Задържане на спирачните челюсти
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Задържане на спирачните челюсти
Имам следния проблем: спирачните челюсти задържат и се получава триене между спирачния диск и накладките! В движение се чува характерен шум от триене. На ръка колелото се върти с леко усилие и се чува как се допират накладките в диска....
Някой имал ли е тоя проблем и как го е отстранил? Къде да търся причината?
Някой имал ли е тоя проблем и как го е отстранил? Къде да търся причината?
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
Спирачните маркучета може да са заминали. От вън не се забелязва ама от вътре като се развалят се стеснява диаметъра и пропускат течноста само в едната посока и от там идва задържането .
- BACHEV
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 25 дек 2007, 15:26
- Модел на автомобила: eskort 91g 1.3 Mondeo 2.0 Zetec. 16v Ghia 1997г.
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
може и спирачните цилиндърчета да са клеясали или заяли
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
И аз имам съмнения за цилиндърчета, понеже го четах като причина за тоя проблем в книгата.....
Явно ще трябва на сервиз да ги погледнат!
Явно ще трябва на сервиз да ги погледнат!
- elido
- потребител
- Мнения: 81
- Регистриран: 02 яну 2008, 23:10
- Модел на автомобила: Ескорт GLX,1.3 ,hatch back,93г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
имах този проблем миналата зима-смених спирачен маркуч,но покарах доста така ,колата вместо да ускорява-дърпаше "назад"и в един момент задницата ми просто се усука,колелото запуши и....в първия сервиз.Щастие беше ,че го имаше на 1,5 км от мястото където бях
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
Да разбирам, че проблема е бил в спирачен маркуч така ли?
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 18 дек 2008, 18:27
- Модел на автомобила: ескорт 1.8
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
И на моята фиеста имах такъв проблем,дори се случи на излизане от технически преглед. Мацката ме помоли да си изкарам колата от валовете и да ми напише формулярите,а Фиестата не ще. Даже "влачи"колелото!Е....ти резила. Накрая няма Фиеста-няма резил. Купих .......Ескорд .Кръвта вода не става.Сега ми мига 4 пъти лампата на БЕГ-а амаще се борим с проблемите. Та за спирачките....от тогава ръчна не съм използвал.
- gotmie
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 27 мар 2008, 16:39
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.8 - 16V. Веднъж Фиеста, Фиеста завинаги!!!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
Колега, виж в какво състояние са ти тръбичките, ако са зле ги смени, не са скъпи, но при всички положения си разглоби спирачките и трите цилиндърчета трябва да ги извадиш и да ги прегледаш, сигурен съм, че ще се наложи да ги раздвижваш, което е много лесно, иска единствено малко съсредоточеност и време Спирачките са много важно нещо, отделете време на проблема още в зародиш... Успех... >:D<:
- milen3mp
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 10 яну 2008, 19:47
- Модел на автомобила: escort 1.6 16v turner 1994
- Местоположение: varna> frankfurt am main >varna
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
Купи си нови цилиндърчета и ги смени в СЕРВИЗ и стой там да видиш как ти прочистват от боклуците маркучетата и нема да имаш грижи
през дупките си карам и.......А
ОТ ФОРД СТАНА НА БЪГИ
ОТ ФОРД СТАНА НА БЪГИ
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
Майстора каза че е нормално да се чува леко триене между накладките и диска, и да си карам колата, само сменихме спирачната течност с нова. Погледнахме едния спирачен апарат, гумата на буталото на цилиндъра е здрава и според него няма причина за задържа, а може би са се разработили за няколко месеца каране, тъй като ги взех наскоро втора ръка....
Може би ако задържи истински трябва да блокира колелото както колегата е писал, а при мен се въртят на ръка........
Може би ако задържи истински трябва да блокира колелото както колегата е писал, а при мен се въртят на ръка........
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
Колега,струва ми се че не е много нормално да се чува това триене.Разбира се че накладките са съвсем до диска и се трият,но чак да го чуваш в движение.Виж като спреш на съвсем лек,почти незабележим наклон,дали колата си стои на място без да държиш натиснати спирачките.Аз имах такъв проблем преди няколко години и беше от това че спирачните цилиндърчета бяха замърсени и не освобождаваха нацяло когато пуснеш педала.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
Значи вече шума от триене в движение го няма тъй като в сервиза където ги монтираха първоначално, бях ходил повторно да им кажа за тоя проблем и ги оправиха. Триенето се чува съвсем леко, когато вдигнеш колелото на крик и го завъртиш на ръка. Според мен щом се върти на ръка явно вече не задържа. Преди 2 месеца това завъртане на ръка беше доста по-трудно в сравнение с предните колела, както и шума бе по-силен!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
Да добавя още подробности около спирачните апарати. Четах че е добре външната част и металните държачи на накладките да се намажат с някаква смазка( аз ползвах оръжейна, предполагам може и грес или нещо подобно), с тая интервенция се отсртанявал стържещия звук от накладките, сега чакам да видя дали ще има резултат. Също така би трябвало буталото на спирачния цилиндър при отворена капачка на разширителното казанче да може с лекота да се избута до дъно, само че при мен на единия преден спирачен апарат не е така, натисках с всички сили и не можах да го прибера до край, както другия, дори излезе малко спирачна течност от обезвъздушителния болт, което ме навежда на мисълта че спирачния маркуч от вътре явно е заминал и от там идва проблема!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
Купих нови маркучи и смених старите, но проблема с десния апарат остава, с много голямо усилие го връщам навътре, инъче при натискане на спирачката буталото излиза! Някой ремонтирал ли е такова бутало да каже как става, какво се сменя?!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
Има ремонтни комплекти, които съдържат всички гумени уплътнения, намери си такъв и смени всичко, най-вече прахозащитния маншон.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- gotmie
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 27 мар 2008, 16:39
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.8 - 16V. Веднъж Фиеста, Фиеста завинаги!!!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задържане на спирачните челюсти
Колега, свали апарата и извади цилиндъра от апарата, като го извадиш ще видиш вътре една гадост, която полепва по стените и запъва. Получава се с течение на времето, има еднао гумено оплътнение, което омеква и влиза прах. Изчисти го хубаво, ако имаш парички хубаво е гумичките да се сменат, монтираш и би трябвало да нямаш проблеми...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта