Страница 1 от 1
Може ли ... да го вдигна...??? - Мондео комби
Публикувано: 20 мар 2006, 01:27
от snaiperisto
Мондеото де...много е ниско.
Въпроса ми е : може ли да му сложа подложки на задните пружини (правил съм го много пъти на Опел , Реисър , Голф ,Хюндаи и т.н. )?
Пружините ли са омекнали или такава си е колата (не видях едно Мондео комби - високо) ?
Предполагам че отзад е МАКФЕСЪН ?
Публикувано: 20 мар 2006, 01:40
от bilder
Абе колега всичко може мерак да имаш

абе..
Публикувано: 20 мар 2006, 01:45
от snaiperisto
..зависи коя година е произведен...моя е 73 , и да бъдеме честни , справяме се горе долу , ама ФОРДО е 95 и е клекнал вече , абе кво да ти разправям...това новото поколение е така..ха ха
Публикувано: 20 мар 2006, 16:45
от Brock
Отзад не е на макферсони, а е на отделни пружини и амортесьори, а също така окачването е независимо с носачи. Това, че колата е комби, означава, че може да е товарена зверски и от това да са отишли пружините, а ако има и теглич - работата е ясна.
Мойто също е ниско, но като си сложа летните 15` джантис гуми 185/65/15 и става като джипка

Публикувано: 20 мар 2006, 22:09
от snaiperisto
Мдаа , това че не е Макферсън е добре , по лесно се сменяват пружините...маи ще ходя до бул. Европа , до моргата...дааа.
Няма теглич но факта че е комби е достатъчен.
Ще направя нещо тези дни по въпроса...
Публикувано: 22 мар 2006, 14:48
от Любо
А колко трябва да е височината на Мондеото? Мисълта ми е как да разбера, че пружините са ми за смяна?
Публикувано: 22 мар 2006, 22:39
от snaiperisto
Ако питаш мене - не знам , ама ако е много ниско...значи са за смяна.
Публикувано: 04 апр 2006, 11:19
от greek
а дали може да се сложат гуми от пикап или ван напр:195R14C 8PR 106/104Q щото ако влезнат доста ще се повдигне .за стабилноста няма да коментираме...
Публикувано: 04 апр 2006, 11:33
от Любо
Предполагам че може да се сложат такива гуми, но ще падне мощността и респективвно ще се вдигне разхода. Но пък ще се вдигне скоростта и километража няма да отчита вярно. Някъде в сайта имаше калкулатор за гуми, където можеш да сравниш какво ще ти е отклонението, в скоростомера и в километража, при различните размери гуми.
Според мен най-ефективното повдигане на автомобила става като се завари втора пружина успуредно навита в първата. недостатъка е, че возията става много твърда (докато не се натовари с поне 50 кг) и се губи комфорта, но пък от друга страна колата се вдига доста (може би 10-ина cm) и става като джип.
Публикувано: 04 апр 2006, 11:50
от greek
да ама така се вдига само купето а отпред важните неща дет трябва да се пазят си остават ниско
а и винаги съм се чудил защо ще се вдига разхода като за един оборот на полуоската голямата гума тъй като има по голяма обиколка ще изминава и по -голям път.......

Публикувано: 04 апр 2006, 12:07
от Любо
Според мен, защото по-голямата гума е по-тежка и трябва повече мощ, за да се завърти.
Публикувано: 05 апр 2006, 17:18
от snaiperisto
Любо написа:Предполагам че може да се сложат такива гуми, но ще падне мощността и респективвно ще се вдигне разхода. Но пък ще се вдигне скоростта и километража няма да отчита вярно. Някъде в сайта имаше калкулатор за гуми, където можеш да сравниш какво ще ти е отклонението, в скоростомера и в километража, при различните размери гуми.
Според мен най-ефективното повдигане на автомобила става като се завари втора пружина успуредно навита в първата. недостатъка е, че возията става много твърда (докато не се натовари с поне 50 кг) и се губи комфорта, но пък от друга страна колата се вдига доста (може би 10-ина cm) и става като джип.
Извинявай , ама това е много тъпо. По принцип пружина не се заварява , пружина в пружина се навива за да стане колата по стабилна (говориме за задни , правихме го когато карахме лади и жигули). Кпла се повдига като : 1. Се сменят пружините(естествено) . 2. С гумени подложки ЗА ПРУЖИНИ (от лада в повечето случай,или изрезани от транспортна лента) . Това е.
Публикувано: 05 апр 2006, 17:42
от Любо
За лада де...
Ама като нестава защо тогава (на ладата) гумата ми излезе с цял юмрук от калника?
Самата дебелина на телта н автората пружина ти вдига задницата, отделно се повдига, защото става по яка пружината (двойно) и тъй като по-пренцип една пружина е изчислена за определена тежест, то логично като сложиш две пружини на същата тежест, тя (тежестта, в случай колата) ще се повдигне.
П.П. Като ми дойде времето да я повдигам точно така ще я направя
Публикувано: 05 апр 2006, 18:22
от snaiperisto
Колега , не ми се спори с тебе , аз искам да повдигна колата , не да я трансформирам от ЛИМУЗИНА в КАРУЦА .
Публикувано: 06 апр 2006, 00:23
от Паци
snaiperisto написа: аз искам да повдигна колата
Виж заводския клиренс какъв е ако твоя е по-малък тогава мисли за повдигане, но не вдигай над него, защото когато е празна линейката се сещаш какво става със стабилноста

.
Начи смяна на пружините с НОВИ и евентуално газови амортесьори би трябвало да ти дадат малко по-голяма височина в предвид, че гаранция са омекнали пружините но с газови амортесьори пък возията е по-твърда.
В едно предаване по Дискавери гледах как оценяват щетите на една кола в предвид, че ако не била с остаряло окачване (пружини и амортесьори)при спиране не би забола така муцуна и щетите да не са толкова големи (беше се мушнала предницата под камион ли ...не помня)
Публикувано: 06 апр 2006, 02:09
от snaiperisto
Ниска ми се вижда поне от зад , а и аз живея на КЪНТРИ място и редовно опира отдолу , малко ще я вдигна отзад(ако не съм я продал)