Страница 1 от 1
MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 22 дек 2011, 17:35
от kkkc100
Сега мен тотално ме гложди въпроса с асиметричните гуми били те зимни или летни.
Асиметричните гуми нямат посока, а имат обозначение за вътрешна страна и външна, гумата на джантата се монтира само по един ЕДИНСТВЕН начин - като се спазва /вътрешна - външна страна/,така, че външна страна е тази която е към болтовете/гайките/ с които закрепяме джантата... до тук добре нали ? А не смятате ли че все пак едната гума от към шарка е монтирана на обратно примерно лявата или дясната ?
в случая да е ето така:
тази е монтирана от дясно :

а тази от ляво :/nexen winguard sport/

ЕТО ОЩЕ ЕДИН ПРИМЕР ОЩЕ ПО ОЧЕИЗВАДЕН
ако някой се затруднява с идеята на горните 2 снимки,ето и така :
както са снимани двете гуми и е описано на снимката
като знаем че друг вариант няма заради страната на монтаж/continental contiwintercontact ts 810 .../
ПИТАМ ВИ: ТЕЗИ ГУМИ ОКАЗАЛИ СЕ В ПРИЕТИТЕ ДВА СЛУЧАЯ ЗА "ЛЕВИ", НЕ МИСЛИТЕ ЛИ ,ЧЕ ГРАЙФЕРА Е В ПОСОКА ОБРАТНА НА ПОСОКАТА НА ВЪРТЕНЕТО НА ГУМАТА
Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 22 дек 2011, 18:25
от ЯЛТА
И аз съм забелязал отдавна този "проблем", достоен за производителя въпрос, но се надявам че едва ли "Българин" е разработвал шарката в този и вариант. Но при тези гуми като шарка разликата е малка, виждал съм и доста по голяма разлика в шарки, но не помня на коя марка и модел бяха.
Отправи въпрос към производителя директно.
Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 22 дек 2011, 20:38
от S_C
Не мога да те разбера...хем започваш с това,че нямат посока,хем после ги гледаш,че били грешно ориентирани спрямо посоката....
Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 22 дек 2011, 20:52
от ЯЛТА
Нямат посока, но имат вътрешна и външна страна,- и посоката е според страната но така монтирани са и асиметрични шарките
Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 22 дек 2011, 20:57
от S_C
Идеята на асиметрията съм я забравил вече каква беше точно,но има клипчета из нета,където е обяснено.Разпределяха се някакви натоварвания по завоите,контакни повърхности,температура,отвеждане на водата и не знам си какво още.Симетричната шарка определя работата на всяко колело по отделно.Асиметричната работи само когато са пакет от 4-там процесите се гледат вече на ниво цялата кола.
Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 22 дек 2011, 22:16
от DTM
Всичките ми гуми летни и зимни са с асиметрична шарка, не съм обърнал внимание дали пише леви и десни. Знам, че трябва да се спази обозначението при монтаж, а именно коя част е външна.
Всъщност има и такива с асиметрична шарка, които са обозначени като леви и десни, но се срещали изключително рядко.
Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 22 дек 2011, 22:35
от kkkc100
S_C написа:Идеята на асиметрията съм я забравил вече каква беше точно,но има клипчета из нета,където е обяснено.Разпределяха се някакви натоварвания по завоите,контакни повърхности,температура,отвеждане на водата и не знам си какво още.Симетричната шарка определя работата на всяко колело по отделно.Асиметричната работи само когато са пакет от 4-там процесите се гледат вече на ниво цялата кола.
добре ама ако говорим за отвеждане на вода "левите" вмето да изпомпват навън ще я събират под гумата ?????

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 23 дек 2011, 09:06
от nikolovvd
Ако обърнете внимание вътрешният канал е по-широк, т.е. при завой вътрешната за завоя гума "олеква", а натоварването се премества върху вътрешна част на гумата - водата се отвежда през по-широк канал и въпреки по-слабият натиск аквапланинга се елеминира. Респективно при външната за завоя гума натиска се усилва върху частта с по-тесен канал и спомага да изхвърлянето на водата. И при двете гуми (лява и дясна) средният канал работи интензивно. Ако се разменят гумите (не се монтират правилно), то външната за завоя гума ще има по-добро отвеждане на водата, но вътрешната за завоя гума ще губи сцепление и тогава теглото на автомобила ще се удържа от външните за завоите гуми. Като евентуален ефект ще се появи недозавиване и износване на външната част на гумата.
Това е личното ми виждане по въпроса и може да е грешно!
Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 24 дек 2011, 16:04
от opex
Asymmetrical tires have large blocks of tread on the outside to increase cornering stability and narrower blocks of tread along the inside of the tire to aid winter or wet weather driving.
Това е по отношение на това как да се ориентира човек, когато ги слага, ако няма стрелка или нещо от сорта и защо са с различни канали.
Сега погледни гумите и си представи, че дясната я завъртиш и я сложиш от ляво така, че вътрешната и страна пак да се пада отвътре - ще изглежда като тази, която е сега от ляво.
Сега - защо като се сложат така една до друга, на лявата вътрешните кОси канали са "нагоре", а на дясната - "надолу".
Това е така, защото ако и на двете съвпадат - или да са и двете "нагоре" или и двете "надолу", когато колата минава през локви вода или сняг/киша, тя ще изтласква 'течността' в една и съща посока навътре, колелата повече ще искат да се "разкрачат" (или да си променят toe-in или toe-out в зависимост едновременно "нагоре" или едновременно "надолу" са ориентирани каналите) и от там загуба на сцепление/аквапланинг.
Представете си, че така наложените две гуми се залепят с лепило една за друга и те се разглеждат като една цяла гума - изглежда напълно симетрична нали?

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 29 дек 2011, 19:36
от Kostadin21
S_C написа:Асиметричната работи само когато са пакет от 4-там процесите се гледат вече на ниво цялата кола.
Иии,инженери.А ако са 2 по 2?Не върви колата или не работят гумите?Как е по правилно?Четерите гуми как са свързани на X или на предна лява/задна лява?Защо се занимавате с глупости по празниците?Ракията ли свърши

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 29 дек 2011, 19:46
от Gattuso
Едната гума върви напред, другата назад. Макар че има много колеги които не спазват outside и inside.
Редовно виждам гуми на които не спазват вътрешната и външната част, а ги слагат както им падне.
Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 30 дек 2011, 00:25
от ЯЛТА
Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 30 дек 2011, 09:51
от nikolovvd
Или си сменят гумите пред блока, както са правили на Жигулата, с надеждата да спестят някакви 20 лв.
Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 30 дек 2011, 12:13
от ЯЛТА
Да напомпаш безкамерна гума с помпа пред блока !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Като се нащърби малко с щангата, и ще трябва после + вътрешна ! Ха ха ха .
Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...
Публикувано: 04 яну 2012, 15:26
от jumpman
Колеги, според мен гумите са направени така както трябва (наистина едва ли са измислени от българин де). Иначе начина за монтаж е един, можеби за да се спази точно асиметрията, поради факта че именно тя осигурява стабилността на колата. Мисля, че е всеизвестно, че когато посоката на едната страна на гумите лявата води на дясно и е насочена срещу посоката на другата страна на гумите дясната, която води на ляво (поради центробежната сила) общата посока за движение на колата е само една - напред, и то след като са добре балансирани. Пак казвам според мен е въпрос единствено на физични закони. Като гледам не случайно шарката и то само от вътрешната страна на гумите е точно така направена левите да водят на дясно а десните на ляво - асиметрия. Друго точно диагонално раположените канали от вътрешната част на гумата са тези, които отвеждат вода, кал, киша и т.н. извън гумата, а външната страна на гумата е направена така, че грубо казано да изрива, а по средата напречно разположените каналчеста да насочват горепосочените неща към диагоналните канали - крайната цел е да се осигури суха основа с добро сцепление за гумата.
Така, че според мен алогичното в случая според някои е напълно логично според физиката и това не го е измислила проста глава

, хората са открили топлата вода много отдавна

.