Страница 1 от 1

Питане за хидравлика

Публикувано: 04 ное 2006, 21:10
от alvin
Здравей те всички от форума на Форд!

От няколко дена съм собственик на Мондео и като цяло автомобила много ми харесва(возия, комфорт, мощ и т.н), но се сблъсках още от самото начало със следния проблем:
Когато двигателя работи на тихи обороти се чува леко виене в дясно под капака? Интересното е че лекото виене се чува най-ясно вътре в купето?? Ходих на майстор и той ми каза, че това е от хидравличната помпа. Погледна на канал(сваляйки корите под двигателя) и хидравличната рейка и ми каза че така си вие хидравликата на всички стари автомобили.
Веднага се присъединих към голямото семейство на форумистите в клуба на Форд и изчетох почти всичко свързано с моя проблем. Стигнах до извода че това е общ проблем за всички автомобили Форд? Ето и моето питане:
Коя е причината за виенето-хидравлична помпа, хидравлична рейка или със смяната на маслото(по описания вече начин из форума) проблема ще изчезне?
Предварително благодаря за отговорите!

Re: Питане за хидравлика

Публикувано: 04 ное 2006, 22:17
от T punchev
Моята хидравлика не вие,4ува се звук наподобяващ виене( по скоро леко бръмчене) при маненвриране! не е нормално да вие без натоварване.Да не е друг проблема ( водна помпа,ролки на ангренажен ремък ,динамо или др) Наи добре свали пистовия ремък и запали колата да видиш дали шумъ го има,ако го има значи не е от хидравликата!

Публикувано: 05 ное 2006, 09:48
от chains
А ремъка как ти е?

Публикувано: 05 ное 2006, 10:45
от evg2
Хидравлично масло от 1998г.,както е год.на твоята кола е определено ветеран,след смяна ще позатихне тоя шум,но няма да стане чудо,свойствата на хидр.масло освен всички нормални е и да не образува възд.мехурчета или притежаване на анти-пенители с годините тези съставки се губята разрушават,след като се увериш от къде е шума го сменяш с оригиналното за Форд.

Публикувано: 05 ное 2006, 13:13
от alvin
Преди малко, като запалих колата на студено чух как ремака просвири на няколко пъти и после се нормализира. Този ремък върти доста работи и просто се чудя от къде идва виенето(или можеби това е нормалната работа на двигателя) Странното е че виенето се чува само вътре в купето, а от вън на отворен капак, при работещ двигател няма нищо???

Публикувано: 05 ное 2006, 15:10
от chains
Да не ти вие случайно вентилатора на парното? - този звук се чува предимно от вътре и откъм отпред в дясно.

Публикувано: 05 ное 2006, 16:47
от evg2
Този ремък върти водна помпа,хидравлика генератор и климатик дори слабо зареден акумолатор при стартирване на двг. прави особен звук на присвирване и по-силен звук от генератора, трудно е да се определи така на слух кое товари в моменто по-вече.

Публикувано: 06 ное 2006, 22:10
от sashos
за да неотварям нова тема ще попитам в тази имали някакви особености при смяната на ролката(на ремака )при помпата на хидравликата

Re: Питане за хидравлика

Публикувано: 29 ное 2011, 18:01
от mond2000
Може би не е точно по темата, но е свързано с хидравликата. От известно време ми капеше хидравлично масло от помпата, където влиза маркуча за високото налягане- под помпата. Колата ходи на ремонт за смяна на гарнитура на главата, че беше изгоряла и като се върна вече течеше от въпросното място. Както и да е. Свалих помпата с триста зора и развих гайката на тръбата към помпата. Самата гайка е фиксирана към трабата, само може да се върти около нея. Тръбата отпред е разширена, само че ръбът в помпата където трябва да опре за да уплатни, е много навътре и при пълно навъртане на гайката не достига и то много. Въобще не ми се връзват нещата. Как е било досега или аз изспускам нещо. Някой знае ли нещо по въпроса . Колата е мондео 97, ZETEK- 2000 см3.

Re: Питане за хидравлика

Публикувано: 15 дек 2011, 10:24
от z42
И аз да не отварям нова тема...

Макар че то реално си трябва отделна (при това закарфичена най-отгоре) за тия заплетени фордови спецификации!

Какво е това хидравлично масло за Галакси-то: FORD N052146-VX00 и това: WSS-M2C204-A2?
По книжка е първото. В Мото-пфое по номера на рамата ми казаха второто.
В нета открих, че каквото и да е това, двете трябва да са едно и също и да е зелено на цвят.
Но в Мото-пфое ми казаха още, че е възможно в колата да съм с друго - WSA-M2C195-A, което е червено. Червеното и зеленото не били съвместими, затова да съм видел какво е в колата. За доливане със сигурност е важно какво е сипано, но аз ще го сменям и може-би е редно все-пак да заложа на това, което е по книжка и което излиза по номара на рамата, т.е. на зеления флуид?
(Гледам, че за някои коли или едното или другото масло го слагат на автоматични скорости - примерно на Форд Транзит)

Е, видях го - в колата е ЖЪЛТО! И сигурно не е сменяно от как колата е излязла от завода 2001 година.
Някой знае ли що за нещо е това жълтото, което са сипали в колата? В един руски форум срещнах, че и други като мене са изтакали жълт флуид когато са наливали зеления. Там прочетох също, че за Шараните дават WG004000-M2, което май било по-нова заменка на WG002000... Никое от тия обаче не ми говори нищо.

В мото-пфое естествено не можаха да ми кажат на какво от нормалния свят отговарят фордовите спецификации. При тях зеления флуид е около 26 лв, а червения (по-високия клас) 48 лв на литър.
Колега ми препоръчва като по-добър Titan ZH3044 (зелен), който е по около 24 лв на литър. Мога да взема зеленото от мото.пфое, но ако титана наиститна е подходящ, не бих се замислил изобщо. Особено като се има пред вид случката с грешното масло за скоростите, което в официалните сервизи разпространяват с генералната благословия на Форд.

Re: Питане за хидравлика

Публикувано: 15 дек 2011, 10:53
от diesel1.6
Зеленото става на жълто, червеното леко потъмнява до червено-кафяво или кафяво. Не гарантирам за това, все пак :)

Re: Питане за хидравлика

Публикувано: 15 дек 2011, 11:22
от z42
Мерси!
П.П. Най-малкото ми звучи доста правдоподобно :wink:

Re: Питане за хидравлика

Публикувано: 20 дек 2011, 19:00
от Peet
От 1 година съм с хидравлично масло на Арал, купено от специализиран магазин за Форд. Всичко е наред.

Re: Питане за хидравлика

Публикувано: 20 дек 2011, 19:41
от Didibao
mond2000 написа:Може би не е точно по темата, но е свързано с хидравликата. От известно време ми капеше хидравлично масло от помпата, където влиза маркуча за високото налягане- под помпата. Колата ходи на ремонт за смяна на гарнитура на главата, че беше изгоряла и като се върна вече течеше от въпросното място. Както и да е. Свалих помпата с триста зора и развих гайката на тръбата към помпата. Самата гайка е фиксирана към трабата, само може да се върти около нея. Тръбата отпред е разширена, само че ръбът в помпата където трябва да опре за да уплатни, е много навътре и при пълно навъртане на гайката не достига и то много. Въобще не ми се връзват нещата. Как е било досега или аз изспускам нещо. Някой знае ли нещо по въпроса . Колата е мондео 97, ZETEK- 2000 см3.
Това което се чудиш е много просто и тръбата не трябва да опира за да не тече, гайката която се върти около тръбата вътре има О пръстен който държи маслото да не тече, лично съм го правил това което пиша, след сваляне на въпросната тръба от долу на помпата почна да си тече зверски, с доста мъки гайката която е на тръбата отива назад под нея има нещо като зегерка която е държи, след отделянето на гайката ще се види О пръстенчето, вземате си едно ново от специализиран магазин, една зегерка в която да набиете гайката защото старата заминава след разглабянето, събирате всичко както е било, но гайката през зегерката се набива доста трудно, това нещо съм го правил преди 2-3 години и от тогава до сега масло не е имало повече от там да протече, а всичко излиза към 0,20-0,25 стотинки.