Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 27 ное 2014, 21:10
- Модел на автомобила: Mondeo Estate Mk 4 Titanium, BA7, 2010
2.0L TDCi ,140 PS, QXBA
6-Speed Manual - 6M2R - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
Смениха ми преди време феродото на задните спирачки, като гледах, че върнаха буталата в седлото с лост. Скоро четох в една ремонтна инструкция, че буталото се връща единствено чрез завъртане с шестограм 12 до съвпадане на белезите върху буталото и седлото, като при комбитата лявото бутало се върти по-посока на часовниковата стрелка, дясното обратно. Пише и че насилственото връщане поврежда механизма безвъзвратно.
Нямам представа каква е конструкцията и доколко това наистина е фатално, но ръчната спирачка е с много слаб ефект. При задържане с педала и "помпане" с ръчката започва да хваща по-ниско, но след отпускане и повторно задействане пак хваща по-високо. При този модел в началото на хода на ръчката няма зъби и първият зъб щрака едва след доста дълго вдигане. Съпротивление се усеща още с достигане на първия зъб, но спирачният ефект е едва забележим, дори при доста здрав опън. Същевременно нямам впечатление за удължен спирачен път с крачната спирачка.
Дали това има връзка с напъна с лоста и изобщо откъде да почвам да търся причината?
Нямам представа каква е конструкцията и доколко това наистина е фатално, но ръчната спирачка е с много слаб ефект. При задържане с педала и "помпане" с ръчката започва да хваща по-ниско, но след отпускане и повторно задействане пак хваща по-високо. При този модел в началото на хода на ръчката няма зъби и първият зъб щрака едва след доста дълго вдигане. Съпротивление се усеща още с достигане на първия зъб, но спирачният ефект е едва забележим, дори при доста здрав опън. Същевременно нямам впечатление за удължен спирачен път с крачната спирачка.
Дали това има връзка с напъна с лоста и изобщо откъде да почвам да търся причината?
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
Непознаването на конструкцията води до такива резултати! Той великия Архимед е измислил и винта и лоста!
Варианта с ръчна спирачка на дискови спирачни механизми изисква устройство за автоматично регулиране хлабината на наклатките срямо диска, която ртябва да се запази независимо от износването на елементите. За това има винтова конструкция, позволяваща движение в едната посока, а в обратната трябва да се прибере с инструмент. И това не е само на Форд, та да се оправдаят майсторите, а е масово прилагана конструкция.
Прибирането с лост от първи род е гаранция за прецакване.
Поздрави
Варианта с ръчна спирачка на дискови спирачни механизми изисква устройство за автоматично регулиране хлабината на наклатките срямо диска, която ртябва да се запази независимо от износването на елементите. За това има винтова конструкция, позволяваща движение в едната посока, а в обратната трябва да се прибере с инструмент. И това не е само на Форд, та да се оправдаят майсторите, а е масово прилагана конструкция.
Прибирането с лост от първи род е гаранция за прецакване.
Поздрави
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
Като се има в предвид ,че принципа на работа на тези механизми са еднакви при всички марки автомобили, просто не мога да повярвам че това са " майстори" в сервиз..Връщай колата и да ти сложат други спирачни апарати.
- slavei2003
- потребител
- Мнения: 199
- Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
- Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
За да върнат буталото с лост се изисква много сила и упоритост.Явно си обичат работата. 

- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
mundus написа:Смениха ми преди време феродото на задните спирачки, като гледах, че върнаха буталата в седлото с лост. Скоро четох в една ремонтна инструкция, че буталото се връща единствено чрез завъртане с шестограм 12 до съвпадане на белезите върху буталото и седлото, като при комбитата лявото бутало се върти по-посока на часовниковата стрелка, дясното обратно. Пише и че насилственото връщане поврежда механизма безвъзвратно.
Нямам представа каква е конструкцията и доколко това наистина е фатално, но ръчната спирачка е с много слаб ефект. При задържане с педала и "помпане" с ръчката започва да хваща по-ниско, но след отпускане и повторно задействане пак хваща по-високо. При този модел в началото на хода на ръчката няма зъби и първият зъб щрака едва след доста дълго вдигане. Съпротивление се усеща още с достигане на първия зъб, но спирачният ефект е едва забележим, дори при доста здрав опън. Същевременно нямам впечатление за удължен спирачен път с крачната спирачка.
Дали това има връзка с напъна с лоста и изобщо откъде да почвам да търся причината?
Едно време един приятел ми каза да си сменя лекара,че не можеше да ме излекува и от настинка....
Сега аз ти казвам смени майстора(серяиза) като утиди първо за рекламация на извършения от тях ремонт.Да си опраят майсторлъка.
Поздрави.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 27 ное 2014, 21:10
- Модел на автомобила: Mondeo Estate Mk 4 Titanium, BA7, 2010
2.0L TDCi ,140 PS, QXBA
6-Speed Manual - 6M2R - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
Да начукам канчето на "майстора", ама е далече... Явно ще се пазарува.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта