Смяна на втулката на кормилния вал Scorpio/Sierra!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Смяна на втулката на кормилния вал Scorpio/Sierra!
Едно от болните места на Ford Scorpio / Sierra е износване на втулката на кормилния вал.
Симптоми: удар и луфт на кормилната колона нагоре и надолу, наляво и надясно.
Решението е много просто. Трябва да премахнете кормилната колона и да замените дефектиралата втулка, която се намира в стената на купето, където колоната минава през него.
Продава се готов ремонтен комплект QUINTON HAZELL QH № EDM 1802. Комплектът се състои от гумено уплътнение и две втулки и не е много скъп.

Оригиналните номера на Ford (вж. диаграмата) втулка 19 № 1638549, втулка 20 № 6121994, № 21 уплътнение 7042536.

Последователност на смяната:
1. Отпуснете регулировъчната ръчка на колоната. Натискаме колоната напред.
2. В моторния отсек с ключ № 10 отхлабваме болт № 50 на кормилния кардан.
3. Вътре в купето, отстраняваме в долната част, пластмасовата обвивка на колоната. Изключваме четирите конектори (два на кормилната колона, на запалването и на аварийните светлини) и откачаме жилото за отваряне на предния капак.
4. С ключове номера 10 и 13 отвъртаме и изваждаме болт № 46 крепящ колоната и регулиращия механизъм. Отбелязваме позицията на втулки 6, 7 и 8.
5. Измъкваме кормилната колона в салона. Констатираме, че втулка номер 19 е много износена.

6. Измъкваме гумено уплътнение с външната втулка от стената на купето. Това може да бъде направено и от вътре и откъм моторния отсек.
7. Подменяме износените части. Откъм салона поставяме уплътнението след това в него и самата втулка. Слагаме новата втулка на кормилния вал. Смазваме с графитна или литиева грес.
8. Сглобете в обратен ред.
Аз замених всички втулки, но бихте могли да се ограничите до номер 19.
ВАЖНО
Преди да затворите капака, проверете дали сте поставили жилото за отварянето му на ръкохватката, защото после отварянето на капака на Скорпио е ужасна акробатика.
Взето от:
Белорусский Ford Клуб
Превод и редакция: Nebhotep
Симптоми: удар и луфт на кормилната колона нагоре и надолу, наляво и надясно.
Решението е много просто. Трябва да премахнете кормилната колона и да замените дефектиралата втулка, която се намира в стената на купето, където колоната минава през него.
Продава се готов ремонтен комплект QUINTON HAZELL QH № EDM 1802. Комплектът се състои от гумено уплътнение и две втулки и не е много скъп.
Оригиналните номера на Ford (вж. диаграмата) втулка 19 № 1638549, втулка 20 № 6121994, № 21 уплътнение 7042536.
Последователност на смяната:
1. Отпуснете регулировъчната ръчка на колоната. Натискаме колоната напред.
2. В моторния отсек с ключ № 10 отхлабваме болт № 50 на кормилния кардан.
3. Вътре в купето, отстраняваме в долната част, пластмасовата обвивка на колоната. Изключваме четирите конектори (два на кормилната колона, на запалването и на аварийните светлини) и откачаме жилото за отваряне на предния капак.
4. С ключове номера 10 и 13 отвъртаме и изваждаме болт № 46 крепящ колоната и регулиращия механизъм. Отбелязваме позицията на втулки 6, 7 и 8.
5. Измъкваме кормилната колона в салона. Констатираме, че втулка номер 19 е много износена.
6. Измъкваме гумено уплътнение с външната втулка от стената на купето. Това може да бъде направено и от вътре и откъм моторния отсек.
7. Подменяме износените части. Откъм салона поставяме уплътнението след това в него и самата втулка. Слагаме новата втулка на кормилния вал. Смазваме с графитна или литиева грес.
8. Сглобете в обратен ред.
Аз замених всички втулки, но бихте могли да се ограничите до номер 19.
ВАЖНО
Преди да затворите капака, проверете дали сте поставили жилото за отварянето му на ръкохватката, защото после отварянето на капака на Скорпио е ужасна акробатика.
Взето от:

Превод и редакция: Nebhotep
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта