Страница 1 от 2
Особености при ремонта на предни и задни биалетки?
Публикувано: 14 юли 2006, 09:17
от kujo
Реших да действам по почина поправи си сам и за да не се прерастне мероптиятието в развали си сам, реших да попитам за някои тънкости при демонтажа и монтажа на предни и задни биалетки.
Частите ги купих от магазина на ул. Козлодуй 2 за 50лв. (предни и задни биалетки с гайки и тампони).
Притеснявам се да не запъна някъде и от незнание да повредя нещо друго.
Ще съм Ви бладодарен за всякакви мнения и препоръки.
Публикувано: 14 юли 2006, 10:39
от Brock
За предните ще ти кажа:
Не е нужно да сваляш гумите - приготви си крика да ти е под ръка, както и гаечен ключ и "гедоре" или лула - може да ти трябва и малък чук и спрей против ръжда. Сега действията:
1. Навиваш волана на съответната страна, за да имаш достъп до биалетката.
2. Махаш гайките и от двете страни на биалетката, като предварително е хубаво да напръскаш със спрей против ръжда, става и с WD-40 /ще ти трябва ключ, с който да държиш контра, такаче да не превърта шарнирния болт/
3. След това повдигаш с крика колата до положение в което стабилизиращата щанга не натиска биалетката, за да може да я извадиш лесно.
4. Монтираш новата биалетка, като пак ако е необходимо "наместваш" с помощта на крика разстоянието, такаче биалетката да влезне лесно в отворите и стягаш.

Ако искаш, преди да сложиш новата биалетка, отваряш маншоните и пълниш с грес /имам такава тема, където съм показал всичко със снимков материал
Биалетка - подобрение /
За задните биалетки незнам как седи положението, но може би е аналогично на предните, като ще се наложи да лежиш под колата или да ползваш канал.
Успех и да пишеш как е минало - пък и снимки ако направиш, грешка нямаш...

Ще има снимки
Публикувано: 14 юли 2006, 11:13
от kujo
Това с напълването на маншона със смазка обезателно ще го направя.
За документиране на операцията със снимки не се бях сетил, ама сега ще сложа и фотото до инструментите.
Публикувано: 17 юли 2006, 11:07
от kujo
Вчера направих ремонта!
Задните биалетки бяха с такъв луфт, че втулките подскачаха свободно в леглата си, а хоризонталната щанга бе оставила видими белези на местата където се е удряла в метала.
Отпред се оказа, че старите биалетки са от два различни производителя.
От ляво е японско производство. гумените маншони бяха здрави, шарнирите са много хлабави и при разклащане не се усеща хлабина. От дясно бе много зле - биалетката на вид бе същата като тази, която бях приготвил за смяна. На единия маншон имаше цепка - около 3мм. и шарнита там така се бе разбил, че се чудя как не е излязал. Другия маншон бе видимо здрав но шарнира също бе с луфт, който се усеща.
При ремона се наложи да демонтирам предните гуми, защото долните гаики са на такова място, че трябва да съм човека каучук.
На всичко от горе се наложи да се държи контра с гаечен ключ 14 за старите и 15 за новите, като и двата да не са много дълги заради долните гайки.
Проблема го реших с импровизации, просто нямах под ръка 14.
Направил съм и снимки но ще ги кача по късно за да им пипна размера .
Публикувано: 17 юли 2006, 19:14
от kujo
Ето малко снимки
Публикувано: 02 авг 2006, 13:05
от Brock
kujo написа:Вчера направих ремонта! ...
Я раздуй по-подробно как си смени ЗАДНИТЕ биалетки

Публикувано: 13 авг 2006, 11:46
от nino217041
това задни биалетки ли са?
Публикувано: 14 авг 2006, 13:38
от Brock
nino217041 написа:това задни биалетки ли са?
Да, но на мондео комби

Публикувано: 14 окт 2006, 10:42
от methodboy
Пичове при мен няма болтове на задните биалетки за захващане към щангата.

Какво се прави в този случай??? Да не би да е като захващането на кутията на въздушния фитър?
Публикувано: 14 окт 2006, 12:17
от 1.8d
Brock написа:
Я раздуй по-подробно как си смени ЗАДНИТЕ биалетки

Не е никаква философия,само ако не ти се лежи под колата,трябва да ползваш канал.Развиваш старите и слагаш новите,за 5 мин работа.Поне при мен не ми се наложи да намествам и да напасвам с крик или нещо друго,извадих старите и новите си паснаха на местата и си ги стегнах
EDIT: При смяната трябва да се внимава как се слага гуменият тампон за носача и после при стягането да се внимава да не се изметне на една страна.Моите явно като съм ги стягал са се изметнали и ето сега няма и 2 месеца(днес е 19.11) от смяната и тампоните се бяха разкъсали точно както се вижда горе на снимките и задницата пак се разхлопа.Сега подмених само тампоните като внимавах този път да си легнат точно на леглата и много по-внимателно ги стегнах
Публикувано: 26 ное 2006, 22:57
от Radikn
Колеги, я кажете какви са цените на задните биалетки
че тука са 20 лева?
Публикувано: 27 ное 2006, 13:53
от 1.8d
Септември месец бяха 12 лв бройката,а онзи ден като купувах само гумения тампон 2 лв/бр.,но много трудно ги намерих
при мен задните биалетки също нямат болтове...
Публикувано: 25 фев 2007, 20:27
от plamenk
както при methodboy и моите нямат болтове за развиване, има някаво подобие на пластмасов нит, който не можах да извадя, просто нямах толкова здрав инструмент и се отказах за да не счупя нещо.
Някой има ли идея дали това нещо се премахва и след това се слага болт с гайка? Или е подобно на щипка и пак може да се използва за новите биалетки, тях, между другото, ги купих без болтове за горната страна. Марката е MOOG.
Публикувано: 14 юни 2007, 22:56
от tisho_tbk
1.8d написа:Септември месец бяха 12 лв бройката,а онзи ден като купувах само гумения тампон 2 лв/бр.,но много трудно ги намерих
може ли да ми кажеш магазина за биалетките и магазина за тампоните?
мерси.
Публикувано: 21 юни 2007, 20:54
от ТИТАН
комплекта ти биалетки струва точно 32лв. но, ти си отишъл на козлодуй във фирма ювал и и са те резнали леко.
Публикувано: 25 юни 2007, 23:06
от tisho_tbk
Защо не казвате къде се намира магазина, а всеки се хвали на ква цена е купул нещо. По-важното е да се каже мястото, от където е купено, защото ще бъде от полза и на други хора
Публикувано: 26 юни 2007, 10:48
от Brock
tisho_tbk написа:Защо не казвате къде се намира магазина, а всеки се хвали на ква цена е купул нещо. По-важното е да се каже мястото, от където е купено, защото ще бъде от полза и на други хора
Ами попринцип има тема за цени и местонахождение/контакти на магазина - стига да има кой да я разгледа
Кой, какво, откъде и за колко...

Re:
Публикувано: 17 мар 2013, 08:51
от stich
1.8d написа:... При смяната трябва да се внимава как се слага гуменият тампон за носача и после при стягането да се внимава да не се изметне на една страна....
Понеже вчера сам си ги смених и точно това се получи...та как да стане номера след като ако маншона пасне добре то при щангата се получава голям ъгъл и няма как да се монтира?
Re: Особености при ремонта на предни и задни биалетки?
Публикувано: 18 мар 2013, 20:28
от opex
на моето мк1 понеже е 4х4 отзад историята е почти същата с биалетките. И тия смешни "тампони"
А особено ако са поомекнали или изпуснали амортисьорите тия тампончета стават на нищо за макс. 2 месеца.
Докато се ровех из Microcat срещнах 3 разновидности на тия биалетки - комби, 4х4, 4х4 спорт или нещо такова - всичко е почти еднакво, само че при един от вариантите нямаше гумени тампони, а бяха на "твърда връзка". Предполагам при спортния вариант.
За това аз подложих шайби вместо тези тампони за да се спазят разстоянията сякаш ги има, стегнах и всичко заспа. Да не говорим, че сякаш задницата стана по-стабилна.
Re: Особености при ремонта на предни и задни биалетки?
Публикувано: 12 авг 2013, 16:46
от atm0sfera
При мен задните биалетки са здрави само гумата е скъсана. Прерових раздела за покупка на части, но уви - не видях (
368 мнения към момента). Моля който е намерил само гумичките да каже от къде и за колко пари.