Страница 1 от 1

Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 02 авг 2009, 18:29
от tropper
Здравейте!

Реших сам да се захвана със смяната на амортисьорите и пружините. Започвам от предните. Изтеглих си ръководството на "Хайнес" и всичко е точно, но един болт не успявам да го развия и на двата амортисьора. Става въпрос за болта, който държи долната част на амортисьора за главината. Давам снимка от "Хайнес":
Изображение

На снимката е поглед от вътрешната страна на автомобила. Болтът е за ключ 18, който се оказа че трудно се намира, но както и да е - ключа го намерих. Те и гайките, които са горе на ботушите и те са за лула 18 и контра с шестограм 8. Пръсках болта с WD40, "Антиблок" - не помага. Леки почуквания също не помагат. Пробвал съм и в напрегнато състояние на пружината с амортисьора и в абсолютно отпуснато - не става.

Някви идеи да имате, колеги?

П.С. Днес тръгнах да разглобявам пробно - да видя до къде ще се справя.
Утре или вдргиден смятам да купувам чарковете. Да препоръчате марка/магазин? За сега по мнения из форума мисля да отида до магазина при пазара Димитър Петков.

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 02 авг 2009, 20:22
от paci
За развиване на кофти залепнали гайки и болтове ти трябва хубав инструмент и удар или силен първичен тласък за да отлепи. :)
Неизбежно е и ръсенето с препарати :)

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 02 авг 2009, 20:34
от tropper
Мерси paci!
Бая го мъчих днес - и с лула 18 и с накрайник за тресчотка на пръчка и не ще и неще... И с тласък пробвах (може да не ми е много силен тласъка *00926* ), пробвах и с чук да удрям, ама лошото е, че и двата ключа, които ползвам са с изместено рамо спрямо главата на болта. При това положение ударът от чука идва леко накриво и не е много ефективен, м@мк@ му!.... Гледам че го дават на 84 Nm да се завива тоя болт, така че вероятно няма да успея да го счупя... Дано....

П.С. Свалях и едното задно колело - и там същия болт не еб@ва да помръдва...

Нямах тръба да пробвам да си удължа рамото на ключа. За утре ще гледам да се снабдя с такава :idea:

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 02 авг 2009, 20:43
от cenzor
tropper написа:Мерси paci!
Бая го мъчих днес - и с лула 18 и с накрайник за тресчотка на пръчка и не ще и неще... И с тласък пробвах (може да не ми е много силен тласъка *00926* ), пробвах и с чук да удрям, ама лошото е, че и двата ключа, които ползвам са с изместено рамо спрямо главата на болта. При това положение ударът от чука идва леко накриво и не е много ефективен, м@мк@ му!.... Гледам че го дават на 84 Nm да се завива тоя болт, така че вероятно няма да успея да го счупя... Дано....
:D: Пробвай да залееш болта с ... Кока-Кола. Малко градска легенда е това, но на мен ми е помагала за отвиване на болтове 1-2 пъти тази течност.

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 02 авг 2009, 22:56
от Ghost_Rider
Пробвай с ключ с дълго рамо-здрави камък и върток и тръба.Успех!

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 03 авг 2009, 08:58
от Любо
cenzor написа:
:D: Пробвай да залееш болта с ... Кока-Кола. Малко градска легенда е това, но на мен ми е помагала за отвиване на болтове 1-2 пъти тази течност.
Да с Кока Кола го залей. И на мен ми е помагала таз напитка в подобни ситуации.

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 03 авг 2009, 09:28
от evg2
Болта е на сравнително :lol: удобно място, отиваш в сервиз с гайковърта ти ги развиват и завиват с по-малко усилие, пребираш се у вас и дейсвуваш по ремонта,може и да ти коства 10 лв,но няма да си строшиш пръстите и нервите.
Кока-колата я варди за уискито.......не че не става за друго,но ако са мазани(а сигорно е че са)със противоразвиващ "Локтайт" или подобен,тя не върши работа.

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 03 авг 2009, 13:36
от tropper
Благодаря ви колеги за идеите!
Май наистина е най-добре да отида някъде да ми ги разхлабят тия болтове. Ако наистина е лепено ситуацията е сложна.

Днес минах през един сервиз за преглед на ходовата част. Равносметката:

Предни амортисьори - 2бр марка ALCO - по 130лв/брой
Пружините - казаха че ако не са счуени, няма нужда да се сменят ?!?!?!
Шарнири и тампони на носачите - направо нови носачи DIS (испански) - 104лв/брой
(Вероятно) Висящ лагер на дясна полуоска
Семеринги на скоростната кутия - откъдето излизат полуоските
Задни биалетки - 25лв/брой, което ми се вижда много
Предни биалетки - не са ги видели явно, но аз си ги знам
--------
Тотал: 800 до 1000лв включително труда

Все пак си мисля да пробвам сам всичко без скоростната кутия. Има ли някакви подводни камъни, които да очаквам? Примерно при носачите? Връзката на шарнира с основата на главината - има ли нещо за което трябва специална машина?

На какво мнение сте за смяна на тампони и шарнир въху оригиналния носач? Преса мога да намеря наблизо, така че няма да се налага да правя простотии с чука.

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 03 авг 2009, 19:00
от evg2
Преден ляв носач е уникално измислен,сваляш стойката с двг.подпираш я за да свалиш 2-та болто на носача, излизат нагоре!

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 03 авг 2009, 19:33
от tropper
evg2 написа:Преден ляв носач е уникално измислен,сваляш стойката с двг.подпираш я за да свалиш 2-та болто на носача, излизат нагоре!
Лошо. Това сам няма да мога да го направя. Много ти благодаря за коментарите -спестяваш ми преоткриване на топлата вода :wink: - и... в тая връзка по въпроса за болта с лепилото - след смяма после предполагам и аз трябва да го залепя - с какво ще препоръчаш?

Мисля за сега да почвам "на парче".
1) Биалетки предни и задни и тампони на щангите. - ще ходя до Симеоно и Димитър Петков за АСМетал след дълго четене из форума.
- ако нищо не тропа ще покарам малко в това състояние.
2) Амортисьорите - Преди 4 месеца като смених предни биалетки предницата се поуспокои и стоеше стабилна. Ако и сега е така - добре. Няма да се изсилвам с голяма скорост в завоите. Но ми е малко гадно да сменям биалетки през няколко месеца. За сравнение - колата я карам от близо 3г - 20месеца - биалетките с които я взех, 8 месеца със следващите МАПКО - Made in Germany, и последно 4 месеца пак с МАПКО. Затова си мисля че е възникнал по-сериозен проблем за да се износват по-бързо.
3) Ако след биалетките продължи да тропа - значи все пак трябва да видя кво да правя с носачите.
4) При прегледа за задницата ми казаха, че освен биалетките другото изглежда добре - да се надяваме, че няма да тропа :)

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 03 авг 2009, 21:18
от зуница
Здравей!
За болта опитай с ВД40 или ХЕМСЪРЧ .Другото което може да опиташ е да нагрееш с пистолет за горещ въздух мястото в което е навит болта и след това с гедоре (с шестограм а не 12) и с подходяща тръба и много сила развиваш.Трудно ще го скъсаш ,но ако успееш няма страшно .Разпробива се , нарязва се нова резба . На моя Форд дясната стойка за амортисьора е
стегната с дълъг болт и гайка.Някой който не си знае силата някога е скъсал оригиналния болт.
Колкото до левия носач там проблема може да изникне при развиване болтовете на стойката на двигателя.Ако има клеясал болт и превърти гайката която е вътре в гредата вече си за сервиз. Ако всичко върви нормално ще ти трябва и лебедка за да държи двигателя докато правиш носача.Преди това трябва да фиксираш радиатора и да свалиш лявата опора на двигателя .Най-накратко е това ,а друго каквото дойде.Успех!!!
Тези болтове няма нужда да лепиш ,но динамометричен ключ ти е необходим .Ако развиваш дългата кормилна щанга там не е лошо да залепиш с Бизон или Локтайт лепила за резби.
(Не мисли че "майсторите "могат и знаят по-вече от тебе просто ти им плащаш за да се учат !)

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 04 авг 2009, 00:10
от HACKO
зуница написа:........
(Не мисли че "майсторите "могат и знаят по-вече от тебе просто ти им плащаш за да се учат !)
Така е, обаче освен това имат инструменти.

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 04 авг 2009, 21:54
от tropper
Е сега се вкарах във филма!

1) Предни биалетки - купени от магазина на Симеон и Димитър Петков - AS Metal - 2х25лв = 50лв
2) Задни биалетки - * купени от НикАуто на Симеон - Birth - 2x15лв = 30лв
3) Тампони за стабилизиращите щанги - купени от магазина в Дианабад на Г.М.Димитров, който май е заедно със сервиза на ул.Брод:
Тампони предна щанга - 2х 6лв = 12лв
Тампони задна щанга 16мм - 2х5лв = 10лв
Тампони задна щанга 18мм** - 2х5лв = 10лв

*В другия магазин имаше на АСМетал само ЕДНА задна!
**Взех и от двата размера с уговорката които не използвам да върна неразпечатани :)

Смених предни биалетки. Направих едно малко кръгче, стори ми се че колата се държи прилично. Почнах в 19:10, бях готов в 19:50. Вече предни мога да ги сменям за норматив :lol:

С целия си акъл реших в 20:00 да почна със задните биалетки - е да ама се оказа по-сложно отколкото си мислех.
Процедурата, със спестени грешните действия:
1) Вдигане на колата от едната страна
2) Сваляне на едното колело
3) Подпиране на главината върху тротоарни плочки 4бр. (такова имам под ръка)
4) Вдигане от другата страна
5) Сваляне и на второто колело
* Излгежда че е задължително и двете да се свалят, за да може задницата да стои в равна поза, иначе има опън върху щангата и не стаа работата
6) Подпиране отново с 4бр. тротоарни плочки
- Дотук добре - оттървали сме се от колелата и имаме достъп.
7) Развиване на гайката, навита на биалетката отдолу, която я държи за предната греда
8.) същото от другата страна
9) Развиване на скобите държащи тампоните на стабилизиращата щанга

И ... О, Ужас! В този момент, освен че стана тъмничко, ами и запръска дъжд. Сега колата стои отвън (пред офиса ми) на вдигната "на трупчета".
Чакам да спре дъжда и излизам с лампа навън. Смятам да си ходя с кола тази вечер. Надявам се наистина да спре, а не да ръми цяла нощ.

Проблем:
Биалетките ми са хванати за щангата с нещо като нитове, не са с болтове. Гледах тука теми из форума на колеги - и има снимки само на монтаж с болтове.
Как се откачат от щангата и въобще как се сменят :?:

Сменяни са преди около година в сервиз. Сигурен съм че са сменяни целите, а не само тампоните им, защото погледнах под колата тогава и лъщяха с хубав месингов цвят.

В "Хайнес" пише че щангата трябва да може да излезе надолу, ама неще!
Някакви идеи?

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 04 авг 2009, 23:05
от tropper
Хвала на боговете не дъжда!
Спря за малко - м/у 22:00 и 22:40 - точно колкото да успея да си свърша работата.

1) стегнах щангата с нови тампони (при мен се оказа 16мм) за купето
1.1) наместване от едната страна и слагане болт
1.2) наместване от другата страна и слагане болт
1.3) стягане от едната страна
1.4) стягане от другата страна

* Стягам старите биалетки с новите тампони, защото така и не успях да ги откача от щангата. Въпросът за смяна остава актуален - просто сега исках да затворя колата тая вечер. При опитите да откача лявата биалетка от щангата доста напъвах и имам съмнение, че съм наруил тампона. Ако не бях пипал там можеше и със страите да си карам, само с нови долни тампони, но...


2) наместих биалетките малко по малко да влезнат в тампоните, които предварително бях вкарал в гредите (преди дъжда) и им завих гайките.
Тука имаше малко игра с крика и подпиране ту на една страна на колата ту на друга
3) стягане на болтовете
4) слагане на едното колело
5) слагане на другото колело
6) ТЕСТ ДРАЙФ :mrgreen: >:D<:

Точно при първите капки към 22:40 вече завивах гайките на второто колело, много доволен - минах между капките :lol:

Май че основното тропане изотзад се оправи. Ще докладвам утре след като покарам до вкъщи и после обратно до работа.
Нещо ми се разхожда няке отзад в колата и не мога да разбера кво е :-/: Все едно няква голяма гайка се търкала по ширината на колата... Ще се рови... Почти съм убеден, че не е от окачването тоя шум, а наистина нещо се разхожда.... Ама съм ипразнил всичко от багажника... Може пък и гърнето да се лашка някъде в тенекиите, знае ли човек... То и петата врата малко скърца... абе симфония... :lol:

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 06 авг 2009, 10:46
от nedkos
Браво колега. Ставаш за писател- това си е цял филм. Браво и за търпението и чувството за хумор,така трябва да се бачка. _friends_

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 22 авг 2009, 08:21
от kserx76
аглошлаифа му е майката

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 23 авг 2009, 13:37
от tropper
И тъй.... мина доста време, работата ме беше налегнала яко, после и по морето ходих....
Да споделя кво става след 1000 и нещо километри:

1) Преди да тръгна за морето реших да сменя маслото. Купих си аз 5W30 Ford Formula от магазина в Дианабад за 79 лв и още 22лв за маслен и въздушен филтри. Къде да сменям... :-/: реших да пробвам в сервиза на ул. Брод, дето са заедно с тоя магазин.
Човека качи колата на крана и чакаше да се източи старото масло.

Една скобка: Направи ми невероятно добро впечатление, че през цялото време си говорихме на Вие - това да ви се случвало наскорто в авто-сервиз ?!?!

Отворих приказка дали се занимават със скоростни кутии - той каза че за по-сериозни неща не се занимават, но все пак попита какъв е проблема. Казах му за семерингите, които бяха "обвинени" при предишни преглед, че от тях тече скоростно масло. Човекът ги погледна, каза "хмм"...., извика ме под колата и ми ги показа -бяха абсолютно сухи. Продължихме натам - казах му за и носачите - тампоните и шарнирите. Той взе една щанга - шарнирите бяха бетон - като нови. Тампоните - каза че може би са малко поомекнали, но все още са добре!
Питах и за амортисьорите - пробва ги "на ръка", каза че смята че са добре, но ако се притеснявам мога да отида на гумаджииницата под моста Чавдар, където иамт стенд и там да ги измерят.
На всичкото отгоре не ми взе допълнително пари за тоя преглед - само 10-те лева за смяна на маслото.

В резултат: Много се изкефих. От сега за проблеми, с които не мога сам да се справя, ще ходя там. Определено ме спечелиха за клиент. Колкото повече се замислям другите искаха да ме правят "абонат" - тия испански носачи, дето щяха да ми ги пробутат, сигурно два пъти годишно трябваше да ги сменям после. И кой щеше да е виновен - ами естествено лошите български пътища с дупки.... да бе да!

След хиляда и нещо километра - отзиви:
Предницата е добре с новите биалетки на АСМетал
Задницата - нали успях да сменя само тампоните на биалетките, че и уширих ухото на лявата биалетка - тя се е поразхлопала. Мисля скоро да ходя на ул.Брод да ми сложат новите биалетки.


А-а-а-а и още нещо: ако си мислите че тампоните на предната стаб. щанга са лесни за смяна - забравете! Трябва да се разглоби половината предница. Иначе на задната щанга се сменят лесно.

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 23 авг 2009, 14:11
от urgan
В резултат: Много се изкефих. От сега за проблеми, с които не мога сам да се справя, ще ходя там.
не бързай толкова погледни това накрая, последните постове http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3&start=80
дори смятам да ги пусна в темата НЕ ХОДЕТЕ ТАМ, ама още се въздържам

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 23 авг 2009, 14:25
от tropper
Лоша работа...
То където и отидеш, трябва да ги гледаш в ръцете к'во правят.... Тогава нещата стават добре... Малко е тъпо, че докато ти правят колата не можеш да се занимаваш с твойта си работа за да изкараш пари за ремонта, а трябва да отделяш време за да "висиш"...
Колкото пъти съм стоял до майстора докато ми прави колата (и тази и жигулата) съм оставал доволен, колкото пъти съм оставял ключовете и после съм ходуил да я взема, съм имал забележки...

Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт

Публикувано: 23 авг 2009, 14:27
от urgan
Колега ти си решаваш, аз лично там няма да стъпя повече безхаберие пълно