Спускане със спирачки !

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
ivo9180
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
Местоположение: Пирдоп
Status: Извън линия

Мнение от ivo9180 » 06 авг 2006, 16:52

При често натискане на спирачките освен че се нагряват дисковете се разрушава и феродото От високата температура греста в лагера на главината и в шарнира става на кал Клеясват спирачните апарати Напукват се гумените части като маншони и уплътнения И всичко това заради малко икономия на гориво Според мен не си заслужава

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 07 авг 2006, 10:21

Ако колата харчи 10L/100 и при спускане разхода се увеличи 5 пъти, което е невъзможно и спускането е 10км, то това ще ни струва 10 лв. Ако стане гаф със спирачките или/и угасне двигателя, това ще струва няколко стотин пъти повече или човешки живот. При това положение има ли смисъл да спорим.

Спускайте със скорост 50-60, но не повече и бъдете готови да спрете преди и след всеки завой, защото някой обичат да ги секат (спортно каране) и най-вече турските тирове. За това питайте колегите от Велико Търново, Плевен и най-вече от Ловеч. Те се сблъскват почти всеки ден с такива ситуации.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 07 авг 2006, 10:37

При спортно каране като Шумахер газ и спирачки преди завоя ми се е случвало един път в купето да замирише на изгоряла гума и педала на спирачката просто престава да функционира, добре че вече се бях прибрал. Слязох пипнах гумите ами пареха. От тогава никъкви такива опити.
nikolovvd написа: най-вече от Ловеч. Те се сблъскват почти всеки ден с такива ситуации.
Извинявай но това не го разбрах, Ловеч е доста изнесен от пътя на керваните (турски тирове) в градът е забранено за камиони и малкото тирове които идват в заводите ни не са турски.
Последна промяна от petkoff_pl на 07 авг 2006, 10:41, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 07 авг 2006, 10:39

Мисълта ми е, че вие най-много пътувате през Стара Планина за Стара Загора и Пловдив.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 08 авг 2006, 01:49

nikolovvd написа:Ако колата харчи 10L/100 и при спускане разхода се увеличи 5 пъти, което е невъзможно и спускането е 10км, то това ще ни струва 10 лв. Ако стане гаф със спирачките или/и угасне двигателя, това ще струва няколко стотин пъти повече или човешки живот. При това положение има ли смисъл да спорим.

Спускайте със скорост 50-60, но не повече и бъдете готови да спрете преди и след всеки завой, защото някой обичат да ги секат (спортно каране) и най-вече турските тирове. За това питайте колегите от Велико Търново, Плевен и най-вече от Ловеч. Те се сблъскват почти всеки ден с такива ситуации.
Абе като казах, че карам както ти си писал имах в предвид, че се съобразявам със ситуацията а не фанатично или като работ само двигател.
Къде с двигател, къде му помагам със спирачки ... просто както дойде.
Последно каране като робот беше като карах курсовете.
Тука на ляво, тука на дясно ... не можеше да каже посока и аз да се ориентирам ... все пак карах вече сам. И като млъкне и аз на средата ни на ляво ни на дясно ... и вика на къде ? ами аре де кажи на къде ?
Така, че със или без двигател трябва сам да си прецениш.
Трупаш опит и си преценяваш възможностите.
Като си прост такъв си си и тва е, и си заплаха и за себе си и околните !!!
Ако усетиш, че не можеш да прецениш какво да правиш ми не се качвай да караш.
Имайте в предвид, че не се имам за опитен шофер ... особенно извънграда имам малко опит ... колегите от Априлци които идваха да ме прибират щото се бях затрил както винаги :oops:
Обаче за каране ... Лъчо вика "ау мноо бега таз фиеста бе, не мога ти дръпна" Тва като ме прибираха и карах след Лъчо. Не познавах пътя но наблюдавах на Лъчо бронята :D Бях адски изморен .... и той се учуди как успях да спра след като той самия спря за един остър завой в последния момент и на мен ми изпищяха гумите но не го плеснах въпреки, че му бях на бронята.
Правила за владеене на автомобила :
Имаме ли някакви такива като курсове ? Но не теория :D

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 08 авг 2006, 08:48

Това имах впредвид, когато писах за чашата с кафе. Търси се комфорта, а не бързината или правилата. Правилото е едно - да стигнем живи и здрави.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 08 авг 2006, 13:39

Да така е липсва ни култура на каране - трябва да се научиме да караме без агресия и след като сме си отпочинали /това с петък след работа дето се изнасяме към провинцията е доста погрешно

Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от krava_i_pile » 08 авг 2006, 15:17

въпрос: Моят мотор 1.1 карбуратор, води ли се модерен и при спускане на скорост ми гори 0 на 100? Защото си е от старото поколение и модерен е бил примерно 87-ма и 8-ма :)
Благодаря
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 08 авг 2006, 19:38

Не, гори ти колкото на празен ход. Просто дроселовата клапа е затворена и в двг няма от къде да влезе повече гориво отколкото си е нормата за празен ход

Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от krava_i_pile » 09 авг 2006, 09:11

разбирам! Ще ползвам вече скоростите, въпреки че много рядко се пътувам през такива места.
Благодаря!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 09 авг 2006, 13:45

Помагам с двигател не само при спускане, а при всяко спиране (нагоре, надолу, на равно, преди светофар и т.н.). А при по висока скорост вкарвам долната предавка с двойно амбреиране (така ли се пише *00147* :oops: ) и междинна газ. Полезен навик от времето когато карах Москвич 412.
Изображение

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jasonsmith » 13 сеп 2006, 14:32

Е никой не може да ме убеди, че с моя двигател 1.1 ми и каране на пропан - бутан, разхода ще е същия дали карам по инерция нанадолнище или на скорост.. все си мисля че разходфа ми по инерция е по-малък, най - вече от това че оборотите са ми по- ниски,

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 14 сеп 2006, 11:08

... е почва да ми звучи като "сменям кон за кокошка" :wink:
Спукайки се примерно през някой проход с цел пестене на гориво пускаме по инерция и спираме само на спирачка. Грубо на едно такова слизане от около 60км може да се спести...литър газ най-много. Малко попрегряваме спирачните апарати, поизтриваме феродото или диска, спускаме малко рисково....ама пестим левче! Дали?

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jasonsmith » 16 сеп 2006, 11:11

А какъв е проблема да се кара по следният начин(както правя аз примерно):
Когато пускам по инерция, и скоростта се увеличи неимоверно и имам необходимост да натисна спирачки, просто включвам на скорост, осъществявам спиране и след това отново връщам по инерция.. Мисля си че това върши работа и единственият проблем който може да възникне е ако се наложи изведнъж спиране, но ако си карам със съобразена скорост, този проблем е почти неутрализиран..

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 16 сеп 2006, 12:05

Може да не влезе скоростта и тогава, ако е нов шофьор - сек - две паника и хайде в пропастта или в насрещното платно, където точно в този момент по законите на мърфи ще има насрещен автомобил! Но не е само това при включване на скорост по време на инерция и приминаване директно към убиване на скоростта се причинява невероятно силен шок на съединителя и това е една от причините за бързото му амортизирани - абсолрютно същото е като тръгването с ряз; просто законите на физиката са гадно нещо и резките промени в динамиката на телата от покой към движение и обратно генерират свръх натоварвания в определени компоненти.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 20 сеп 2006, 14:14

понеже гледам че някой имат особена разбиране за обороти - разход на гориво.

при спускане оборотите идват от въртенето на колелата а в цилиндрите влиза толкова гориво колкото подаваш с педала на газта. С други думи ако не подаваш газ разходът ти ще е като на празен ход.

meetyuo
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 17 май 2006, 23:31
Модел на автомобила: peugeot 405 td
Status: Извън линия

Мнение от meetyuo » 01 ное 2006, 10:49

Колеги никой не говори за дизел само газ/бензин.При дизела нещата с икономията на гориво при спускане на скорост са коренно различни,различен е и спирачния ефект от двигателя.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 01 ное 2006, 19:51

Аз съм дизел - наистина при нас спирачния ефект е по-голям и затова по принцип там където се спускам на 3-та с бенз. с дизела се спускам на 4-та/ако съм празен/; а колкото до икономият - положението е като при бензиновите /при новите дюзите не инжектират нафта, а припо-старите като на празен ход/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 01 ное 2006, 20:43

chains написа:Аз съм дизел - наистина при нас спирачния ефект е по-голям и затова по принцип там където се спускам на 3-та с бенз. с дизела се спускам на 4-та/ако съм празен/; а колкото до икономият - положението е като при бензиновите /при новите дюзите не инжектират нафта, а припо-старите като на празен ход/
Не обиждай старите коли - при принудителен празен ход гориво не се подава ;)

*****
Колега - прочети моля те тази тема :arrow: Относно "ЦИТАТ"

Brock

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 01 ное 2006, 21:40

при 1.6 на Фв се подава гориво и при спускане на скорост - проверено е!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта