Моята модификация на задните тампони на носачите.

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от disc » 16 окт 2006, 21:42

Първо искам да отбележа, че тампоните на предните носачи на Ескорт/Орион ('91-'97), както и Фиеста ('89-'96) по моето скромно мнение са проектирани крайно небрежно, заедно със носачите и т.н.
Дори при нормална, регулярна употреба на автомобила тампоните не издържат и 10 000 км. Но какво да ви обеснявам... нали сме в един и същ форум :lol:

Когато към горното добавим и солидно количество конски сили и въртящ момент, както е в моят случай (не ме питайте за точни цифри, защото още незнам!) този нездрав възел във окачването/предният мост се превръща в проблем... дори бих казал потенциална опасност!

Автора излага следващите материали със информационна цел относно направената от него модификация!!! Автора не се ангажира с каквато и да е гаранция относно правилната функционалност на показаните възли и детайли. Ако решите да предприемете такава или подобна модификация, то това ще го направите на собствена отговорност! Автора не поема каквато и да е отговорност за нанесените/причинени щети на автомобила Ви в последствие на направена такава модификация! Автора приканва да поддържате регулярно автомобила си по предписание на производителя, ползвайки оригинални резервни части!

Модификацията се състои в подмяна на задният (голям) тампон със преден (малък) като се добавя уплътнителна втулка, поради разликата в диаметрите (външни!). Задният голям тампон убира усукването при потегляне и спиране, сътветно "отнася" цялото усилие предавано от скоростната кутия към колелата (при потегляне) и цялата маса на авомобила (при спиране). При рязко потегляне и спиране тампона променя еластичните си качества и каучука се къса, а не рядко се отлепва от вътрешната метална вложка или от външната метална втулка! След една купчина сменени тампони на предните носачи реших да направя тази модификация за да огранича в известна степен хода на носача спрямо моста и може би да удъжа живота на тампоните :lol:

Започнахме разбира се, със 2 броя носачи на които демонтирахме задните (големи) тампони, 2 броя втулки предварително направени на струг, и 2 нови предни (малки) тампона:

Изображение

В едър план - мястото на бойните действия, както и участниците:

Изображение

Първо се набива втулката:

Изображение

А после и тампона:

Изображение

"Набиването" направихме на преса, което е правилният начин! Удрянето с чук би повредило втулките и набиването на тампоните - невъзможно!

След последвалият монтаж и реглаж на геометрията на предният мост последва тестдрайв. Колата ми е със 15" джанти и гуми 195/50 (стандартни за модела размери!) което води до малко странни усещания за управлението на автомобила, особено при ниска скорост и неравности по пътя - автомобила сякаш "следва" неравностите на пътя и "дърпа" волана ту наляво, ту надясно. Искам да отбележа, че всичко по окачването на автомобила е в изправност (амортесьори, шарнири, кормилна рейка и т.н и т.н ...) и това поведение забелязах след като преминах на сегашният размер гуми, предишните ми бяха 175/70/13 и такива "дяволии" не се наблюдаваха! Това го преписвам на по-широкият протектор (съответно по-голяма контактна площ на гумата с пътната настилка) на гумата, което е и заключението на мой приятел - майстор ходова част, реглаж преден/заден мост както и продавач на гуми и джанти, и човека благодарение на който се осъществи модификацията на носачите, както и на половината ми кола.

Още първите метри (по нашите "чудесни" пътища!) показаха, че усилията ни не са били напразни :). На 80% изчезнаха нежеланите подръпвания на волана. Като цяло управление на автомобила при ниска скорост стана по-стегнато и приятно. Рязкото потегляне вече не води до "усукване" на предница и завиването на една страна (обикновено на ляво), което беше "коронният номер" преди :lol: - а вярвайте ми, доста често потеглям така :P (напоследък тестваме и настройваме тракшън контрола на новото ми ECU, което беше и основната причина да се заемем с тази модификация).

Колко успешна ще бъде модификацията ще покаже само времето, а колкото се отнася до сигурността - мисля, че се подсигурихме достатъчно със допуските в размерите на втулката - така монтажа стана по-плътен! Първоначално мислехме да "капнем" по една "капка" заварка на 4 места на втулката спрямо носача, но след плътният монтаж на втулката се отказахме.

Дано четивото да Ви е било занимателно!

P.S.: Снимките не са от най-добрите, но телефона може само толкова дори при тези съвременни технологии :(
Последна промяна от disc на 16 яну 2013, 20:32, променено общо 1 път.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 16 окт 2006, 21:50

Евала ! САмо такива хора трябва да има ей ! вижте какъв мерак.. И аз го имам ама нямам парички..Пък и нямам такива проблеми.. Аз просто я използвам за работа :P

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 16 окт 2006, 22:31

Това със "следването" неравностите на пътя и "дърпането" волана и аз усетих през пролетта, когато за пръв път минах от 175/70 R13 на 185/60 R14. Особено когато минаваш бавно през коловози, оставени в асфалта от тежки камиони. Воланът направо си се върти сам според неравностите.
Аз също си го обясних с по-широката гума. Вече свикнах и не му обръщам внимание, просто държа по-здраво. :wink:

А за тампоните - поздравление за идеята, но наистина е за хора, които знаят какво правят. Останалите ще храним "майсторите". Някой все пак трябва да се грижи за тях. И те гледат семейства. :P
Изображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 01 окт 2007, 00:38

Update:

Близо година след направената модификация и след лична бележка от един колега тук, който се поинтерсува от модификацията искам да споделя впечатления от интервенцията.

Близо 12 000 км. съм изминал с така преправените тампони. За този пробег нямам абслолютно никакви оплаквания от направената модификация - тампоните (задните) все още са здрави и отлично си изпълняват задачата. Никакви проблеми и със допълнително поставените втулки - явно сме уцелили допуска в размера и всичко е монтирано точно толкова плътно, колкото трябва да бъде!

Искам да споделя и нещо относно самите тампони.
Купувайте тампони от МотоПфое! Цената последно беше 6 лв. на парче (предлагат само малки тампони или в поне в Пловдив нямат големи!) и са истински! Вътрешната втулка е със голяма "ябълка" (отвори този линк и виж картинката която съм поставил за да стане ясно за какво говоря), което само по себе си е достатъчна предпоставка за добра издръжливост.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
mclsdreal
потребител
потребител
Мнения: 550
Регистриран: 01 май 2009, 20:44
Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
Местоположение: Germany- Saarlouis
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от mclsdreal » 13 юли 2009, 19:37

1 въпросче : Какъв размер е втулката и от какъв материал сте я направили?
Благодаря предварително

Поздрави Борисов :)
I`m sorry.. I can`t be perfect... !!

pilota_koko
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 01 авг 2009, 10:41
Модел на автомобила: Ford Focus Tournier TDCI '04
Местоположение: София - Троян
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от pilota_koko » 01 авг 2009, 10:50

Колега, можеш ли да споделиш вече колко км си навъртял с тази модификация, защото ми се струва идейна.
И аз вече се изнервих от десетки смени на тези тампони и няколко износени гуми.
Затова реших да потърся отговор на този въпрос тук.
Прочетох доста теми по този въпрос и това ми хареса като идея.

Ако може наистина да напишеш материала за втулките, който предполагам е СТ45 и допуските какви са че не ми се смята :)
Благодаря предварително!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от diesel1.6 » 01 авг 2009, 12:07

Според мене ако се купи голям тампон от МП или друг доброкачествен, колата ще си е в ред. Аз имам мондео и нямам тези проблеми - смених тампони, не че имаше нужда, и новите са в ред.

Тези метални втулки може да са от всяка обикновена стомана - Ст3, водопроводни тръби, тръби от строително скеле, от парно, пожарна инсталация...
Относно монтажа имам по-добро предложение. Правят се с минимална или без стегнатост, както към носача, така и към новия малък тампон. Носачът трябва да е с почистена монтажна повърхност, предварително. Купувате си за 5 лв анаеробно лепило - фиксатор за резби или монтажно за лагери - от който и да е магазин за лагери (не от пазара все пак де). Локтайт, Вюрт, ... има много производители.
Капвате по двете повърхности да има навсякъде из бъдещата сглобка и след това леко и културно вкарвате втулката с ръка или както ви харесва.
Желателно е да вземете все пак от лепилото с максимално фиксиране. След време, ако решите да сменяте тампон, нагрявате мястото до 120-150 градуса с някоя духалка или калорифер и си вадите и сменяте всичко по същия начин.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от JoroM » 05 авг 2009, 01:27

Аз имам Орион 91-а и като го взех преди няколко години му смених задния голям тампон на единия носач със някакъв турски, които обаче бил качествен според продавача. Минал съм около 20к след смяната, няма проблеми. Скоро сменях аналогичните тампони на А3-ката и направих огромната глупост да сложа подсилени български тампони. Подсилването се изразява в това че са плътни, точно като на Ескорт/Орион, обаче след няма два месеца открих че са се скъсали и даже на места от тампоните липсват парчета гума. Според мен не са издържали защото бяха прекалено твърди. Определено на Ориона тампоните са по меки и мисля че точно твърдостта на тампоните е причината да се късат. Има и други фактори освен твърдостта разбира се: със спортни пружини съм, a и колата е 180-190 коня а аз доста я напъвам, но тва е положението. Сега сложих някакъв нов модел тампон на Феби, които не е като оригиналните и се надявам да не ги сменям скоро.

Относно идеята на автора....малко скептично съм настроен но след като няма проблем повече от 10к значи е по-добре от некачествени тампони които се късат за месеци, но си мисля че гъвкавостта на тампона е ключова за издръжливостта му....

Ако сте виждали предните носачи на Вектра и на Фокус, на един принцип са: няма го това усукване на задния тампон, носача лагерува така да се каже на двата тампона. за мен това е много по-добрия вариант от на Ескорт и Г4/А3
А кoнструктивнo Ескорт е със най-тъпото положение на тампоните....първо че хода при перпендикулярно положение на тампоните спрямо носача e много по-малък от на Фокус примерно при които носача лагерува на една ос която минава през двата тампона ами и живота на тампоните на Фокус (защото едното лагерува а другото се усуква) е пъти по-голям от на Ескорт....аве как са измислили тая тaпня от Форд направо се чудя. :(

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от diesel1.6 » 05 авг 2009, 11:50

JoroM написа:аве как са измислили тая тaпня от Форд направо се чудя. :(
Не се чуди, не е тъпо. Понякога не можем да схванем същината на идеята от пръв поглед. Не разбрах какво говориш за лагеруването и за усукването, но ако протестираш срещу идеята на гумените еластични лагери, няма защо. За някои конструкции това е идеално решение, жалко, че не те разбрах за какви два различни лагерни възела пишеш. До некачествена работа на производителите на части се опира в крайна сметка - там е проблемът.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от disc » 13 авг 2009, 22:16

Колега JoroM,
Моята колата (тази на която е направена модификацията) също е мощна, може би по-мощна и от твоята. Мисля, че натоварването на въпросните детайли е достатъчно голямо за да мога да кажа, че модификацията е успешна дори и след 10 000км. До момента колата е минала доста повече километри и тампоните са в отлично "здраве" и функционалност. Мисля, че направихме добър ход със така направената модификация.
Споделям мнението, че носачите на Ескорт/Орион не са от най-добрите като технология, и с тази даденост трябваше да се опитаме да решим проблема по някакъв начин.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от opex » 22 юли 2013, 19:26

С "лек" ЪП искам да попитам какъв е материала и размерите на втулката за задния тампон така, че да влезе плътно както тя в носача, така и тампона в нея?

edit:
Днес посетих Мото-Пфое и купих 4 малки тампона, с голямата "ябълка" вътре (11лв и стотинки /бр, а само един голям тампон е 28лв), взех им външния диаметър (41,5мм) след което ги помолих да ми дадат един голям тампон и с шублер да измеря и неговите размери нужни за втулката.
Прилагам две картинки за да стане ясно без много думи :) (и все пак ...)
Image големия тампон е на много лек конус както се вижда от размерите, дадена е и височината му от горния край до долния вътрешен ръб, както и цялата височина за да се знаят за втулката.
Ако външните размери на втулката се направят по тези размери то тя би трябвало да влезе плътно в носача така, сякаш се набива тампон.
Image малкия тампон е "прост като фасул", има само един размер - външния диаметър. Но трябва да се има предвид, че втулката трябва да е леко по-тясна от този размер за да може пък тампона от своя страна да влезе плътно.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от opex » 23 юли 2013, 19:12

Проблема е да се намери материал.
За 2те втулки е нужно да го наречем "цилиндрично тяло" от стомана с размер примерно 60мм дебелина (диаметър) и 12см дължина примерно за 4 втулки. Режат се по 3см "кръгчета" от него, които се струговат до съответните вътрешни и външни размери.
Някой да знае къде може да се намери?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от Didibao » 23 юли 2013, 19:32

Защо се мъчиш не знам, сложи си ги полиеританови, около 20-25лв излиза броя предните ми носачи са така.

Sent from my 3310I.
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от ЯЛТА » 23 юли 2013, 19:39

opex написа:Проблема е да се намери материал.
Какво значи да се намери материал, ти у дома да нямаш струг случайно. Всеки добър стругар като му занесеш чарковете, и му обясниш каква е целта, ще свърши работата,- никаква философия не е.
P.S.- Да не забравиш да оставиш борд на втулката, за да не изскочи тампона.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от opex » 23 юли 2013, 19:46

Защото не всички полиуретанови са читави. А и дори с читави не е гаранция дори в английските форуми се споменава. С този мод като гледам и там и тук хората с какви мощности по колко хиляди км минават при мен сигурно ще са вечни. А и да не са - един тампон е 11лв, не 25 _friends_

Ялта разпитвах за читав стругар и никой не успя да ми каже. Тогава се сетих, че @niki.kotev е правил тая мания като @disc и се чух с него, даде ми тел. на неговия стругар, но той няма материал. А и за мен е важно да отида при стругар, който вече е правил такива с положителен резултат т.е. не е случаен.

п.п. нямам струг ама съм работил на такова чудо и крайния ми вариант беше да ходя в 9-ти блок на Техническия и там да си играя :mrgreen:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от ЯЛТА » 23 юли 2013, 20:21

Идеята ми е че точно шенкелен болт от рейс Икарус е към този размер 55мм., и в гаражите ги отвръщат за материал за стругарите. Обаче в нашият гараж вече нямаме Икаруси, виж в гараж Малашевци има.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от disc » 24 юли 2013, 08:57

Огромен проблем направихте :): .
Моите втулки нямат борд! Няма да изкочат ако стугаря може и е способен да разбере какво трябва да направи - interference fit се нарича този монтаж и го има в много възли от окачването на автомобила. Дори да приемем, че изкочи няма къде да иде - в средата има болт. После - питате стугаря какъв материал е подходящ според него (мойте сигурно са от първото "желязо" на подходящия диаметър което се е търкаляло наоколо) и отивате тук:

http://www.astoilov96.com/page-12.html

Купувате желаното количество и бегом при стругаря. След набиването на втулките и тампоните може да "капнете" някоя "капка" с телоподаващо (втулката към носача!) ако толкова се притеснявате (казвам и тампоните защото незнам колко добре си е свършил работата стругаря и ако не сте доволни от монтажа може да се наложи смяна на втулките).

@opex:

Странно - МотоПфое да продават големи Corteco тампони! Поне аз като съм питал са казвали, че няма такова животно. А малките съм ги купувал без опаковки, като върху гумената им част имаше надписи като на оригиналните (напр. 95-AB237-43) - от малките съм купувал 10 наведнъж за гаража на хората споменати в първия ми пост. Тогава (2006г. ! как си минава времето :shock: !) бяха по 4,60 лв.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от opex » 24 юли 2013, 16:01

Ааа, снимката на големия тампон е случайна от нета за да я използвам да нанеса нагледно измерените размери, не съм и купувал.(м-у другото единия размер за малкия тампон май е сбъркан само да се уверя и ще го оправя)
Малките са без опаковка да и с точно такава маркировка. И аз бях чел, че са ~8лв ама ей го.. инфУация :mrgreen:
Обикалях обикалях и никъде няма материал.. докато не отидох на мястото в линка дето даде. Е да бях отишъл направо там.. в света и термините на металите тия там и от пиле млЕко и от коза боза имат :lol:
Материала може да е два варианта стоманена тръба: 60,3/10 или 57/10 т.е. ф60,3мм външен диаметър и стена 10мм т.е. вътрешен 40,3. Аналогично при другата.
Принципно по-лесно се работи с първата, тъй като по-малко материал има за дълбаене от вътрешната страна, която е по-трудна за обработка. За това му оставих тази тръба.
От нея купих 30см, от втората 10см. Стругарят ще има време да направи само 2 втулки, така че ще остане материал някой друг съфорумник ако иска да прави модификацията, но не намира.
Трябва да си вържа конец :lol: за да не забравя да направя снимки да допълнят тези в първия пост и да стане снимков туториал.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от opex » 26 юли 2013, 16:24

Не си вързах конец и забравих да снимам. А и реално нямаше какво да се снима - нищо по-различно от снимките в първия пост: втулките ми изглеждаха по същия начин, тампоните и носача също.

Бележка:
Все пак монтьора направи една бележка, като до тук се е видяло, че може и без нея, но логически е добре да я има и не пречи и струва нищо да се направи.
А тя е: че все пак в носача дупката за големия тампон от 'долната' страна е скосена и оригинален тампон се набива от едната страна, но не може да премине от другата, също както и втулката.
От своя страна оригиналния голям тампон също има и "устна" от страната, която не взлиза в носача, която опира от 'горната' страна на дупката и пречи да излезе от другата.
Втулките в случая включително и моята от вътрешната страна са идеално цилиндрични, т.е. теоретично при достатъчно желание тампона може да влезе от едната страна и да излезе от другата... или иначе казано носача да се движи по /изхлузи от/ него приемайки реално, че тампона е хванат за купето, а носача е 'лагеруващия'.
С което се стига до същината, че е добре при изработката на втулката да се остави все пак една устна 1-1,5мм от вътрешната страна на втулката, откъм скосената външна част (влизащата първо в носача при набиване). За стругаря може да е малко повече играчка, понеже общо взето материала (тръбата) се разпробива от вътре до където стигне с ножа и след обработката отвън се нарязва, а така ще трябва да е парче по парче, но е по-добре.

Що се отнася до поведението на пътя, след направения перфектен реглаж в Младост 4 бившото СБА - е няма такъв кеф!
Отидох там с лека резерва /заради предишния ми горчив опит/ след като приятел и баща му от Горубляне с гараж/сервиз ме опътиха, но останах пре-доволен и го препоръчвам на всички.
С тия гуми колата залепена на пътя, върви на право с пуснат волан и лек когато се коригира малко, но осезаемо по-натежаващ при завиване с бавна скорост или въртене на място показвайки, че гумите постоянно максимално контактуват с повърхността.
Много отчетливо и прецизно стъпва и не следва 'коловози' нито дърпа ляво-дясно по неравни павета, а гумите са 205/16
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.

Мнение от baro » 26 юли 2013, 23:28

Тази модификация дали ще върши работа и при носачите на Фиестата.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта