Проблеми и ремонти по механична рейка за ескорт МК4,5,6
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Проблеми и ремонти по механична рейка за ескорт МК4,5,6
Това е от една друга тема и реших, че ще е полезно.
vikik написа:
Най обикновенна механична рейка?
тук ремонта е по-лесен.нещата,които карат механичната рейка да тропа са основно 4.ще ги изброя според това кое има вероятност да се чупи най-много:
1. Пластмасова втулка в дясната част на рейката - е това е най-слабото място,защо форд не са я направили метална-не знам.Втулката струва 3-5 лв,смяната - 15-50 + стенд...Има обаче една хитра възможност - изработка на метална втулка от стругар по модел от пластмасова.Не съм го правил лично, но съм чувал отлични отзиви от приятели за това решение.
2. Кормилни щанги - нещата, които свързват рийката с накрайниците.Те са свързани към рейката с ябълковидна връзка, която се износва и започва да тропа.Освен това и колата "дърпа" на една страна при рязко ускорение. Щангите струват 15-20 лв/бр, смяната още толкова+стенд
3.Кормилни накрайници - нещата, които свързват кормилните щанги с главините. Връзката става чрез шарнирен болт, който също се износва/макар и много рядко/ Цените при тях са идентични с тези на щангите.Смяната също
4.Връзките от червяка към волана -имаше някакви карета, които се чупят доса рядко.Цените са приемливи -30-40 лв със смяната.Стенд не се налага.
Сега важния въпрос - Как да разбереш къде е повредата? Нали съм добър ще ти кажа симтомите:
По т.1 - хващаш дясната корм. щанга /от другата страна на червяка/ от към страната на рейката и клатиш нагоре-надолу.Ако има луфт - там е проблема.
По т.2 Същото като т.1, само че клатиш наляво-надясно.
По т.3 Хващаш самите накрайници и пак нагоре-надулу проверяваш за луфт и хлабини. Ако ги откачиш от главините е още по-лесно.
По т.4 При въртене на волана се усеща тракане .Освен това може да се наведеш - над педалите се вижда щангата от волана към червяка, и пак да пробваш за луфтове.
И последно - къде да ремонтираш? Ремонтите по точки 2,3 и 4 не са сложни, във всеки що-годе приличен сервиз ще ти ги направят.Най-удобно е в тъкъв, където правят и стенд. По т.1 е мааалко по-сложно - търси майстор с опит.Ако пък решиш да правиш метална втулка ти трябва и добър стругар...
Еми това е...
ПП
фермана изписах
vikik написа:
Най обикновенна механична рейка?
тук ремонта е по-лесен.нещата,които карат механичната рейка да тропа са основно 4.ще ги изброя според това кое има вероятност да се чупи най-много:
1. Пластмасова втулка в дясната част на рейката - е това е най-слабото място,защо форд не са я направили метална-не знам.Втулката струва 3-5 лв,смяната - 15-50 + стенд...Има обаче една хитра възможност - изработка на метална втулка от стругар по модел от пластмасова.Не съм го правил лично, но съм чувал отлични отзиви от приятели за това решение.
2. Кормилни щанги - нещата, които свързват рийката с накрайниците.Те са свързани към рейката с ябълковидна връзка, която се износва и започва да тропа.Освен това и колата "дърпа" на една страна при рязко ускорение. Щангите струват 15-20 лв/бр, смяната още толкова+стенд
3.Кормилни накрайници - нещата, които свързват кормилните щанги с главините. Връзката става чрез шарнирен болт, който също се износва/макар и много рядко/ Цените при тях са идентични с тези на щангите.Смяната също
4.Връзките от червяка към волана -имаше някакви карета, които се чупят доса рядко.Цените са приемливи -30-40 лв със смяната.Стенд не се налага.
Сега важния въпрос - Как да разбереш къде е повредата? Нали съм добър ще ти кажа симтомите:
По т.1 - хващаш дясната корм. щанга /от другата страна на червяка/ от към страната на рейката и клатиш нагоре-надолу.Ако има луфт - там е проблема.
По т.2 Същото като т.1, само че клатиш наляво-надясно.
По т.3 Хващаш самите накрайници и пак нагоре-надулу проверяваш за луфт и хлабини. Ако ги откачиш от главините е още по-лесно.
По т.4 При въртене на волана се усеща тракане .Освен това може да се наведеш - над педалите се вижда щангата от волана към червяка, и пак да пробваш за луфтове.
И последно - къде да ремонтираш? Ремонтите по точки 2,3 и 4 не са сложни, във всеки що-годе приличен сервиз ще ти ги направят.Най-удобно е в тъкъв, където правят и стенд. По т.1 е мааалко по-сложно - търси майстор с опит.Ако пък решиш да правиш метална втулка ти трябва и добър стругар...
Еми това е...
ПП

Последна промяна от racer11 на 09 ное 2005, 12:16, променено общо 1 път.
-
- Status: Извън линия
Мерси много за изчерпателната информация.
Забелязах тропане когато въртя валана на едно място в изправено положение на гумите. Тропането идва от лявата страна на моторния отсек.
Като завъртя волана на половин или ял оборот оборот и клатя пе се чува нищо.
Това ме води на мисълта че имам износен гребен на рейката.
Според тебе това възможно ли е?
Питал съм в няколко сервиза от какво и два тропането и всички се чешехе многозначително по тила. Така че не съм убеден че е повредена точно тя, но като минавам през дупки доста се усещат вимрациите на волана, което също ми говори че е рейка.
Моля кажи си мнението.
И един коментар.
Разбирам от автомобили, не повече от всяка наша колежка на пътя за това не мога да класифицирам правилно елементите.
Забелязах тропане когато въртя валана на едно място в изправено положение на гумите. Тропането идва от лявата страна на моторния отсек.
Като завъртя волана на половин или ял оборот оборот и клатя пе се чува нищо.
Това ме води на мисълта че имам износен гребен на рейката.
Според тебе това възможно ли е?
Питал съм в няколко сервиза от какво и два тропането и всички се чешехе многозначително по тила. Така че не съм убеден че е повредена точно тя, но като минавам през дупки доста се усещат вимрациите на волана, което също ми говори че е рейка.
Моля кажи си мнението.
И един коментар.
Разбирам от автомобили, не повече от всяка наша колежка на пътя за това не мога да класифицирам правилно елементите.
-
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблеми и ремонти по механична рейка за ескорт МК4,5,6
Ами въпроса ми е свързан с т.2 - кормилни щанги. Как точно става ремонта (смяната)? Сваля се късия кормилен накрайник и после? Т.е. налага ли се сваляне на кормилната кутия (рейка) или става и на място? Има ли някакви особености и нещо за което трябва да се внимава?racer11 написа:Това е от една друга тема и реших, че ще е полезно.
2. Кормилни щанги - нещата, които свързват рийката с накрайниците.Те са свързани към рейката с ябълковидна връзка, която се износва и започва да тропа.Освен това и колата "дърпа" на една страна при рязко ускорение. Щангите струват 15-20 лв/бр, смяната още толкова+стенд
Сега важния въпрос - Как да разбереш къде е повредата? Нали съм добър ще ти кажа симтомите:
По т.1 - хващаш дясната корм. щанга /от другата страна на червяка/ от към страната на рейката и клатиш нагоре-надолу.Ако има луфт - там е проблема.
По т.2 Същото като т.1, само че клатиш наляво-надясно.
И последно - къде да ремонтираш? Ремонтите по точки 2,3 и 4 не са сложни, във всеки що-годе приличен сервиз ще ти ги направят.Най-удобно е в тъкъв, където правят и стенд. По т.1 е мааалко по-сложно - търси майстор с опит.Ако пък решиш да правиш метална втулка ти трябва и добър стругар...
Еми това е...
ППфермана изписах
Става дума за Fiesta Mk3 но предполагам че е идентично и при останалите Ford-ове.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
за carrot:
не, не се налага сваляне на рейката.след като се откачи кормилния накрайник се маха вътрешната /към рейката/ скоба на маншона на щангата и самия маншон се издърпва навън /към колелото/. След това щангата се развива от рейката с обикновен гаечен ключ, не си спомням размера. При това положение щангата е демонтирана заедно с накрайника и маншона.Ако ще се сменя само щанга, е добре първо да се свали накрайника, защото на място става по-лесно отколкото при свалено положение. Ако ще се използва същия маншон се маха и другата скоба и маншона се сваля от старата щанга и се слага на новата.
ами това е, ако има други въпроси питай
не, не се налага сваляне на рейката.след като се откачи кормилния накрайник се маха вътрешната /към рейката/ скоба на маншона на щангата и самия маншон се издърпва навън /към колелото/. След това щангата се развива от рейката с обикновен гаечен ключ, не си спомням размера. При това положение щангата е демонтирана заедно с накрайника и маншона.Ако ще се сменя само щанга, е добре първо да се свали накрайника, защото на място става по-лесно отколкото при свалено положение. Ако ще се използва същия маншон се маха и другата скоба и маншона се сваля от старата щанга и се слага на новата.
ами това е, ако има други въпроси питай

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблеми и ремонти по механична рейка за ескорт МК4,5,6
Малко подмладяване не темата
Колеги решил съм собствено ръчно това лято да си рециклирам кормилната рейка на ориона.
Това е рейката http://www.auto-parts.spb.ru/cat/fo/fo. ... 16OoIEwOg=" onclick="window.open(this.href);return false;
Закупил съм детайл номер 2 - втулката, сега търся да закупя номер 8 и лагера който е на пръта, моля някой да ме насочи къде в софия ще може да се намерят
Само 2-те втулки и лагера ли се сменят, като изключа вътрешните и външните накрайници ?


Колеги решил съм собствено ръчно това лято да си рециклирам кормилната рейка на ориона.
Това е рейката http://www.auto-parts.spb.ru/cat/fo/fo. ... 16OoIEwOg=" onclick="window.open(this.href);return false;
Закупил съм детайл номер 2 - втулката, сега търся да закупя номер 8 и лагера който е на пръта, моля някой да ме насочи къде в софия ще може да се намерят

Само 2-те втулки и лагера ли се сменят, като изключа вътрешните и външните накрайници ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблеми и ремонти по механична рейка за ескорт МК4,5,6
Лагера не се сменя, само 2 и 8, проблем е намирането на тапата №10, от пластмаса е и се разрушава при развиване и трябва да се ходи при стругар да я изработи от Алуминий.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблеми и ремонти по механична рейка за ескорт МК4,5,6
Имам такава тапа от метал, това не ми е проблем. Като потропва рейката се усеща и във волана което ме навежда на мисълта, че гребена се удря в зъбното колело и пръта на който е закачерно колелото също поврежда лагера защото се мърда прекалено.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблеми и ремонти по механична рейка за ескорт МК4,5,6
Щом имаш метална тапа, просто я натегни и луфта и тропането ще изчезне. Лагера е съчмен и достатъчно голям за натоварването за да се разбие.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Проблеми и ремонти по механична рейка за ескорт МК4,5,6
Извинявам се за тъпия въпрос, но при луфт във рейката елемент No.8 ли се сменя, или само тапата се затяга?
Ето това е елемент No.8 : Каталожен номер: 6135019 Наименование: ЛАГЕР Цена с ДДС: 6.07 лв.
И трябва ли да се сваля рейката - предполагам, че трябва да се свали, понеже тапата се намира от към купето.
И тази тапа какво точно представлява и защо казвате, че се разрушава и после трябва да си търся стругар да я направи.?
Каталожен номер: 1619198 Наименование: КАПАК Цена с ДДС: 51.31 лв.
И после трябва ли да се прави реглаж на предница?
Предполагам, че щом се сложи на същото място и няма промяна в настройките не би трябвало да се нуждае от реглаж, ама дали?
п.с. Ако може някой да ми каже за какво служи детайл No.2
Ето това е елемент No.8 : Каталожен номер: 6135019 Наименование: ЛАГЕР Цена с ДДС: 6.07 лв.
И трябва ли да се сваля рейката - предполагам, че трябва да се свали, понеже тапата се намира от към купето.
И тази тапа какво точно представлява и защо казвате, че се разрушава и после трябва да си търся стругар да я направи.?
Каталожен номер: 1619198 Наименование: КАПАК Цена с ДДС: 51.31 лв.
И после трябва ли да се прави реглаж на предница?
Предполагам, че щом се сложи на същото място и няма промяна в настройките не би трябвало да се нуждае от реглаж, ама дали?

п.с. Ако може някой да ми каже за какво служи детайл No.2
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблеми и ремонти по механична рейка за ескорт МК4,5,6
Тапата е пластмасова, завива се с със вътрешен Осмостен (не Шестостен както масово използваните) размер около 20мм. Тапата е осигурена от саморазвиване, чрез удар по резбата на три места, заради това, липсата на подходящ инструмент, а и заради пластмасата, при развиване се поврежда. При наличие на инструмент, предполагам че просто може да се донатегне, без да се сменя елемент №8. Силно е да се нарече лагер, това е една тефлонова втулка, по магазините струва около 1лв.
Виждал съм ремонтен комплект, който съдържа всичко, без тапата, за 12лв. Тапата (Каталожен номер: 1619198 Наименование: КАПАК Цена с ДДС: 51.31 лв.) явно я има само в МП, ясно защо, стругаря я прави за 10-15лв и става за многократна употреба.
Виждал съм ремонтен комплект, който съдържа всичко, без тапата, за 12лв. Тапата (Каталожен номер: 1619198 Наименование: КАПАК Цена с ДДС: 51.31 лв.) явно я има само в МП, ясно защо, стругаря я прави за 10-15лв и става за многократна употреба.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- mohas
- потребител
- Мнения: 183
- Регистриран: 25 дек 2008, 11:29
- Модел на автомобила: ESCORT TDI combi
- Местоположение: София - Перник
- Status: Извън линия
Re: Проблеми и ремонти по механична рейка за ескорт МК4,5,6
колеги и аз имам проблем тези дни ми се н наложи да дърпам форда щото имах проблеми с токовете и въртяхве волана без да работи мотора и на излизане от сервиза маслото изтече о горната част при карето и сега хидравлика нямя
дали ние сме прецакали семерингите при карето?и скъпо ли излиза ремонта ?имам друга рейка но нз дали става на ескорт мк7 от мк6.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта