Вибрации във волана след 90 км/ч

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
inc0rrupt2000
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
Status: Извън линия

Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от inc0rrupt2000 » 16 юли 2012, 12:27

Здравейте колеги,

Имам следният проблем с Фокус 1.6 TDCI 2006 , при скорост на автомобила 90-130 км/ч във волана се получват някакви вибрации и заповчва да вибрира наляво-надясно и колата става нестабилна. Ходих 3 пъти да ми изправят джантите и още толкова за баланс на гумите. Последно ми казаха че гумите били криви, смених въпросните криви гуми ( като за начало само 2-те предни) да видя дали ще има ефект с Continental EcoContact, но уви нямаше голямо подобрение. Четох из форума но не открих отговори .

Някой с нещо да помогне ????

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от pifivo1 » 16 юли 2012, 13:21

От криви спирачни дискове също може да вибрира.

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от ceco georev » 16 юли 2012, 13:57

Ако вибрациите ги има само при подаване на газ или са по осезаеми тогава вероятно е вътрешно каре.

inc0rrupt2000
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от inc0rrupt2000 » 16 юли 2012, 14:11

До колкото ако са криви дискове нетрябва ли да се проявява когато натискам спирачката ?!?!

По скоро при подаване на гас намаляват, когато отпусна гаста и колата започне да намаля тогава забелязах че се усилват.

Peet
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от Peet » 16 юли 2012, 15:22

Възможни причини- крива гума, "жаба" на гумата, изкривена джанта-от удар, стари гумени втулки и тампони по предното окачване,карета, криви дискове-ако задържа някоя спирачка

inc0rrupt2000
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от inc0rrupt2000 » 16 юли 2012, 15:55

Peet написа:Възможни причини- крива гума, "жаба" на гумата, изкривена джанта-от удар, стари гумени втулки и тампони по предното окачване,карета, криви дискове-ако задържа някоя спирачка
Не е от гумите , майсторите казват че не е от джантите , по окачването ходих на преглед и нищо не се установи, за криви дискове тнетрябва ли да се получава при натискане на спирачката а не при точно определена скорост 90-120 км/ч

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от OgiDogi » 16 юли 2012, 21:38

inc0rrupt2000 написа:
Peet написа:Възможни причини- крива гума, "жаба" на гумата, изкривена джанта-от удар, стари гумени втулки и тампони по предното окачване,карета, криви дискове-ако задържа някоя спирачка
Не е от гумите , майсторите казват че не е от джантите , по окачването ходих на преглед и нищо не се установи, за криви дискове тнетрябва ли да се получава при натискане на спирачката а не при точно определена скорост 90-120 км/ч
Ами, то остана само крива шийка на външното каре в следствие на удар. Намираш стругар или друг "майстор", който има магнитна стойка и индикатор за измерване с точност до 0.01 mm. Сваляте едно по едно колелата и дисковете, и с индикатор залепен за амортисьора, измервате за отклонение на главините (почистени до блясък с телена четка). Ако някоя дава отклонение близко до или по-голямо от 0.05 mm по повърхността или по периферията - там е проблемът, колелото получава някакъв дебаланс от кривината.

П.П. Препоръчвам при установяване на подобна кривина, да се смени карето, за да няма после "Накъде ми запраши колелото и защо ми се върти така колата?"
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

inc0rrupt2000
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от inc0rrupt2000 » 18 юли 2012, 13:25

Днес бях при едни "майстори" и те ми викат от болтовете на колелата било , защото били изядени самите болтове и не притягало хубаво гумата !
Каза още, че едната ми ЗАДНА гума била крива , но от задна крива гума няма да се усеща директно във волата !

Не съм много склонен да вярвам в това, те тези болтове били по 3лв парчето ( малко много )

Как мислите може ли да е от тях ??

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от ceco georev » 18 юли 2012, 21:01

Можеш да сложиш задните болтове отпред за проверка но ме съмнява да е от тях.От гумата въпреки че е задна по може да е.Например като се заклати отзад при определена скорост да изпада в резонанс нещо и по предницата.

inc0rrupt2000
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от inc0rrupt2000 » 19 юли 2012, 09:29

Ходих вчера в един сервиз и там ми смениха болтовете на 4-те гуми, вибрациите намаляха и треперенето на волата се поограничи. Но въпреки това си остана леко треперене когато колата започне да намалява ( като отпусна гаста )

inc0rrupt2000
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от inc0rrupt2000 » 20 юли 2012, 18:04

inc0rrupt2000 написа:Ходих вчера в един сервиз и там ми смениха болтовете на 4-те гуми, вибрациите намаляха и треперенето на волата се поограничи. Но въпреки това си остана леко треперене когато колата започне да намалява ( като отпусна гаста )

Колеги помагайте,
Вибрациийте намаляха след смяната на болтовете, ама все още си ги има . Днес ходих до сервиза да им кажа, че проблема не е решен и те ми казаха че можело да е от дупката с която се фиксирала джантата >>>???? и да съм я оставен за ден да я прегледат ( нещо не ми се ще да я ровят без да знаят точно какво правят )

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от Revell » 31 юли 2012, 16:49

2 години се борех с този проблем между 100 и 130 вибрация. Докато не сложих металните джанти и се оправи. После видях че летите нямат фаска около дупките за шпилките и фиксатора на спирачния диск опира на джантата и тя се криви. Накрая махнах фиксаторите и сега няма проблем с вибрации. Идеята ми е че ако от ръжди или други мизерии джантата пак не е прилегнала добре може да остане нещо да тресе.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от ЯЛТА » 31 юли 2012, 17:14

inc0rrupt2000 написа:дупката с която се фиксирала джантата >>>????
Ето една таблица за размери- параметри на джанти, които трябва да се спазват:
http://www.alloywheels.com/Fitment_Guide/Ford
И като се прибавят един куп неща-части които може да се износят, се разбира защо по света в сервизите сменяват цели агрегати, а не отделни детайли на дребно. От което следва че ние бедните собственици на старички автомобили си носим последствията.
В такъв случай колата се оставя в сервиз, и докато не се отстрани повредата, колата не се получава от собственика. Но никой не ни пита имаме ли или нямаме $ .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

inc0rrupt2000
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от inc0rrupt2000 » 07 авг 2012, 10:50

След смяна на болтовете на 4-те джанти - 60лв с някакви по големи тресенето малко намаля , но пак си остана след 100 км/ч и ми прави впечатление, че като си подавам гас не се осеща много след като отпусна гаста и колата започне да намаля се усилва тресенето. Мисля си да сменям джантите с други, ама и това ми е доста труден момен (не мога да намеря свясни на свясна цена). Може ли да от криви задни гуми ????

inc0rrupt2000
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от inc0rrupt2000 » 22 ное 2012, 15:44

След дълго ходене по мъките пробрема е разгадан- цялата работа беше в болтовете , слених ги и всичко е ОК. До колкото сервиза дето писах по горе ми беше продал болтове за лята джанта ( те са по меки и затова проблема е намалял но не и изчезнал) .

намерих си болтове за желязна джанта на 2лв болта .

Поздрави

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Вибрации във волана след 90 км/ч

Мнение от иво г. иванов » 22 ное 2012, 20:06

inc0rrupt2000 написа:болтове за желязна джанта на 2лв болта .
Нямаше ли в някоя морга за лев килото?
Съжалявам, че чак сега прегледах темата. Как пък никой колега не те попита с какви
джанти си!? Болтовете и гайките за лятите джанти са с лагеруваща втулка, за да не се износва
алуминият от по- твърдата стомана . Конусът също е с различен градус от тези за стоманени джанти.
Още един съвет: измери диаметъра на централният отвор на джантата. За Focus е 63.4 мм. Ако е по- голям
дори с
1 мм. от препоръчваният за модела или този на главината, то пак може да започне да тресе
въпреки, че си сменил болтовете. А ти не си ли с гайки за джантите?
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта