Проблем с болт на шарнира
Публикувано: 15 сеп 2011, 10:51
Здравейте
Преди време имах хлопане в предно дясно колело на Ford Escort 1.6D хечбек 1988 и при спиране колата леко се заклаща в ляво хлопва все едно се намества нещо и започва да спира нормално. Установих, че се е скъсал наполовина болта, който стяга шарнирния болт на носача. Смених болта с обикновен 10 мм. високоякостен, който мога да натягам колкото си искам и не мога да скъсам или превъртя съответно хопането изчезна. По съвет на когегата Наско купих оригиналния болт от Мото-Пфое 11 мм. И се започна одисеята оригиналния болт е мек и при стягане почва да се огъва леко и после превърта. Незнам с какво усилие се натяга но колеги с фордове казват затягаш докато можеш и готово. Пробвах затягам карам хлопа натягам помалко малко карам пак хлопа пак затягам и така докато превърти болта така вече трети болт.
Бихте Ли дали съвет какво да направя динамометричен ключ ли да търся ?
С какво усилие се води, че трябва да се затегне ?
Има ли някакъв чалъм в смяната на болта освен, че колата тябва да е на гумите си за да може шарнира да е точно в отвора ?
Преди време имах хлопане в предно дясно колело на Ford Escort 1.6D хечбек 1988 и при спиране колата леко се заклаща в ляво хлопва все едно се намества нещо и започва да спира нормално. Установих, че се е скъсал наполовина болта, който стяга шарнирния болт на носача. Смених болта с обикновен 10 мм. високоякостен, който мога да натягам колкото си искам и не мога да скъсам или превъртя съответно хопането изчезна. По съвет на когегата Наско купих оригиналния болт от Мото-Пфое 11 мм. И се започна одисеята оригиналния болт е мек и при стягане почва да се огъва леко и после превърта. Незнам с какво усилие се натяга но колеги с фордове казват затягаш докато можеш и готово. Пробвах затягам карам хлопа натягам помалко малко карам пак хлопа пак затягам и така докато превърти болта така вече трети болт.
Бихте Ли дали съвет какво да направя динамометричен ключ ли да търся ?
С какво усилие се води, че трябва да се затегне ?
Има ли някакъв чалъм в смяната на болта освен, че колата тябва да е на гумите си за да може шарнира да е точно в отвора ?