Страница 1 от 1
Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
Публикувано: 22 мар 2015, 15:03
от mundus
Смениха ми преди време феродото на задните спирачки, като гледах, че върнаха буталата в седлото с лост. Скоро четох в една ремонтна инструкция, че буталото се връща единствено чрез завъртане с шестограм 12 до съвпадане на белезите върху буталото и седлото, като при комбитата лявото бутало се върти по-посока на часовниковата стрелка, дясното обратно. Пише и че насилственото връщане поврежда механизма безвъзвратно.
Нямам представа каква е конструкцията и доколко това наистина е фатално, но ръчната спирачка е с много слаб ефект. При задържане с педала и "помпане" с ръчката започва да хваща по-ниско, но след отпускане и повторно задействане пак хваща по-високо. При този модел в началото на хода на ръчката няма зъби и първият зъб щрака едва след доста дълго вдигане. Съпротивление се усеща още с достигане на първия зъб, но спирачният ефект е едва забележим, дори при доста здрав опън. Същевременно нямам впечатление за удължен спирачен път с крачната спирачка.
Дали това има връзка с напъна с лоста и изобщо откъде да почвам да търся причината?
Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
Публикувано: 23 мар 2015, 07:59
от fordmaniac
Непознаването на конструкцията води до такива резултати! Той великия Архимед е измислил и винта и лоста!
Варианта с ръчна спирачка на дискови спирачни механизми изисква устройство за автоматично регулиране хлабината на наклатките срямо диска, която ртябва да се запази независимо от износването на елементите. За това има винтова конструкция, позволяваща движение в едната посока, а в обратната трябва да се прибере с инструмент. И това не е само на Форд, та да се оправдаят майсторите, а е масово прилагана конструкция.
Прибирането с лост от първи род е гаранция за прецакване.
Поздрави
Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
Публикувано: 23 мар 2015, 12:12
от Miri4
Като се има в предвид ,че принципа на работа на тези механизми са еднакви при всички марки автомобили, просто не мога да повярвам че това са " майстори" в сервиз..Връщай колата и да ти сложат други спирачни апарати.
Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
Публикувано: 23 мар 2015, 20:24
от slavei2003
За да върнат буталото с лост се изисква много сила и упоритост.Явно си обичат работата.

Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
Публикувано: 23 мар 2015, 22:37
от koinov_bg
mundus написа:Смениха ми преди време феродото на задните спирачки, като гледах, че върнаха буталата в седлото с лост. Скоро четох в една ремонтна инструкция, че буталото се връща единствено чрез завъртане с шестограм 12 до съвпадане на белезите върху буталото и седлото, като при комбитата лявото бутало се върти по-посока на часовниковата стрелка, дясното обратно. Пише и че насилственото връщане поврежда механизма безвъзвратно.
Нямам представа каква е конструкцията и доколко това наистина е фатално, но ръчната спирачка е с много слаб ефект. При задържане с педала и "помпане" с ръчката започва да хваща по-ниско, но след отпускане и повторно задействане пак хваща по-високо. При този модел в началото на хода на ръчката няма зъби и първият зъб щрака едва след доста дълго вдигане. Съпротивление се усеща още с достигане на първия зъб, но спирачният ефект е едва забележим, дори при доста здрав опън. Същевременно нямам впечатление за удължен спирачен път с крачната спирачка.
Дали това има връзка с напъна с лоста и изобщо откъде да почвам да търся причината?
Едно време един приятел ми каза да си сменя лекара,че не можеше да ме излекува и от настинка....
Сега аз ти казвам смени майстора(серяиза) като утиди първо за рекламация на извършения от тях ремонт.Да си опраят майсторлъка.
Поздрави.
Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3
Публикувано: 24 мар 2015, 19:04
от mundus
Да начукам канчето на "майстора", ама е далече... Явно ще се пазарува.