменях всяка седмица
. За самата смяна философията не е толкова голяма с подходящи инструменти, развиваш централната гайка, разкачаш биалетката, шарнира и спирачния апарат. Избиването също е лесно само вътрешната част на стария лагер може да те затрудни и понякога се налага да се използват и режещи инструменти. Мога да ти пожелая само успех в търсенето в морето от части менте, аз от толкова смени накрая си реших проблема генерално като смених цялата предница и двигателя за по интересно 
P.S. добрите лагери трябва да са около и малко над 50 лв. (става въпрос за двойката лагери на едната главина)


P.S. добрите лагери трябва да са около и малко над 50 лв. (става въпрос за двойката лагери на едната главина)
- hvg
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:12
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0i '09 '02,ФИЕСТА 1.25i '00
- Местоположение: Ловеч
- Status: Извън линия
Ако всичко е наред при правилно стягане трябва да се стегне до белега от старата гайка ако си я ползваш нея, защото нормално комплекта трябва да има нова гайка, грес, семерини абе както си му е реда. В никакъв случай не презатягай и луфт не трябва да има, презатягането ще го усетиш като завъртиш колелото и се върти нормално без да затяга 

Последна промяна от hvg на 24 яну 2007, 10:57, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Цените наистина са около 50 лв за хубав комплект, НО и калпавите се опитват да ги пробутват на подобна цена 45-50 лв
. Внимавай с тоя "немския" - да не е OPTIMAL или друга световноизвестна марка
. Най-добре се разходи до МП и провери на място какво ще ти кажат, ако верно е 40 лв...зимай и за резерва
. А, и не забравяй да подшушнеш и тук
.
За стягането - метни едно око в Haines-a!




За стягането - метни едно око в Haines-a!
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи ето моя съвет! /много съм патил с лагери/
1.Купи си СКФ или от МПфое /други не взимай/
2.Не се опитвай сам да го сменяш /ще опиша по-надоло защо/
3.Намери сервиз в който работят с преса - това е адски важна подробност - при избиването на стария лагер с чук ти се унищожава й главината /издържа най-много два пъти да го смеш по този начин/, след което започва да превърта и те я заклинват /не е добре положението/. Другия важен момент с пресата е, че после при монтиране на новия лагер не му се разбиват сепараторите - набият ли го с чук, пиши го бегал /пробвано/.
4.Много важен е и момента с натягането, ако е пренатегнат се деформира и пак с начало, ако е хлабав се разбива пак плюс главината.
Мой съвет е да потърсиш сервиз с добро реноме и по възможност да дават гаранция /много често тези сервизи сами си подбират резервните части, а й ги взимат директно от вносителите, тоест излиза по-евтино и обикновенно ти дават разпечатка кой, какво и кога е пипал по колата ти и така майсторите повече внимават, защото при евентуален проблем собствениците на сервиза ги задължават да го оправят за негова сметка/!
1.Купи си СКФ или от МПфое /други не взимай/
2.Не се опитвай сам да го сменяш /ще опиша по-надоло защо/
3.Намери сервиз в който работят с преса - това е адски важна подробност - при избиването на стария лагер с чук ти се унищожава й главината /издържа най-много два пъти да го смеш по този начин/, след което започва да превърта и те я заклинват /не е добре положението/. Другия важен момент с пресата е, че после при монтиране на новия лагер не му се разбиват сепараторите - набият ли го с чук, пиши го бегал /пробвано/.
4.Много важен е и момента с натягането, ако е пренатегнат се деформира и пак с начало, ако е хлабав се разбива пак плюс главината.
Мой съвет е да потърсиш сервиз с добро реноме и по възможност да дават гаранция /много често тези сервизи сами си подбират резервните части, а й ги взимат директно от вносителите, тоест излиза по-евтино и обикновенно ти дават разпечатка кой, какво и кога е пипал по колата ти и така майсторите повече внимават, защото при евентуален проблем собствениците на сервиза ги задължават да го оправят за негова сметка/!
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Хора, няма термини избиване и набиване! Тези операции се правят на преса, а натягането се прави с динамометричен ключ. Наистина стягането е яко, но пак е добре да се мери.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Абе това е субективно - зависи колко е як майстора /някой стар дападжия строил комунизма 15 - 20 г. на Краз ще скъса болтовете и с поглед/ 
Виждал съм с очите си как такъв човек си смени вътрешната гума на Варбурга без да използва щанга /направо се смаях като видя как огъна външната гума през джантата за да изкара вътрешната не е истина, а беше около 60г. и външно не изглеждаше да притежава такава сила/

Виждал съм с очите си как такъв човек си смени вътрешната гума на Варбурга без да използва щанга /направо се смаях като видя как огъна външната гума през джантата за да изкара вътрешната не е истина, а беше около 60г. и външно не изглеждаше да притежава такава сила/
- J6B
- потребител
- Мнения: 180
- Регистриран: 15 май 2006, 02:01
- Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Най после го смених тоя гаден лагер и се оказа че пак си бучи така на десен завой ,баси м*м*та,взех skf за 50лв,смених си ги сам пред нас и веднага проба и оооо ужас пак същото бучене,направо незнам,така ма хвана яд,иначе самото сменяне не е никаква философия,добре че не отидох на майстор да ми вземе и той 20-30 лв и тогава вече незнам,сигурно щях да си "посегна".Незнам вече какво е и неискам и да знам,ще карам докато не хвръкне я гума я аз през стъклото,50лв +5 за газ напълно на вятъра,омръзна ми вече неискам да се занимавам с тая гад вече...И карето е ново на 8-9 хиляди,уж хубавото купих тогава при избора...
- J6B
- потребител
- Мнения: 180
- Регистриран: 15 май 2006, 02:01
- Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
с чука е сменян но,по скоро е ваден с чука и то чук 200 гр,набивани са много внимателно,буквално съм ги галел,за набиването използвах черупките от стария и мога да кажа със сигурност че удари изобщо е нямало,удрел съм толкова внимателно ,че даже майстора по ладите който беше до мен каза, удри по силно бе...не са стъклени.Макар че набивам севте такъв модел лагери мога да кажа,че съм ги направил идеално,немисля че е от неправилен монтаж,пробвал съм колелото въти се нормално,няма луфтове,гайката съм я натягал на два три пъти по малко,през интервал 2-3 км...пробвах дали ще грее,не грее поне не от лагер има малко топло но е от дисковете,като карам 2 км на права отсечка и спра с ръчна топлина няма грам....
днес забелязах нещо което мисля че е ключа за бараката дет са вика.не съм забелязал до сега което ми е грешката може би но когато карам и кривна на дясно рязко бучи винаги например с 60-70 км,обаче ако освободя от скорост и кривна неще да бучи и неще,това го прави само когато е на скорост и какво следва да е а ся де,остава да сменя и вътрешното каре и всичко е чисто ново и ако пак бучи баси м*м*та и каляска,по окачването всичко ново,носачи,тампони,шарнири,накрайници,амортисьори,каре волан,нови предни гуми на 2000км и стенд предница преди 2000 км,ново външно каре на 8-9 000 по спомен а вече и лагер главина остават накладки и вътрешно каре и са жена за нея.....
днес забелязах нещо което мисля че е ключа за бараката дет са вика.не съм забелязал до сега което ми е грешката може би но когато карам и кривна на дясно рязко бучи винаги например с 60-70 км,обаче ако освободя от скорост и кривна неще да бучи и неще,това го прави само когато е на скорост и какво следва да е а ся де,остава да сменя и вътрешното каре и всичко е чисто ново и ако пак бучи баси м*м*та и каляска,по окачването всичко ново,носачи,тампони,шарнири,накрайници,амортисьори,каре волан,нови предни гуми на 2000км и стенд предница преди 2000 км,ново външно каре на 8-9 000 по спомен а вече и лагер главина остават накладки и вътрешно каре и са жена за нея.....
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Там на полуоската отвътре са едни много измислени иглени лагери. Вкарай колата на канал, вдигни колелото на крик и карай някой да ти го върти, а ти клати полуоската от страната на скоростната кутия. Не трябва да има луфт. Ако има значи иглите вече са на карфици и най-вроятно половината са се разсипали.
Абе форд ....
Абе форд ....

_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта