за и против алуминиевите джанти
- kserx76
- потребител
- Мнения: 146
- Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
- Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
- Местоположение: русе
- Status: Извън линия
за и против алуминиевите джанти
Здравеите колеги.От известно време се интересувам от подобряване параметрите на моето монди 2,0 136кс чрез олекотяване на самия автомобил.Вече изхвърлих климатика( не работеше) и големия метален капак на резервната гума.Какво мислите за алуминиевите джанти и наистина ли са по-леки от стоманените?
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
Напротив - по-тежки са. Като изключим красотата и липсата на корозия останалото са все минуси.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
Напротив, не са по-тежки. За еднакъв цолаж тежат еднакво. Ако искаш да олекотяваш, търси си магнезиеви.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
Мерил съм. Има и по-леки, има и по-тежки. Като някаква зависимост, от 13-ки и 14-ки нищо не се спестява. Ползата от летите вече от 16-ки нагоре е голяма.Значително по-леки са.На малките размери няма кой знае каква полза, а някои джанти са даже по-тежки от стоманените.
Предимството на стоманените- гъвкави са. Ефект, който го няма при алуминиевите сплави и който е просто безценен на пътища като нашите. Но вече зависи кой, колко и къде кара.
Предимството на стоманените- гъвкави са. Ефект, който го няма при алуминиевите сплави и който е просто безценен на пътища като нашите. Но вече зависи кой, колко и къде кара.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 06 яну 2008, 13:26
- Модел на автомобила: Escort
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
По нашите пътища само стоманени, защото не правят от титаний.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
Малко пресилено е това изказване. Fusion-a близо 5 години и ~70 хил. км. с фабричните лети джанти го карах зиме и лете. През доста второкласни и третокласни пътища е минал и понякога неизбежно е скачал и в дупки, но джантите не мръднаха. Ако се кара с нормално високи гуми, а не някой съвсем нископрофилни, то няма проблеми.rscossworth написа:По нашите пътища само стоманени, защото не правят от титаний.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7254
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
Именно заради нашите пътища се родих, когато сложих лети джанти на Фиестата. Преди това на два месеца ходех да изправям "гъвкавите" джанти. Сега същите лети джанти са на Ка-то. Изправяни са само веднъж за 4 години, заради зверска дупка и претоварена кола.
Sent from my Lenovo S750 using Tapatalk 4
Sent from my Lenovo S750 using Tapatalk 4
Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 595
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
Според мен алуминиевите са по-яки.
Много железни съм накривил по родните пътища ( и извън тях ), но алуминиеви не съм кривил.
От близо 4 години карам с едни 14-ки, които са "изяли" много дупки и до сега нямат кривини.
Стоманените ги изправях всеки месец, защото като се изкривят малко и се отлепят от гумата..
Сега съм с 2комплекта алуминиеви 14" за зимните и15"с летните гуми. НИКОГА вече няма да сложа стоманени джанти.
Много железни съм накривил по родните пътища ( и извън тях ), но алуминиеви не съм кривил.
От близо 4 години карам с едни 14-ки, които са "изяли" много дупки и до сега нямат кривини.
Стоманените ги изправях всеки месец, защото като се изкривят малко и се отлепят от гумата..
Сега съм с 2комплекта алуминиеви 14" за зимните и15"с летните гуми. НИКОГА вече няма да сложа стоманени джанти.
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 06 яну 2008, 13:26
- Модел на автомобила: Escort
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
Ясно, според вас алуминия е по-як от стоманата. Отказвам да коментирам повече. Отивам да си слагам кашкавалените джанти, че те са хептен яки.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
Ами да, по-здрави са. Стига да са оригиналните за модела, а не някои евтини.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
Значи ако обобщим за по-дребни дупки е по-добре да си с алуминиеви , защото не се кривят , а за по-големи дупки е по-добре да си със стоманени , защото можеш да ги изправиш докато алуминиевите стават директно на сол.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста
Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
Момчета маниак съм на тема джанти и тегло на джанти. Няма закономерност и отговор коя джанта е по-лека. Зависи от модела. Има джанта алуминиева 17-ка, дето тежи 12 кг., има и 8кг. - разлика 50% ... и то джанти с подобни параметри. Осреднено алуминиева джанта тежи колкото и железна същия цолаж, като пак повтарям има много изключения, които варират в много широки граници. Колкото по-лека е ал. джанта, толкова по-добре е за колата, динамиката и окачването, но толкова по-лесно се деформира. Има джанти, които се изправят всеки сезон, има джанти, които години наред се запазват /говорим за еднакъв стил шофиране - моя/. Но като цяло железната джанта е по-здрава от средно статистическа ал. джанта. Но все пак аз лично повече с железни джанти няма да карам- просто ме е срам
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7254
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за и против алуминиевите джанти
Веднъж изкривена и изправена желязна джанта, след това се криви много по-лесно. Да не говорим, че и формата й се променя от тези манипулации. Гледал съм на живо как за да изправят желязната ми джанта я разпъват като дъвка.
Алум. джанта не се криви така лесно, но пък е възможно да се спука- да се появят пукнатини.
Всичко идва от различните механични свойства при различните метали и сплави.
За първи път с Фиестата успях спокойно да карам с 140 км/ч, когато сложих лети джанти. Преди това, с изправени и балансирани железни джанти, между 110 и 120 се получаваше резонанс и колата започваше да се разпада и веднага връщах газта.
Алум. джанта не се криви така лесно, но пък е възможно да се спука- да се появят пукнатини.
Всичко идва от различните механични свойства при различните метали и сплави.
За първи път с Фиестата успях спокойно да карам с 140 км/ч, когато сложих лети джанти. Преди това, с изправени и балансирани железни джанти, между 110 и 120 се получаваше резонанс и колата започваше да се разпада и веднага връщах газта.
Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта