за и против алуминиевите джанти

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
kserx76
потребител
потребител
Мнения: 146
Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
Местоположение: русе
Status: Извън линия

за и против алуминиевите джанти

Мнение от kserx76 » 01 юни 2014, 12:58

Здравеите колеги.От известно време се интересувам от подобряване параметрите на моето монди 2,0 136кс чрез олекотяване на самия автомобил.Вече изхвърлих климатика( не работеше) и големия метален капак на резервната гума.Какво мислите за алуминиевите джанти и наистина ли са по-леки от стоманените?

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от Doin » 01 юни 2014, 13:28

Напротив - по-тежки са. Като изключим красотата и липсата на корозия останалото са все минуси.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от dimkar » 01 юни 2014, 16:49

Напротив, не са по-тежки. За еднакъв цолаж тежат еднакво. Ако искаш да олекотяваш, търси си магнезиеви.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от S_C » 01 юни 2014, 17:29

Мерил съм. Има и по-леки, има и по-тежки. Като някаква зависимост, от 13-ки и 14-ки нищо не се спестява. Ползата от летите вече от 16-ки нагоре е голяма.Значително по-леки са.На малките размери няма кой знае каква полза, а някои джанти са даже по-тежки от стоманените.
Предимството на стоманените- гъвкави са. Ефект, който го няма при алуминиевите сплави и който е просто безценен на пътища като нашите. Но вече зависи кой, колко и къде кара.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

rscossworth
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 06 яну 2008, 13:26
Модел на автомобила: Escort
Контакти:
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от rscossworth » 02 юни 2014, 09:25

По нашите пътища само стоманени, защото не правят от титаний. :)

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от DigiPro » 02 юни 2014, 14:52

rscossworth написа:По нашите пътища само стоманени, защото не правят от титаний. :)
Малко пресилено е това изказване. Fusion-a близо 5 години и ~70 хил. км. с фабричните лети джанти го карах зиме и лете. През доста второкласни и третокласни пътища е минал и понякога неизбежно е скачал и в дупки, но джантите не мръднаха. Ако се кара с нормално високи гуми, а не някой съвсем нископрофилни, то няма проблеми.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от madboy » 03 юни 2014, 00:05

Именно заради нашите пътища се родих, когато сложих лети джанти на Фиестата. Преди това на два месеца ходех да изправям "гъвкавите" джанти. Сега същите лети джанти са на Ка-то. Изправяни са само веднъж за 4 години, заради зверска дупка и претоварена кола.

Sent from my Lenovo S750 using Tapatalk 4
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
Kamazabg
потребител
потребител
Мнения: 595
Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
Местоположение: гр Сливен
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от Kamazabg » 03 юни 2014, 10:42

Според мен алуминиевите са по-яки.
Много железни съм накривил по родните пътища ( и извън тях ), но алуминиеви не съм кривил.
От близо 4 години карам с едни 14-ки, които са "изяли" много дупки и до сега нямат кривини.
Стоманените ги изправях всеки месец, защото като се изкривят малко и се отлепят от гумата..
Сега съм с 2комплекта алуминиеви 14" за зимните и15"с летните гуми. НИКОГА вече няма да сложа стоманени джанти.
Изображение Изображение

rscossworth
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 06 яну 2008, 13:26
Модел на автомобила: Escort
Контакти:
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от rscossworth » 03 юни 2014, 11:11

Ясно, според вас алуминия е по-як от стоманата. Отказвам да коментирам повече. Отивам да си слагам кашкавалените джанти, че те са хептен яки.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от dimkar » 03 юни 2014, 19:34

Ами да, по-здрави са. Стига да са оригиналните за модела, а не някои евтини.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от bateto_toshko » 04 юни 2014, 23:34

Значи ако обобщим за по-дребни дупки е по-добре да си с алуминиеви , защото не се кривят , а за по-големи дупки е по-добре да си със стоманени , защото можеш да ги изправиш докато алуминиевите стават директно на сол.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от martin1977 » 05 юни 2014, 00:20

Момчета маниак съм на тема джанти и тегло на джанти. Няма закономерност и отговор коя джанта е по-лека. Зависи от модела. Има джанта алуминиева 17-ка, дето тежи 12 кг., има и 8кг. - разлика 50% ... и то джанти с подобни параметри. Осреднено алуминиева джанта тежи колкото и железна същия цолаж, като пак повтарям има много изключения, които варират в много широки граници. Колкото по-лека е ал. джанта, толкова по-добре е за колата, динамиката и окачването, но толкова по-лесно се деформира. Има джанти, които се изправят всеки сезон, има джанти, които години наред се запазват /говорим за еднакъв стил шофиране - моя/. Но като цяло железната джанта е по-здрава от средно статистическа ал. джанта. Но все пак аз лично повече с железни джанти няма да карам- просто ме е срам :lol:

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: за и против алуминиевите джанти

Мнение от madboy » 05 юни 2014, 10:41

Веднъж изкривена и изправена желязна джанта, след това се криви много по-лесно. Да не говорим, че и формата й се променя от тези манипулации. Гледал съм на живо как за да изправят желязната ми джанта я разпъват като дъвка.
Алум. джанта не се криви така лесно, но пък е възможно да се спука- да се появят пукнатини.
Всичко идва от различните механични свойства при различните метали и сплави.
За първи път с Фиестата успях спокойно да карам с 140 км/ч, когато сложих лети джанти. Преди това, с изправени и балансирани железни джанти, между 110 и 120 се получаваше резонанс и колата започваше да се разпада и веднага връщах газта. :D
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта