Ескорт - вибрации при спиране

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 20 окт 2007, 18:51

Имаш ли възможност да пробваш с други накладки, евентуално и с други пружини, нещо ми се върти из главата ама е повече хипотетично, та не мога да твърдя със сигурност. Явно не е барабана.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 20 окт 2007, 19:02

HACKO написа:Имаш ли възможност да пробваш с други накладки, евентуално и с други пружини, нещо ми се върти из главата ама е повече хипотетично, та не мога да твърдя със сигурност. Явно не е барабана.
:) С DTM започнахме да обсъждаме по ICQ какво друго може да причинява вибрациите, той също подхвърли това за накладките. Така, пружини нямам, но имам още един комплект накладки, които са хубави и мога да сложа тях. Но тъй като не мога да разбера идеята с накладките каква е, ще те помоля ако можеш да обясниш.
Да кажа и аз какво си мисля - в барабана има два лагера, които се притискат един към друг като се затегне гайката. Гайките също ги размених. Но оста, естествено остава същата, резбата и тя. Дали не е възможно единия лагер да не стои правилно. Не видях затруднения при завиването на гайката, но все пак. При отпусната спирачка и завъртане на колелото се чува едно леко стържене, ама съвсем слабо, по-скоро съскане.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 окт 2007, 19:46

Не помня кой и по какъв повод и за какво е ставало дума но помня че ставаше дума за вибрации при спиране които са се оправили след смяна на амортисьори.
Ти се оплаква от возията ...
Иди на стенд виж ко стаа отзадзе ...
... баси мен почва ме хваща яд вече :twisted:

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 20 окт 2007, 20:03

paci, вече имам нови задни амортисьори. Още са в багажника, но ще си отидат на мястото. Не е от тях, затова не съм преритал да ги слагам. Ако се чудиш защо съм толкова сигурен, че не е от тях, прочети внимателно поста ми, дето е с картинка. Между другото явно във форума на всяка марка автомобили има по един карък като мен с тресящи задни спирачки, защото като се поразрових намерих доста случаи като моя. Уви, никой не пише да е проверявал спирачките както аз направих днес (поста с картинката), иначе решения са дали хората, най-разнообразни. Ще продължавам да чета и да го мисля, надявам се и вие да помагате, защото в този случай трябва много добре да се познава устройството на спирачките и да се помисли. За съжаление аз не съм запознат чак толкова добре, за да мога сам да открия отговора, а майсторите не искат да мислят. На тях им дай само да сменят. Наред. :cry:

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 24 окт 2007, 21:25

Както вече написах в една друга тема - проблема е решен и затова ще споделя как и защо. Дано спестя нечии мъки с обяснението си. В крайна сметка се оказа, че барабаните се деформират много малко, но достатъчно заради джанта с нарушено вътрешно чело. При стягане на гайките (нормално, колкото да не се убия), гайките издърпват шпилките така, че челото на барабана ляга върху кривото чело на джантата. Съответно и то се деформира - малко, но достатъчно, за да си намрази човек колата. Прилагам и проста кратинка като илюстрация, джантата е в жълто, гайките в червено, барабана в зелено и шпилките в синьо. Мисля всеки се досеща какво ще стане като се стегнат гайките.
Прикачени файлове
wheel and drum.jpg

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта