Страница 1 от 1
Спирачки - проблем
Публикувано: 25 юли 2005, 20:54
от teoto
От извесно време педала на спирачките стана осезателно по-твърд. След като спре имам чуството, че на връщат цилиндърчетата - при лек наклон не потегля веднага, а след около една минута. Някой път цял ден си е наред. На какво може да се дължи това? Ако сменя спирачната течност дали ще се оправи?
Публикувано: 25 юли 2005, 21:48
от aaleks
Едва ли със смяна на течност ще се оправи, заяждат ти цилиндарчетата /раздвижване/ или ти засмуква въздух вакума /но тогава нетрябва да ти задържа минута а веднага да ти освобождава/, или въздух в системата - педала потъва а колата неспира, но е възможно и комбинация от някои от горе споменатите неща

.
Публикувано: 25 юли 2005, 21:53
от cossy
Ако цилиндърчетата са блокирали надали

Най вероятно им е време, не се притеснявай не са скъпи

Публикувано: 26 юли 2005, 20:27
от teoto
Не е въздух в системата защото педала е чуствително по-твърд и при леко натискане едва ли не блокират. Има ли начин да разбера кой е пътника без да разглабям всичко?
Публикувано: 26 юли 2005, 21:50
от cossy
Ама това на кои колела и се получава? По принцип ако я вдигнеш колата можеш да видиш дали сълзят цилиндърчетата, а по движението на колелото да прецениш дали е блокирало.
Публикувано: 01 авг 2005, 20:01
от teoto
Нямам никакъв теч по спирачната система. Днес свалих прдните колела и от накладките има още около 6-7 мм. Прави ми впечатление,че като завъртя задните колела има някакво стържене (като неосвободили). От вътрешната страна нали има едни тапи за проверка на феродото - и там има. За да сваля задния барабан трябва ли да се развие гайката на главината и после с колко кг/м трябва да се затегне? Ако има и по-лесен начин казвайте-без сервиз.
Публикувано: 01 авг 2005, 20:09
от racer11
teoto написа:Нямам никакъв теч по спирачната система. Днес свалих прдните колела и от накладките има още около 6-7 мм. Прави ми впечатление,че като завъртя задните колела има някакво стържене (като неосвободили). От вътрешната страна нали има едни тапи за проверка на феродото - и там има. За да сваля задния барабан трябва ли да се развие гайката на главината и после с колко кг/м трябва да се затегне? Ако има и по-лесен начин казвайте-без сервиз.
затяга се с 100-120 нм. само имай предвид ,че на тази гайка резбата е обратна

а преди да разглобяваш барабана си провери ръчната да не задържа
Проблема е решен
Публикувано: 14 авг 2005, 18:04
от teoto
Днес намерих свободно време и свалих предните спирачни апарати. Бяха потънали в ръжда и не се движеха. С нафта и телена четка добиха лицеприятен вид и почнаха да се движат мазно. Вече на педела се усеща, че има серво. Доволен съм от себе си.
Публикувано: 15 авг 2005, 18:30
от aaleks
Приятно чуство

!
Публикувано: 15 авг 2005, 18:36
от cossy
Бравос

Публикувано: 31 авг 2005, 14:30
от teoto
Вчера като се прибирам колата върви като спъната и се оказа, че на задно дясно колело е блокирала спирачката. Беше нагряло прилично. Веднага го отворих и установих, че е запушен спирачния маркуч. Освободих връзката която се намира под задната седалка и почнах да продухвам с компресор - никакъв ефект. Вкарах стоманизирана тел и ръчках след това пак продухване и за мой късмет се отпуши. Днес смених и двете спирачни цилиндърчета (старите имаха малко спир. течност в маншоните). От какво може да се е запушило? Този проблем си го влача от една година.
Между другото на Фордчето му направих къщичка, та затова се заигравам въпреки, че жена ми не иска да спи с автомонтьор.
Забравих - на ляво задно колело мисля, че лагера си заминава. Лесно ли се сменя и каква марка е добра?
Публикувано: 31 авг 2005, 17:26
от cossy
Ами.. как се е запушило нямам идея

Някакви гадости си имал в спирачната течност явно... знам ли?! Колкото до лагерите СКФ са добри

ПО темата
Публикувано: 31 авг 2005, 20:22
от веден
Задните колела по-лесно се снемат с развиване на 4-те болта отвътрешна страна на колелото - пада барабана заедно с главината и никаква гайка не се развива , а накладките и всички други дреболии там си остават на фланеца и се работи спокойно.
Публикувано: 01 сеп 2005, 10:26
от Jinxy
Абе незнам за кои 4 болта се говори в предния пост, но аз сменях лагери (те са 2 и се продават и сменят в комплект) преди 2 месеца на задно дясно и барабана се сваля само след отвиването на централната гайка на главината. Тя си е с нормална резба(посока на отвиване), но е съставена от множество тънки гайчици в общ ламаринен кожух. Явно целта е самозаконтряне. Все пак може на по-старите да е по друг начин, но силно се съмнявам. Досега на всичките ми коли е било все така. Относно накладките и цилиндърчета - те си остават на местата без проблем след свалянето на барабана.
Цени...............
оказа се че за старите ескорти (до МК7) лагерите струват до 20 лв. в зависимост от марката, а за МК7 е 38-42 лв.
По темата
Публикувано: 01 сеп 2005, 15:37
от веден
А какво държи главината към фланеца на който са и накладките и жилото и т.н. -четири болта отвътре откъм окачването на колелото.
Публикувано: 01 сеп 2005, 17:30
от Jinxy
Мисълта ми беше, че не е нужно да се сваля изобщо фланеца. Като отвиеш централната гайка и пада барабана. В него са и лагерите и сенерина от компкекта. Защо да си осложняваш работата като сваляш фланеца? Напълно излишно е.
По темаата
Публикувано: 02 сеп 2005, 00:44
от веден
Просто защото тази гайка не трябва много-много да се пипа, защото като започне да се саморазвива няма спасение.
Публикувано: 02 сеп 2005, 10:27
от Jinxy
Според мен нямаш избор. При всяко положение май ще трябва да я отвиеш.