Страница 1 от 1

От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Публикувано: 11 юли 2014, 11:17
от kalinveliki
Колеги преди време смених на ескорта старите вентилирани дискове с нови плътни дискове. Като ги купувах въобще не знаех какви са ми дали, казаха че това излиза и че стават и двата вида за този модел Ескорт VII 1,8Д.
Те че стават стават и с новите накладки си ги карам вече две години и е ОК спиране и всичко, но наскоро почнаха да поскърцват в движение (стигнах до заключението, че апаратите задържат) и като четох за апаратите се замислих, че вентилираните и плътните имат голяма разлика в дебелината. Въпросът ми е някой знае ли дали апарата е един и същ за двата модела дискове и просто е предвиден по голям ход или апарата (буталото) е различно. въпросът е свързан с поскърцването в движение защото почвам да си мисля че буталото е излязло повече от обичайното при което не можа да се връща добре и леко задържа?

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Публикувано: 11 юли 2014, 15:46
от HACKO
Не, двата апарата са различни, не може да се сменя вентилиран диск с плътен и обратно, без да се смени целия апарат. Трябва да си купиш вентилирани дискове, а тези може да ги набиеш в тъпата кратуна на продавача, ако вече някой не те е изпреварил.

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Публикувано: 11 юли 2014, 17:21
от kalinveliki
Е мина ми през ума :(

Значим скоро ще имам два диска за продаване в отлично състояние.

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Публикувано: 14 юли 2014, 10:03
от kalinveliki
Смених дисковете в вентилирани, по добре е но пак леко свири в движение само при движение с около 40 км. Така ще се кара за сега, че няма време.

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Публикувано: 14 юли 2014, 11:42
от HACKO
Има малка вероятност да си нанесъл щети на цилиндрите заради тънките дискове.

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Публикувано: 17 юли 2014, 15:47
от kalinveliki
Информативно ти казвам, че базата на тънките (плътните) дискове спрямо главината е ОК. Тоест Буталото и накладката от вътрешната страна са в нормално положение. Процепа се отваря от външната страна при което апарата за да компенсира разликата се измества по водача навътре с изпънато бутало (не знам дали е до край), а реално буталото на вътре няма какво да удари.
В предвид че буталото излиза без ограничение (освен накладките и диска) не мисля, че е повредено.
След прокарване на новите дискове смело мога да заявя, че разлика в спирането няма, а може би напротив по зле е :). Плътните се загряват по-бързо (две агресивни спирания) и веднага след това са по-ефективни (направо кове и влачи гуми) а вентилираните може би след 4-5 агресивни спирания но няма къде чак толкова да засилвам и спирам в Плевен.
Според мен са сложили вентилирани защото комбито е доста тежко и има доста енергия да убие в топлина.
Прави ми също впечатление, че спирачките много трудно блокират (тоест влачи гуми) а нямам абс и на стенда са перфектни.
Другите ми коли като скоча на педала излиза пушек и свирня а форда педала до пода и никой, чак след няколко яки спирания от 80 до 0 вече почва да кове и влачи и като поизстинат спирачките пак няма никой (а на стенда в същото време е ОК даже и на студено, тоест спира с необходимото усилие просто колата е тежка талига).

Имам едно Саксо дизел и то лесно "влачи гумите" но като му закача 1200 кила в ремаркето отзад (а и по повече съм го тумбил) няма не влачене а направо няма спиране.
Натискаш с 80 км а педала твърд и колата едвам почва да намаля (200м спирачен път), та си мисля че тежестта си казва своето в това старо коби - ескорта!

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Публикувано: 17 юли 2014, 20:13
от paci
Ти на чистонови дискове и накладки ли си скачал така?

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Публикувано: 17 юли 2014, 23:14
от kalinveliki
Да

Трябва да ги прокарам да се напаснат и да светнат дисковете. Няма кой да я чака газ/спирачка и сме готови :) вече се напаснаха..

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Публикувано: 18 юли 2014, 00:31
от paci
Ти си си майстор, ти си знаеш. ;):