Страница 1 от 1

Ще сменям втулките на стабилизиращата щанга ....

Публикувано: 04 ное 2007, 08:24
от AlexP
С какво да ги намажа? Не ми се иска просто да махна старите и да сложа новите. Ще ми се да ги намажа с нещо, което хем да намалява триенето, хем да запазва щангата да не се износва, хем да не разяде втулките. Идеи?

Публикувано: 04 ное 2007, 09:37
от Любо
Незнам да се мажат с нещо. Нито предните, нито задните. Ако са намазани триенето ще намалее. А ако правилно схавщам идеята на стабилизиращите щанги - те трябва да са хванати неподвижно. Ако се премести стабилизиращата щанга незнам дали няма да се променят натоварващите усилия върху биалетките :-?:
Незнам дали успях да напиша ясно какво ми минава през главата (лошото е че само минава и не успявам да го хвана, за да го напиша по-ясно), но основната ми мисъл беше, че не би трябвало да се мажат.

Публикувано: 04 ное 2007, 10:24
от pifivo1
Мисля, че Любо е прав, а и мисля, че втулките отвътре имат и един слой плат или нещо подобно, за да няма пряк контакт гума-метал и да скърца.Успех :lol:

Публикувано: 04 ное 2007, 11:05
от mrdds
намажи ги със силикон за прозорци преди да ги сложиш.Така хем ще ги натикаш по лесно, защото ще се хлъсгат по щангата,хем и после ще издържат повече преди да започнат да скърцат.

Публикувано: 04 ное 2007, 11:08
от AlexP
Щангата се върти около втулките и колкото по-малко е триенето толкова по-добре. Братовчеда вика да ги намажа със свинска мас :)

Публикувано: 04 ное 2007, 11:10
от AlexP
Силикона ми се струва добра идея. Така хем ще ги запечата да не влиза влага. Ще взема да пробвам със свинска мас обаче.

Публикувано: 04 ное 2007, 11:48
от cocoff
Изчакай коледните пости поне...грехота е...
Някой ги беше мазал с мас, та събрал мастиите на махалата да му лижат щангата...

Публикувано: 04 ное 2007, 12:57
от AlexP
В такъв случай да взема да измажа цялата кола отдолу та мастиите да я излижат хубаво че мисля да пръскам целият под с Боди.

Публикувано: 04 ное 2007, 13:57
от КБъчваров
С възелин от аптеката... Когато сменяме тампони с това ги мажем :P

Публикувано: 04 ное 2007, 16:13
от цеков
С каквото и да ги мажеш, след половин година няма да има
нищо от него (ще бъде измито ,изтласкано или излизано :P )
Не се хаби! Тампоните си имат текстилен слой.
Прочети форума : при скърцане - свинска мас НО мирише
на кофа за смет и след два месеца пак скърца ,
а като ги сменяш после се омазваш порядъчно :roll: .
Другата неприятност е ,че полепват песъчинки и се образува
шлайфаща смес ,която прецаква щангата!

Не съм казал , но ще повторя: не мажи с нищо:!:

Публикувано: 04 ное 2007, 16:20
от AlexP
Свърши вече. Монтирани са. Мерси за съветите все пак.

Публикувано: 04 ное 2007, 17:25
от cocoff
Може би има смисъл единствено от периодично пръскане с някой спрей за гуми.

Публикувано: 05 ное 2007, 18:37
от diesel1.6
Тези гумени втулки какви са? Нали лягат направо на щангата и в скобата, която ги държи? Идеята с износването е ника да не приплъзват по контактните повърхности и така въобще да няма износване. Казва му се гумен лагер в науката. Ако всичко е нормално, би трябвало при монтажа да се стегнат яко между останалите твърди части и ако има някаква мас, грес, вода и др. подобни да излязат. Срещу износване е по-удачно да се залепят за щангата, но после ще се свалят трудно. Лепят се с прома, полиуретанова паста (и на нея и казват полиуретанов "силикон", но е друго) или каквото се намери - стига да лепи. И без това, ако е правилен монтажът, този проблем трябва да се реши за дълго време и без лепилото.

Публикувано: 06 ное 2007, 20:56
от cocoff
Каква е дефиницията за лагер и според коя наука се казва гумен лагер?
По наше време си беше гумена втулка...а доколкото има радиално приплъзване между втулката и щангата, лепенето не се препоръчва. Има си полиуретанови втулки дето не скърцат и са доста по трайни.