Спирачни тръбички

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
radolin
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 21 фев 2005, 17:55
Модел на автомобила: Ескорт 1.3 - 1985 година
Местоположение: София/Кърджали
Status: Извън линия

Спирачни тръбички

Мнение от radolin » 04 апр 2005, 13:16

Здравейте, колеги!
Вчера за мое нещастие все да ми присвятква лампата за нивото на спирачната течност. След като огледах устанохих, че тръбичката към задно дясно колело е прогнила в един участък и се е спукала.

Въпросът е от къде мога да намеря нова. За сега никъде не съм успял да открия фабрични. Единствения вариант който ми предложиха е на ул. Овче поле (пресечка на Симеон) където ти произвеждат на място тръбичка. Проблема е, че предлагат само медни (чиста мед) с диаметър 4.75 мм. Навсякъде в Интернет пише, че медни тръбички не се препоръчват, а в някои страни са дори забранени. Мйоте оригиналните са стоманени с някакво антикорозионно покритие и са 5мм, дали разликата 4.75 - 5мм не е от това покритие? Най-добрият вариант до колкото разбрах са тръбички от 90% мед 10% никел, които хем не корозират, но са и значително по-здрави от чисто медните.

Ще съм балгодарен ако дадете някакви насоки,
Радо

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 04 апр 2005, 15:35

няма да е лошо в "ПРОФИЛ" да отбележиш и модела на автомобилът си. Има поле такова.
Стоманени надали са тръбичките, стоманата е крехка и лесно се чупи. А за новите-така е, медно-никелова сплав са. Най-добре в МП купувай нови независимо от цената. Друг вариант е да свалиш старата тръбичка и да тръгнеш да търсиш подобна с подобен профил и дължина, за друг автомобил но пак оригинални. Дебелината-задължително същата.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 04 апр 2005, 18:12

Що не пробваш, да я запоиш. С малко упоритост и желание става супер!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 04 апр 2005, 18:12

Никакъв компромис със спирачната уредба !!! :evil:
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от l_m_b » 12 апр 2005, 16:34

ewgeny написа:Що не пробваш, да я запоиш. С малко упоритост и желание става супер!
И ако имаш и повече късмет ще оцелееш :lol:
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

Потребителски аватар
S@sel@
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
Местоположение: deep in Colorado mountains
Status: Извън линия

Мнение от S@sel@ » 12 апр 2005, 17:10

ф. ПАПЕ се занимават с такива работи - спирачни маркучи за камиони, трактори, абе хидравлики някакви ако искаш им звънни на тел.9454304, 9943346 Ботевградско шосе, бл.6

Обаче и идея си нямам дали щи ти направят за твойта - за камиони и мотокари май ги правят на място- зимат старата, мерят и после правят същата, но нова.
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 12 апр 2005, 18:12

l_m_b написа:
ewgeny написа:Що не пробваш, да я запоиш. С малко упоритост и желание става супер!
И ако имаш и повече късмет ще оцелееш :lol:
По тази логика, е по опасно да си сменяме накладките, да не вземат случайно да не се разпаднат. :wink: Стига параноя. Наблягам на това, че ако се постарае и не е направено през пръсти, става идеално. Смея да твърдя, че дори самата спойка, с тенол, при правилно почистване на мястото и използване на добра киселина става дори с по-висока якост. Но все пак зависи и от пробойната.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 12 апр 2005, 22:12

Лично аз бих си ги сменил........с нови !
Изображение

radolin
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 21 фев 2005, 17:55
Модел на автомобила: Ескорт 1.3 - 1985 година
Местоположение: София/Кърджали
Status: Извън линия

В крайна сметка смених тръбичката с медна

Мнение от radolin » 13 апр 2005, 10:12

Не можах да намеря друг по-добър вариант. Смених тръбичката с медна, която ми направиха по зададена дължина. Всъщност цялата работа е само в развалцоването на краищата, не е кой знае какво ако имаш необходимия инструмент. Малко поверче от преди трябваше да натегна връзките. Това което успях да намеря из интернет за медта е, че много по бързо се уморява материала и вероятно след известно време пак ще е за смяна. Медни тръбички предлагат на доста места, едно от тях е на улица Овче Поле, пресечка на Симеон.

Благодаря на всички за отговорите!
Радо,
Ескорт 1.3 - 1985 година, 5 врати

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 13 апр 2005, 19:45

Значи чиста мед няма начин да е защото, тя е изключително мека. Използват се почти винаги в сплави с други материали като месинг (мед и цинк) или бронз (мед и бром или друг материал) или идна много специална сплав дуралуминий която е с точно определено процентно съдържание на алуминий и има изключителни качества. Така камиони, автобуси, автомобили и др. МПС-та имат различини материали за използване за тези тръбички. За леките автомобили са изчислени определени сплави за исползване спряма течността, дължината и др. условия, които не са подходящи за камиони примерно. Така, че е по-добре или оригинални или ако могат да се поправят, но аз не препоръчвам да се използват "някакви си" медни тръбички, огъваме да паснат, правим два щуцера и карай сигурно. Мисля че не е правилно :? ! Но, е хайде със здраве и искренно ти пожелавам да не ти създават проблем :wink:
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта